Přejít na obsah

DPF - vypalování


Johanku69

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny škodováky a ty 2.0 CR 103kw zvlášť. Má někdo zkušenosti s četnosti vypalování DPF filtru? Mě se to stalo letos v srpnu. Podle názoru mechanika se má motor držet ve výkonu a vyšších otáčkách (min. 2tis.), aby se filtr  zahřál a řádně "vyhořel" tak dlouho pokud svítí kontrolka. Počátkem srpna jsem toto dodržel. Ujel jsem asi 18 km na 3 rs při 2,5tis. otáčkách a kontrolka zhasla. Od té doby jsem najel asi 5,5 tis. km a kontrolka DPF se zase rozsvítila. Zrovna jsem byl ve městě a tak jsem se snažil dostat ven a zase jsem jezdil při 2,0 tis. otáčkách , ale tentokrát skoro 30 km a kontrolka pořád svítila. Už mne to přestalo bavit a tak jsem zastavil, nechal chvíli bublat motor na volnoběh a pak jsem ho vypnul. Po nastartování ta mrška už nesvítila. A teď nevím, nezkazil jsem něco? A není ta doba nebo ujetá  vzdálenost  5,5 tis. km trochu málo na oto, aby se fitr zase vypaloval? Jaké s tím máte zkušenosti. Díky za reakce.

ps: při tom vypalování jsem zjistil, že motor je v "úsporném" režimu. Při sešlápnuti plynu se otačky dostaly jen na 2 tis. a pak jako by tam byl nějaký omezovač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik máš najeto? V jakém režimu auto/motor provozuješ - město, dálnice, atd.? Postup při rozsvícení kontrolky je uveden v manuálu (příklad viz obrázek). Můžeš mít DPF již zanešen tak, že prostá regenerace (vypálení), je již neúčinné. Jistě by se hodil výpis z diagnostiky, bez toho to asi dál nepůjde.

 

post-32075-0-09531500-1447704556_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, 

 

Mám škoda Octavia 2 scout 2,0tdi ČR 103 kw. Dochází k neustálému vypalování dpf cca po 250 - 350 km. Diagnostika nehlásí žádnou závadu. Auto najeto asi 140 tis. km. 

Filtr vyčištěný, egr dočasně vyřazen z provozu, regulační klapka vyčištěná. Převážně městský provoz. Nedochází k samovolnému vypálení každých 250-350km se musí na dálnici a projet nad 2500 otáček rozmezí km 30 - 60. Není-li táta možnost rozsvítí se dpf a musím ujet třeba až 90 km než zhasne. Pokud to neudělám padne do nouzaku. Má někdo nějakou zkušenost? V servisu nevědí. Díky Jana 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam dieselgate SW ? Kde jsi to měla na servisu ? Autorizák/garáž ?Pokud filtr nedosáhne teploty k vypálení při městském provozu běžnou cestou tak je problém s oxidačním katalyzátorem, ten se může třeba poškodit když vezmeš benzín místo nafty, nebo naftu s benzínem.  Olej neubývá/nepřibývá ? Co odchylky na vstřiku ? 250-350K km je ve městě běžný nájezd na regeneraci, ale pokud se nedokáže úspěšně dokončit, tak buď selhal samotný DPF (nepravděpodobné) nebo motor nefunguje jak má. Předpokládám, že když pozoruješ zvýšené otáčky, tak motor necháš vypálit. Pokud ve mestě jezdíš krátké trasy a auto přerušuješ vypalování i ve mestě tak to že se ti rozsvítí kontrolka DPF je úplně běžné a jestli skutečně máš tak krátké trasy tak auto prodej a kup si benzín. CRko dokáže filtr  vypálit cca za 15 minut popojíždění ve městě, pokud funguje jak má.

 

Jinak doporučuji koupit BT OBD a do mobilu instalovat https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.vagdpf&hl=cs

Můžeš si ověřit jak se DPF chová za jízdy, nechá se z toho hodně odvodit.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

Motor 2.0TDI CR 125kw

Pouzivam appku co spomenul @15degren

Mal som Dieselgate SW a regeneracia velmi casto - kazdych 200 km sa filter zaplnil na 100% a regeneroval. A tiez som mal naftu v oleji.

Tak som dal prehrat SW na posledny pred Dieselgate. Pomohlo to a filter sa plni ovela pomalsie - na 50% zaplnenia sa dostane asi pri 300-350km (95% dialnica 130-140kmh).

