Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

Všechny ostatní kotouče jsou OK, tohle musí být nějaká vada. Těžko říct, co je příčinou, jestli rozsypaná destička, ale proč? Nikdy jsem nic podobného na autě ještě neviděl. Je to hlučné, vibruje to a nerad bych si díky tomu rozbil třeba na mokru auto a hubu, kdyby se tam kousnul nějaký úlomek třeba. Nehledě k tomu, že to jedno kolo asi zdaleka nemá brzdný účinek jako to druhé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem vyhodil přes 10k za servis a montáž stejného nekvalitního originálního šmejdu.
Z vadného originálního kotouče je patrné, že byl vyroben - 16.04.2021 08:55 SP65.
Auto neparkuje v rybníce, jak by se minimálně u levého kola mohlo zdát. A ano, jsem zvyklý brzdit motorem, předvídat a ne pořád stát na brzdě. Také jsem ale dosud nikdy neměl u žádného auta s brzdami problém. Tohle mi přijde jako extrém a ŠA by tohle snad měla řešit.

 

leva_zadni.jpg

leva_zadni_back.jpg

prava_zadni.jpg

prava_zadni_back.jpg

prava_a_leva_zadni.jpg

prava_a_leva_zadni_back.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že kotouč za to nemůže. Není nic neobvyklého, že ničím nechráněný litinový povrch koroduje. Problém je, že destičky jsou moc měkké, zkorodovaný povrch je vydře, měkká destička nesedře kozori z povrchu kotouče a stav povrchu se rychle zhoršuje. Já jsem začal používat keramické ATE. Když nic jiného, tak alespoň vím, v čem jsou jiné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V něčem má servis pravdu, když se málo brzdí, je to špatně, když  auto delší dobu stojí a stačí opravdu třeba těch 36 hodin , jak jsem dneska zpozoroval , tak  kotouče při prvním zabrždění drhnou, než se obrousí. Já jezdím denně 120 km do práce a zpět, posledních 20 km jedu jen z kopce , kdy pouze dobržďuji a je to znát. U táty , který  jezdí rovinky a málo brzdí, tak bych mohl měnit kotouče každých půl roku, protože jsou vyrezlý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muj nazor je, ze je to dano predevsim nevhodnou kombinaci materialu kotoucu a smesi desticek.

Uz jsem to tu ve vlaknu zminoval. V ramci reklamaci na nasem SIII vymeneny brzdy vzadu 2x a vzdy to skoncilo po jedne/dvou zimach stejne jako ty na fotkach vyse.

Naposledy jsem je uz menil sam a pouzil jsem levne kotouce a desky Valeo.  A i po dvou zimach, kdy auto jezdi mene nez drive jsou zadni kotouce krasne leskle, brzdi po cele plose a hlavne, opravdu brzdi. Coz se u originalu nedalo rici.

 

BTW: posledni puvodni demontovane kotouce jsem pres zimu nechal v krabici v nevytapene garazi. A kdyz jsem je na jare vezl do sberu, tak se z nich doslova loupaly platy rzi jako pernik. V metalurgii se nevyznam, ale laicky mi prijde ten material proste spatny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Casy: Tak nevím, proč je právě to levý takhle příšerný a má takovou drážku.
Jinak já vždy jezdil nejvíc služební auta a ta moje soukromá nemají moc velký nájezd. Když ale vezmu moje poslední dvě auta, dvě generace Fordu Mondeo, tak stála obě na stejném místě jako Sup, nájezd byl obdobný a za sedm let co jsem měl poslední jsem řešil jen výměnu čelního skla, brzdy při prodeji ve výborném stavu. Tohle se od začátku něco sype a je to otravný.

OnMiT312: Já si taky myslím, že je to špatné a není to takhle v pořádku, jen nechápu že s tím ŠA něco dávno nedělá. Přinejmenším je to dost špatná vizitka pro relativně drahé auto a divím se, že jim to někdo ještě nedal sežrat. Jestli mě něco nebaví, tak zbytečně vyhazovat peníze.

