Přejít na obsah

Automatický spínač světel - neoriginální řešení Made in PRC


miklisek

Doporučené příspěvky

Tak mě mlhovky fungují správně podle manuálu k autu. Poloha 1 - přední, poloha 2 - zadní.

Akorát jsem dnes zjistil, že s tím spínáním světel je to stejné jako u Paolo75. Nejdřív parkovacky (předek zadek SPZ) s DLR, pak se to přepne na hlavní světla a vypnou DLR. Hlavne to ale není poznat, protože zatímco sepnutí modulu z módu DLR je slyšet jako cvaknutí relé, přepnutí parkovaček na hlavní už člověk neslyší. A hlavně nevidí ani na palubce, kde není kontrolka hlavních světel. Asi ta citlivost senzoru je hodně vysoká (nebo nastavení programu modulu), že modul rozlišuje dost úzký rozsah světelného toku. Vypadá to, že touaregovo řešení se s schováním čidla dovnitř sloupku je asi nejlepší řešení. Prostě když je venku málo světla, ve sloupku je ještě méně a rovnou to zapne hlavní světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To postupné zapínání je pravděpodobně vlastnost tohoto modulu, pospisují to i ze na VW fóru: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=290&t=312647. Já pak vždy zkoušel přepínat na dálkové. Když svítili před den parkovačky, tak jsem přešel do manuálního režimu. Kdyby fungovalo to nastavení citlivosti dle návodu, tak by se to mělo dát obejít. To jsi nezkoušel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to debilní funkce těch parkovaček z hlediska našich zákonů, ještě že s tím svítí aspoň to DLR.

S tím nastavením spínání za daného světla a oblbnutí parkovaček: neměly by se parkovačky nastavit spíš až za tmy? Jestli to má fungovat tak, že to bere intenzitu světla a okolo ní to sepne a vypne, pak by měla být intenzita světla pro parkovačky v době nastavování menší než pro potkávačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže zatím jsem se od prodejce překladu návodu do EN nedočkal. Tak jsem si pomohl a návod mi přeložila jedna rodilá mluvčí.

Zajímavý je ten poslední odstavec Question 4, kde píše o spínání parkovaček a o tom, jak je to bezpečné, jezdit za šera s parkovačkami. A taky o nutnosti vyměnit pojistku za víc jak 20A v případě použití xenonů. Proto 10A nestačilo a pojistka mi praskla.

Přemístil jsem zatím čidlo dolů na palubku k "A" sloupku, ale tohle řešení se opravdu nelíbí, je to takové moc DoDo. Dalším krokem bude možná instalce samostmívacího zrcátka, tak bych čidlo nějak zakomponoval do lišty s kabely pro napájení zrcátka. Kabely k čidlu jsou jen obyčejné vodiče, půl metru navíc snad nebude problém dělat.       

User manual.pdf

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nedalo mi to obrácené zapínání mlhovek u přepínače Škoda. Rozhodil jsem přepínač VW, abych se podíval na způsob zapojení a spínání. Nakonec stačilo na konektoru z modulu přehodit 2 kablíky (nechtěl jsem zasahovat do škodováckého přepínače). Zapínání mlhovek je už ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Foto by neuškodilo. Jinak si ale myslím, že je bezpečnější, že nejdřív jsou zapnuté přední a až pak zadní, přeci jen se mlhovky používají za snížené viditelnosti (mlha, déšť nebo sněžení) a to je potřeba aby tě spíš viděli řidiči protijedoucích aut. A přiznám se, že občas používám mlhovky i v noci na přisvícení v místech nebo v časech, kde a kdy nikdo proti nejede, i když se to správně nemá. A v tu chvíli zadní nesvítí, což je naopak dobře, a toho kdo jede vzadu aspoň zadní mlhovka neoslní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám už nějakou dobu také z Ali přepínač, provedení jako původní a elektronika je přímo v něm, nebýt kablíku s fotočidlem a polohy A, tak by na něm nebylo nic jiného. Je na něm číslo 5ND 941 831 B XSH nebo také 5JT 10 0186 30. Čidlo mám před sklem v záslepce pro světelný senzor originál, v otvoru 9 mm, upevněné ucpávkou z molitanu. Kablík k němu protažený za přístroji stačí akorát. Jen mne překvapuje to nastavování, tady jsem to připojil a vše funguje, včetně CH a LH, při vjezdu do tunelu a podzemního parkingu, relé sepne okamžitě, nebýt pozvolného rozsvěcení světel tak okamžitě. Cena byla s dopravou 36 $ a celník to nezadržel. Myslím že ta záslepka je na dobrém místě. Mlhovky spínají napřed zadní a pak přední jako original přepínač a přednost má být viděn a ne vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dej na něj odkaz. Byl totiž dlouho problém sehnat ovladač se zeleným podsvícením, pořád měli jen červené. Kdyžtak přihoď i fotky instalace toho čidla do krytky. Zajímá nás to. To v tom krytu ale asi nemáš sluneční čidlo od climatroniku, proto je tam na to tvoje čidlo bylo místo. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ok1zfp napsal:

