Martab Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 (editace) 1.4 TDI měla 7q se suchými spojkami do 250Nm. Nicméně novou převodovku asi nemá cenově smysl kupovat, leda by se povedla sehnat někde jetá, tam to chce zjistit přesný typ a ty se dají sehnat už za rozumné peníze: https://www.mihocar.cz/hledani?query=DSG+7-rychlostní EDIT: tady mají přímo na 1.4 TDI, cena je 25 800 Kč/ks https://www.mihocar.cz/prevodovka-qja-7a-dsg-skoda-fabia-iii-6v0-1-4-tdi-0cg301103b-7-rychlostni-automaticka/d-117235 Editováno: 25. leden 2019, autor: Martab 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 29. leden 2019 Sdílet Vloženo 29. leden 2019 Díky za info! Kupovidu se ta mrdka vydražila za 200 tisíc, což nedávalo žádný smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 24. Únor 2019 Sdílet Vloženo 24. Únor 2019 V 10. 3. 2018 na 13:34, Maverick napsal: DSG je v principu velmi prijemna a navykova zalezitost. Skubani pri manevrovani a obdobne vytky se daji do znacne miry eliminovat zpusobem zachazeni s plynem. Je ovsem pravda, ze se jedna o pomerne slozitou vec a pri vyssim najezdu muze znamenat riziko vyssich servisnich nakladu, to tak proste je. Osobne bych si ji do soukromeho auta, ktere planuji na delsi dobu a vetsi kilometrovy najezd (rekneme 100+ tkm) prave z tohoto duvodu nebral. Teď mě trochu děsíš můžeš být u těch servisních nákladů trochu konkrétnější prosím? A máš na mysli DSG obecně nebo zde konkrétně tzv. suché 7 stupňové, které se dává do Fabie? My jsme teď koupili na soukromé ježdění novou Fabii III Combi s DSG, hlavně tedy kvůli manželce, abych ji přinutil do řízení já osobně bych radši bral manuál, i když je to opravdu návykové ježdění. Předpokládám užívání minimálně 10 let a nájezd tak 150-200 tisíc km. Před koupí jsem to konzultoval s řadou lidí, přičemž některé názory byly, že to je dosti poruchové, obzvlášť to suché DSG, přičemž nakonec převažoval názor jít do toho. Samozřejmě manuál by byl v tomhle ohledu jistější, ale to bych pak kvůli obavám nemohl dneska vzhledem ke složitosti současné techniky koupit nic. Samozřejmě, že manuál je v tomto jistější volba, nicméně tak nějak předpokládám, že snad ty auta při rozumném používání jsou dimenzovány aspoň na tu všude proklamovanou životnost 250 tis. km, jasné, že od toho neočekávám životnost půl milionu km jako třeba u produkce z přelomu tisíciletí. A do ojetého DSG bych nešel, to bych měl strach. Nebo máš s těmi převodovkami jiné zkušenosti? Ono vzato do důsledku je v tom autě i řada dalších věcí, jejichž životnost je v tuto chvíli otázkou, např. LED světlomety (dle SM s nevyměnitelnými zdroji) nebo OPF filtr atd. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Také by mě zajímala poruchovost a servisní náklady DSG ve Fabii. Mám možnost odkoupit jednu zánovní, ale nevím, jestli to není finanční sebevražda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 DSG už ve Fabii nebude (někde jsem četl, že ostatní modely mají trochu jiné DSG). Budou k sehnání náhradní díly třeba i za 15 let? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Fabie má jiné DSG, a v čem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Tak to možná bylo u jiné automobilky, která má jiný automat pro motory s nižším kroutícím momentem a jiný pro motory s vyšším kroutícím momentem. Také rozdíl v ceně (ve Fabii bylo DSG za 30 000 Kč a v ostatních modelech většinou za 50 000 Kč) mě utvrzoval v tom, že nejde o stejnou převodovku. Zřejmě tedy mohu počítat s dlouhodobou dostupností náhradních dílů. A co ty náklady? Dá se to nějak odhadnout? Kolik stojí výměna oleje se dá jednoduše zjistit, ale co případné opravy? Nevysají mi konto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Já o tom právě neslyšel, koncern používá ve všech modelech s točivým momentem do 250Nm (třeba včetně OIII 1.8 TSI) stejný automat (DSG). Co se týče nákladů, tak "dokud se to nepo, náklady nejsou", olej se v tom nemění. O náhradní díly bych asi strach neměl, ty by měli být dostupné v našich končinách. Nějaké typické závady této DSG jsou zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Když používají ve všech modelech stejnou převodovku, tak se nedivím, že už ve Fabii není. Tam dostali od zákazníka 30 tis., u ostatních modelů dostanou 50 tis. Dokud se to nepo mi připomíná "Jaká je šance vyhrát v loterii? Pokud si nevsadíte, tak žádaná". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 Ve všem hledej emisní normy. U absence DSG na Fabii nejde ani tak o problém s DSG ale s jakým motorem je převodovka spojená. Ale to už popisoval Martab v tématu výběr motorizace tak ti to jen znovu připomínám. Ale semka to nepatří tak se omlouvám za zmínku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 Kdo ví, jak to je, ten to nepoví, protože to nesmí říct. Když Škodovka stáhla šestistupňový manuál u motoru 81 kW, tak taky spostu lidí tvrdilo, že je to kvůli tomu, že automat se lépe ladí pro splnění emisních norem. Je to pravda nebo ne? A pokud ano, to se nepovedlo vyladit ten motor ani s DSG? Není za tím spíš redukce komplexity? Pokud je to skutečně kvůli emisím, tak je to téměř jistě další z důsledků mnohaletého podvádění koncernu při emisních zkouškách (ve VW si mysleli, že stačí software a nemusí tolik investovat do vývoje čistších motorů). Nevím o jiné automobilce, která by u některého modelu přišla téměř o všechny motorizace. Ale třeba to ještě přijde, ostatní mají zpravidla kratší dodací lhůty, takže mohou nevyhovující motory stáhnout později. Podle mě jde spíš o tu redukci komplexity, kterou už někdo jinde také zmiňoval. Fabka byla jediný model s motorem MPI 55 kW a TSI 81 kW. Osobně by se mi líbila Scala s DSG (když je ve Fabii nedostupná), tam je ale jen s 1.5 TSI nebo 1.6 TDI a obojí je přes půl milionu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 DSG v režimu D udržuje otáčky při klidné jízdě mezi jedním a dvěma tisíci. Nepoškozuje to motor? Vždycky se tvrdilo, že nejvíc se ničí motor podtáčením, ale nevím, jestli to neplatilo jen u atmosfér. Jsou ty otáčky pro turbomotor OK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 Už jsem to psal jak je to s redukcí komplexity, jak to souvisí s novým MR a jak to souvisí s emisemi v tématu o výběru motoru. O tom jak se DSG líp ladí na emise se stačí podívat ke Scale a jejímu 1.5 TSI (ono to nesouvisí ani tak přímo s emisemi jako s jejich udržením při RDE mi bylo vysvětleno). A ohledně podvádění, v Evropě podváděli všichni, někteří vypouštěli i více než ten koncern (třeba Renault a Opel), ale jen u VW se to ve velkém medializovalo (možná skrz USA, možná v tom bylo něco jiného).Ale zpět k tématu.Podtáčení vadí, u turba ještě víc než u atmosféry kvůli LSPI, ale vadí v zátěži. DSG sice drží při klidné jízdě a využívání jen části výkonu nízko, ale když na to člověk lidově řečeno šlápne, vcelku rychle odřazuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 Jak jsi to tady zmínil, tak jsem si vzpomněl, že se přišlo ještě na další podvodníky. VW je v tomto neznámější, možná proto, že se na ně přišlo nejdříve (jestli si to dobře pamatuji) a že je VW větší automobilka, než Renault nebo Opel. Zrovna to RDE je podle mě přímý důsledek podvodů. Byrokraty z Bruselu by možná doteď nenapadlo požadovat testy v reálném provozu. Mrzuté na tom je, že automobily podváděly a odnese to zákazník, který už v podstatě nemá z čeho vybírat. I ta redukce komplexity v tom ale podle mě je. Motor 85 kW je a nejspíš i bude k dispozici v mnoha jiných modelech (Scala, Octavie, Karoq a asi i v Kamiq) a ve Fabii asi ne. Není úplně vyloučené, že jednou ve Fabii tento motor bude, zatím to tak ale nevypadá. Je pravda, že DSG celkem ochotně podřazuje, ale aby se v režimu D dostaly otáčky nad 3 000, to už na to musí