Přejít na obsah

cukání a cvakáni motoru za studena 2.0 TDI CR 103kW 16V


PETR258147

Doporučené příspěvky

 

No právě, že auto nekouří nevibruje nedělá vlastně nic, za tepla má krásný chod motoru. Jen proste za studena tohle, tak jak říkáš než začne ukazovat teplotu tak cuká a má tento zvuk. Na diagnostice žádná chyba.... vstriky byly měřeny už 3x pokaždé měly volnobezné hodnoty okolo 0. Za studena Max -0,7. 

 

Ted jsem byl v servise a na noc mi odpojí konektor od egr ventilu. Ráno jak nastartuju tak uvidím jestli to bude dělat. Jak ne tak ho jedu měnit. Je k tomu přístup jak k penězům. Moje nervy. 

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle zvuku co jsi natočil není moc co řešit, to ti cvaká nějaký ventil, pravděpodobně budeš mít špatný nějaký hydroštel, dělá ti to jen po ránu proto, že auto přes noc vychladne a olej z hydroštelu vyteče. Dokud se trošku nezahřeje tak se v něm olej špatně drží a nestaví ventil jak by měl, proto ti to po zahřátí přestane dělat. Samotný díl drahý není, poměrně levná oprava, když nepočítáš práci... jestli s motorem jezdíš kratší trasy, tak bych opravu neodkládal, můžeš poškodit hlavu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Právě, že ne. Auto za tepla má krásný chod. Diagnostika nehlásí žádnou chybu. Jen za studena hlavně po ránu se děje to co na tom videu. Dneska mi to dokonce cukalo už od 1200 otáček postupně jak se motor zahřival tak se to ztrácelo jak cukání tak i klepání, až to zmizelo úplně. Dneska s autem celý den jezdím a nic, vše v pohodě. 

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Díky za info, dnes zkusím odpojit ten egr, jestli to bude dělat i po jeho odpojení, tak půjdu po těch hydroštelech. Zatím díky za info. Ozvu se zítra. 

 

A když se dělají hydroštely, tak se mění všechny ? Je k tomu nějaký normální pristup ? 

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR ti může dělat to cukání, ale dělal by to nejspíš pořád a pravděpodobně kdyby tak moc špatně fungoval že by ti to citelně cukalo motorem, tak by ti vypadla hláška na špatný poměry vzduchu v systému rekuperace spalin, ale určitě ti nedělá to cvakání, to může dělat jedině vstřikovač nebo ventil, špatně se to rozeznává, protože obojí může po zahřátí přestat cvaka.

 

Přístup je k tomu poměrně jednoduchý, jen to vyžaduje čas a práci. Musí se vyndat vstřikovače, sundat víko hlavy, technologicky to není nějak náročné ale strávíš u toho dost času. Když to dáš do autorizáku, tak položka za práci bude vyšší než za materiál. 

 

Měnit všechny nemusíš. Nechá se změřit, který ventil netěsní, ale řešení vyměnit všechny je samozřejmě spolehlivější, navíc je lepší do toho sáhnout jen jednou...

 

Díl jako takový stojí 150 kč za kus. Na kolik si ho cení škodovka nevím, ale 150 kč je cena za originál, jestli se dělá druhovýroba tak nevim.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Diky za info, zítra dám vědět jak to dopadlo. Právě, že kdyby to bylo egrem tak by to psala diagnostika. Pokud půjdu do hydroštelů tak nechám vyměnit všechny. 

 

Kdyz si tak matně vzpomínám tak to auto v zimě nebo v takovém tom přechodném počasí, kdy bylo chladno mělo zvuk strašný. 

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry.

