Sir_Jarek Vloženo 29. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2016 To by šlo, ale finančně... Proto jsem si objednal verzi 44kW a delším převodem s tím, že updatuji na 55kW - budu mít převody, které jsem chtěl, výkon který jsem chtěl a ještě levněji, než standartní verzi 55kW s kratším převodem. Ovšem když už auto máš... No a taky je pravda, že zvýhodněná verze Citiga Fresh je jen 55kW... (u našeho UP!-íka je zvýhodněná i verze 44kW) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 25. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2016 Jak tak s Apíkem pomalu nabíráme kilometry, zjišťuji jednu dost nepříjemnou věc - software motoru (EURO 6) neskutečně pomalu ubírá po sundání nohy z plynu - zejména při vytočení nad 3000 ot/min je to katastrofa - kolikrát vyloženě čekám (a očima tlačim ručičku otáčkoměru), až padnou otáčky, abych neohobloval spojku. A logicky víc vytáčím, když chci rychlejc akcelerovat - jenže s čekáním na pád otáček (pokud nechci ničit spojku) to postrádá veškerý smysl (díky EUrotrdlům, co ty emisní nesmysly ženou do extrémů a směřují vývoj k šlapacím autům). Jak ubíraj motory vám? Neni to u dříve vyrobených kusů lepší (nazačínaly up!y, Citiga, Mii s EURO 5?) Takže jak jsem byl téměř na 100% přesvědčenej o update z 44kW na 55kW origo softwarem, tak teď znovu zvažuji o update od Mr. Cimbu, který toto neskutečně pomalé ubírání řeší... leda by existovala nějaká rozumější origo verze (těch verzí software je prý víc). Jinak ale oceňuju, že software umí rozjezdy na spojku - sám maličko přidá, stejně tak při kodrcání přes díry v naší roztřískané ulici na jedničku na volnoběh si přidá na 1000 ot/min, o což bych nerad přišel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 26. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 To by me tez zajimalo, mam CG z 11/2012 a kdyz jsem s tim zacal jnezdit, tak sjem myslel ze to je vada ... pustim plyn a ono to jeste porad vesele pridava ... uz jsem si celkem zvykl, ale kdyby se to za rozumny peniz ( do 5000 ) spojilo s "updatem" na 55kw, sel bych dotoho ... Jarku, vis neco vice o uprave o d Cimbu? Diyk ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 26. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 Nic víc, než je v tomto vlákně (viz hlavně první příspěvěk) a co se píše na stránkách cimbu.cz nevim. Technicky vzato na mě působí, že se vyzná, ale jinak nevim. Co máš ve velkym techničáku za normu? EURO 6 nebo 5? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 26. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 Vypada, ze neplnim nic, protoze, jak ted koukam do toho scanu VTP v PC, tak to nikde nevidim ... kde to ma presne byt ... ale myslim ze u O2 jsem to tam mel ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 v TP se zpravidla euro přímo nepíše (zřejmě by to bylo příliš jednoduché), mělo by tam ale být číslo směrnice, ze které příslušné euro vyplývá. S pomocí internetu se to pak dá "přeložit" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 26. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 Mám pocit, že jsem to někde v TP viděl...zejtra na to mrknu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 26. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 Diky za info, mam tam 566/2011F, coz by melo byt EURO5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 26. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2016 I já díky za info Jj, mělo by to tak být - právě jsem objevil tento článek a také tento - tedy Euro 6 by měla být od MR 2016 Ale dle popisu i tvé zkušenosti to vypadá, že stejně pomalu ubírá i Euro 5 (Euro 4 se snad asi ani nedělala, nenašel jsem o tom zmínku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 27. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 EURO4 myslim urcite nebylo u CG ... uz jsem si na tu pomalou reakci zvyknul, ono to nedela porad... na technicke predpokladam nemaji sanci poznat ze je zmeneny SW? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joseamigo Vloženo 27. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 taky jsem si pohrával s myšlenkou na úpravu ŘJ, ale: 1) i když mám jen 44kw podle papírů, tak ve skutečnosti tam nějakej kw navíc bude 2) ofiko 55kw verze jede líp hlavně ve vyšších otáčkách, kam se sice čas od času podívám, ale většinou se pohybuju někde mezi 2000-4000, trvale spíš tak do těch 3500 3) přechodový stavy - subjektivně je to určitě znát, soudě dle reakcí ostatních uživatelů, ale upřímně, za ty prachy si radši koupím něco do sebe 4) spojka je tuším dimenzovaná na nějakejch 100Nm, po chiptuningu nevím, jestli bych jí nedával až příliš zabrat... 