Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pridávam video s domontovanými xenónmi (výbojkami) H7 na fabiu III. Xenóny sú H7 4300k can-bus - slim balast. Svieti to ako originál a je to bez problémov. Taktiež sú priplatené ostrekovače na svetlá.

Tu je link :

Vypada to zajimave. Ale co by nato rekla policie pri kontrole, pripadne stk?

a dykť píše, že to je bez problémů :-)

Dívá se na to pěkně :kol-47: , ale stojí ti za to ty problémy?

  • Autor

Lepšie je 10x vidieť ako raz dostať pokutu. Rozdiel v hmle, v tme ani nehovorím.

Tak nevím jak na Slovensku, ale v česku je za tohle pokuta 2000 korun na místě (pokud bude hodný policajt), ve správním řízení 5-10 tisíc korun a zákaz řízení na 6 měsíců až 1 rok.

Upraveno od los pakos

Hlavně ty dodělávané xenony jsou super, když takové auto potkáš v protisměru, to bych vraždil. Ten světlomet je projektovaný pro H7 a tečka, žádná výbojka tam nepatří! Ty sice uvidíš skvěle, ale uvědom si, že ten kterého oslníš to může odnést i životem. 

Viem ti ukázať minimálne 2 fabie tu na fore, ktoré majú dorábané HID a neoslňujú ;) Netreba robiť prehnané závery.

Já mám rád, když je to originál. Navíc co není povolené, to mi tam nesmí.Dnes to není prdel. Když se pak něco stane a zjistí se, že to na autě nemá být , je to drahé. .Osobně dobře vidím s tím co je tam z výroby. A nechápu, proč si někdo koupí auto a aniž by to nějak vyzkoušel okamžitě hledá co tam dát za žárovky apod. Když nevidíš vem si brýle.

Upraveno od Hkubes

Asi tak. Světlo prostě na HID není dělané a nemá tam co dělat. Proti originálnímu řešení nemám nic. Nevěřím tomu, že světlomet svítí naprosto stejně  a neoslňuje jako s H7, xenon výbojka a H7 žárovka mají rozdílnou geometrii a čočka světlo láme jinak - jiným směrem. 

Lepšie je 10x vidieť ako raz dostať pokutu. Rozdiel v hmle, v tme ani nehovorím.

a co do této úvahy ještě zahrnout obtěžování ostatních řidičů. Nestálo by to také za zvážení?

Ja zastávam názor, že pokial sú svetlá s xenonovými výbojkami nastavené správne, nemôže ťa oslniť. A nezakladám to len na teóri typu "myslím si" alebo "neverím". A inak, tak isto ťa môže oslňovať debilko ktorý si halogeny nastaví do najvyššej polohy alebo naloží kufor a svieti do neba.

PB050050.jpg

pokud nemáš nivelaci, což nemáš, tak oslňuješ. Oslňuje i halogen, jenže u něj je to kvůli podstatně nižšímu světelnému toku snesitelnější - proto u něj norma automatickou nivelaci nevyžaduje.

U xenonů taky není třeba auto nivelace ani ostřikovače. Jen musí mít snížený výkon - jako třeba v Rapidu.

Popis výrobku HID Xenonová sada H7 4300K, Can-bus na stránkách prodejce, použitelné pouze pro provoz mimo veřejné komunikace, o této skutečnosti většina prodejců taktně mlčí:

 

UPOZORNÉNÍ: Dodatečně montované xenonové osvětlení není schváleno pro provoz na pozemních komunikacích, proto jej není možné využívat v běžném provozu.

UPOZORNĚNÍ: Namontováním xenonových výbojek do běžných reflektorů může vlivem vysoké světelné teploty dojít k mírnému zašednutí horní části paraboly reflektoru. Tento jev je běžný a uživatel s ním musí být před montáží seznámen!

 

http://www.jb-tuning.cz/fotky7216/fotov/_ps_1678hid-svetla-CZ-navod.pdf

 

Výrobky splňují všechny požadavky nových směrnic Evopské Unie (prohlášení o shodě – značka CE) a dále jsou homologovány pro provoz v motorových vozidlech z hlediska elektromagnetické kompatibility (homologace e11), ale nejsou schváleny pro provoz na veřejných komunikacích. Hlavními důvody, které ztěžují schválení jsou rozdílné postupy pro instalace v jednotlivých vozidlech. V závislosti na konstrukci originálních reflektorů vyžaduje instalace menší či větší zásah do jejich konstrukce, který může u některých vozitel způsobit trvalou změnu některých dílů vozu (např. zadní kryt reflektoru apod.) Proto naše sady doporučujeme výhradně pro provoz mimo veřejné komunikace. 