 

tak nový poznatek, auto bylo přes noc v servise a ráno než to vyjeli vyzkoušet tak to napojil na diagnostiku, a zjistil ze v momentě kdy to auto cuka a klepe tak má druhy a třetí vstrik odchylku okolo 3 mg. Takže v  pondělí pojedu za typkem co je dela, půjdou na stolici a uvidím. Můžou vstriky odejít jen tak ? Sice má najeté 225 000km, ale nerad bych abych tam dal zrepasované vstriky a za chvíli mi odešly znova. Co zkontrolovat ? 

 

Jinak do auta nebyla za mě (posledních 80 000 km) nikdy lítá levná nafta, vždy jen benzina buď effecta nebo verva, poslední dobou spíše verva.

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

225K km už jsou vstřiky běžně po smrti, když dáš nové rapidne klesne i spotřeba. Jestli tam máš navíc dieselgate SW tak už ty vstřiky dobře fungovat rozhodně nemohou. Životnost vstřikovačů je cca. 120K km pak už nefungují jak mají a motor se nechová ideálně, samozřejmě často najezdí mnohem víc, ale motor má vyšší spotřebu než by měl mít a zvedá se i kouřivost, proto kolem 160K km často odchází EGR ventily a pod. Pokud se ve 200K nedají nové vstřiky tak i když se dá nový EGR tak zdaleka nevydrží tolik co původní, právě proto že motor má vyběhané vstřiky a kouří. přes DPF to není vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni mu nerepasují jeho, dostane repasovanou sadu, od někoho jiného jeho se na repas pošle jako záloha. V těch km, co to poslal mu na stolici odepíšou všechny vstřiky. Ale ono je to stejně nejlepší, taky jde o to kolik si za testování na stolici řeknu a jestli v případě výměny vstřiků mu cenu odpustí, ale pokud by mi dva vstřiky házely 3 mg navíc a měl jsem platit za test jednoho vstřiku 500 tak je netestuji, udělám kontrolu na piliny a v případě že je to OK, tak vrazím všechny 4 nové repase a jezdím. Je lepší totiž měnit celou sadu vstřiku, které jsou spolu kalibrovány. Jinak pokud se jedná o repas seriovou metodou, kde jsou vyvinuté repasy díky uvolněné technologii ze strany výrobce (což je v případě Bosch u všech a siemens se už taky polepšil) tak repasované vstřiky dosahuje kvality vstřiků nových. Oni ti tam defakto vymění všechno, trysku i jehlu v přípane VDO i elektroniku, ono tam vlastně nic co podléhá opotřebení nezůstane. Ušetří se hlavně na těle vstřikovače, který je z ušlechtilého materiálu a je velmi drahý, nicméně dá se říct že nesmrtelný, proto je škoda ho vyhazovat.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak závada odhalena:

auto vyzkoušeli vytáhli vstriky. Dali je na stolici a zjistil ze na třech vstřicích špatný přepadový ventil (nevím zda to je přesně tato závada, ale bylo mi řečeno, že zrovna tohle se repasovat nedá). Na jednom 3x překročená tolerance, na druhém 2x a 3 vstrik byl ještě v toleranci, ale načatý, tak jsem ho nechal taky vyměnit. Musel jsem koupit nové, cena byla 9500,- za vstřik. Vyčištění ultrazvukem, nové těsnění, nové šrouby, filtr atd. V palivové soustavě nebyly vůbec žádné špony ani kaly.... 

 

jinak kompletně zrepsovaný vstřik by měl vycházet asi na 3500,-. Ale nejsem si jistý.

 

Přistup pana Švančara je skvělý, můžu jen doporučit. Auto jsem tam odvezl v neděli a v úterý (zítra) si ho vyzvedávám. Dokonce mi volal zda může s autem na zkušební jízdu. Což se mi ještě nestalo. 

 

Zde je odkaz na stránky:

http://www.svancarbosch.cz/

 

Editováno: , autor: Kubikulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, ja pozorujem podobne priznaky. zacalo to asi mesiac dva dozadu.Ale bez zvukoveho prejavu cvakania ci pod. Stava sa to len ked je motor studeny a musi ist do kopca resp je pod zatazou. Nemusi ani zrychlovat.

