Jump to content

Škoda Octavia IV


Recommended Posts

Tak když už byla před časem odhalena Octavia III FL a prodeje jsou v plném proudu, je správný čas na začátek spekulací o podobě a technice Octavie IV.

Předpokládaným termínem uvedení by měl být rok 2020.

Informace zatím nejsou de facto žádné, web autozeitung.de očekává nižší a širší siluetu s dynamickým pojetím podobným studiím:

 

skoda-octavia-2020-01.thumb.jpg.58ce9791288f0e27835c49ccd267f26e.jpg

 

Já na jednu stranu myslím, že tomu tak nebude už jen kvůli odchozivšímu Kabaňovi, no na druhou stranu jak to tak bývá, O IV bude asi už v konečných fázích příprav...?

No, za všechny z nás, kterým se O3 nelíbí a FL přijde absurdní doufám, že O IV bude zase návrat k hezkým, či aspoň ne ošklivým autům :kol-47:

Link to post
Share on other sites

Fakt? To mě překvapuje, nevím, jestli se léty něco změnilo, nebo to byly nesmysly, ale před lety mi jeden člověk od Škodovky říkal, že vždy když přijde FL, už je hotový (alespoň vzhledově) nový model :kol-47:

Už je vlastně znám nový designér?

Edited by _Denis_
Link to post
Share on other sites

Tak sonduj sonduj [emoji6] chci tu zase alespoň rok číst chytrolíny co budou odsuzovat Octavii aniž by cokoli věděli. Jinak zatím byl nový model vždy hezčí než facelift předchozího modelu, tak snad to bude zase pěkná Octavie. Jinak já s trojkovou verzí (před FL) nemám vůbec žádný problém, dokonce se mi líbí v jistých barvách a výbavách více než moje dvojková...

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pokud do toho 3koda nehodí vidle, tak O IV by měla být posledním Kabaněho autem (představení snad na konci roku 2019). Pak by se měl teprve projevit nový šéfdesignér. Ostatně Kabaně také nastoupil v roce 2008 a jeho prvním veřejným počinem byl až Rapid v roce 2012.

Link to post
Share on other sites

Já si to myslím taky.

Už jen proto, že pokud nemají nového šéfdesignéra, bude se oddělení držet zajetých kolejí a určitě minimálně nějaká představa už existovat bude nějaký ten pátek.

Možná ale věřím v to, že by tím mohl být design povedený. Protože že uměl navrhnout hezká auta dokazují studie i SIII. Pokud na poslední chvíli nevymyslel, že budou vypadat všechny nové Škodovky jako O3 FL, je zde naděje, že budeme podobných výstřelků ušetřeni.

 

Na nového designéra se ale těším s vírou, že to bude zase lepší [emoji4]

 

 

 

Link to post
Share on other sites
V 19. 3. 2017 na 18:36, Wittmann napsal:

Ostatně Kabaně také nastoupil v roce 2008 a jeho prvním veřejným počinem byl až Rapid v roce 2012.

 

To není úplně pravda. Např. v březnu 2010 vyjel facelift FII/R a na 99% nebyl hotový před jeho příchodem (leden 2008). Ostatně drobné věci měnili pod jeho vedením už na Yetim.

 

Denis: Vývoj auta není daný faceliftem předchůdce. Někdy facelift na trhu zůstane čtyři roky (Octavia A5), někdy necelé dva (Superb B6) a někdy se prodává delší dobu, než původní varianta (Fabia A05). Vývoj nového modelu trvá velmi zhruba čtyři roky a finální design bývá odsouhlasený cca v polovině té doby. Pak se dělají jen vynucené změny. Facelift je mnohem kratší. Vzhledů je několik, prochází sítem a každý model je schvalovaný i vrcholovým managementem a managementem koncernu. Jistí lidé vědí, že jistý model jisté značky představený v druhé polovině 2012 byl ještě na jaře o dva roky dřív napůl papírový.

 

Dá se předpokládat, že Octavia vydrží od uvedení faceliftu minimálně dva roky. Jestli se teprve teď dělaly skicy a připravují hliněné modely (modely, protože jich bývá víc - pokud tedy nezačali kluci designerští s virtuální realitou), tak jsme někde v Ženevě 2020..

