Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

silentbloky...namazat nebo vymenit… resil jsem stejny problem loni

Koukám, že taky asi patřím do klubu. Najeto 17k, při přejezdu retardéru se ozve gumové vrznutí, nejdřív jsem myslel, že to je sedačka, ale ozývá se to jakoby z pod palubky. To bude asi taky stabík co? :D

Upraveno od Znedlob

...a nedělají to ty zapouzdřené zadní silentbloky v nápravnici? 

Toť otázka. Nechám to zjistit servis. 

Tak se přidávám do klubu vrzání při přejezdu nerovností, dnes auto dáno do servisu, přijímací technik tvrdil týče stabilizátoru, tak uvidíme ? aktuálně najeto 35130km rok výroby 2016, HB

I mne sa zacal ozyvat hluk. Ale na origo dieloch uz mam 95 600 km ? asi nacase nechat vymenit

(zatial na podvozku okrem zadnych dorazov a praveho zadneho loziska vsetko povodne - ak este nepocitam znizene pruziny) 

Tak u mě to byly ty zadní silentbloky v nápravnici + mi zjistili vyteklé přední tlumiče a zadní se začínají rosit....auto staré 4 roky....

Stabilizátor to neděla, dělají to silentbloky ramen, případně převodovky. Namazat lithiovým mazivem a je klid.

Dneska jsem vyzvedl auto ze servisu. Dělaly se přední tlumiče Sachs včetně kompletního uložení, zadní silentbloky nápravy, uložení stabilizátoru a závěrečná geometrie. Vše komplet 6700,-Kč....a už nevrzne ?

Upraveno od kijos

Celkem slušná cena, za to všechno .

  • 8 měsíců později...

Ja som skusal striekat silikonovy olej v spreji, no vydrzalo to asi tyzden ci tyzden a pol a hluk sa vratil. Predovsetkym pri otacani volantu do lava, okrem toho sa to prenasa aj do interieru. Navyse pri dobrzdovani to dava take divne rany. Tycky a kovovy zvuk neevidujem, preto mi to vychadza na silentblok stabilizatora

 

Foto podvozku som daval u seba v teme, ziadne tecenie ci viditelne poskodenie nie je. Predne tlmice zatial 52 a 54% ucinosti podla autorizaku a ich merania na moju ziadost

Je lepsie okrem silentbloku menit vzdy aj uchytenie a skrutky? Pozicia 20 a 22

 

Screenshot_20201109_083546.thumb.jpg.45f6c8543288e9d916cd286c229b2257.jpg

 

Dokaze to zrucny clovek aj doma? V DP je uvadzane zvesit ulozenie vyfuku aj napravnicu? 

 

Screenshot_20201109_084154.thumb.jpg.0d2654a0fae2efe491159cb3b8ae6a26.jpg

Upraveno od wirer

Toto je videoukázka výměny silentbloků předního stabilizátoru u Fabie I, ale z principu by to mělo být stejné i u Fabie III. Třeba to něčemu pomůže.

 

Na mazání vymysleli spec tuk jak píše DušanV, rozhodně ne to zázračné čistidlo WD

Tady je ještě výměna toho silentbloku u Roomstera.  Akorát trochu jiný pohled . 

 

Videa som si pozrel, problem s vymenou snad nebude. Len stale mi nie je jasne, ci sa meni aj spona a skrutky, alebo staci samotny silentblok. V DP je myslim uvadzane ze skrutky by mali ist nove. Rozpoluplne je este montaz. Niekto uvadza ze pred montazou namazat lithiovym mazivom, niekto ze je to zbytocne lebo casom sa to aj tak strati

 

Ehmm, este jeden problem. 16 ci 17mm vnutorny priemer? Drziak 18 ci 19/20 mm? 

