Březen 20, 20196 r Před hodinou, Martab napsal: @Caster Ono to má vždy dvě strany jako každá mince, upřímně mám raději tento nepřímý systém, protože nemusím řešit další senzory k zimní sadě (kdyby stál jeden senzor pár stovek, neřeknu, ale). Myslím si, že kdo má na nové auto, nemá problém si koupit další sadu snímačů na zimní pneu, jako mám já. Upraveno Březen 20, 20196 r od Caster
Březen 21, 20196 r před 10 hodinami, Dodi 15 napsal: Tento system neumí urcit konkrétní kolo, jen upozornit na problém a po odstranění a znovu setnuti je pripraven na detekovani budoucího dalšiho problému, popr.se hlasi po urcite době k opětovnemu setnuti. Také se pripomene v případe přezutí letni/zimní a naopak. Snad to je srozumitelný. :-) Tak to se omlouvám za dezinformaci, ale myslel jsem ze to tak mám, mám MR15 a vždy pouze upozorní na kontrolu pneu všeobecne ne konkrétně. Není to do určitého MR a od MR jinak?
Březen 21, 20196 r @Dodi 15 Měl by to umět minimálně od MR16. @Caster Pokud ti tak ten systém chybí, nech si jej doinstalovat, pokud vím, dá se to na FII i minulé Polo, takže do Rapida to nejspíš taky nebude problém. Upřímě měl jsem i přímý systém a ono nejde jen o samotné senzory (ikdyž počáteční investice je kolem 6tis, dnes možná o něco méně), ale ten systém co jsem měl já se musel párovat s autem při každé výměně (jednak jiná poloha kol, jiný rozměr, jiná sada) a další. Navíc funkčnost nebyla o mnoho větší než u toho nepřímého co mám teď a senzory mi tehdá vydrželi asi 5let a potom začali odcházet a byla třeba výměna (to že odchází elektronika na francouzovi asi není nic divného). Ale možná je to jen úhlem pohledu, já tento systém co používá koncern beru jen jako chytré využití již dostupných senzorů v autě tak, aby to uživateli přinášelo benefity, ale nezvyšovalo cenu produktu. Pokud ti to chybí, sedni si do svého Mondea a dívej se na tlaky v pneu, opravdu nechci být hnusný, ale tady řešíme Rapida, auto za 300-400tis nové a 99% uživatelů nepovažuje za zápor, že může ušetřit na nesmyslném systému... Takže nevidím důvod proč toto řešit zrovna zde a zaplevelovat tím téma.
Březen 21, 20196 r před 1 hodinou, Martab napsal: @Caster Opravdu nechci být hnusný, ale tady řešíme Rapida, auto za 300-400tis nové a 99% uživatelů nepovažuje za zápor, že může ušetřit na nesmyslném systému... Takže nevidím důvod proč toto řešit zrovna zde a zaplevelovat tím téma. Pouze jsem vyjádřil svůj názor, že mají senzory tlaku v pneu svůj význam. Jde mj. o snížení spotřeby, bezpečnou a pohodlnou jízdu a rychlé odhalení případné závady pneu. Překvapuje mě, že to považuje "Mistr Fóra" za "nesmyslný systém". Je možné, že dá třeba radši přednost většímu chromovanému výfuku za 5 000,- Kč ...
Březen 21, 20196 r Hezky to umíš vytrhnout z kontextu... Každý máme očividně jiný názor (ikdyž stran nesmyslnosti chromového výfuku se shodneme). Já netvrdím že přímý systém nemá přínos, jen jeho přínos proti nepřímému systému není z mého pohledu tak výrazný (jak jsem psal, měl/mám jsem oba systémy a oba dokáží detekovat pokles tlaku o cca 0.4baru) a raději než za něj si připlatím za FA, BSD (bohužel u Fábie nešlo) a pokud jde o komfort tak třeba automatickou klimatizaci, tempomat a podobné.
Březen 21, 20196 r před 2 minutami, Martab napsal: pokud jde o komfort tak třeba automatickou klimatizaci, tempomat a podobné. O tom žádná ?.