Zda sa mi ze je to len na 4 prevodovom stupni. od 1500 do 2000 otacok. Auto zacne akoby vynechavat a trhat zo sebou, ale previdelne. Ide o CFFB 103 DSG. 225 tis. km.

Po chvilke to zmizne a je klud celu jazdu. A tiez sa to trhanie neobjavuje vzdy... mozno kezdy 5 - 6 start

 

PS: A uz asi druhy rok pocuvam za studena cinkot zotrvaku (nebude to mat nieco aj s tym spolocne?) ked sa zohreje je vsetko OK.

PS2: diesel gate soft nemam

 

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, mam problem z cukanim auta za studena, r.v 2012 kod motora CFFB a nabehane 155 000. Zacalo to tym ze mi vyskocila chyba egr, ten bol vymeneny, po vymene sla dole spotreba auto sa zahrieva rychlejsie avska nastal problem, po nastartovani a pohnuti sa so studenym autom auto cuka, akoby nedostavalo fostatok nafty, nema to ziadny zvukovy prejav, vsimol som si jednu vec hned po nastatrtovani mi klesnu otacky na cca 850 cize su take ako pri zahriatom motore alw motor je studeny, ked sa pohnem cuka to, zastavim po par metroch otacky su opat nizke a opat to cuka, potom vsak zastavim po cca 500m a uz su otacky na volnobeh zvysene cca 1000 a auto prestane cukat. Mam pocit akoby auto po nastartovani nevedelo ze je studene ale as po xvili a teda nedava bohatsiu zmes, egr je po nastartovani hned otvorene cca na 20%. Neviete co to moze byt? Boli mene egr aj vaha vzduchu

Edit: vsimol som si ze ak po nastartovani zapnem sotrebice(vyhrev oona, zrkadla a sedadlo, svetla atd) tak otacky stupnu a auto necuka ale ked to nezapnem a auto je studene otacky su take ako pri zahriatom motore a auto cuka, egr pracuje spravne lebo ked stupli otacky na volnobehu tak egr zavrelo 

Editováno: , autor: Vlady25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 11. 10. 2018 na 8:12, Vlady25 napsal:

Zdravim, mam problem z cukanim auta za studena, r.v 2012 kod motora CFFB a nabehane 155 000. Zacalo to tym ze mi vyskocila chyba egr, ten bol vymeneny, po vymene sla dole spotreba auto sa zahrieva rychlejsie avska nastal problem, po nastartovani a pohnuti sa so studenym autom auto cuka, akoby nedostavalo fostatok nafty, nema to ziadny zvukovy prejav, vsimol som si jednu vec hned po nastatrtovani mi klesnu otacky na cca 850 cize su take ako pri zahriatom motore alw motor je studeny, ked sa pohnem cuka to, zastavim po par metroch otacky su opat nizke a opat to cuka, potom vsak zastavim po cca 500m a uz su otacky na volnobeh zvysene cca 1000 a auto prestane cukat. Mam pocit akoby auto po nastartovani nevedelo ze je studene ale as po xvili a teda nedava bohatsiu zmes, egr je po nastartovani hned otvorene cca na 20%. Neviete co to moze byt? Boli mene egr aj vaha vzduchu

Edit: vsimol som si ze ak po nastartovani zapnem sotrebice(vyhrev oona, zrkadla a sedadlo, svetla atd) tak otacky stupnu a auto necuka ale ked to nezapnem a auto je studene otacky su take ako pri zahriatom motore a auto cuka, egr pracuje spravne lebo ked stupli otacky na volnobehu tak egr zavrelo 

 

