Přejít na obsah

Jaký olej 5W-30


Pilad

Doporučené příspěvky

A kde si psal že podstatná je? Nedělá mi to dobře, jen si občas rejpnu do internetových teoretiků co napřed staví svojí teorii na API, která je nepodstatná a po rejpu se vytáhnou s ACEA. Tohodle marastu je na netu tuny a slušný lidi který chcou něco najít s toho mají hlavu jak pátrací balon.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11/20/2016 at 19:11, Pilad napsal:

Řídící jednotka vyhodnotila že jezdím jen krátké trasy a tak zkrátila interval na výměnu oleje místo 30tkm jen na10tkm.

 

Toto je prvá výmena oleja? Niekde som totiž čítal, že premenlivý interval by síce mal takto fungovať, ale skôr ako po 15 tisíc km aj tak nič nehlási. Preto moja pôvodná otázka, s doplnkom, že či nezabudli pri poslednej výmene resetnúť počítadlo, alebo či to nebola náhodou výzva na pravidelnú servisnú prehliadku a nie výmenu oleja. Netvrdím, že je to aj tvoj prípad, ale veľa ľudí to berie tak, že servisná prehliadka = auto chce nový olej.

 

 

V 11/20/2016 at 19:31, McMatej napsal:

Tak to by se mělo vytesat do kamene a otloukat to o hlavu všem, kteří  se proměnlivých (QG1 a QI6) intervalů bojí (nazývají je prodloužené) a v dobré víře si nechají auto překódovat na pevný a s klidným svědomím mění olej specifikace VW502.00 po 15 000 km. Ale je to marný, je to marný, je to marný.

Pokiaľ ostaneš pri viskozite 0W-30 alebo 5W-30 a schválení VW 504.00, tak plne súhlasím, nemá zmysel meniť premenlivý interval na pevný, lebo olej môžeš naďalej vymeniť skôr. Háčik je v tom, že čo ak niekto chce jazdiť na 40-ku? V tom prípade kvôli schváleniu ktoré je "iba" VW 502.00, na pevný interval musíš prejsť.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pokud to nebude castrol z polska nebo madarska.. nez castrol z eshopu tak bych volil mene proflakle znacky, ktere se v takove mire nefalsuji a je u nich vestio sance, ze v obalu je to, co tam ma byt.. tj Total, Valvoline, Mogul, Q3formula atd.. a ta Vase debata o tom ktery olej je jaky.. ja mam na svem aute 135 000km, pravda, neni to Tsi, daval jsme tam -Castrol, Mogul, Q3Formula, Valvoline a svete div se, aute jede furt a olej nezere.. specifikace 502.00 a mel jsem tam jak 5w40 tak 5w30, mimochodme 5w30 nalil autorizovany servis i kdyz mam pevny interval..,,, to sou veci.. Kdybyste resili 3 litr od mercedesu, kterym jezdite 2x za mesic na okruhy tak to pochopim, ale tady ty valky ohledne nejlepsiho oleje  do sekacek Tsi.. to je fakt zabavny.. presne jako v te pohadce-ale ktery z nich je nejbohatsi..

Editováno: , autor: JirkaBrno
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno dam ti otazku a odpovedz mi prosim bez zbytocnych kecov okolo, dam ti na vyber tri odpovede: mas vackovy hriadel, zatazis ho a test bezi 80 hodin. Pri prvom oleji je opotrebie 15mikrometrov, pri druhom oleji je opotrebenie 55mikrometrov. Oba oleje stoja cca 150kc/L

1. vyberies si prvy olej?

2. vyberies si druhy olej?

3. je ti to jedno?

 

Ja osobne ani nemusim premyslat, z cisto technickeho hladiska volim prvu moznost. Kazdy si moze zvolit ako uzna za vhodne. Jediny problem vidim v tom, ak

- niekto tvrdi ze ten druhy olej je lepsi ale nevie to NIJAKO technicky vysvetlit

- ak niekto neustale kritizuje ostatnych ked sa snazia najst najlepsi produkt

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozřejmě, že třetí možnost, respektive s těmahle hausnumerama vůbec neztrácím čas. Jedinné, co řeším, aby to byl správný olej pro daný typ motoru, tedy specifikaci výrobce. Pokud ji dodržíš, tak je rozdíl mezi oleji v praxi běžnými pozorováním nezjistitelný - jak už tady někdo psal, není to závodní speciál, který je vyladěn na hranici fyzikálních možností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a o tom to je, vy co volite druhu alebo tretiu moznost proste nespamujte v technickych temach o olejoch kedze vas to nezaujima a nerozumjete / nemate zaujem tomu rozumiet. Proste si tam lejte co chcete a neodhovarajte dokola ludi od toho aby sa zaujimali aspon okrajovo o specifikaciach. Do toho vas nic nie je ;)

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je mi to srdecne jedno... normalni uživatel, který dává auto do servisu neřeší co mu tam dají za olej, max si koupí na eshopu ,nějaký olej,, vesměs shell nebo castrol, protože to jsou dvě nejproflaknutější značky.. podle mě je daleko duležitější jak se člověk k autu chová, jaký dává záhul motoru, zda dodržuje výměny oleje tak jak se má... řešit tu 20 nebo 80 mikronů na vačkové hřídeli, to už mi přijde jako dobrý sadlo maso škvarky hoši...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom spolu s dalsimi ktorym je to srdecne jedno neoxidujte v tychto temach.

 

Stravil som niekolko rokov na vyvoji TSI, a snazim sa tu pomoct ludom, ktori ju tu hladaju, a celkom ma irituje ta ista skupina, ktora sa objavi v kazdej teme, nema nikdy po ruke ziadny technicky argument, iba lacne krcmove dohady a poucuje ostatnych.

