Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Já mám najeto 48 tisíc a při nedávné návštěvě neautorizovaného servisu jsem si kromě výměny oleje nechal zkontrolovat i brzdy protože se mi zdá že už to nebrzdí tak dobře jak dřív. Servisák po prohlídce a projížďce konstatoval že to brzdí dobře a že desky vydrží ještě cca 20-30 tisíc, ale že kotouče teda nic moc kvalita, že je nejspíš bude potřeba vyměnit zároveň s destičkama. Takže na té nízké kvalitě origo kotoučů asi fakt něco bude.

Vloženo

Otázka ještě je, jak s tím mým autem jezdil někdo prvních 6 tis. km, protože ho nemám od novoty a jestli ten problém nebyl "založen" už tam a jen se to teď s větším běžným opotřebením zvýraznilo.

Vloženo

Kotouce (zadni) jsem menil loni asi po 80tis a nerekl bych, ze ty nove se nejak zasadne lisi. Proste kdyz mi auto tyden stoji venku a je vlhko, tak kotouce oreznou a chvili to pak drhne a vydava pazvuky, nez se to obrousi.

Vloženo (editace)

Stává se taky někomu že když jede za špatného počasí sníh mráz že brzdy po delší nečinnosti přestanou na první sešlápnutí brzdit? Brzda jde proslapnout lehce skoro na podlahu a auto brzdí až tak na druhé třetí sešlápnutí. V servise mi řekli, že to některé auta dělají že nemají nějaké samočištění brzd a vytvoří se tam povlak a více to neřešili. Najeto mám 30 tis.

Editováno: , autor: lubomir.kozak
Vloženo (editace)

Já si toho zatím naštěstí nevšimnl (ani na FI ani na FIII), ale myslím že @wirer někde psal, že by se v diagnostice kódováním mělo dát zamnout "sušení brzd při dešti".

Editováno: , autor: Martab
Vloženo (editace)
12 minutes ago, Johny.z said:

To je pěkná blbost, co Ti řekli  v servise - podle mého názoru by ho měli zavřít a jít se živit něčím, na co jejich mozková kapacita stačí, případně při tom nenadělají moc škody, třeba okopávat ředkvičky. Je možné, že kotouč je špinavý a při prvním sešlápnutí nebrzdí od začátku perfektně. Po dvou třech otáčkách kola musí byt kotouč ja běžných podmínek (nikdo jej nenamazal olejem apod.) čistý a být schopen plného brzdění. Pokud by tomu tak nebylo, jedná se o konstrukční vadu jak prase na okamžitou svolávačku s brutální ostudou. 

Navíc pokud je potřeba pedálem "pumpovat" a je měkký, zcela jistě je nějaká závada v brzdovém okruhu (v nejlepším případě zavzdušněný). Nehrabali se náhodou v poslední době v brzdách? 

  

EDIT:

Jiným slovy Tvůj servis tvrdí, že je normální frčet po dálnici, před Tebou se srazí dva náklaďáky, vysype se kamení na silnici a Ty budeš tancovat kvapík na brzdovém pedálu a modlit se ke všem Tobě známým Bohům, aby auto začalo brzdit??? Pryč od nich....

 

EDIT2:

měkký pedál vždy znamená

1) nedostatečný nárust tlaku v brzdovém okruhu

2) ve výjimečném případě na něj něco působí velkou silou kromě řidičovy nohy (=přeposilováno, ale to by naopak brzdilo velice pěkně)

 

EDIT3:

Můžeš, prosím, veřejně sdělit, kde Ti takovou ptákovinu řekli?

Editováno: , autor: Johny.z
Vloženo

Pokiaľ viem, Fabia by vysušovanie bŕzd mala mať v sérii.. aspoň predpokladám, že v cenníku skratka RBS predstavuje túto funkciu. Ale to sa myslím deje iba pri daždi a teda je to viazané na aktiváciu stieračov. Ak si šiel v "snehovodosračke" bez stieračov, mohlo to spôsobiť to, čo popisuješ.

Vloženo

@brrrrm: ani sněhovodosračka nemůže způsobit, že je pedál měkký. I staré Felicie/Fabie musely být způsobilé brzdit v sajrajtu a není možné, aby brzdový systém (s řízením nejdůležitější systém) bytostně závisel na nějakém elektronickém fujtjablu. Ano, nějaký takovýhle systém může pomoct s čištěním kotoučů, ale jeho výpadek nesmí (signifikantně) snížit účinek brzd (obdobně jako posilovače) jinými slovy i bez něj musí auto normálně brzdit (třeba za vyvinutí větší síly na pedál) za všech předpokládatelných situací.

Navíc to nevysvětluje měknutí pedálu - tvrdost pedálu naprosto přesně koresponduje se silou, která působí mezi brzdnými elementy. Pokud je kotouč "namazaný", auto sice nebude brzdit tak dobře, ale pedál bude stále stejně tvrdý.

Vloženo

Samozrejme, ak by to bolo naozaj tak ako popisuješ, bol by veľký problém, ale to by sa dialo aj za bežného suchého počasia a nie iba v mokrom počasí.. či?

 

Ak sa mu to naozaj deje iba vy týchto zlých podmienkach, podľa mňa je to len jeho pocit, že mu to šľape naprázdno až na podlahu.. to musí odsledovať on. Inak áno, už asi 2-3x som zažil v nečase, že som stlačil klasicky brzdu a auto vôbec nebrzdilo tak ako by pri tomto stlačení brzdy malo... človeka to dosť vystraší, ale aspoň u mňa sa to hneď napravilo.

