Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Co problém suché nafty v ČR vyresti pridanim oleje do dvoutaktnich motoru s katalyzatory pro ochranu vysokotlakeho čerpadla proti zadřeni? :-)

suchá nafta? I s tou biosložkou?

 

Dandyku, zůstaň v klidu a nic nereš. Hlavně nikam nelej olej! 

Pravda, že MEŘO maže dobře, ale zase zasÍrá vstřikovače a DPF. Tak beru naftu bez bioslozky od ČEPRA. Ta zase neobsahuje  (ostatne jako kazda nafta) kvůli oxikatu molibden sulfid, který dobře maže. Takže přidávám aditiv VIF.  

Poraďte, víte někdo co dělat lépe, nebo jinak? 

te biosložky je kolem 8 % když na 2/3 nádrže prskneš 1/3 klasické nafty tak tam budeš cca 2.5 % biosrajdy... řekl bych že dobrý kompromis, to občas protočím biosložkou at to maže....

Taky jsem přemýšlel to takhle praktikovat, ale přišlo mi to jako opruz. A zatím Dobrý.

Sledoval jsem testy naft a paradoxne premiove nafty s biosložkou vyrobenou hydrogenizací nedopadly na mazivost moc extra. Takže tu mazivost moc neresim. aditivuju a snad to bude stačit. 

špičkový olej do dvoutaktu nezanechává karbon,není důvod se bát do plné nádrže půl litru nalít.Také to dělám-očas 

Neměl by jsi tu psát bludy. Kdyby jsi ho tam orpavdu lil tak by jsi tu zároveň napsal že každých 20k km měníš DPF filtr, který by takový olej v naftě totálně odrovnal pravděpodobně mnohem dřív než po 20k km. Osobně si tipuju 5 nádrží s půl litrem oleje a DPF má konec životnosti.

Upraveno od 15degren

Blbost

já akorát nechápu k čemu je to mazání "jednou za čas" dobrý. Navíc, co se konkrétně 1,6 TDI týče, tak mi jako primární přijde ochrana EGR a DPF a je velmi nepravděpodobné, že tomu tím spalováním oleje prospěju. Ostatně právě kvůli DPF se začala dělat nová generace motorových olejů a pochybuji, že olej do dvoutaktů tímto upgrade prošel.

Co vím, tak suchost nafty se řešila na starých dieselech a to jen v přechodné době, kdy se kvůli změně výroby snížila mazivost, a zároveň je ještě nedávala biosložka (tedy 10 - 15 let zpátky). Dnes je to už naprosto přežitý problém, nota bene u motoru CR. Přijde mi to jako řešit nahřívání zapalovacích svíček na vařičem.

No já bych tam v klidu frknul VW507 s C3, když i u dieslu maj limit 0,5l oleje na 1000km :t "Decka" na nádrž stejně jako dřív, když někdo natankoval do dieslu benzín ... B) A DPF musí zůstat v klidu. Ale jde o to, jak to pomůže palivovej cestě ...

http://cs.skoda-auto.com/mini-apps/owners-manuals/pages/octavia-1z.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=cz/Octavia_1Z/11-2012/Manual/Octavia/online&requestOwnersManualLanguage=cz&requestOwnersManualEditionDate=11-2012#!pageId=00408

Upraveno od rayx

snížený obsah síry neznamená žádný. VW507 razantně snižuje zanášení filtru ze zbytku oleje ve válci, ale přes to tam je, když ho koncentruješ přímo do nafty tak tím i tak podstatně snížíš životnost.

Já bych také (když už by mně totok napadlo)  do nafty raději přidával motorový olej pro naftové motory se sníženým obsahem popela, než olej do nějakého dvoutaktu. Prostě výrobcem motoru schválený olej. Ještě by stálo za zvážení jestli by nešel k tomuto účelu použít rozumně vyjetý olej.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.