Přejít na obsah

Automatická 7 stupňová DSG převodovka


KonnyX

Doporučené příspěvky

1.4 TDI měla 7q se suchými spojkami do 250Nm. Nicméně novou převodovku asi nemá cenově smysl kupovat, leda by se povedla sehnat někde jetá, tam to chce zjistit přesný typ a ty se dají sehnat už za rozumné peníze:

https://www.mihocar.cz/hledani?query=DSG+7-rychlostní

 

 

EDIT: tady mají přímo na 1.4 TDI, cena je 25 800 Kč/ks

https://www.mihocar.cz/prevodovka-qja-7a-dsg-skoda-fabia-iii-6v0-1-4-tdi-0cg301103b-7-rychlostni-automaticka/d-117235

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 10. 3. 2018 na 13:34, Maverick napsal:

DSG je v principu velmi prijemna a navykova zalezitost. 

 

Skubani pri manevrovani a obdobne vytky se daji do znacne miry eliminovat zpusobem zachazeni s plynem. 

 

Je ovsem pravda, ze se jedna o pomerne slozitou vec a pri vyssim najezdu muze znamenat riziko vyssich servisnich nakladu, to tak proste je.

 

Osobne bych si ji do soukromeho auta, ktere planuji na delsi dobu a vetsi kilometrovy najezd (rekneme 100+ tkm) prave z tohoto duvodu nebral. 

Teď mě trochu děsíš :D můžeš být u těch servisních nákladů trochu konkrétnější prosím? A máš na mysli DSG obecně nebo zde konkrétně tzv. suché 7 stupňové, které se dává do Fabie?

 

My jsme teď koupili na soukromé ježdění novou Fabii III Combi s DSG, hlavně tedy kvůli manželce, abych ji přinutil do řízení :) já osobně bych radši bral manuál, i když je to opravdu návykové ježdění. Předpokládám užívání minimálně 10 let a nájezd tak 150-200 tisíc km. Před koupí jsem to konzultoval s řadou lidí, přičemž některé názory byly, že to je dosti poruchové, obzvlášť to suché DSG, přičemž nakonec převažoval názor jít do toho. Samozřejmě manuál by byl v tomhle ohledu jistější, ale to bych pak kvůli obavám nemohl dneska vzhledem ke složitosti současné techniky koupit nic. Samozřejmě, že manuál je v tomto jistější volba, nicméně tak nějak předpokládám, že snad ty auta při rozumném používání jsou dimenzovány aspoň na tu všude proklamovanou životnost 250 tis. km, jasné, že od toho neočekávám životnost půl milionu km jako třeba u produkce z přelomu tisíciletí. A do ojetého DSG bych nešel, to bych měl strach. Nebo máš s těmi převodovkami jiné zkušenosti? Ono vzato do důsledku je v tom autě i řada dalších věcí, jejichž životnost je v tuto chvíli otázkou, např. LED světlomety (dle SM s nevyměnitelnými zdroji) nebo OPF filtr atd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak to možná bylo u jiné automobilky, která má jiný automat pro motory s nižším kroutícím momentem a jiný pro motory s vyšším kroutícím momentem. Také rozdíl v ceně (ve Fabii bylo DSG za 30 000 Kč a v ostatních modelech většinou za 50 000 Kč) mě utvrzoval v tom, že nejde o stejnou převodovku.

Zřejmě tedy mohu počítat s dlouhodobou dostupností náhradních dílů.

 

A co ty náklady? Dá se to nějak odhadnout? Kolik stojí výměna oleje se dá jednoduše zjistit, ale co případné opravy? Nevysají mi konto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já o tom právě neslyšel, koncern používá ve všech modelech s točivým momentem do 250Nm (třeba včetně OIII 1.8 TSI) stejný automat (DSG). Co se týče nákladů, tak "dokud se to nepo, náklady nejsou", olej se v tom nemění. O náhradní díly bych asi strach neměl, ty by měli být dostupné v našich končinách.

 

Nějaké typické závady této DSG jsou zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když používají ve všech modelech stejnou převodovku, tak se nedivím, že už ve Fabii není. Tam dostali od zákazníka 30 tis., u ostatních modelů dostanou 50 tis.

 

Dokud se to nepo mi připomíná "Jaká je šance vyhrát v loterii? Pokud si nevsadíte, tak žádaná".

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo ví, jak to je, ten to nepoví, protože to nesmí říct. Když Škodovka stáhla šestistupňový manuál u motoru 81 kW, tak taky spostu lidí tvrdilo, že je to kvůli tomu, že automat se lépe ladí pro splnění emisních norem. Je to pravda nebo ne? A pokud ano, to se nepovedlo vyladit ten motor ani s DSG? Není za tím spíš redukce komplexity? 