Editováno: , autor: FlashKA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u tý drážky je určitě vada na materiálu brzdového obložení nebo kotouče, to by měli bez řečí vyměnit. Bez debat, ale oni debatují. Superb je dle mého názoru manažerský auto, pro firmy , kdy firmy neřeší ceny oprav , servisy, atd. a zaplatí vše co servisy řeknou a tak se taky chovají servisy k dalším vlastníkům takových aut. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud auto jezdí a normálně se brzdí, tak jsou ty zadní kotouče ok. Pokud auto stojí, jezdí se krátké trasy, malý nájezd, brzdí se hodně motorem, tak ty zadní vypadají takhle. Škodovka to umí vyřešit jinýma destičkama, je to myslím jiný výrobce a je tam plech. Ty mají jinou směs a je to výrazně lepší. Ale jak jsem v tomhle i jiných vláknech několikrát psal... Proč si brzdy necháváte dělat v autorizáku? Ano, taky tam jezdím, protože mám vždy auto v rozšířené záruce a chci aby tam šel origo olej do převodovky, origo díly a v případě problému u zásadních věcí aby výrobce platil. Tzn. převodovka, motor, haldex, možná tlumiče. Brzdy ale nemá smysl dělat v autorizáku. Na S3 206kW jsem dával Brembo Xtra komplet. Vyšlo to na 15 nebo 16 s prací? Vypadalo to dobře, brzdilo to lépe, reznutí žádné. To stejné jsem měl na O3. Předním jsem to z důvodu reznutí dával i na O2 FL. Teď mám Kodiaq RS TSI a čekají mě taky brzdy. Půjde tam zase Brembo Xtra nebo o trochu lepší řada od Zimmermannu. To je zase s prací za komplet 16-20. V autorizáku vyjde komplet na 28 nebo snad víc a stačí když prší a druhej den to vypadá jako auto z vrakáče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rarach89: Tak v autorizáku očekávám především kvalitní práci a kvalitní díly s podporou výrobce auta. Taky jsem to potřeboval hned. Hodil bych to ale rád ŠA na hlavu. Nějak se mi nelíbí řešit za výrobce problémy.
Myslím, že po zkušenostech s tímhle autem už chybu s koncernem opakovat nebudu.

PS: výměnu kotoučů a destiček nazývá ŠA jakože čištění brzd?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele je to o zkušenostech. Prostě brzdy bych v autorizáku nikdy nedělal. Za méně peněz tam dokážeš dát prostě lepší kotouče i destičky, za +- stejný peníze tam dáš něco nesrovnatelnýho. To je jako když budeš tvrdit, že servis dle předpisu Škoda je to nejlepší pro auto. No ani náhodou. Vzduchový filtr po 90tkm? Olej po 30tkm? Olej v DQ381 po 120tkm a dokonce bez filtru? Haldex bez čištění filtru čerpadla? Předpis je dělaný pro leasingovky kvůli nákladům. Čím nižší jsou v tabulce servisní náklady, tak tím vyšší je zájem těch společností mít ty auta v nabídce. A to jsou všechny automobilky. U BMW jsou ZF převodovky a podle BMW doživotní náplň co se neřeší. Výrobce převodovky zase říká zcela něco jiného.

Ale zpátky k brzdám. Tohle vlákno má 37 stran a celé to jde vyřešit tím, že tam lidi nebudou dávat originál. Jinak to řešení hned zrovna u autorizáku s jejich termínama na objednání... 🤣 Druhej den mi to přiveze PPL a třetí den jsem v Drivelab a na počkání výměna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by ukazovalo opět na ty destičky, jako hlavní příčinu. Možná by stálo za to, dokud jsou ty kotouče nové, ty destičky ještě vyměnit za levnější - kvalitní.

Mimochodem tyhle destičky s prací jsou prý cca 3 000 Kč bez daně. Jo a nemá RS větší kotouče?

Editováno: , autor: FlashKA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler, JSvoboda: Tohle vážně vypadá, že nejslabším článkem jsou destičky a dále především naprostá ignorace problému ze strany ŠA, když to roky neřeší. Zdá se, že spoléhají na to, že pro fleet a leasing to nebude až takový problém a zbytek vždy okecají něčím takovým, jako je doporučení řádně ohřát brzdy před zaparkováním vozu, intenzivním bržděním. To se ale na třicítce do kopce dělá dost špatně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nepomoze tomu nic , su to shity vsetko , je pravda ze tie rs s plechom jebu kotuce najmenej ale tiez nijaky zazrak , ak to na tyzden odstavis su KO aj oni

 

ine znacky nie su , riesenie , mam vzadu na OIII kde je normalny system zimermany kvoli dierkam s jurid platnami a tie kotuce su hnoj ako vsetko ostatne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...