Upraveno od wirer

Vyměnit šrouby je v DP napsáno úplně všude, když se jedná o podvozek. Logicky kvůli bezpečnosti, protože šroub může být zrezlý a při povolování ho můžeš třeba mírně natáhnout. Navíc třeba límec na šroubu nebo matici je brán jako jistící prvek, takže při prvné demontáži ztratí schopnost jistit (jako silon v samojistce, pérová podložka, zmáčklá samojistná matice nebo povlak tmelu na závitu šroubu). Kolik servisů to ale dělá...... Nedávali mě nikdy nové ani matice na rejdovém čepu, a tam bych si to fakt já osobně neriskl. U stabilizátoru takové riziko neni, pokud se ti to podaří povolit bez násilí, nechal bych tam původní. Výměna spony není předepsaná. A určitě bych mazivem nemazal, předepsáno to není. Proč taky, spoj lůžka a stabilizátoru musí být svěrný a pevný bez pohybu. Však nové provedení stabilizátorů má lůžka dokonce navulkanizovaná.   

@miklisekÚplně jasné mi to není. Chceš tím říci, že nový stabilizátor má již ty silentbloky (gumy) natrvalo navulkanizované (připevněné) na té tyči stabilizátoru,  nebo  je to jen nový a jiný stabilizátor, který má jen na konkrétní úsek té tyče, navulkanizovaný gumový povrch, takže se dotýkají a pracují mezi sebou povrchy guma-guma ? Ptám se, protože nemám přístup do ETKY, abych si to mohl zkontrolovat.  A od které doby výroby se to tak dává? V případě, že je použit  tedy nový stabilizátor s tzv. navulkanizovaným lůžkem, dají se pro něj použít staré silentbloky, nebo jsou taktéž k tomu  nové typy? 

Tak silentbloky stabilizatora to neboli. Aj po vymene rovnake hnusne vrzganie. Budem skusat dalej... Ale to uz budem musiet v inej teme pravdepodobne

  • 2 roky později...
V 16. 2. 2020 na 21:49, LiveBomb napsal:

Stabilizátor to neděla, dělají to silentbloky ramen, případně převodovky. Namazat lithiovým mazivem a je klid.

Robi to pri prejazde nerovnosti,hlavne teraz po zime,zvuk ako zo stareho gauca.....nema niekto obrazok,kde konkretne a co mazat tym litiakom?

  • 5 měsíců později...

Tak vrzání mě taky postihlo. První výměna silentbloku na stabilizátoru, ale beze změny.

 

Pak jsem objevil dost praskliny na silentbloku na předních ramenech, tak jsem se je rozhodl dnes vyměnit.

 

Rameno jsem demontoval, vylisoval, nalisoval nové silentbloky (strongflexy).

 

Problém nastal když jsem chtěl ramena vrátit zpět, kotouc s uložením se mi nedařilo otočit do rovnoběžné polohy, jakoby mě nechtěla pustit poloosa nebo trochu popojela? Nakonec se to nějak podařilo, ale udělalo to i na druhé straně. Dokáže mi to někdo vysvětlit, co se mohlo stát? Jsem amatér, ale každým krokem se učím. Díky👍

 

Ps. Vrzání je zatím pryč 

  • 3 měsíce později...

Tak kluci dneska mi taky začala brutálně vrzat přední náprava, když přejedu nějakou větší nerovnost není to pro uši nic příjemného, mám najeto 60k rok výroby 2017,takze po záruce... Nechával jste to někdo měnit v as, zajímala by mě hrubá cena 

Ještě dodám že to dělá už cca půl roku ale dělalo to jen když jsem třeba rychle přejel retarder, teď to dělá na jakékoliv větší nerovnosti a na rychlosti nezáleží 

Upraveno od Zetoxus

Opakuje sa to posledny 3 roky kazdu zimu na tiez na 2017tke....oteplenim a prichodom jari to prestane samo od seba.Ja som to na jar premezal,le ci prave to pomohlo,posudit neviem.

Upraveno od Patrik1971

Já budu mít ve čtvrtek cestu do Olomouce tak se zeptám v servisu a kdyžtak se hned objednám. Nahrál jsem k tomu včera večer i video, je to jak starej koňskej povoz :D 

Děje se mi to samé, i když ne v takovém rozsahu jako je popisováno výše. Jen retardéry a jen v zimě. Před dvěma měsíci jsem uložení stabilizátoru k nápravnici sundával a promazával. Takže se mi nezdá, že by byl problém tady. Jak se ochladilo, tak bylo vrzání zpět ve stejném rozahu. Auto 12/2016, najeto 60 tkm.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.