Přejít na obsah

Jaký olej 5W-30


Pilad

Doporučené příspěvky

Dnes jsem se byl objednat do servisu a dovolí mi přinést svůj olej. Prý tam dávají Castrol 5W - 30. Asi někde na netu objednám taky Castrol dle servisu sice nezáleží moc na výrobci. Který olej jen pro mě nejlepší mám motor benzím 63kW. Který z těchto mám koupit.

Castrol EDGE 5W-30, 5 l

Castrol EDGE Titanium FST Longlife 5W-30, 5 l

Castrol Magnatec A1 5W-30, 5 l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, či vieš o tom, ale existujú aj iné, často aj o dosť  lepšie oleje ako tie od Castrolu kde si priplácaš za (u nás známku) značku. Ale samozrejme oleje od nich ktoré majú potrebné schválenia VW 502.00 alebo VW 504.00 použiť môžeš. Z hore uvedenej trojice to ale určite nebude ten Magnatec A1, ten olej do našich Škodoviek určite nesmie!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. SL a SN moze byt zaroven - tri VW 502 00 oleje co to maju zaroven

 

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40_082013 EN.pdf

SynPower-5W-40_001-23c.pdf

SynPower-SAE-0W-40_001-19a.pdf

 

2. SL malo napr. pri jednom ukazovateli opotrebenia prisnejsie maxima ako SN, a to sa netyka znacky auta ale vseobecne kazdeho motora ;)

Vsetko sa do dohladat v technickej lit., takze sa k tomu uz nebudem v dalsej teme vyjadrovat.

 

Cize je lepsie dat jeden z tychto olejov, ako sa drzat nejakeho 5w-30 Castrolu

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Výrobcovia olejov to takto často uvádzajú, ale iba preto, prečo to aj Total jasne napísal. API sú vždy spätne kompatibilné, tj. môžeš nahradiť staršiu triedu novšou. A nakoľko aktuálne všetky moderné autá (pri ktorích výrobca určil API normu oleja) požadujú najčastejšie oleje API SL, SM prípadne najnovšie SN, tak výrobca to tam radšej napíše. Veľa ľudí totiž o spätnej komaptibilite nevie, a nekúpilo by si olej na obale iba s API SN do svojho auta ktoré požaduje podľa manuálu SL. Takže to je vlastne iba marketing. Ešte raz, pri motoroch VW je úplne od veci sa tým riadiť.
  2. Áno, v jednom bolo SL lepšie a v X ďalších zase naopak. Ale to je úplne jedno, API schválenia prekonáva väčšina továrenských schválení. Je to asi ako norma 91 oktánový bezolovnatý benzín. Veľkému množstvu áut stačí, ale ak výrobca predpíše 95-ku, povedzme že ekvivalent VW 502.00, tak nebudem riešiť, že jeden parameter 91-ky je lepší. A potom tu sú ešte prísnejšie normy, ako pre 98 oktánový benzín, čoho ekvivlanetom môže byť napr. VW 507.00, a nakoniec palivá/oleje ktoré prekonávajú a tieto štandardy. A aby to bolo ešte zábavnejšie, napriek tomu že palivo má uvedené, že je 95-ka, môže mať kludne oktánové číslo 97,8. To isté platí pre oleje.

 

ČudlR, tak ako píšeš. Ak sa dodrží presné schválenie VW a olej sa mení pravidelne a včas, tak teoreticky už netreba riešiť nič iné. Prakticky to ale nie je takto čierno-biele, lebo každé auto má iný prevádzkový režim, a výber oleja sa tomu dá z časti prispôsobiť. Všeobecná prax je taká, že služobné autá (a to obzvlášť tie, na ktorých jazdí viac vodičov) toho motoricky často vydržia viac kilometrov, ako autá v garáži hýčkané. Na prvé počutie paradox, ale má aj svoje logické vysvetlenie.
Ale ak niekto chce do svojho auta lepší/vhodnejší motorový olej, nie je nič zlé na tom. Rovnako ako keď niekto chce jesť lepšie párky, alebo si chce kúpiť lepšiu obuv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemas pravdu. Ak bolo sl v x-veciach lepsie a sn v y-veciach, tak ak splna olej obe, to znamena ze splna sumar mnozin parametrov. Nemoze sl+sn olej nesplnat sl parameter, to je iba tvoj vymysel. Nastuduj si prislusne veci radsej. Celkovo tato debata ak ma ist k parkom a benzinom tak to nie je nic pre mna.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by se mělo vytesat do kamene a otloukat to o hlavu všem, kteří  se proměnlivých (QG1 a QI6) intervalů bojí (nazývají je prodloužené) a v dobré víře si nechají auto překódovat na pevný a s klidným svědomím mění olej specifikace VW502.00 po 15 000 km. Ale je to marný, je to marný, je to marný.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 42 minutami, Pilad napsal:

Fakt si myslíte když dám do mého Rapidu olej  Castrol EDGE 5W-30 LongLive Titanium FST že mu nějak ublížím. Jedu na první výměnu. Měl jsem mít výměnu po 30tkm nebo 2 roky. Servis se ozval po po 16 měsící a najeto mám jen 10tkm. 

 

 

proč by jsi mu měl ublížit ? záleží, jaké trasy jezdíš, podle toho zvol olej...

Ale Castrolem rozhodně neublížíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...