Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mate, prosim, tip na zimní řetězy pro 15" kola, které by splňovaly rakouské normy (V5117), vyžadovane rakouskou policii?

http://www.schneeketten.org/schneeketten-kaufberatung/oe-norm.html

Pozadavky na řetězy jsou:

- snadny systém montáže a demontáž

- snadný systém napinani řetězu

- rozumná cena (max do ceny originálních)

Má někdo zkušenost s originál řetězy Škoda?

Díky

Mam ty original od SA na 15ky kola. Jeste jsem je ale nepouzil, ani v Rakousku neni snih :-(

Normu AT i EU splnuji...

Nevím jestli splňují rakouské normy mají tam napsáno homologace GS TÜV já právě koupil na zimní 15 tyhle od firmy compass

http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Compass+060

 

Tak sem ti našel naa jednom eshopu tuto informaci, čili kopíruji

 

 

Rakouskou normu V5117 vyžadovanou policií při cestování v Rakousku splňují pouze sněhové řetězy značek Pewag a Thule.

 

pěkné svátky

Upraveno od ekr

  • Autor

Nezkousel jsi ty originály alespoň cvičné nasadit? Na netu jsem našel, že např. Thule mají takovou "racnu" pro komfortnější dotažení.

Tak jestli ty origo také nemají nějakou tu vychytavku. Řetězy SA jsou dost drahé,tak bych něco očekával.

Ty origo tam taky mají nejaky udelator. Chtel jsem je cvicne zkusit nasadit, ale ještě jsem se k tomu nejak nedostal... Snad pristi vikend bych uz mohl, at pak nad tim nekde pod kopcem nespekuluju. Nevim, jestli to uz delaji i jini (asi jo), ale potesilo me, ze navod je na pogumovanem papire, takze se na zasnezene kapote hned nerozmáčí :kol-28:

  • Autor

Ještě pro upřesnění: máš tyto?

 

Mě zaujal ten popisek...

"Balení: 4 kusy v plastovém kufříku"

 

Opravdu jsou tam 4 kusy?​

 

Když jsem viděl nějaká ​videa na youtube při hledání referencí se snadnou montáží, tak ten návod používají jako podložku pro možnost kleknout do sněhu...

tyhle žádný "dotahovač" nemají - je tam jen takový hák stejný jako u řetězů z hoby marketu - ty jsou však při obdobné kvalitě čtyřikrát až pětkrát levnější. Takže asi tak...

  • Autor

Tak to jsi mě nepotěšil...

proč? alespoň víš, že ty předražený ze škodovky nemá cenu kupovat. Nevím jak dnes, ale dřív je Škoda brala od Pewagu - takže kupuj rovnou od výrobce. Pokud chceš se samodotahovací kladkou, tak ber Pewag servo, pokud ti stačí obyčejné, tak řadu Brenta (to je podle mě to, co prodává Škoda). U těch obyčejných bych ale zvážil ty z hobymarketu - dnes jsou kvalitativně srovnatelné se značkovými, respektive téměř vše se dělá ve stejných továrnách.

  • Autor

Dělal jsem si iluze, že ty ŠA budou lepší. Ne jen dražší.. ;((

Obyč že supermarketů nechci právě kvůli chybějícímu atestu do Rakouska.

Asi pořídim některý z těch Pewagu.

je to přece originální příslušenství = platíš v první řadě za značku

Popravdě s tou normou tomu nějak nerozumím, i v tom tvém odkazu se píše "rakouská, nebo obdobná evropská" - což plně koresponduje s pravidly EU: co je dobré v jednom členském státu musí být dobré i jakémkoliv jiném členském státu. Myslím tedy, že můžeš koupit cokoliv, co má evropský štempl.

Jinak ovšem Pewag je dobrá volba - vyrábějí se v ČR, potažmo jako jedny z mála v Evropě.

Mate niekto skusenosti z retazami zo Shellky?

  • Autor

je to přece originální příslušenství = platíš v první řadě za značku

Popravdě s tou normou tomu nějak nerozumím, i v tom tvém odkazu se píše "rakouská, nebo obdobná evropská" - což plně koresponduje s pravidly EU: co je dobré v jednom členském státu musí být dobré i jakémkoliv jiném členském státu. Myslím tedy, že můžeš koupit cokoliv, co má evropský štempl.

Jinak ovšem Pewag je dobrá volba - vyrábějí se v ČR, potažmo jako jedny z mála v Evropě.

 

Plánujeme, že budeme jezdit i na lyže do Rakouska. A vzhledem k tomu, že jsem našel tuhle informaci tak "trvám" na tom, aby ty řetězy tento příslušný atest měly nehledě na to, že to ve finále bude nějaká EU ptákovina. Nerad bych se pak někdy s rakouskou policií dohadoval, jestli ta jejich norma je lepsi nez jina a skoncil pak s pokutou.

 

Asi nejvíc z nabídky Pewagu se mi líbí jejich Snoxy-vypadá to na jednoduchou montáž, kterou zvládne v pohodě i žena. Jen jsem se na heuréce dočetl, že ta gume je dost silná (tedy až tak jednoduše to nejde) a že když pak kola hodně prohrabujou, tak že se to prý neudrží na původním místě.

 

Na druhou stranu si myslím, že Pewag by nepustil do světa něco, co by nefungovalo, nebo se to svléklo a poškodilo auto... Však i v jejich videu u Snoxů jejich montáž a demontáž provádí právě žena...

