Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Dnes jsem si konečně mohl vyzkoušet novou Octavii. Byla to 1.5 TSI, ve verzi kombi, což nevadí, i když chci kupovat liftback. Naštěstí jsme si auto mohli vyzkoušet sami a nikdo nám nedýchal na záda, takže super přístup Autocentrum Přerov, resp. prodejce pana Chmely. Auto mě v kostce velice nadchlo, jízdními vlastnostmi je na tom dle mého lépe, než předchozí řada, nerovnosti zvládá z přehledem a jistě, přejezd kolejí na 1, i když je vzadu jen vlečná náprava. Spotřeba za hodinový test po vesnicích a okrskách za 6l/100km, což je dle mého u motoru s nájezdem 1200km docela dobrý a spotřeba jistě ještě klesne. Auto jsem přitom nijak zvlášť nešetřil, ale limity jsem nějak extra nepřekračoval, což nedělám ani v reálu. Digitální přístrojová deska je super a reaguje dobře. Co vidím negativně je tablet uprostřed. Reakce nic moc, intuitivnost ovládání postrádám také. Nelíbí se mi ani tvarování středového panelu, ale zvykl bych si. Kamarád si stěžoval na to, že do něj tlačí pravým kolem, což je pravda a to není nějak extra vysoký (186cm). U mně a mých 172cm to bylo v pohodě, nic mě neomezovalo. Celkově ale u koncepce středového panelu někdo moc nepřemýšlel, což mě mrzí. Sečteno a podtrženo, se mi ale auto opravdu líbilo a těším se, až si ještě za týden zkusím 2.0 TDI 85kw ve verzi liftback. Prodejce mi ukázal i aktuální mapu zavádění dalších motorizací a opravdu se mi čekat tak dlouho asi nechce (2.0 TDI 110 kw, manuál - někdy koncem roku)... takže uvidíme.

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jsem zapomněl odpovědět. Zdál se mi tak akorát, ani tvrdý, ani měkký, prostě seděl na okrsky v okolí Přerova, jak prkno na prdel. Nějak extra se nehoupal na pěkné asfaltové silnici, a na horší cestě pro změnu zase nějak zvlášť "nedrnčel", ale cestou pěkně "proplul" .....já jsem byl spokojen. Pak jsem přesedl do své O3 1.6 TDI 77kw a pocítil jsem, jak těžkopádný ten diesel vlastně je a jak prdel auta odskakuje na příčných nerovnostech (např. koleje). Co se ještě dalších dojmů týče,  pocitově je v O3 prostě více místa, nicméně O4, alespoň pro mě, působí kvalitněji a hodnotněji.

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jízdní režimy. Buď v závislosti na DCC nebo bez něj....vedlejší tlačítko SET má přepnout do nabídky, kde se např. vypíná StartStop a další, ale u mnou testovaného kusu tlačítko SET nějak nefungovalo (ani při stojícím, nastartovaném autě).

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

@RDMBR Podvozek (17" bez DCC) je vyladenej dobre, ale zadni naprava mlati pri prejezdu pricnejch nerovnosti (prahy, frezovani vozovky), jinak OK.

Tu pamet columba zjistim.

 

  • Motor je oproti 1.8 v O3 mnohem tissi (nevim zda je to diky 1.5 nebo ze je to lepe odhlucnene) ale rozhodne je to mnohem tissi nez muj superb (v budoucnu uz jen bezin ❤️)
  • Hlasove ovladani to ma, ale jen v anglictine, nechapu.. prej bude k dispozici nejaky update co by tu cestinu mel dotahnout, nevim..
  • Digitalni panel ma jemnejsi rozliseni nez ten co je aktualne jinde. Ale to schema zobrazeni je tragicky. Jednak vizual budiku (tohle je ciste subjektivni) je takovy laciny a nejvetsi fail je za mne nemoznost zvolit doprostred cokoliv jineho, nez aktualni rychlost. Pro zobrazeni mapy, musim prehodit cele rozhrani kdy ale zmiznou kulate budiky. (a nebo nevim jak to proste nastavit, neprisel sem na to). Tohle pusobi hrozne nedodelane a kostrbate.
  • Nastavovani klimatizace a vlastne cehokoliv pres panel je priserny, PRISERNY A PRISERNY. Kdyz clovek chce zmenit silu foukani, tak to sebere dobrych +/- 10s nez clovek najde co chce a upravi jak potrebuje - asi chapu proc to ma neustale zapnuty lane assist. Bez nej to clovek proste nekam narve. 
    Sam delam uz dost dlouho v IT a nebranim se pokroku, ale tahle full dotykova doba v autech mne brutusalne zacina vytacet, to v aute nema co delat.
  • Novej klicek je mohutnej (cudliky jsou malickaty), ale je peknej :))
  • Nema to svitilnu v kufru :D 
  • Ambientni osvetleni se povedlo, fakt super. Jak moznosti nasteveni (lista, a nohy zvlast), tak i vizualni zakomponovani do interieru. Jen nevim, proc to je jako u Karoqa jen vepredu a vzadu to ve dverich uz neni.
  • Absence zatmavovani praveho zrcatka.. Tohle bych rovnou dokupoval z toho prislusenstvi
  • Svetelny animace jsou hezkyy, troufnu si rict ze i hezci jak u superba FL (mluvim o tom kdyz auto zapina coming/leaving home)
  • Predni svetla svitej lip jak superb ("matrix" varianta) a vypadaj za mne i lepe.
  • Ovladac svetel je za mne super reseni, mnohem cistsi nez to bylo doted

Design se tu resil uz mockrat, vzadu je to Toyota Auris, uvnitr diky vytahnutemu panelu mazda, zvenku audi/bmw.. 

Suma sumarum, za ty penize co za to chteji, je to masakr.. oproti O3 je to uvnitr vazne hezci a dospelejsi (chvalim to, jak se jim povedlo zamaskovat tvrdy plasty ruznejma dekorama apod), furt je ale videt, ze tam je prostor kde by to mohlo bejt lepsi. Otazkou je, proc neni (restrikce, setreni, prostor pro lepsi model..?)

To co je velika chyba je dotykovy system na 90% vseho, kdyby alespon ta klima zustala jak byla a zbytek byl pres infotainment, tak by to bylo snad i dokonaly.

 

 

Editováno: , autor: M_ike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...