Ahoj, pokud zapnes v autě jakýkoliv odběr (vyhrev atd) a zvednou se ti otáčky, tak to dělá špatný alternátor, kdy má auto odběr a nestačí dobíjet tak se řj snaží dobití dohnat zvýšenými otáčkami. To cukání nevím jestli muže mít na to vliv. Ovšem já po nastartování mám ihned zvýšené otáčky pokud je venku pod pět stupňů (nemám bufik) když je nad pět stupňů tak jsou otáčky klasicky jako při zahřátém motoru 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Čau chlapy, chci se jen zeptat jestli se s tím někdo už taky nesetkal a popřípadě mi neporadil, mam audi a6 avant quattro 2.7 tdi 132kw r.v. 2006 automat  najeto 175000 km. za studena mi to cuka a cvaka jakoby kov o kov jak se to ohřeje na provozní teplotu tak to přestane a dělá mi to jen když se venkovní teplota dostane pod 10 stupňů minulý rok mi to dělalo taky tak jsem vyměnil olej i s filtrem v převodovce a přestalo to teď jsem ujel kolem 30 tis km. a zase mi to začalo dělat hned jak se zase udělalo hnusně a je venku chladněji nevím jestli není blbost dělat znovu olej a filtry v převodovce nebo co s tím. Neví někdo co by to mohlo být a čím by to mohlo být?  Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, tady v tom vlákně to tu píše každý druhý a ty se ptáš jestli se s tím někdo nesetkal? Četl jsi ho vůbec než jsi sem napsal?

 

K ostatním, každopádně moje zkušenost s cukáním motoru. Jakmile se ochladilo, tak jak se tu píše, tak při studeném motoru, pod plynem a v rozsahu nízkých až středních otáček silné cukání auta a kovové zvonění. S vyšlápnutou spojkou bez zátěže to nedělá. Na jaře jsem zajel do Bosch servisu si nechat změřit všechny vstřikovače.  Válec č. 2měl množství přepadu vyšší než ostatní a navíc nad povoleným limitem. Každopádně přes léto to skoro nedělalo. Teď jak se venkovní teplota snížila a po vystydnutí musí ŘJ musí studený motor víc obohacovat tak to zase začalo. Pustil jsem VCSD, zapnul logování korekčního množství na všech čtyřech válcích a udělal kontrolní projížďku. Samozřejmě na volnoběh všechny hodnoto hezké, nic podezřelého, vstřikovačem protéká malé množství paliva a zatím stíhá. Každopádně s rozjezdem a od 3 př. st. se už začnou dít věci. Motor samozřejmě cuká a korekční množství na válci č. 2 je samozřejmě plusové a dosahuje hodnot +3.0 mg/zdvih což je maximum, víc asi technicky nejde, ač by daný vstřikovač potřeboval mnohem víc, aby udržel krok s ostatními vstřikovači. Tím že jeden válec kulhá tak se motor rozvibruje (začne trhat) a dává tak o sobě dost vědět. Všechny ostatní vstřikovače mají hodnoty záporné, tedy jim ŘJ ubírá proti požadovanému množství. Tímto si stanovuji, že vstřikovač na válci č. 2 je skutečně v háji, potvrzuje se tím vysoký přepad z BOSCH stolice a jdu se objednat do servisu na výměnu. Bohužel mám vstřikovače které nejdou repasovat a musí se dát nový, co jsem se ptal tak by to mělo přijít na 7.300,- + montáž. Konec hlášení.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Oživím trošku toto téma, neboť jsem u sebe pár změn již udělal. Můj problém byl v tom, že při venkovních teplotách kolem 5°C, když nastartuji a vyjedu, tak při razantnější přidání plynu (ale ne plný plyn) začne být slyšet takové jakoby cvakání, klepání, když přišlápnu plyn ještě trošku, tak se to hodně zesílí, ale hlavně auto začne pocukávat a hlavně se celé třást, přesně s frekvencí toho klepání, to jsem zde již popisoval. Když se nepřidává razantně, tak se to nerozklepe a necuká, současně s povolením plynu to okamžitě ustává a s přidáním se zase projevuje. Je to jen v tahu, na prošlápnutí bez jízdy to nedělá. Vymizí to po pár kilometrech, kdy i při razantnějším zrychlení to už prostě nedělá. V Bosch servisu jsem byl nechat vyměnit jeden vstřik, který měl velký přepad. Byl to repas od BOSCH Švančara z Kravařů, otestovaný na velké stolici, všechny parametry byly OK. Vymizelo tohle skoro až kovové klepání, ale auto na vyšší rychlostní stupně při akceleraci pomalé i prudké pocukávalo, slaběji než před tím a bez třesení celého auta. Problém byl dle jejich slov v tom, že byl jeden repasovaný a hodnotově jako nový a ostatní byly původní. Tak jsme naplánovali že se vymění i ty zbylé s tím, že se nejdříve ty původní ještě nevyměněné dají na stolici s tím jedním co už se měnil a proměří se všechny čtyři na stolici naráz aby se vidělo jak se ovlivňují. Vyšlo z toho to, že všechny vstřiky byly OK po testu, který pan technik dokonce udělal 2× delší než se běžně dělá, aby se to otestovalo důkladně. U jednoho původního stolice vygenerovala nový IMA kod s tím že je OK a může se použít a dva ostatní byly na hranici tolerance vstřikovaného množství a ty tedy že vyměníme. Vyměnili se ty dva, ale auto cukalo dál. Pak se musel dát ještě ten třetí s novým IMA kodem za úplně nový, protože už další repas neměl a taky to cukalo, ale pak se přehodil ještě vstřik válce 1 a 2 a teprve potom to jelo v pohodě. Časově to probíhalo tak že v listopadu jsem vyměnil ten jeden vstřik (repas), v prosinci ty další tři (2×repas , 1 úplně nový). Auto jezdilo naprosto v pořádku. V půlce ledna jsem nechal pro jistotu vyměnit rozvody v autorizovaném servisu. Auto jezdilo taky pořád v pohodě. Spotřeba mi po výměně vstřiků dost razantně klesla, bez problémů jsem se dostal i na 4 litry/100 a to jsem to nepodtáčel nikdy pod 1700 ot.