Březen 21, 20196 r před 6 hodinami, Caster napsal: Pouze jsem vyjádřil svůj názor, že mají senzory tlaku v pneu svůj význam. Jde mj. o snížení spotřeby, bezpečnou a pohodlnou jízdu a rychlé odhalení případné závady pneu. Překvapuje mě, že to považuje "Mistr Fóra" za "nesmyslný systém". Je možné, že dá třeba radši přednost většímu chromovanému výfuku za 5 000,- Kč ... Ale ono to obvykle není jen o další (poměrně drahé) sadě ventilků - například je v nich baterie, které má nějakou omezenou životnost, ale hlavně také o tom, že si sám nevyměníš sadu kol (letní/zimní) bez toho, abys nemusel pomocí diagnostického nástroje autu sdělit, že je tam jiná sada ventilků. O spolehlivosti těchto systémů nemluvě, sám jsem oboje zažil u Oplu a nikdy bych to na svém autě nechtěl. Pokud bude možnost výběru systému, proč ne, ale vnucovat to všem už není rozhodně správné - a to platí obecně. Ono to pak totiž dost zavání takovým aktuálním bruselskobolševickodobroserským myšlením ve stylu - my nejlíp víme, co ta lůza potřebuje a tak to prostě bude mít.
Březen 21, 20196 r Za me treba,kdyz uz nás EU nutí k takovým systémům,tak to ma ukazovat poradně ne jen ze se něco děje. u mého druhého auta to funguje jinak. Proste auto ukazuje přesně tlak kdyz je něco špatně označí kolo. A kola se při prezouvani nactou sama jsou uloženy dvě sady. Ceny novych ventilku jsou při cenách aut zanedbatelné.Baterky v nich drží 10 let. Tohle skoda neumí,ale máme zelenou skrabku s merkou dezenu. Nov
Duben 23, 20196 r Máš smolíka jako já. Typicky škodovácké je, že jednotka podporující TPM a jednotka bez této funkce stojí stejně!
Duben 13, 20205 r Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s aktiviváním toho systému? Nakódovat to zvládnu, ale nevím kam přesně zapojit to tlačítko které tam musím pridat, nemáte někdo zkušenosti? Rapid MR2014 Elegance Diky moc :) Upraveno Duben 13, 20205 r od retroman159
Květen 12, 20205 r Tlačítko nemusíš mať. Ani nebudu žiadne chyby na diagnostike. Reset ide aj cez maxidot. Ja mam ale starý sw, reset robím 2x do roka po prezuti cez vcds.
Leden 24, 20241 r Koupil jsem manželce Rapid Spaceback 1,2 TSi 63 Kw s nájezdem 98tis. km. Poslední cca rok stálo v bazaru. Při koupi a kontrolním svezení svítila kontrolka tlaku v pneumatikách. Prodejce říkal, že dofukoval pneu a že to nestihl vyresetovat. Provedli jsme reset, kontrolka zhasla a já jel s autem domů. Bohužel už během jízdy domů 550km se to opakovalo. Zkontroloval jsem tlak v pneu, vše ok. Provedl reset. Doma se to ozve cca co druhý třetí den. Měnil jsem na zimní kola (plecháče s novými pneu) a stejný stav. Po resetu se to časem zase rozsvítí. Hledal jsem tady a dočetl jsem se, že by to mohlo být v nějakých zanesených kroužcích na ložiskách kol, snímač otáček na kole... Setkali jste se s tím někdo? Měli byste pro mě řešení? Děkuji předem za váš čas a cenné rady. M.
Leden 24, 20241 r Já zkusil nafoukal na minimální tlaky pro min. zatížení auta a zresetoval. V reálu foukám na ECO tlaky odpovídající střednímu zatížení auta a mám klid. Žiju v přesvědčení, že auto má uložené ty původní nižší tlaky a já jezdím na vyšších tlacích. Kdyby se to ozvalo, muselo by na nějakém kole být už opravdu výraznější pokles tlaku 🤔.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.