Editováno: , autor: sk0d@
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapy už mě upřímně štvete. Ač nejsem úplně laik, kdy si jsem se vyučil automechanikem, vaše čísle nějakých norem celkem nechápu. Chtěl jsem jen vědět který ojel je pro můj Rapid při první výměně je nejlepší. Ve servisu mě řekli že tam dávají olej 5W-30 a tak jsem chtěl jen vědět který takový olej má objednat. Já už nějaký objednal, a prý to mému motoru neublíží a tak jsem s výsledkem spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 11. 2016 at 16:49, sk0d@ napsal:

VW 502 su aj vselijake C3ky. Myslim ze uz jasnejsie som to nemohol napisat ako v predchadzajucom prispevku..

 

Čo je vlastne na C3ke také zlé? Viem, že autu nijak neublíži, ale prečo ho (ak mám tú možnosť) obísť?

 

p.s. chcem presne tú odpoveď ktorá ostatných nezaujíma. Dík

Editováno: , autor: MartinhoSVK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pilad>> To že ti v servisu řekli jen 5W30 pro ně není dobrá známka ale třeba tě jen chtěli ušetřit těch norem. Jenže tý normy VW ty se máš právě držet, od toho je a výrobce auta ji pro tvůj motor schválil. Máš to v manuálu a stačí se toho držet. Nic víc než VW 502.00 nebo 504.00 tě nemusí zajímat. Nikdy se neptej jaký olej je nejlepší, z toho vždy vznikají takovéto debaty. Pokud chceš pro svůj motor dobře tak se drž tý normy, používej rozumnej interval výměny podle provozu auta a vyhni se pofidérním zdrojům abys nenarazil na pančovaný olej, nic víc nemusíš řešit. Pokud chceš jít ale hlouběji tak zjistíš že se třeba zrovna o Castrolu traduje že už dávno není to co býval :) Ale jak už sem psal, jestli budeš měnit s rozumem a podle VW normy, tak není o čem diskutovat ;) 

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, MartinhoSVK said:

 

Čo je vlastne na C3ke také zlé? Viem, že autu nijak neublíži, ale prečo ho (ak mám tú možnosť) obísť?

 

p.s. chcem presne tú odpoveď ktorá ostatných nezaujíma. Dík

 

MartinhoSVK

Nahrady SAPS aditiv (C3) v testoch vzdy mierne zaostavali, ci uz sa vo VW robil four ball test, Stribeck krivka. Tieto nahrady partneri vyvijaju (napr. Uniqema, terajsia Croda - asi najvacsi dodavatel aditiv) LEN kvoli eko-poziadavkam. Maju horsie parametre, su technologicky narocnejsie na vyrobu (dovod vyssej ceny tychto olejov).

 

Pre benzinove motory je najlepsia volba VW 502 00 A3/B4 API SL/SN, s viskozitami napr. 5w40, 5w30, 0w40 atd.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nešiř tady bludy a polopravdy. Už jsem tě psal několikrát, že C3 není o nic horší než API SL/SN. Všechno jsou to stejné moderní eko oleje. API SL/SN je v některých parametrech ještě horší. viz příloha

 

A jen tak mimochodem, trojcestný (řízený) katalyzátor dnes (už od dob Favorita) používají všechna auta. 


dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citujem z tvojho pdf, posledne dve strany

 

4. Důsledky pro provoz olejů Současný evropský trend automobilizmu spočívá ve snaze:

• zvyšovat jednotkové výkony současných motorů

• prodlužovat servisní intervaly a s tím i výměnné intervaly motorových olejů

• snižovat emisní zatížení ovzduší

• současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje

Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonů motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv [6]. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků, tj. sulfátového popela, fosforu a síry. Existuje nebezpečí, že snížení koncentrace těchto prvků může vést k omezení některých výkonových vlastností motorových olejů a to se neslučuje s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem ne příliš slučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů [6].

 

Dakujem, ze si len potvrdil moje slova. Bola to celkom mila bodka za vsetkym.

 

MartinhoSVK ako vidis, nema to tu uz technicku uroven, ak budes mat nejake poznamky, kludne cez spravu ;)

Editováno: , autor: sk0d@
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, McMatej napsal:

 C3 není o nic horší než API SL/SN. Všechno jsou to stejné moderní eko oleje. API SL/SN je v některých parametrech.

 

A co hodnoty  TBN pouhých 6 mg KOH/g?   Krátké jízdy a časté studené starty takový olej C3 musí rychle degradovat. Viz. modrá křivka grafu.

Celý článek  je ZDE.

 

 

kyselostgraf.jpg

Editováno: , autor: corve
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bla, bla bla. Pokud tě to uniklo, tak reaguji na tvé tvrzení, že C2 je špatná kvalifikace, lepší je S. A fosforu tj. protiotěrových přísad je v SM ještě méně než v C2 (C2 0,07 - 0,09, SM 0,06 až 0,08).

 

Svou techickou uroveň si pěkně ukázal s tvrzením o katalyzátorech. :D

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, corve napsal:

A co hodnoty  TBN pouhých 6 mg KOH/g?   Krátké jízdy a časté studené starty takový olej C3 musí rychle degradovat. Viz. modrá křivka grafu.

Celý článek  je ZDE.

 

 

kyselostgraf.jpg

Ano, TBN není kdo ví jak vysoká, ale dokud budu mít v motoru čisto (a čisto tam mám), vypouštěný olej bude bez kalů a pucků, tak mně to nechává v klidu. TBN nemaže, na obalech se neuvádí, žádný výrobce oleje ho výslovně nevyžaduje, tak bych to nepřeceňoval.

Nakonec problémům s nižší TBN lze snadno předejít včasnou výměnou oleje, což každý rozumný majitel dělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...