Ale co je zvlastne, teraz mi pri zaplneni 50% zacne prebiehat regeneracia. Ako vam regeneruje, vzdy az ked sa zaplni na 100% alebo aj pri polovicnom zaplneni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No všimni si že tam máš dvě položky o zaplnění, jedna je kalkulovaná a druhá je odečtená z diferenčního tlaku. Když ti jedna z hodnot vyleze na 24g začne regenerace. Pokud si ti spouští regenerace dřív než při 100 % naplnění (ta čára o procentuálním zaplnění vychází z kalkulovaného množství), tak se ti filtr reálně naplnil dřív, než byl výpočet počítače. Kalkulované množství se plní u mě osobně rychleji když mám častější studené starty a kratší trasy. Reálně zaplnění obvykle přeběhně kalkulované když jezdím po dálnici. Co jsem tak vysledoval tak filtr se plní nejpomaleji kolem 110 km/h to na dieselgate SW najedu 500 km než se zaplní DPF. Když to ženu kolem 140 tak obvykle 350-400 km a když to ženu 160 a víc tak se filtr plní dost rychle většinou je do 300 km plný. S původním SW neměla rychlost tak výrazný vliv na zaplnění filtru.

 

Jo taky hodně vliv na plnění mají atmosferécké podmínky. Pokud jedu v deštivém počasí tak při 140 střihnu těch 500 km na jednu regeneraci na dálnici taky, čím vlhčí vzduch tím méně se plní filtr. Proč ? No to fakt netuším, ale je to tak, čím suší a teplejší vzduch tím se to zase plní rychleji.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za uzitocne info, to o 24g sadzi som nevedel. Mas pravdu, sledujem len tu percentualnu ciaru a ta bude podla Calculated. Budem pozerat aj Measured.  

Co je tiez zaujimave v mojom pripade, pri vypalovani mi klesne okamzita spotreba, pricom by to malo byt asi naopak. Na MFD mam vacsinou nastavene ukazovanie aktualnej spotreby / priemernej spotreby a podla ich poklesu hned vidim, ze zacne vypalovat. Vtedy zapnem VAG DPF aplikaciu a potvrdim si ze je to tak. A samozrejme aj podla zmeny zvuku motora. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem teď sledoval chování filtru na delší cestě do Itálie.

Na dalnici v Německu se začal vypalovat asi po 400km, přičemž počítané zaplnění cca 14g, měřené ještě méně.

Následně v Italských Alpách, kde byl buďto krpál nahoru, nebo krpál dolů (ne úplně dobré podmínky pro regeneraci), se filtr vypálil až při 100% poćítaného zaplnění (asi 23.2g) a 680km od poslední regenerace.

To mě vede k tomu, jestli jednotka kromě samotného zaplnění (ať už počítaného nebo měřeného), nesleduje ještě styl jízdy jako takové.
V Německu se vypálil protože k tomu dlouhou dobu byly vhodné podmínky (v tu dobu to bylo několik hodin jen po dálnici). V Alpách zase počkal až když neměl na výběr a vypálit musel.

Normálně se mi filtr pálí při nějakých 70% zaplnění.
Mám 2.0tdi 103kw,CFHC. Sw jeden z posledních před DG - 9813.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhé nájezdy se starým SW nebyly problém když bylo auto v pořádku. Běžně mi to vypalovalo na death line pro regeneraci to jest 750 km a to se spustilo i když byl filtr kalkulovaně i reálně prázdný. Nový SW honí hodně spalin zpět a filtr se prostě zanáší podstatně rychleji. Původní SW fungoval tak že čim víc bylo auto pod zátěží tím víc uvolňovalo filtrovací politiku, proto když se s původním SW jezdilo pod vysokou zátěží, tak se filtr zanášel jen minimálně, to u DG Sw neplatí naopak. recykulace probíhá pořád se stejnou agresivitou, takže čím víc motor přetěžujete tím víc se filtr špiní. Pokud to budete po dálnici hudlat těch 110 km/h tak jste pod 2K otáček s čímž se dá dostat na 500 km na regeneraci, ale stačí aby jste jely s otáčkama kolem 3000 a rázem jsem na 350 km... tj na původní death line pro regeneraci to jest 750 km se s dieselgate SW nedá dostat otázka je jestli ho posunuly, nejvíc jsem dal 520 km na jednu regeneaci přičemž mi to utnolo kalkulované množství, tak si myslím že death line je pořád 750 km s DG SW ale nedá se na ní dostat.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, s DG softwarem jsem najel asi 15000km a regenerovalo to jak divý, neměl jsem ale obd adapter, tak jsem to nesledoval do detailu. Pak jsem downgrejdoval.
Máš pravdu, že na dalnici se plní méně, pokud jedu 150+km/h, teplota stoupne natolik, že se vypaluje i pasivně (zaplnění klesá teda pomalu, kolem - 15mg/km, což je oproti aktivní regeneraci prd).