 

Neschváleno pro provoz na veř. komunikacích.

Upraveno od dodge

dodge, ale myslím že o tom tu všetci vedia. Preto sa riešilo čo na to policajti ;) Takže zbytočná námaha :)

Ad poškodenie svetla: Montáž HID do bežnej paraboly je určite nezmysel. Tam môžeš mať kadejakú niveláciu od NASA a stále budeš oslňovať. My sa tu bavíme o montáži do šošovky, v ktorom sa svetlo nasmeruje do správnej hladiny. Na obrázku ktorý som posielal vyššie vidno že svieti v rovnakom tvare, ale svietivosť je vyššia

U xenonů taky není třeba auto nivelace ani ostřikovače. Jen musí mít snížený výkon - jako třeba v Rapidu.

to je pravda, ale předpokládám, že na "přiškrcený" xena si to nikdo nepředělává. HID sady běžně mívaj přes 3000 lumenů, bez nivelace se dá jezdit jen do 2000 lumenů. U výbojek s nižším výkonem je potřeba optimalizovaná čočka - v halogenovém světlometu to zas tak moc nesvítí - takže tudy cesta tuningu nevede.

Ja som mal na Citroene Xenony bez nivelacie, Citroen to nazyva EcoXenon (to iste co davaju do Rapida) ... pokial to bude do 2000lm tak je to stale nelegalne? 

Cokoliv, co nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích, je nelegální. Co je na tom nepochopitelného? A je jedno, kolik to má lm.

Pokud je světelný tok nižší než 2000lm, tak nivelace ani ostřik světla být nemusí a to platí i pro xenony, viz. Rapid.

Lenže takú svietivosť majú HID sady max do 25W. A to už ti podobne bude svietiť aj Osram NBU. Bežne si ľudia montujú 35W. Svietivosť je dobrá, a nehrejú tak ako 55W.

Já je měl na Fabii II  35w HID slim sadu a vlastně tam pořád jsou už 5 let. Minulý rok stím byl bratranek na STK vše ok. Ani jim o tom nic neříkal. Jinak fakt to neoslnuje pokud je to dobře seřízené. Takže zas takovou hrůzu z oho nedělejte :-)  Měl sem v roce 2008 Hyundai a do nových Santa Fe se to dávalo uplně běžně a nabízel to přímo Hyundai servis. Nemělo to nivelaci ani ostřik ale do čočky se to dávalo. Většina aut na foru to mělo

  • Autor

Vidím že niektorí sa autám rozumejú ako ja móde..... jedna vec je oslňovať a druhá vec je mať dobre nastavené svetlá..... každý si už určite všimol, že aj originálne xenóny dokážu pekne zamotať oči, keď sú zlé nastavené ( majitelia aút čo nevedia že sa svetlá dajú aj nastaviť napr. v servise a nie o múr nejakého domu ). A nivelácia nie je na takej úrovni aby dokázala 100% regulovať sklon svetiel pri prejazde norovnosťami...takže oslňujú aj tieto.... môj názor. Za tú pokutu to stojí a čo viem problém s tým nebýva..... takže dal som iba inšpiráciu a výsledok viď. video :)

A kto si myslí, že to je nejaký tuzing.... tak to nie.... z toho všetci dávno vyrástli..... a mimochodom som rád, že ste mali tú snahu ozrejmiť paragraf ( myslím v dobrom )

  • Autor

a co do této úvahy ještě zahrnout obtěžování ostatních řidičů. Nestálo by to také za zvážení?

obťažujú tí, ktorí keď naložia auta si nesklopia svetlá dolu....  a tých je 40% minimálne

  • Autor

Asi tak. Světlo prostě na HID není dělané a nemá tam co dělat. Proti originálnímu řešení nemám nic. Nevěřím tomu, že světlomet svítí naprosto stejně  a neoslňuje jako s H7, xenon výbojka a H7 žárovka mají rozdílnou geometrii a čočka světlo láme jinak - jiným směrem. 

Treba si naštudovať lom svetla cez šošovku... lebo výsledok nemá nič spoločné s geometriou

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.