řidič hodně šlápnout. Režim sport je podle mě k motoru šetrnější, ale zase je o něco méně šetrný k peněžence. I když nepřijde mi, že by se spotřeba nějak dramaticky zvyšovala. Zkusím zajet stejnou trasu na D a na S a porovnám to. Ten, kdo zajíždí auto jen na D, ten ho podle mě moc dobře nezajede. I z tohoto důvodu bych nechtěl ojeté auto s DSG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 (editace) Měl jsem OII FL 1,8 TSI DSG z roku 2009 (z počátku výroby 7st automatů se suchými spojkami) a teď mám FIII 1,2 81kW DSG z roku 2015 a nemohu říct o této převodovce nic špatného, mohu o ní mluvit jen v superlativech. Tolik moje osobní zkušenost, žádné vyčtené "dojmy". Editováno: 19. Květen 2019, autor: dodge Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ralff Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 (editace) Souhlas s dodge. Taky si na automat DSG nemohu stěžovat. Kolegové kterým jsem umožnil svezení byli nadšeni. Editováno: 19. Květen 2019, autor: ralff Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 Za těch 30 tis., za které byla ve Fabii, to byla dobrá koupě. Ve Scale je za 40 tis., tolik už bych asi nedal a určitě bych za ní nedal 50 tis. za které ke třeba v Octavii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ralff Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 (editace) DSG ve Fabii III bylo za +36 000 Kč proti manuální převodovce. Pokud si pamatuji. Hledal jsem ale nenašel. Ve faktuře už mám jako základní cenu Style, kombi, 1,2 TSi 81 kW s DSG. Editováno: 20. Květen 2019, autor: ralff Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada007 Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Před FL byla za 36 000 Kč. Po FL za 30 000 Kč, ale jen krátce. Nepamatuji si na slevu čehokoliv jiného, než právě DSG ve Fabce. Pak ještě stáhli u 81 kW manuál, takže to vypadalo, že chtějí zákazníky do DSG vyloženě přinutit. V jiných fórech lidi hodně prskali, že stáhli ten manuál u nejsilnější verze. Podle šéfa Škodovky to bylo z důvodu redukce komplexity. https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Pak to ale ještě Škodovka vylepšila tím, že stáhla i to DSGčko. K tomu už jsem vyjádření nečetl. Buď jde také o redukci komplexity a nebo o to, že by motor nesplnil eko normu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Neprehraval niekto software v DSGcku?Alebo aspon nerobil nejake zakladne nastavenie?Zvladne to iba autorizak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Napíš aký máš problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Zda sa mi,ze po 6 rokoch a 80000 km uz neradi tak hladko,hlavne rozbehy.Servis mi tvrdi,ze je to vpoho a nieje dovod prehravat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Práve nad tým aj ja premýšľam. Urobiť reset a novú adaptáciu, avšak väčšinou na webe sú návody na prevodovky 0AM, čiže pod starou platformou PQ kde to vo VCDS inak vyzerá. U mňa 112k km a vek rovnaký. Spojky neprekĺznu v zaťaží len cítim "vôľu" pri radení a rozbeh bez plynu na 1. prevode je veľmi vlažný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Tiez nema dojem,ze by spojky klzali,radi pekne,hladko,ale ten rozbeh je fakt vazny,vahavy a nebol taky predtym Mozno som to zle napisal,ze prehrat soft na novsi....fakt ten reset a znovu ju naucit,predsalen uz tam nejake opotrebenie bude...len kto to zvladne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.4 tsi Vloženo 20. leden 2023 Sdílet Vloženo 20. leden 2023 Patrik1971,DSG vyrobené v rokoch 2013-15 vraj mali problém s nesprávnou funkciou softwaru,od tých rokov majú iný software.Ja mám DSG z roku 2017,zatiaľ som nespozoroval pri rozbehu, radení žiadny problém.Ešte v záruke som mal chybný nejaký senzor,displej mi písal,že pri zastavení mám posunúť páku do polohy P.Ale prevodovka radila bez problémov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.