Reagoval jsem spíš na kolegu, kterému to vypalovalo i při 50% zaplnění a má před-dieselgate software.
Myslím, že jednotka vypálí filtr a nemusí být vůbec plný (ať už se bavime o calculated nebo measured soot), vypálí ho, když nastanou nějaké příhodné podmínky (v mém případě několik hodin po dálnici).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi dobre poznamky obaja, vdaka.

Presne taky pocit mam aj ja - t.j. s Dieselgate sa naozaj rychle plnil DPF a s malymi odchylkami podla stylu/rychlosti/teploty. Pamatam si, ze ma vyslovene sralo, ked auto islo 140 kmh a sadze stupali takmer 1% za 1km. Bezne vypalovalo po 140-150 km. Po downgrade je to ako pise @nosekma, to znamena pri ustalenej normalnej jazde (140kmh +) u mna zaplnenie vobec nestupa, sice ani neklesa, ale je to velky rozdiel oproti Dieselgate SW.  Niekde VW museli tie emisie obmedzit a vidiet, ze preto dostava zabrat DPF a teda aj olej.

A posledna kvapka pre downgrade SW u mna bola, ze sa regeneracie zacinali zasadne, ked som zisiel z dialnice do mesta a kym som parkoval na garazi tak nestihali skoncit. Park krat som auto zaparkoval a vypol motor aj ked este regenerovalo a to sa vypomstilo na stupnuti hladiny oleja (miesanie s naftou). Nemam take auto na to, aby som 10 minut pri nom cakal, kym sa mu uraci dokoncit zacate.

Teraz rozmyslam nad chipom (ani nie na vykon, skor na spotrebu), ale odradza ma prave to, aby sa rychlejsie neplnil DPF.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len ci ti debili vo VW ten novy SW nenastavili tak, aby ten filter bol schvalne viac zanasany, aby skor odchadzal a mali istotu, ze im pojdu trzby z novych DPF nahor (ved bez DPF auto neprejde EK a nie je sposobilne na jazdu)...

Mal som DG, isiel som nazad, nedalo sa na auto spolahnut...

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

K downgrejdu doporučuji motorpower, Třebotov.

 

Jinak k regeneracím, občas to pozoruji (hlavně kvuli tomu, že mi přestal měřit snímač diference tlaku :D) a můžu opravdu jen potvrdit, že auto (alespoň mé, CFHC sw 9813) sleduje styl jízdy a pokud mám zaplněno alespoň na 60% a vjedu na dálnici (kde chvíli jedu 130), tak se regenerace spustí.

Pokud mám 60% zaplnění a jezdím různě po okrskách, ve městě, v horách, tak čeká na vhodnější podmínky. Pokud nenastanou, vypálí při 100% zaplnění (ikdyž to se mi stalo opravdu jen v těch Alpách).

 

A jelikož mám pokažený senzor diference tlaku (měřené zaplnění ukazuje pořád hodnotu -0,80), tak to opravdu vyhodnocuje jenom z počítaných hodnot. Nespouští regeneraci, protože by narostl tlakový rozdíl. 

 

S tím senzorem je to mimojiné zvláštní, přestalo to měřit někdy v půlce léta. Zkoušel jsem profouknout konektor k senzoru, zaklepat a začal fungovat, jen ale do první křižovatky :) Teď jen čekám, když se ukáže kontrolka motoru, zatím ale nic (třebas takových 2000 km). Když načtu chyby, tak tam ten senzor tlaku svítí (asi sporadická). Regenerace se spouští a probíhají normálně. Asi se senzor zasekl v pravou chvíli a nenutí to auto regenerovat pořád :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, chci se zeptat ohledne regenerace. 103kw chip na 125kw 2.0Tdi 16V CR DSG CFFB. Regeneruji cca kolem 400km ale docela se za mnou kouri, klidne 20km. Kour mi prijde takovej sedej. Je to normalni? Diky tomu vlastne poznam (pri jizde) ze regeneruju. Uz jsem po vymene vstriku, EGR ventilu, cisteni sani (hroznej sajrajt) i klapky atd. Cidlo diferencniho tlaku jsem melil cca pred dvouma rokama. Z 90% jezdim po Nemeckych dalnicich. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 týdny později...