A teď k tomu horšímu, teď o víkendu na konci první dekády února se zase objevilo to proklaté klepání a roztřesení auta. Zase jen za studena, zase to trvá jen pár kilometrů, zase jen při prudším zrychlení. Pak to vymizí a auto jede jako z praku. Celá ta anabáze se vstřiky mě vyšla na 25.000,- a jsem vcelku tam kde jsem byl. Nešáhlo se zatím ještě na vysokotlaké čerpadlo a na tandemové, takže problém by mohl být asi někde tady, ale nechci zase vyhazovat peníze když se přesně neví příčina. jinak jsem ještě někdy v říjnu měnil spojku (bez dvouhmoty, ta byla dobrá) a vypínací ložisko (propadal se mi pedál tak jsem s tím vzal i lamelu), s tím zda třeba náhodou ten hluk nemůže něco dělat ve spojce. To se taktéž nepotvrdilo. Přes VCDS jsem měřil tlaky v railu požadované vs. skutečné a šly vcelku v ruku v ruce, takže bych úplně neřekl že by čerpadlo muselo být nutně KO, i střída na regulačních ventilech tlaku plaiva nebyla nikde přes míru. Ani v BOSCHi při kontrole nezjistili nikde žádné kovové špony v nádobce na filtr.

Budu rád pokud někoho něco napadne, kam by člověk měl směřovat. Ještě podotknu že auto nepadá do nouzáku ani není v ŘJ nikdy žádná chyba. Dočetl jsem se že by to řeba mohli dělat i podfukující vstřiky, ale dávali se všude nová gufera i těsnění. Prý i nějaké takovéhle vibrace dělají vnitřní homokineťáky (u převodovky, hlavně na dlouhé poloose), ale to by asi zase dělalo stále a né jen za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...