Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim, nema nekdo overene a presne info, jak je to u tohoto motoru s chlazenim turba? Je jiz chlazene vodou? Obsahuje motor cerpadelko, ktere ochlazuje loziskovou skrin i po vypnuti motoru? Najit se toho sice da dost, ale kazdy zdroj uvadi neco jineho. Ze zvyku z TDI nechavam auto chvilku klapat i tak, ale jistota je jistota. Zamerne neresim, zda jde o motory starsi nebo nove (77/81kw atp.), predpokladam, ze to bude stejne.

Vloženo (editace)

Jj, když si projdeš fórum o tomto motoru, tak tam to najdeš. Turbo je vodou chlazené čerpadlem i po vypnutí motoru... Je tedy dochlazováno a nemusíš nechávat motor běžet po zátěži. Nutnost vodního chlazení je dán i start-stop systémem...

Stačí si otevřít téma o tomto motoru a máš to hned v posledním příspěvku, kde jsem se na to ptal.

Editováno: , autor: Mariacek
Vloženo

Elektrické čerpadlo to má. Na to ale, nespoléhej a tu chvilku to nech klapat jak jsi byl zvyklý u dieselu - anebo prostě stačí třeba na dálnici dojet bez plynu, či na volnoběh. Podotýkám, že po vysoké zátěži - jízda vysokou rychlostí, v kopcích pod plynem, tahání přívěsu apod. Na start stop se vybodni, to je debilní systém, který dost často funguje mimo realitu. Co dělá elektrické čerpadlo nikdy nevíš, ono stejně žene jen vodu, zatímco olej již necirkuluje. Nehledě k tomu, že skutečně rozžhavenou turbínu jako takovou to neuchladí.

Vloženo

Jasné, motor bych nikdy nevypnul, nechávám to třeba půl minutky i když jedu jen přes město, jsem na to prostě tak už zvyklej. Jde spíš o informovanost, je dobré vědět, co pod tou kapotou je. Prodejce nebyl schopný mi to říct a na netu jsem našel nejdřív že tam to čerpadlo je, pak zase že je jen u 1.8 a 2.0 tsi... Díky kluci :) 

Vloženo

Je to lepší nechat klapat, ale koukal jsem na krátký dokument ohledně turba a tam došli k závěru, že abys efektivně a bez nějakého ničení turbo opravdu dochladil, tak musíš nechat motor klapat cca 10 minut po jízdě... Křivka teploty v turbu totiž první 3 minuty rapidně vyskočila a až potom začala lineárně klesat k přijatelným hodnotám, takže nejefektivnější je opravdu pár minut před vypnutím motoru dochlazovat při jízdě bez vysokého zatížení turba... Minuta po zastavení není prakticky vůbec nic, ale lepší než nic to je...

Vloženo

No jo, ale běžnou jízdou ho tak nezatížíš, abys podstupoval takové eskapády - to by totiž skoro všichni už dávno byly bez turba... Mimochodem, bylo to turbo vodou chlazené a dochlazované?

Vloženo

Chlapi, u vodou chlazeného turba není žádný důvod nechávat motor běžet, kromě chvilky, než se turbo dotočí. U nechlazeného turba je problém s tím, že po brzkém vypnutí motoru teplota v turbu stoupá na vyšší teplotu, než byla za provozu. V zátěží má třeba turbo 180 stupňů a po vypnutí teplota vystoupá až na necelých 300 stupňů - což způsobovalo spékání oleje v ložiskách a další potíže. Pokud máte vodou chlazené turbo, můžete motor vypnout a teplota díky spuštěnému čerpadlu stoupat nebude, ale jen klesat. Turbo se netočí, nepotřebuje olej. Olej potřebuje jen nedochlazované turbo a to ne pro mazání ale pro chlazení. Takže není důvod někde stát 5 minut a smradit, když stejnou práci a lépe za vás udělá voda tlačená čerpadlem.

Vloženo

Pokud se bavíme o běžné jízdě v rámci zákonných limitů, nemá toto asi smysl řešit. Jinak viz výše. Viděl jsem turbo u 1.2 TSI po vysoké zátěži úplně rozžhavené, tam bys tímto způsobem brzo skončil.

Vloženo

Pro osoby které nedochlazeji turba.

Nowe turbo k 1.2 TSI 63 kW stoji kolem 13000 kč.

kdy nechladiš turba , to turbo Ti vydrži kolem 30000 km a potom je šrot. Tato hodnota zaleži od počtani nastartovani a vyputeni motoru a jizdy jakou se děla.

Má rada je taková , že dokonce nejhorši chlazeni turba je vždy lepši než hned po jizdě vyputit motor :)

Ja dělam takhle:

- když jsem jezdil obyčejně  to 1 minutku chlazeni

- když jsem jezdil takhle aby 1x nebo 2x mělo vysoké zátěži to 2 minutky chlazeni

- když jsem jezdil takhle , že turbo  mělo 3x a vice nebo stale mělo vysoké zátěži to 5 minut chlazeni.

Myslim , že to je dobré chlazeni turba, takové optimal :D

ja nevěřim v žadné elektrické čerpadla apod. :)  Start - Stop to je jedno velké Gówno :D přes které můžeš se moc poškodit celé auto :) .

Vloženo

No tohle je už hodně velký extrém ale. Tohle běžnou jízdou i třeba hodně na krev nedosáhneš a pokud ano, tak už samo o sobě tohle to turbo kurwí mnohem víc, než dochlazování. Takhle ho rozžhavíš párkrát a půjde do kytek samo o sobě - vůle mezi statorem a rotorem, trhliny v materiálu, různé křivky chladnutí rotoru, lopatek a statoru. Mě osobně se tohle nikdy nepovedlo ačkoli dnešní TSi turba točí ještě víc jak TDi turba.

Vloženo

Tak když se vám povede rozžhavit turbo do červena, tak to stejně už ten olej moc nezachrání. Tohle bych chladil zařazenou rychlostí cestou z kopce, kdy ženete přes motor jen studený vzduch a klidnou jízdou. Stáním na místě se to jen zhorší, protože chlazení olejem trvá déle a dost se jej může připéct v ložiskách které se ani netočí...

Vloženo

Já ten motor třeba ženu na hranice možností pořád a to je navíc čipnutý, takže je zátěž o to větší. To je myslím individuální u lidí, nezáleží ani tak na motoru :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...