Já mám už nějakou dobu také z Ali přepínač, provedení jako původní a elektronika je přímo v něm, nebýt kablíku s fotočidlem a polohy A, tak by na něm nebylo nic jiného. Je na něm číslo 5ND 941 831 B XSH nebo také 5JT 10 0186 30. Čidlo mám před sklem v záslepce pro světelný senzor originál, v otvoru 9 mm, upevněné ucpávkou z molitanu. Kablík k němu protažený za přístroji stačí akorát. Jen mne překvapuje to nastavování, tady jsem to připojil a vše funguje, včetně CH a LH, při vjezdu do tunelu a podzemního parkingu, relé sepne okamžitě, nebýt pozvolného rozsvěcení světel tak okamžitě. Cena byla s dopravou 36 $ a celník to nezadržel. Myslím že ta záslepka je na dobrém místě. Mlhovky spínají napřed zadní a pak přední jako original přepínač a přednost má být viděn a ne vidět.

Nemáš prosím odkaz kdes to koupil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miklisek: climatrinik nemam, proto jen zaslepka, prostě jen otvor 9 mm a skosená hrana, čidlo tak 4 mm pod vnějí plochou, tady se to nabízelo.

Woody: bohužel krabičku už nemam a v ní nebyl žádný návod a už vůbec ne prodejní doklad, Číňan tohle moc nedělá. Zkusím až bude čas jestli bych to nenašel.Tady jsem koukal že je to tohle provedení, jen to bylo levnější a zelenější. http://ru.aliexpress.com/item/VW-AUTO-HEADLIGHT-SWITCH-SENSOR-MODULE-for-GOLF-4-JETTA-MK4-Polo-NEW-Bora-LAVIDA-SANTANA/32680191884.html?spm=2114.13010608.0.54.epRapm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to ti ten spínač sedí v palubce správně? VW má totiž jinou polohu toho obdélníkového výřezu v palubce pro polohování spínače - rovněž, zatímco ŠA šikmo vlevo nahoru.
Jinak tohle vypadá sofistikovaněji než to moje, asi lepší součástková základna, když se to vešlo do původního obalu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám foto konektoru modulu – jde o nový stav (zapínání předních mlhovek v poloze 1, zadních pak v poloze 2). Jsou přehozené oranžový a zelený kablík. Odpovídá to i barevně:). Vědět to, tak bych přepínač nerozpitvával.

to ok1zfp: zapínání v tunelech a podzemních garážích je ok. Problém je nastavit tu správnou citlivost při postupném stmívání.

20160801_154300.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny přispěvatele zdravím, dnes mi přišel přepínač, zítra se chystám na montáž a samozřejmě jsem jako vy dostal pouze návod s rozsypaným čajem. Protože už máte zkušenosti, chtěl bych vás požádat, jestli by jste mi nemohli sdělit, kolikaampérovou pojistku mám po výměně čidla dát a taky kam nejlépe umístit světelné čidlo.

Za rady předem moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mikliska : jako original, ,,0,, kolmo nahoru. Mne jen na téhle diskusi zaujalo to nastavení, které jsem nedělal a funguje tak jak má a v době montáže mne ani nenapadlo že to může být jinak. Dokonce byla přiložena pojistka 20A, kterou jsem použil až ted kdy to tu píšete, puvodně tam byla 10A a díky řízenému náběhu světel to vydržela.

Pro Paolo75: postupné stmívání, to je pojem. Třeba v začínající bouřce, kde se světelné poměry mění co pár minut, bude spínání nestabilní vždy, jen nechápu když má přepínač ještě všechny manuální polohy, proč by měl být problém je nepoužít. Jezdil jsem kolik roků z Monte Carla po Francouzské straně okolo moře a jejich jaderných elektráren, tak tam se ještě po roce 2000 v těch tunelech nesvítilo a až na přípojku na Lyonskou jich bylo 36. Ale k věci, s tím jsem počítal a jelikož si na palubku odkládám antireflexy, tak ta podložka je z děravého neklouzavého plastu a posunem do předu a zpět tak to jde také. Ale v těch proměných podmínkách, dám dvě polohy vpravo.

Editováno: , autor: ok1zfp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Spaceback77: téma není zatím tak dlohé, aby se nadalo přečíst.... Já v návodu mám 20A, dal jsem 30A, protože jsem jinou neměl. Ohledně umístění čidla je to tu co člověk to řešení, jen si vybrat. Ideální je asi v té krytce uprostřed palubky, pokud tedy nemáš Climatronic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přesně kvůli tomu jsem dlouho čekal na úpravu spínače na Rapida. Ten VW spínač má totiž při montáži do Škodovek nakřivo ikony popisu poloh.
Jinak poloha otvoru na krytu A sloupku je asi v reálu méně viditelná, než na fotce. Půjde každopádně o zvyk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...