Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Habi001

Doporučené příspěvky

Zmínil jsem ve svém vlákně po návratu z dovolené (upřesním, že mám najetých 10 tis.), na dovolenou jsem vyrážel se čtyřčlennou posádkou a 3/4 naložený kufrem. Trasa NL - S. Morava - Tatry. Za dovolenou jsem ujel celkové as 5 tis. km. Při cestě zpět znovu 4 dospělí a kufr plný po víko. :D Kromě toho, že průměrná spotřeba byla 5,3 l, tak motor jede výborně, má tah a litrový obsah příjemně překvapil i majitele dvoulitrového SIII, který si (jako většina, co za volantem auta s tříválcem neseděla) původně myslel, že to bude průser. Takže jestli máš teď 1.6, tak budeš z litru "po rozhýbání" minimálně velmi příjemně překvapený. :kol-47:

 

Ještě dodám, ze by teda kola na střeše neměly být zásadní problém. ;)

Editováno: , autor: Zdenek Pastorek
Edit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přidávám svojí zkušenost s motorem 1.0 TSI. Auto mám čerstvě - najeto 1000 km. Jel jsem s naloženým autem (plný kufr a 4 osoby) přes celou republiku a zpět včetně D1 a kolon. Spotřeba 5,3 l/100 km. Průměrná rychlost kolem 70 km/h. Na normální dalnici 120-130 km/h. Na D1 pokud se nestálo, 140-160 levý pruh. Okresky 100-110. Motor při 130 točí cca 2600 ot., má dostatek síly a není slyšet. Snažím se to zbytečně nedusit, pod 2000 ot. nechodím. To znamená, že na silnicích nižších třid je lepši jet na pětku. Na rychlejších okreskách na šestku minimálně 100 kmh, lépe 110. Při předjíždění podřazuji o 1-2 stupně, dle rychlosti a času. Proti bývalé 1.6 MPI to nelze srovnávat. Mezi negativa patří start stop a při velmi malé rychlosti v kolonách se dvojka obtížně rozjíždí, je třeba řadit jedničku, ale jde tam dobře a je akorát dlouhá, je to spíš o zvyku. Auto mi dynamikou připomíná 1.9 TDI 77 kW,  ale bez kopance při akceleraci a rychlého zvadnutí (zrychlení je při 2000-2500 dostatečné pro běžnou jízdu, při 2500-3000 velmi dobré - stačí i na předjetí a od 3000 do 5000 vzhledem k objemu až překvapující), vše je plynulé, bez těžkopádnosti, škubanců a hluku. Diesel uz jen na tahání přívěsu.....

Editováno: , autor: will83
Oprava chyb, doplnění textu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

will83: Mam dotaz kdyz uz si nakousl tema razeni ... mam sice 1.4 110kw ... ale pri razeni hlavne z dvojky na trojku a z trojky na dvojku furt slysim od prevodovky klepani, furt tam neco klepne ... dela to i tobe nebo, fakt ti to radi po tichu bez nejakych zvukovych projevu? Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo: Jednoduché vysvětlení, 1.0 TSi má dvouhmotový setrvačník, který 1.4 TSi nemá. Zatímco u litru rázy motoru při řazení pobere právě setrvačník u 1.4 to musí udělat pružiny na lamele spojky. Ty se při necitlivém řazení dostanou na doraz a kovově to klepne. Je to normální, dělá to i mě, žádnou závadu za tím nehledej. Dokonce je na to i TPI, někdo to je tady na foru, myslím Pawouk to tu dával. Ve zkratce je tam popsáno, že se nejedná o závadu a servisy mají zákazníkům vysvětlovat, že je to normální stav. Ještě k tomu G Tecu, ten má jinou spojku, menší průměr a podstatně nižší točivý moment, proto klepne jen trochu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...