Přejít na obsah

Vyřazení na neutral při zastavení s DSG


mircak

Doporučené příspěvky

Zdravim

Jiz delsi dobu mi vrta hlavou jak je nastavena DSG prevodovka v S3.

Zkusenost s DSG je takova, ze pri zastaveni vozu prevodovka vzdy vyradila na neutral, nutno dodat ze to byla DSG pro 1.6 tdi, tedy sucha spojka.

Ted to vypada jako by po zastaveni zustala prevodovka vzdy se zarazenym 1.stupnem s jakoby vymacnutou spojkou. To ma za nasledek eliminaci cuknuti pri rozjezdu, asi?

Co je ovsem naprosto jednoznacne, jsou vibrace ktere se prenaseji do vozu a rizeni, tyto naprosto vymizi se zarazenim N.

Dokazete pozorovat rozdil zvuku nebo vibraci pri stojicim voze s navolenym D vs. N?

Diky

Sent from my HTC One_M8 dual sim using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem si na to v aute vzpomnel a schvalne se na to zameril. Mezi D s brzdou a N ci P neni absolutne zadny ani zcela minimalni rozdil. Rucicka otackomeru se pri zmene mezi D a N ci P vubec nepohne a zvuk motoru je naprosto totozny. Jedna se DSG7. Jestli si vzpomenu az pojedu s DSG6 tak to prozkoumam i tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plete se tu páté přes deváté.. 6 DSG vs. 7 DSG.

 

U 7st. DSG opravdu není žádný rozdíl mezi N a D/R s brzdou, otáčky a klid od motoru je totožný s neutrálem. Také jsem se na to zaměřil a to na polygonu, kde jsme v řadě popojížděli několikrát. Rovněž i s S bez rozdílů.

6st. DSG je celkově akčnější - např. při rozjezdech houpne dopředu daleko víc jak 7 DSG apod. Se 7st. DSG jsou rozjezdy daleko pohodovější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak konstruovaný. Prostě u automatický převodovky se dá D (S), po skončení jízdy se dá P. Konec, proto to tam je. Jestli si někdo hraje se sekvencí nebo pádlama je věc jiná. Nic osobního a nic ve zlým, ale opravdu nechápu, proč se někdo zabývá tím, jak kvrdlat s automatem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Cele me to zajima jen proto, ze v pripade DSG se nejedna o klasicky automat a proto u me vyvstala otazka ojledne opotrebeni spojky, kdy auto v kolone nrkoolik dlouhych minut stoji na spojce, jelikoz stop-star nas vsechny znamo dost rozciluje.

Sent from my HTC One_M8 dual sim using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Protože jsem s DSG doposud neměl zkušenost a učím se, čtu manuál a zde, co doporučujete.Nechat prostě D/S a stát na brzde,na křižovatkach,semaforech apod. Pokud tedy nevypadá stání na 5min a víc na páku nesahám. Zajímá mě ještě ten auto hold doporučujete ho mít zapnutý a nechat to na něm, nebo stát na brzde?Je tam pro převodovku rozdíl?

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, PetrKV napsal:

Protože jsem s DSG doposud neměl zkušenost a učím se, čtu manuál a zde, co doporučujete.Nechat prostě D/S a stát na brzde,na křižovatkach,semaforech apod. Pokud tedy nevypadá stání na 5min a víc na páku nesahám. Zajímá mě ještě ten auto hold doporučujete ho mít zapnutý a nechat to na něm, nebo stát na brzde?Je tam pro převodovku rozdíl?

Díky

 

 

Nevyrazovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi asi testovací řidič:

http://www.skoda-auto.cz/news/2015-04-27-superb-bezpecnostni-systemy

 

Elektronická parkovací brzda je vybavena funkcí Auto Hold, která zabraňuje samovolnému pohybu vozu a řidiči tak poskytuje větší komfort jízdy při rozjíždění a vyšší bezpečnost. Pokud se vůz zcela zastaví, zabrzdí ho dva elektromotory na zadních kolech na místě. Řidič pak může bez obav uvolnit nohu z brzdového pedálu. Jakmile znovu přidá plyn nebo u manuální převodovky začne zabírat spojka, funkce Auto Hold se automaticky vypne.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sice vím, že by Auto Hold měla fakt dělat elektrická ruční brzda, ale chová se mi to jako Martinovi - při zapnutí Auto Holdu motůrky neslyším, až po dlouhé době cca 10 minut se jakoby vypne Auto Hold a dotáhnou se motůrky. Leda by při Auto Holdu pracovaly jinak, třeba ne na "plný výkon" - jako že se nedotáhnou na maximum, ale jenom tak, aby auto stálo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Systém nepoužívám, ale teď jsem četl návod a zdá se, že na tom něco bude, jen je zvláštní, že upozorňují, že to může začít couvat a bude nutné přidat plyn.

 

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Superb_3V/11-2016/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

 

strana 200(pdf strana 202)

 

Funkce Auto Hold (dále jen systém) zajišťuje vozidlo při zastavení proti nechtěnému

pohybu. Pokud zastavíte např. před semaforem, není nutné vozidlo jistit

brzdovým pedálem nebo parkovací brzdou.

Pro aktivaci, deaktivaci a správnou funkci systému musí být splněné následující

základní podmínky.

Dveře řidiče jsou zavřené.

Motor je spuštěný (nebo automaticky vypnutý systémem START-STOP).

U vozidel s automatickou převodovkou není volicí páka v režimu N (v tomto

režimu je systém nedostupný).

Zastavení a rozjezd

Při zastavení systém zajistí vozidlo proti pohybu. V panelu přístrojů se rozsvítí

kontrolní světlo . Můžete uvolnit brzdový pedál.

K odbrzdění vozidla dojde v okamžiku rozjezdu. Kontrolní světlo v panelu

přístrojů zhasne.

Pokud by se vozidlo při rozjezdu do kopce začalo samovolně pohybovat směrem

z kopce, přidejte plyn nebo zapněte parkovací brzdu.

Pokud je vozidlo zajištěné systémem a dojde k otevření dveří řidiče nebo vypnutí

zapalování, zajistí vozidlo proti nechtěnému pohybu parkovací brzda.

V takovém případě zhasne kontrolní světlo  v panelu přístrojů a rozsvítí se

kontrolní světlo .

Aktivace/deaktivace

Systém se aktivuje/deaktivuje tlačítkem » obr. 257.

Pokud je systém aktivovaný svítí, symbol v tlačítku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, funguje to přesně jak píšou, když otevřeš dveře řidiče nebo vypneš zapalování při zapnutém Auto Holdu, dotáhnou se motůrky. Zajímavé :-) Co tedy drží ten tlak? Klasická brzda?

 

Všiml jsem si i toho, že při zastavení na Auto Hold trochu poklesnou otáčky motoru narozdíl od toho, když Auto Hold nepoužiješ a stojíš jenom na brzdě.

 

Jenom se mi ještě nestalo, že by to na Auto Hold couvalo nedostatečným zabržděním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze k tomu jak se pta PetrKV. Nevyrazovat a klidne to nechat stat. Dle meho auto drzi natlakovany brzdovy okruh. Az po tech 10 minutach by to prevzaly zadni brzdy, tj. aktivovaly by se motorky.
*
Btw. kdyz couvam do garaze, tak tlacitkem vypinam Auto Hold, jinak by se mi po vypnuti motoru automaticky zatáhla rucka. Coz je v garazi zbytecne. Takze setrim motorky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...