Vloženo

Na německým webu si jich pár stěžuje, že když jedou za deště po dálnici delší dobu pak chtějí brzdit třeba v levém když tam vjede kamion tak první sešlápnutí nebrzdí ale až druhé. Němečtí mechanici tvrdí - mokré brzdy a není to jen na F3.  

Vloženo

Odsleduj, či sa to deje na mokrej/vlhkej vozovke... či sa ti naozaj prepadal brzdový pedál alebo len ty si ho panicky stláčal viac dolu..... a či si mal vtedy zapnuté stierače. Na škodováckom webe som našiel len tento slide..

rbs.thumb.jpg.f093368ea0fd193ef8ca9bdc4248c9b0.jpg

ale napr. tu vysvetľujú viac: http://www.autolexicon.net/sk/articles/rbs-rain-brake-support/

Citovat

Systém RBS potrebuje pre svoju správnu funkciu signál od stieračov a informáciu o rýchlosti vozidla. Ak sú stierače zapnuté a vozidlo ide rýchlosťou minimálne 70 km/h je funkcia vysúšania brzdových kotúčov RBS aktívny. V prípade jednorazového zotretie čelného skla dôjde iba k jednému vysušeniu.

 

Vloženo (editace)

Měkký pedál brzdy vždy signalizuje, že máš brzdový systém zavzdušněný. Bublinky vzduchu jsou stlačitelné (na rozdíl od kapaliny) a proto to musíš pedálem "napumpovat".

Buď máš vadnou prachovku v některém prasátku nebo brzdíš z dlouhých kopců nepřerušovaně a nenecháš brzdy vychladnout a kapalina lokálně začne vřít - bublat (taky v ní může být voda).

Ať v dešti či v jakýchkoliv sračkách musí být pedál "tvrdý" pouze to chvíli nebrzdí než se z mezery mezi kotoučem a destičkou vytlačí voda.

Editováno: , autor: Pepyczech
překlep
Vloženo

Mě se to jednou stalo taky, ale já to mám vůbec nějaké rozbité. Moje FIII má co do brzd zatím ze všech aut nejpodivnější chování.

U žádného jiného auta se mi nezvlnily koutouče, po delším stání nevydávaly brzdy kovové zvuky, nepropadl se pedál při brždění, nevydávaly zvuky při couvání.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mám podobný problém,  když je na silnici hodně vody, tak na první sešlápnutí se pedál jen propadne, auto brzdí zcela minimálně. U AD se divili, prý to ještě neslyšeli, přidali mi tedy na vysoušení brzd, ale problém přetrvává.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

neviem či to patrí priamo do tejto kategórie, ale tak týka sa to brzdového systému... ?

 

aká je brzdová kvapalina od výroby v modelovom roku 2019? Mám na mysli aj výrobcu aj tie typové značenia.. proste všetko čo sa vie.

 

A ďalšia vec - samotné brzdy sú čo zač? Myslím, je to nejaká konkrétna značka, napr. Brembo a tak?? Ide o brzdy pre 81kW verzia Combi.

 

Díkes.

Vloženo

Isiel som v lavom jazdnom pruhu, pravy bol plny... potreboval sa strcit pred auto v parvom a odobocit doprava. Tak som mu dupol na krk, predbehol auto v parvom pruhu a nasledne zacal brzdit aj s odbocovacim manevrom. Akoze stupam na brzdu a auto ledva brzdilo. Dalsie brzdenie uz v poriadku. Toto sa mi par krat uz stalo. Robi to aj vam?

Vloženo (editace)

@ronskispeed: ne, mně to nedělá, ale nejspíš nejsi jediný, kdo to zpozoroval. Podle mého se ale jedná o dosti závažnou závadu (pokud to tedy je závada a ne jenom dojem z jedné stresové situace). Pak by ale bylo dobré, kdyby každý, kdo tohle zpozoroval, vyplnil nějaký takový formulář (za mě nepozorováno):

 

MR: 2017

Motor: 1.2 TSI/66kW

Podmínky zpozorování (počasí, mokrá silnice, z kopce...): nepozorováno

Předchozí servis brzd: Ne

Nedávný servis: Ne

Servisováno v (Kraj): Jihočeský

Nájezd: <30000km

Kola: Plechová 14''/15''

Volitelné asistenty související s brzdovou soustavou: Ne

Opotřebené brzdové kotouče: Ne

 

Pak můžeme dělat závěry, na jaká vozidla se daný problém vztahuje a s čím by mohl souviset.

 

 

Editováno: , autor: Johny.z
Vloženo (editace)

No lenze prejavuje sa to sporadicky mozno 3-4x za rok. Takze v servise sa chyba "neprejavi". A inak bolo sucho vonku neakych 15-20stupnov. plechace 15stky.

Editováno: , autor: ronskispeed
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Tak nakonec jsem reklamaci vzdal a mám v 35 tis. km komplet nové přední brzdy. Tak snad už to vydrží déle. Super je, že už to zase brzdí a nekope :)

Na Polu 49 tis. km a brzdy původní bez závad.

Editováno: , autor: Lancelot
Vloženo

Hnus.Na mém Leonu 1,4 TSi z roku 2008 poprvé zadní desky ve 145000 a přední ve 190.000km!!!! kotouče v krásném stavu.

Dnes už se opravdu šetří všude.Je fakt,že předchozí majitel-mistr autoservisu poctivě každý rok brzdy rozdělal,vyčistil,srazil hranku.Já to dělám také po každé zimě a stojí to fakt za tu práci.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...