5) s vědomím, že mám "vylepšenej" sw bych asi jezdil víc na prasáka, takže spotřeba by asi dolů nešla tolik tedy k mým důvodům, proč nechám CG jak je. Ještě jeden poznatek, máme CG 7/2012 a 5/2014 a to 5/2014 se mi jeví jako že jde víc ochotně za plynem... bohužel tu nemám od něj papíry, takže nvím jakou má normu EU, ale každopádně má jinak fofrklacek, na 7/2012 je schéma řazení jako na Š120 a na tom 5/2014 je zpátečka "zatlačit" a dopravadozadu. Je možný, že jsou i kapku jiný převody? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 27. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 Cau ad1) Snad v tomto vlaknu nekde uvedeno, nekde to davali nabrzdu a 44kw ma cca 50kw, 55kw ma cca 58kw ad2) ano, rozdil je az nad 4200, take tam moc nejsem, ale nekdy na predjizdeni by se to siklo ... ad3) nechapu "prechodove stavy" - promi, mam toho posledni dobou moc ... ad4) ano, pry je maximum 100Nm, nicmene tovarni 55kw se do toho vleze ... ad5) esi 5 nebo 5,5 me je sumak ... K poznatku: nemas log z diagnostiky? Jestlis e to nelisi SW v jednotce ... ano starsi CG ( i me ) maji R pod petkou, doprava a dozadu, bez tlaceni Prevody by meli byt stejne ... Je ten rozdil hodne znat? Neni jen treba lepe zajete, neni to subjektivni? Jestli to co jede lepe je manzelky, tak to je objektivni, tomu se rika nespravedlivost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 27. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 (editace) 4) spojka je tuším dimenzovaná na nějakejch 100Nm, po chiptuningu nevím, jestli bych jí nedával až příliš zabrat... Nikdo tam nepřidá ani 7Nm, takže zabrat asi moc nedostane. Padání otáček... Vyndejte setrvák,/ je těžší jak motor/, uberte mu na váze a uvidíte jak to bude fungovat. V sw to má svůj důvod a nevidím proč to měnit. Editováno: 27. Červenec 2016, autor: motorpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 27. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 ok, tak "obycejne" prehrani na 55kw? Pujde to? A za kolik. D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 27. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 (editace) Převody jsou stejný. Liší se jen 44kW a 55kW verze (viz první stránka vlákna), přibyla akorát ta zatlačovací pojistka, což je jedině dobře (zvlášť pokud někdo přesedne z 6-ti-kvaltu). před 8 hodinami, motorpower napsal: Padání otáček... Vyndejte setrvák,/ je těžší jak motor/, uberte mu na váze a uvidíte jak to bude fungovat. Setrvák může bejt těžkej, ale odlehčení to moc nezachrání - jasně, menší setrvačná hmota míň "drbne" do lamely - ale když SW ubírá jak stodváca s váznoucí strunou plynu... před 8 hodinami, motorpower napsal: V sw to má svůj důvod a nevidím proč to měnit. No pokud jsem se správně dočetl, důvodem jsou emise: Pokud SW při sundání nohy z plynu okamžitě zastaví dodávku paliva (a zavře klapku), zůstane před sacími ventily na stěnách sacích kanálů něco málo benzínu, kterej sice za chvíli projde motorem, ale nespálí se "korektně" (dle evropských norem, které zpočátku opravdu přínosem byly, ale časem se dostaly do technicky i ekologicky nesmyslných extrémů). Aby k tomuto "nekorektnímu" spalování nedocházelo, SW sice ubere, ale ne zcela - na kratičký (ale při řazení neskutečně dlouhý) okamžik sníží objem vstřikovaného paliva na minimum a rovněž škrtící klapku nechá poodevřenou - úměrně vstřikovanému palivu (aby lambda = 1). Během tohoto (díky čím dál přísnějším normám) čím dál delšíhího "okamžiku" dojde k "vypláchnutí" zbytků paliva před sacími ventily a jeho "skorodokonalému" spálení - ovšem za cenu velmi póóóómalého padání otáček. Což je sice móóc hezký, ale jezdi s tim... Fabie 1,2HTP kterou jsem měl před Apíkem (12V 47kW) měla taky těžkou kliku a setrvák (a ještě vyvyžovací hřídel), taky ubírala v určitých režimech pomaleji, ale ani při vytáčení k omezovači a řazení nahoru neměla problém s padáním otáček. A měla EURO 4-ku - nevím jak se chovaly poslední vyrobené kusy HTP s EURO 5, Euro 6-ku asi už nezažilo. Takže za mě - pokud bych měl nástroje na úpravu SW tak, aby při úplném ubrání zcela a hned zavřel palivo, použil bych to. Ano, jsem pro kvalitní spalování, pro nízké emise, ale ne do extrému a za každou cenu. Jenže potřebné nástroje nemám... ...ale zároveň mám obavy, aby úpravu někdo nepodělal, takže origo SW 55kW je stále ve hře. Editováno: 27. Červenec 2016, autor: Sir_Jarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 27. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. Červenec 2016 (editace) Že toto vyřešit lze dokazuje motor v dcerky SWIFTu - 1,2 69kW (bez turba!) jede, nežere ubírá i přidává bleskově (zas má to auto jiný mouchy...). Možná díky tomu, že každý sací kanál má svůj vstřik - tedy 8 vstřikovačů - jsou možná nacpány tak blízko k ventilům, že v sacích kanálech nemá kde co z paliva zůstávat. Pokud ovšem mají 2 sací kanály pouze 1 vstřik (jak je běžné), musí být logicky dál před ventily, ještě před rozdvojením sacích kanálů - má-li jít směs do válce oběma kanály. No nic, zase jsem se vykecal Editováno: 27. Červenec 2016, autor: Sir_Jarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joseamigo Vloženo 28. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2016 čekám na kabel abych si napíchl ŘJ a zjistil rozdíl mezi těma dvěma CG co máme, ale je možné, že to starší nebylo dobře zajeté, kupovali jsme ho jako 10 měsíců staré. To druhé CG máme od nového, ale máma na něm má prt najeto, nějakejch 5000 za dva roky. Občas si to půjčím na vymetení pavouků (a dobití baterie) a prostě to jede líp... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 28. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 28. Červenec 2016 před 9 hodinami, Joseamigo napsal: zjistil rozdíl mezi těma dvěma CG co máme Jinak předpokládám, že obě CG jsou 44kW... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Celerjehnusnej Vloženo 21. Duben 2017 Sdílet Vloženo 21. Duben 2017 Cimbu mám, na několikátém autu. Na prvním Yetim funuje bez problémů již 200 tisíc km. U stávajícího jedu na Cimbu 60 tisíc, Fabia 1,2 drandí již kolem 170 tisíc... . V servisu závada pouze jedna (čidlo u startéru). Po úpravě motoru ve Škoda servisu (po přeprogramování jednotky díky diesel gate), zdarma nahrál zpět !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Až budete někoho pomlouvat, tak trochu opatrněji. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 21. Duben 2017 Autor Sdílet Vloženo 21. Duben 2017 (editace) Díky za recenzi! ...zrovna uvažuju, že letos (po doporučovaném najetí ňákých km) do Cimbu půjdu spíš, než od origo update na 55kW - hlavně kvůli (již v tématu zmíněnému) neskutečně pomalému padání z otáček při vytočení nad 3-3.5 tis/ot/min (taky zřejmě výsledek nesmyslného emisního EU-teroru) Editováno: 21. Duben 2017, autor: Sir_Jarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 22. Duben 2017 Autor Sdílet Vloženo 22. Duben 2017 Koukám po roce na stránky CIMBU a vidim, že přibyly grafy, tabulky a ceny úpravy SW na Citigo (potažmo na up!, Mii, je to identický motor i ŘJ) 44=>57kW 95=>99Nm 55=>57kW 95=>99Nm Výsledné hodnoty jsou u obou výkonových verzí shodné, což odpovídá realitě naprosto identických motorů. Za zdůraznění stojí vyladění přechodových stavů, které jsou u série pži ubrání z otáček nad 3.000-3.500 ot/min otřesné a podle mě až nebezpečné. ________________________________ Chystám se jít do toho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 23. Duben 2017 Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 Tak kdo do toho pujde? Mimo tech prechodovych stavu, se to moc nezmeni, ostatne se to dalo cekat ... Vysvetlete me prosim ty prechodove stavy... Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 23. Duben 2017 Autor Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 Přechodové stavy (nebo jinak "přechody") jsou reakce motoru na přidání/ubrání "plynu" - ať už částečné nebo úplné. Pokud jsou reakce opožděné (nedejžto aby motor vynechával - což už je ale věc spíš poruchy nebo "karburátorové minulosti"), je jízda s takovym autem nepříjemná až nebezpečná (chceš to na křižovatce užrat a ono nic...čekáš po přeřazení až spadnou otáčky protože nechceš ničit spojku apod.). U Citiga, up!-u, Mii je to hlavně reakce na úplné ubrání (třeba při řazení) při vytočení nad 3000-3500ot/min neskutečně pomalu padaj otáčky - nevim, jestli jsem jedinej, kdo to vnímá - horší reakci jsem u žádnýho jinýho motoru nezažil, bejt to dvoulitr, shodil by mi při řazení a puštění spojky brejle. Ani pokus o rychlejší rozjezd z křižovatky neni nic moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 24. Duben 2017 Sdílet Vloženo 24. Duben 2017 Aha, no po ubrani to je pravda, to je vterina co to jeste tlaci ... ale po pravde jsem si uz asi zvykl... ale po koupi, to jsem to pocitoval ... Tak nevimk jestli tech 8k obetovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šutrák Vloženo 24. Duben 2017 Sdílet Vloženo 24. Duben 2017 Jednou na garaz.autorevue.cz udelali akci, kdy se smluvilo par lidi a sjednali u Cimbu mnozstevni slevu. Ja bych take s radosti updatoval z 44kW na 55kW. Zkusim do Cimbu na toto tema napsat a zjistit pripadnou mnozstevni slevu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.