Mám ty řetězy v kufru, ale jsou to ty z odkazu ze Škoda e-shop. Nějaký dotahovák tam je, ale asi to není to, cos myslel - díval jsem se na ně zatím jen zběžně a na autě je ještě neměl...

Vzal jsem "origo", právě kvůli případné argumentaci s orgány ve smyslu "co už jinýho bych na tom autě asi tak měl mít?", ale myslím si, že až tak do detailů to nikdo zkoumat nebude. Buď je máš, tam kde je vyžadují a jsou pro ně zrovna podmínky nebo je nemáš...

Jinak jo, asi se dají u prvovýrobce sehnat levněji - je to to samé, jako můj nosič na kola u Wjenczka za 5.5k, ze Škody ten samý za 7.5k.

A vzhledem k tomu, že jsem našel tuhle informaci tak ....

a kde jsi našel informaci, že to musí být ta Rakouská norma?  Protože v tom článku se píše, že právě být nemusí, prostě jakákoliv evropská homologace. Je to tedy stejné jako s jakoukoliv součástí či příslušenstvím auta. Ostatně ani tvé auto nemá rakouský atest - Škodovka už řadu let homologuje v Britániii.

Já jen aby tady nevznikla nějaká fáma, jinak si samozřejmě dělej, co uznáš za vhodné ;)

 

Jinak co se týče manipulace s řetězy, tak bych řekl, že se všechny nandavají stejně přiblble. Nezáleží ani tak na řetězech, jako na velikosti podběhu, tedy autě. Nandat na "suchu" není problém, horší je to ale v reálu, kdy je celé podkolí plné sněhu či solné břečky a venku mínus deset. A pak je musíš někde sundat a uklidit - ale to už jsou od sněhu či té břečky a vychlazené na teplotu pod bodem mrazu... Moje žena například běžně nandavá střešní nosiče kol. Dokonce zvládla i vyheverování auta a výměnu rezervy. Ale o nandání či sundání řetězů vždy někoho požádá. Nechce se jí v tom patlat....

  • Autor

Necerpal jsem jen z jednoho zdroje... Dalsi, napr. zde nebo v rámci plátku IDNES, nebo treba prodejce omnipuls.cz, informaci o teto norme je vic nez dost.

Jak rikam, nehodlam se s rakusakem dohadovat jestli to ten certifikat ma nebo ne, pripadne v cem se ruzne normy shoduji. To si radsi koupim kvalitni vyrobek s prisl. certifikatem. Navic i to, ze vyrobce investuje do toho aby mel atest dle techto norem neco znamena.

Jsem radsi opatrny a spis nez tomu ze "staci" bez V5117 ale EU se ridim tim, ze to ma mit i tu V5117. Ono to bude něco podobného jako u nas pouzivany ATEST 8SD.

 

Otazka toho, kde ŠA homologuje auta se k tomu moc nevztahuje. Nejde o to kde, ale jak. ​

No a co se tyce komfortu a zadosti o pomoc s nasazenim, opet plati ze si radsi priplatim za neco co pujde lepe nasadit a dotahnout. Vysledny efekt bude, ze i ja vylezu z auta nohem driv a nasadim to zavcasu.

 

Ono ten způsob nasazovani  řetezů SNOX je vazne zajimavy a neskutecne rychly...

Upraveno od k0j0t

No a tak co treba jit na jistotu a koupit si ty retezy na prvni benzince v Rakousku? Neusetris, ale budes mit klidne spani  :kol-28:

Ono ten způsob nasazovani  řetezů SNOX je vazne zajimavy a neskutecne rychly...

 

Když to umíš, tak je nandání jakýchkoliv řetězů neskutečně rychlý...zvláště na suchu a v triku s krátkým rukávem. Všimni si, jak na začátku dává řetěz za kolo. Zkus tam narvat ruce v mikině a zimní bundě - buď se budeš muset svlíknout a nebo budeš špinavý jak prase. Právě tohle je problém manipulace s řetězy, nikoliv systém uchycení. U těhle si ale myslím.že je dost nepraktická ta nutnost popojetí - pokud někde uvízneš už ti řetězy nepomůžou se vyhrabat, neboť je nenasadíš - při tom popojetí se ti svlíknou.

A je otázka jestli se kvůli tý gumě nemohou svlíknout i při jízdě. S řetězy mám naježděno fakt hodně a moje zkušenost je taková, že málokdy jsou vhodné podmínky, aby řetěz ideálně dosedl na kolo. Vždy si to chvíli sedá a právě tento okamžik je kritický, zejména pokud to hodně klouže a kolo se může protočit i s řetězem - typicky pokud se drápeš na nějaký kopec.

Včasné nasazení řetězů je hezká myšlenka, ale v praxi většinou neproveditelná. Takže na to moc nesázej.

Tady mas k tem "skodovackym" retezum... vyrabi je Pewag a najdes tam i rakousky atest V5117

post-94314-0-15671500-1451917703_thumb.j

Upraveno od epo

  • Autor

Diky za info. Přesně to jsem potřeboval.

 

Takže buď originály nebo SNOX. Ale vzhledem k obavám z toho jak budou SNOX držet (a hlavně nesvékat) to asi vyhrajou ty originální...

Neni zac. Kdybych nebyl linej zajit podivat se hned, tak jsme si mohli usetrit kus diskuse...  :kol-28:

Upraveno od epo

  • Autor

Takže objednány originál a potvrzuji přítomnost ráčnového mechanismu...

Dnes som kupil retaze Alpin a tiez splnaju normu V5117. Na Fabiu by mal sediet rozmer 070.

Upraveno od scypho

  • Autor

Můžeš dát prosím odkaz?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.