Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

shrek_85: Všechny šrouby šli povolit v pohodě, jak na předních brzdách, tak na zadních. Povoloval jsem klasickou gola sadou a i jsem se ke všem šroubům, který jsou utažený na předepsaný moment, dostal s momenťákem, i k těm co píšeš, co drží k těhlici. Záleží ale, jak vysoko máš auto zvednutý od země, momenťákem musí jít pohybovat. Je třeba dávat při povolování i utahování pozor, aby ořech na šroubech pořád dobře seděl, aby se šrouby neožvejkaly. Pokud máš velký zvedák, co mají v autoservisech, je to naprosto bez problémů.

Asi nejhorší je povolit šrouby, co drží  přední plechový kryt kotouče (já jsem měnil i ty kryty), hlavně k jednomu je špatný přístup. Jsou to šrouby na torx, doporučuju je vyměnit za klasický šrouby s 6ti hranou hlavou s přírubou (já dal z nerezu), jdou pak povolovat/utahovat klasickým klíčem (očkem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mam prichystane na vymenu Zimmermany kotuce a platnicky na zadnu napravu.Po 5,5 roku su totalne KO.Ma s uvedernou znackou niekto skusenost,kym ich dam v autorizaku nahodit?

Volim autorizak aj preto,lebo tam je cena za ukon jasna 60 eur,garaznici nam podrazeli a pytaju si za 1 stranu 40 eur,takze mimo Skodovky 80 a este komentare k vlastnemu materialu.Skodovka nic nenamieta,akurat nepredlzi mobilitu.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako fakt ty ceny?Tak vidím,že budeme muset asi pořádně zdražit.U nás pokud si někdo doveze vlastní matroš a auto má el.ruční brzdu bereme 60€ za všechny 4.

JInak bacha na to,škodovka občas dělá to,že za práci vezme 60€ kolem dokola za další věci třeba dalších 20€(vazelína,čištění nábojů atd atd)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zimmerman je vcelku dobrá značka jako druhovýroba. Tam by problém být neměl. 

Osobně se snažím na autech dělat vše sám. Člověk ušetří nějakou kačku a časově to vyjde nastejno = než s tím autem dojedu do servisu atd, tak si to za tu strávenou dobu vyměním doma. Ale hlavně si to udělám poctivě a nikdo mě neošidí (např. výměna oleje). Ale jasné, že všichni to tak praktikovat nemůžou = buď nemají prostory nebo to prostě neumí.

Třeba kámoš si loni nechal u nějakého garážníka vyměnit na dvojkové oktávce př. brzdy a řekl si za práci a materiál 8 tisíc, jsem nechápal.

Editováno: , autor: Martinak34
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem kamošovi říkal, že za ty peníze mohl jet rovnou do autorizáku. Měl by to levnější, doklad se zárukou. Když jsem mu pak řekl, že jsem švagrovi koupil za necelých 5 tisíc kaček přední a zadní kotouček (Brembo kotouče+Textar desky) na VW caddy a měli to vyměněné i s brzdovkou za dopoledne, tak se tloukl do hlavy. Holt lidi se nepoptají i jinde a pak zbytečně platí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, už niekto zistil, kto vyrába tie originálne kotúče? Nerád by som ich kúpil v druhovyrobe, z ktorej je tu doporučené Ate, Brembo a Textar, prípadne Trw. Kupoval ich niekto z eshopu a mal krabicu, aké tam bolo Made in? 

Čeluste, ak sa nemýlim, tak sú Ate, tak logicky by tam mohli byť Ate kotúče. 

Dielenská príručka s návodom na výmenu sa dá niekde stiahnuť alebo pozrieť? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymenil som za ATE, vyzeraju inak, ako original, co je dobra sprava. Originalne nemaju vyrobcu, iba cisla 8R0 615 901 0 VDPJ20 SHW1 VW AG, ale najviac sa podobaju na Textary, maju to stredove vrtanie a iba jednu dierku na srobik: https://www.autodielyonline24.sk/textar-12798751.html

Dosticky maju vyrobcu JURID.

Zaujimave, ze niekedy vyrobca uvedie svoj nazov na original vyrobku, neviem, ci na to je nejaky predpis, ci moze alebo ci musi zaplatit Skode alebo ci poziadavky Skody boli tak protichodne, ze vyrobca si nechcel pokazit meno. Ale je to dobry diznis pre Skodu, normalne menite kotuce po 120km, takto ich vymenite aj 3x a s cenou 2x vyssou, nez kvalitny aftermarket. Akcionari musia byt spokojni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přátelé, chci se zeptat k zadním třmenům u Fabie III. Budu-li chtít stlačit pístky (např. při montáži nových destiček), je třeba při stlačování i pístkem šroubovat? Některé sady k tomu určené toto nabízí: Sada umožňuje stlačení i zatočení brzdových pístů na levé i pravé straně auta.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem si tohle a šlo to s tím úplně hladce: https://www.mojedilna.cz/pripravek-na-zatlaceni-brzdovych-pistku-s-integrovanou-rucni-brzdou-quatros-qs70407 Dělal jsem s tím obě strany.  Nevím, jak přesně ty třmeny fungují, ale není potřeba mít levý/pravý závit na tom přípravku pro zatlačení pístku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...