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Označují facelift OIII za výrazný, aby působila jako nové auto. Hmm, odvážné tvrzení..

Každopádně říjen 2020, tedy kombi někdy v březnu 2021, to je fakt až za dlouho..

 

Zadní část asi velkým překvapením nebude a myslím, že v méně odvážné podobě by mohl odpovídat, ale ten jejich předek mi přijde nereálný, i když po posledním faceliftu, kdo ví... Stále bych ale radši viděl předek ve smyslu toho úvodního obrázku, který jsem sem dával..

 

Link to post
Share on other sites

I tak je to představení v říjnu, prodej tedy nejdříve počátkem roku 2021.. To jsou pořád 4 roky, což je dost.. Čekal jsem, že poté, co měli odvahu ukázat tu poslední hrůzu, zkrátí to aspoň na ty 3 roky..

Link to post
Share on other sites

Jinak zpět k tématu. Je zvláštní, že když si porovnám obě ty fotomontáže, vyjma vážně hrubých společných znaků na předních světlech, které se s ohledem na koncept dají dedukovat, nemá ani jedna se sebou navzájem žádný společný znak, obojí je dost odlišné. Docela by mě tedy zajímalo, jestli střílejí od boku, nebo pokud se vážně drží psaných informací a jsou relevantní, tak kde je spíše pravda..

Link to post
Share on other sites

Osobne si myslim ze O IV pujde jeste z pera od Kabane, ted je otazkou jak do toho bude chtit zasahnout design team pod jinym vedenim, zda treba nebude tlacit a chtit dat tomu jiz svuj novy rukopis nebo aspon nejaky z casti zasah. No nechame se prekvapit. Jeste je dlouha doba na nejake spekulace. Ted si myslim ze obcasne vizualizaze ruznych auto casopisu budou jen vystrelky do tmy hodne mimo.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Myslím si totéž. Ono podle mě Škodovka ani nového designéra nehledá, spíše bych to viděl na nějaké to interní povýšení. A pokud to tak bude, minimálně u O4 si myslím, že se bude držet kolejí Kabaně a nebude si příliš vymýšlet.
Pokud se to aspoň přiblíží Superbu, bude to pozitivní změna :kol-47:

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Hellou
      Zdravím všechny,

      nepodařilo se někomu rozchodit na Columbusu bezdrátové Android Auto? Dle postupu co je v diskuzi na Scale se nedaří mi to rozjet. Nemá to tedy nová Oct povolená, nebo na to máte někdo nějaký fígl?
    • By heroes92
      Ahoj, pri vyřazení kvaltu za jízdy se stává, že mi otáčky hned neklesnou kam mají ale třeba 4 sekundy se drží kolem 1500 a pak teprve ručička spadne kam má. Je to normální? 
    • By Marek13689
      Zdravím. Octavia 2 facelift 1.6mpi (163000km) si začala v poslednej dobe pýtať viac oleja(cca 800km-2,5dcl) a pri dolievani som si všimol na viecku emulziu, chladiaca zmes neubúda (len malo) a je čistá , z výfuku nič zvláštne. Viete mi poradiť čo by to mohlo byt?
      motor sa neprehrieva



    • By Octtdi
      Zdravim, mam problem s oct1 tdi 81kw ASV
       
      vibruje mi pri 3-4-5 stupni 1700-2200 otacok ale len pri plnom plyne, vibracie idu ako keby od podlahy, volant ani paka nevibruje...
       
       
       Vymenene:Filtre,
      vstreky z druheho auta a bez zmeny
      -saci kos cisty-
      poloosi som skusal 4
      -predvstrek, volnobezna davka nastavena.
      -kolesa som skusal 2 pary.
       
      Pedal nevibruje, zotrvak neklepe
      Mal niekto podobny problem? 
    • By Pawouk
      Pohon vozu ŠKODA OCTAVIA RS iV zajišťuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor o výkonu 85 kW. Celkový systémový výkon činí 180 kW (245 k). Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Emise CO2 činí cca 30 g/km v režimu WLTP. Vůz tak již nyní plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově zaregistrovaná vozidla v EU. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Dynamický rozjezd zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje OCTAVIA RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku.
       

       
       
×
×
  • Create New...