danikd Vloženo 12. Březen 2017 Sdílet Vloženo 12. Březen 2017 Ahojda, jaky olej pouzivate do sveho 1.0 Citiga? Norma ma byt 502.00, co presneji by jste doporucili? Leju do sveho druheho ( O2 PD bez DFP ) toto : https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-all-climate-diesel-c3-5w-40-5l Ten take normu 502.00 ma, ale nejak mi selsky rozum rika, ze bych nemel lejt do benzinu a dieslu to same Ale vypada to ze to tak bude, coz by bylo skvele, protoze mi z O2 vzdy zbyde a tak bych dokoupil jen mensi flasky. A nebo musim pouzit ten samy olej akorat bez C3? https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-all-climate-5w-40-1l U Citiga se jedna o moji prvni vymenu ... nevim co tam kdo lil prede mnou ... Jakou zvolit viskozitu? Diky za info ... Dan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Většina olejů splňuje normy jak pro benzín, tak pro naftu, tak se bez problémů může použít jeden olej do benzínového i naftového auta. Já to taky tak dělám. C3 se neboj, je to podle mého jen fáma a pomluva. Oba oleje mají stejné, aditiva omezující normy, např. SN, takže to, že jeden z nich nemá C3 neznamená, že je lepší. Z tvých dvou oleju se mně líbí valvoline-all-climate-diesel-c3-5w-40-5l líbí víc, protože má VW 505.01, která se musela používat do PD, které jinak trpěli na zvýšené opotřebovávání vačky, takže bych řekl, že má lepší mazací vlastnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 13. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Mateji diky za odpoved, to sjem rad, jinak kdyz muzu pouzit ten samy, tak urcite ten co pises, protoze drohou O2 mam PD a tam bude ten ... takze koupim 5+3x1L flasky a je to akorat ... Vik ze vsichni radsi olej bez C3, ale ono uz dnes sehnat je tezke, vse uz je s tou normou ... Diky a hezky den. D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 McMatej>> Když chceš vést debatu o fámách a pomluvách k normě ACEA C3, tak si napřed nastuduj oč tam vlastně běží a tvrdit že se pro PD musela používat VW 505.01 je nesmyslné a zavádějící, respektive tu rozšiřuješ fámu btw musí se jen umřít. danikd>> drž se normy a neřeš že leješ do dieselu to stejný jak do benzínu. Používej rozumnej interval výměny a víc nic. Leda pokud se do toho chceš ponořit po odborné stránce, ale je to hódně obsáhlé a náročné na čas i hlavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danikd Vloženo 13. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Jasny, normu splnit, menit po 10k protoze to jezdi oboje kratke... jen jsem vznesl dotaz... jestli treba u benzinu se neresi jinak viskozita atd ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 před 2 hodinami, danikd napsal: jen jsem vznesl dotaz... Však jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 před 2 hodinami, šulda napsal: McMatej>> Když chceš vést debatu o fámách a pomluvách k normě ACEA C3 Máš něco konkrétního? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piskot Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Já používám tento, používám ho i do dalších aut (Fábie, Roomster a dával jsem ho i do Tourana) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 před 10 minutami, McMatej napsal: Máš něco konkrétního? Vzhledem k tomu že ani ty neuvádíš nic konkrétního tak ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smejky Vloženo 18. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2017 (editace) Používám mogul extreme 5w40, pevný interval takže W.502.00 to jistí. Do dieselové i40 smrkam total, shell, mogul cokoliv s acea C3. Fáma nefáma, jedno je jisté, jedná se o olej, co má méně popela, síry kvůli DPF. Fabka je benzín bez filtru pevných částic , takže popela ji velmi rád dopřejte :-). Low sapps, middle saps tam prostě z principu dávat nebudu a raději si koupím olejů více... Interval u všech mých aut max 10 tkm nebo rok. Editováno: 23. Listopad 2017, autor: Smejky 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 28. Květen 2018 Sdílet Vloženo 28. Květen 2018 Ahoj, co dáváte za olej do Cíga? Jdu na první servis po roce a nějak nevím co dát. Po tel. mi servis zdelil, že dávají 10w-40 za 400kc litr. Vozite si olej vlastni? Respektují to ještě. Jde mi jen o tento servis po roce, na dvou už to budu resit samo domo. Kolik stal první servis vas? Jak jsem vyčetl, tak se snad dela jen olej. Děkuji za vase reakce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 28. Květen 2018 Sdílet Vloženo 28. Květen 2018 Ahoj. Olej 10W 40 davalo se k felicie a starsi auta. Od fabie k dnes na pevny interval dava se olej 5W40 a tenhle zas.rany LL 5W30 nebo 0W30 . 