 

Pokud je to skutečně kvůli emisím, tak je to téměř jistě další z důsledků mnohaletého podvádění koncernu při emisních zkouškách (ve VW si mysleli, že stačí software a nemusí tolik investovat do vývoje čistších motorů). Nevím o jiné automobilce, která by u některého modelu přišla téměř o všechny motorizace. Ale třeba to ještě přijde, ostatní mají zpravidla kratší dodací lhůty, takže mohou nevyhovující motory stáhnout později.

 

Podle mě jde spíš o tu redukci komplexity, kterou už někdo jinde také zmiňoval. Fabka byla jediný model s motorem MPI 55 kW a TSI 81 kW.

 

Osobně by se mi líbila Scala s DSG (když je ve Fabii nedostupná), tam je ale jen s 1.5 TSI nebo 1.6 TDI a obojí je přes půl milionu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to psal jak je to s redukcí komplexity, jak to souvisí s novým MR a jak to souvisí s emisemi v tématu o výběru motoru. O tom jak se DSG líp ladí na emise se stačí podívat ke Scale a jejímu 1.5 TSI (ono to nesouvisí ani tak přímo s emisemi jako s jejich udržením při RDE mi bylo vysvětleno). A ohledně podvádění, v Evropě podváděli všichni, někteří vypouštěli i více než ten koncern (třeba Renault a Opel), ale jen u VW se to ve velkém medializovalo (možná skrz USA, možná v tom bylo něco jiného).

Ale zpět k tématu.
Podtáčení vadí, u turba ještě víc než u atmosféry kvůli LSPI, ale vadí v zátěži. DSG sice drží při klidné jízdě a využívání jen části výkonu nízko, ale když na to člověk lidově řečeno šlápne, vcelku rychle odřazuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsi to tady zmínil, tak jsem si vzpomněl, že se přišlo ještě na další podvodníky. VW je v tomto neznámější, možná proto, že se na ně přišlo nejdříve (jestli si to dobře pamatuji) a že je VW větší automobilka, než Renault nebo Opel. 

 

Zrovna to RDE je podle mě přímý důsledek podvodů. Byrokraty z Bruselu by možná doteď nenapadlo požadovat testy v reálném provozu.

Mrzuté na tom je, že automobily podváděly a odnese to zákazník, který už v podstatě nemá z čeho vybírat.

 

I ta redukce komplexity v tom ale podle mě je. Motor 85 kW je a nejspíš i bude k dispozici v mnoha jiných modelech (Scala, Octavie, Karoq a asi i v Kamiq) a ve Fabii asi ne. Není úplně vyloučené, že jednou ve Fabii tento motor bude, zatím to tak ale nevypadá.

 

Je pravda, že DSG celkem ochotně podřazuje, ale aby se v režimu D dostaly otáčky nad 3 000, to už na to musí řidič hodně šlápnout. Režim sport je podle mě k motoru šetrnější, ale zase je o něco méně šetrný k peněžence. I když nepřijde mi, že by se spotřeba nějak dramaticky zvyšovala. Zkusím zajet stejnou trasu na D a na S a porovnám to.

 

Ten, kdo zajíždí auto jen na D, ten ho podle mě moc dobře nezajede. I z tohoto důvodu bych nechtěl ojeté auto s DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem OII FL 1,8 TSI DSG z roku 2009 (z počátku výroby 7st automatů se suchými spojkami) a teď mám FIII 1,2 81kW DSG z roku 2015 a nemohu říct o této převodovce nic špatného, mohu o ní mluvit jen v superlativech. Tolik moje osobní zkušenost, žádné vyčtené "dojmy".

Editováno: , autor: dodge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před FL byla za 36 000 Kč. Po FL za 30 000 Kč, ale jen krátce. Nepamatuji si na slevu čehokoliv jiného, než právě DSG ve Fabce. Pak ještě stáhli u 81 kW manuál, takže to vypadalo, že chtějí zákazníky do DSG vyloženě přinutit. V jiných fórech lidi hodně prskali, že stáhli ten manuál u nejsilnější verze.

Podle šéfa Škodovky to bylo z důvodu redukce komplexity.

https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody

 

Pak to ale ještě Škodovka vylepšila tím, že stáhla i to DSGčko.

 

K tomu už jsem vyjádření nečetl. Buď jde také o redukci komplexity a nebo o to, že by motor nesplnil eko normu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Práve nad tým aj ja premýšľam. Urobiť reset a novú adaptáciu, avšak väčšinou na webe sú návody na prevodovky 0AM, čiže pod starou platformou PQ kde to vo VCDS inak vyzerá.

U mňa 112k km a vek rovnaký.

Spojky neprekĺznu v zaťaží len cítim "vôľu" pri radení a rozbeh bez plynu na 1. prevode je veľmi vlažný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrik1971,DSG vyrobené v rokoch 2013-15 vraj mali problém s nesprávnou funkciou softwaru,od tých rokov majú iný software.Ja mám DSG z roku 2017,zatiaľ som nespozoroval pri rozbehu, radení žiadny problém.Ešte v záruke som mal chybný nejaký senzor,displej mi písal,že pri zastavení mám posunúť páku do polohy P.Ale prevodovka radila bez problémov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...