Zdravím přátelé. Koupil jsem Octavii scout 2,0 TDI CR 103kW CFHC rv. 2011. Najeto 315 000km poctivých po obchoďákovi převážně jeto na dálnicích. Vše v motoru by mělo být asi ještě origo, včetně spojky (překvapivé, nečekal jsem při tomto nájezdu). Auto super, ale čekají mě asi investice. Jedíné co mě teď zlobí je DPF. Otázek mám moc a zatím jsem nedohledal odpovědi ani v autor. servisu... To že regeneruje často, tak 2x za nádrž je asi normální. Alespoň podle toho, co jsem se tu dočetl. Na VCDS vše bez závad. Ale zregeneruje se jen na dálnici, respektive ideálně na tempomat 2-2,5t otáček. Při regeneraci kouří, což by asi němělo. Takže hlavní otázkou, funguje KAT před DPF nebo v čem by mohla být zrada.

Vzhledem k tomu, že to je 4x4, tak se economi řada DPF nedělá a výměny by mě vyšla na cca 40 000Kč. Takže měnit preventivně nechci. Jen pokud bych věděl, že to fakt pomůže=nebude kouřit při regeneraci a vypálí se i ve městě a na okrskách při dostatečném čase jízdy.

Regeneroval jsem teď 2x s noťasem, jednou s rozsvícenou kontrolkou, jednou ještě před. Teploty v turbu a filtru se dostanou na dálnici normálně kolem 600 stupnů a vypálí se na 5g vypočtené hmotnosti sazí. Takže podle toho pracuje asi správně. Měřená hmotnost se nedostala přes cca 8g (alespoň, když jsem koukal) a drží se spíš v záporných hodnotách, což nechápu.

Také snímač tlaku je napojen jen před filtrem, trubička za filtrem není, je tam záslepka. Podle čeho to tedy tu měřenou hodnotu počítá? viz foto

Objem olejového popílku 0,18l. Ta se nemění, ale nevím kolik je mezní hodnota pro naplnění toho popílku.

Každopádně nemám nikoho, kdy by tomu rozuměl. Jen mě znepokojuje to kouření při reg. a také že se to samo ani při hodinové jízdě město/okrsky nezregenerovalo a až na dálnici po rozsvícení kontrolky to dalo pokoj. Už jsem objednal bluetooth adapter a připojím k mobilu na lepší kontrolu. Ale budu vděčný za každý postřeh a radu. Protože v servisech mění a mění, ale neřeší příčinu a můj mechanik je šikovný, ale DPF zná jen všeobecně a sám říká, že tomu tolik nerozumí...

20181216_092536.jpg

20181216_092555.jpg

20181216_093013.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před koupí jsem to prošel diagnostikou (vše čisté), chod motoru a zvuk perfektní, testovací jízda také. Proto mě překvapilo, že je vše včetně spojky na 90% původní (nerozebíral jsem, ale podle výpisu ze Škody a co mi řekl ten člověk, co s tím jezdil) a svěčí to o dobrém zacházení předchozího majitele. Bohužel s DPF jsem neměl zkušenosi a nevěděl co tam sledovat za hodnoty. To jak to jezdilo jsem zjišťoval až potom, když jsem našel v autě vizitku na toho obchodáka, ale od něj jsem to nekupoval. Koupě je teď už jedno, že tam budou investice mi při tomto nájezdu bylo jasné. Teď jde o to, zda stačí nechat DPF vyčistit a bude dal fungovat, nebo je nutná jeho výměna. A zda to opravdu pomůže. Auto zatím jezdí perfektně, nepadá do nouzaku, takže mě to tolik netlačí. Pořizovací cena DPF, vzhledem k tomu, že to je 4x4, je dost vysoká, abych ho měnil jen tak. Takže zjišťuji možnosti a zkušenosti ostatních. Je to moje první nafta. S benzínem jsem tohle nikdy řešít nemusel, ale scout se mi vždy líbil a od 1,8tsi mě dost zrazovali. Nebýt DPF, je to naprosto perfektní auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...