400 kacek bych nedal. Ja za origo shell 5W40 platim necele 200 kacek/1L - v obalu 1L. Na prvni prohlidku radil by Ti zmenit servis na kvalitnejsi. Pro mne servis ktery dava k Cgitigo olej 10W40 to neni dobry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 28. Květen 2018 Sdílet Vloženo 28. Květen 2018 Právě ten 10w40 me taky nevoní. Tak na pevný dam tedy 5w40, koupím sám a uvidím jak budou reagovat. Jakou kdo preferujete značku oleje? Hodně klidne konkrétní odkaz. Zatím dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 28. Květen 2018 Sdílet Vloženo 28. Květen 2018 (editace) Mohou Ti dat k podepsani karticku na to ze mas vlastni olej. Mi jen pisou na karte prijeti vozu ze olej zakaznika. Ted' davam shell . Daval jsem Castrol edge professional 5W30, ale menil jsem ho po 15000 km a 1 rok. Musis hledat na foru je info o tech olejech co skodovka schvalila. Kdyby jsi nenasel tak mi napis SZ Editováno: 28. Květen 2018, autor: TOMUS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 28. Květen 2018 Sdílet Vloženo 28. Květen 2018 (editace) Do Haťapky jsem zkusil dát Total Quartz 9000 Energy 5W40, ta cena je bezkonkurenční. Zatím spokojenost, možná mi i přijde, že studené starty se zklidnily. Těch 400 Kč za litr oleje do MPI je opravdu výsměch, beztak to kupují v barelech sotva za čtvrtinu. Ale asi bych se zeptal předem, jestli vlastní olej nevadí. Editováno: 29. Květen 2018, autor: Twisted Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 Zatím díky všem. Jdu jeste něco pohledat. Jo proc někdo uvádíte 5w30 a někdo 5w40? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 Tak jsem koupil Castrol Magnatec 5W-40 C3, tak to snad bude ok. Servis mám domluven na příští týden a olej je jen o domluvě. Jinak díky za rady. Zdraví Dodi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 před 22 hodinami, TOMUS napsal: Ahoj. Olej 10W 40 davalo se k felicie a starsi auta. Od fabie k dnes na pevny interval dava se olej 5W40 a tenhle zas.rany LL 5W30 nebo 0W30 . 400 kacek bych nedal. Ja za origo shell 5W40 platim necele 200 kacek/1L - v obalu 1L. Na prvni prohlidku radil by Ti zmenit servis na kvalitnejsi. Pro mne servis ktery dava k Cgitigo olej 10W40 to neni dobry. Nesmysl - oleje viskozitní specifikace 10W-40 s normou VW 502 00 lze například použít i pro poslední generaci motorů EA211 1.4 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 Samozřejmě.Není podstatné se dívat jestli 5W nebo 10W ale jestli olej splňuje normu udávanou k danému vozu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 6 minut temu, Pawouk napisał: Nesmysl - oleje viskozitní specifikace 10W-40 s normou VW 502 00 lze například použít i pro poslední generaci motorů EA211 1.4 TSI. teoreticke mas pravdu. Jde taky syntetickost oleju. 10W je to polosyntetik a 5W uz je plny syntetik. K vozidel TSi z zacatku vyroby spise bych nedaval 10W kdyz on je malo ridky. Jinak splnuje normu 502.00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 29. Květen 2018 Sdílet Vloženo 29. Květen 2018 Já bych řekl že syntetika, polosyntetika a minérál je už několik let dávno pase. Třeba 10W-40 nemá s polosyntetikou nicspolečného, Respektive záleží pomocí jakých základových olejů je dosaženo požadované viskozity. Takže mezi 10W-40 najdeš jak minerální tak syntetické oleje. Držel bych se toho zda olej plní / neplní požadovanou normu výrobce a dál byych se v tom nevrtal. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 30. Květen 2018 Sdílet Vloženo 30. Květen 2018 Když porad tlacis normu výrobce, tak k čemuž je podle tebe viskozitou norma? Třeba 502 00 najdeš myslím od 0w az 15w - 30 az 60. Dle tvé úvahy o normách výrobce můžeš použít cokoli na co sáhnes jako první. To je pak trochu zavádějící. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 30. Květen 2018 Sdílet Vloženo 30. Květen 2018 Já taky myslím, že to zbytečně hrotíte. Zrovna u auta jako je Citigo je to imho naprosto zbytečné řešit. S čimkoliv, co splňuje normy výrobce, ten motor dalece přežije běžný nájezd, na který se takové auto pořizuje. Nepředpokládám, že by si někdo kupoval Citigo a plánoval s tím najezdit 500 000km. Slušným zacházením myslím lze dosáhnout daleko větší životnosti než laborováním s olejem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 31. Květen 2018 Sdílet Vloženo 31. Květen 2018 V 30. 5. 2018 na 6:19, Dodi 15 napsal: Když porad tlacis normu výrobce, tak k čemuž je podle tebe viskozitou norma? Třeba 502 00 najdeš myslím od 0w az 15w - 30 az 60. Dle tvé úvahy o normách výrobce můžeš použít cokoli na co sáhnes jako první. To je pak trochu zavádějící. Tak viskozitu budu spíš řešit u nějákého rally speciálu nebo vysoce namáhaného stroje, u osobáku budu viskozitu řešit hlavně podle toho v jakých klimatických podmínkách auto provozuju. A trofnu si říct že třeba v Evropě si vystačím si s rozsahem 0-10W20-40 + norma, ve většině případů i s 5W-30. Svou poznámku jsem myslel především v tom, že není třeba řešit zda je to minerál nebo syntetika, protože se to dnes už nedá tak jednoznačně určovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 31. Květen 2018 Sdílet Vloženo 31. Květen 2018 Shodneme se na tom, že při výběru oleje je třeba brát v potaz normu výrobce jako zásadní a viskozitní normu dle využití konkrétního vozu, klimatické podmínky, městský/dálniční provoz apod. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.