dandyk Vloženo 26. Květen 2017 Vloženo 26. Květen 2017 Co problém suché nafty v ČR vyresti pridanim oleje do dvoutaktnich motoru s katalyzatory pro ochranu vysokotlakeho čerpadla proti zadřeni? :-) Citovat
Pawouk Vloženo 27. Květen 2017 Vloženo 27. Květen 2017 To je zase téma... Tak si ji zvlhči, když je suchá. 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 1. Červen 2017 Vloženo 1. Červen 2017 Dandyku, zůstaň v klidu a nic nereš. Hlavně nikam nelej olej! Pravda, že MEŘO maže dobře, ale zase zasÍrá vstřikovače a DPF. Tak beru naftu bez bioslozky od ČEPRA. Ta zase neobsahuje (ostatne jako kazda nafta) kvůli oxikatu molibden sulfid, který dobře maže. Takže přidávám aditiv VIF. Poraďte, víte někdo co dělat lépe, nebo jinak? Citovat
15degren Vloženo 1. Červen 2017 Vloženo 1. Červen 2017 te biosložky je kolem 8 % když na 2/3 nádrže prskneš 1/3 klasické nafty tak tam budeš cca 2.5 % biosrajdy... řekl bych že dobrý kompromis, to občas protočím biosložkou at to maže.... Citovat
Clerfayt Vloženo 1. Červen 2017 Vloženo 1. Červen 2017 Taky jsem přemýšlel to takhle praktikovat, ale přišlo mi to jako opruz. A zatím Dobrý. Sledoval jsem testy naft a paradoxne premiove nafty s biosložkou vyrobenou hydrogenizací nedopadly na mazivost moc extra. Takže tu mazivost moc neresim. aditivuju a snad to bude stačit. Citovat
cosby Vloženo 1. Červen 2017 Vloženo 1. Červen 2017 špičkový olej do dvoutaktu nezanechává karbon,není důvod se bát do plné nádrže půl litru nalít.Také to dělám-očas Citovat
15degren Vloženo 2. Červen 2017 Vloženo 2. Červen 2017 (editace) Neměl by jsi tu psát bludy. Kdyby jsi ho tam orpavdu lil tak by jsi tu zároveň napsal že každých 20k km měníš DPF filtr, který by takový olej v naftě totálně odrovnal pravděpodobně mnohem dřív než po 20k km. Osobně si tipuju 5 nádrží s půl litrem oleje a DPF má konec životnosti. Editováno: 2. Červen 2017, autor: 15degren 1 Citovat
Wittmann Vloženo 2. Červen 2017 Vloženo 2. Červen 2017 já akorát nechápu k čemu je to mazání "jednou za čas" dobrý. Navíc, co se konkrétně 1,6 TDI týče, tak mi jako primární přijde ochrana EGR a DPF a je velmi nepravděpodobné, že tomu tím spalováním oleje prospěju. Ostatně právě kvůli DPF se začala dělat nová generace motorových olejů a pochybuji, že olej do dvoutaktů tímto upgrade prošel. Co vím, tak suchost nafty se řešila na starých dieselech a to jen v přechodné době, kdy se kvůli změně výroby snížila mazivost, a zároveň je ještě nedávala biosložka (tedy 10 - 15 let zpátky). Dnes je to už naprosto přežitý problém, nota bene u motoru CR. Přijde mi to jako řešit nahřívání zapalovacích svíček na vařičem. Citovat
rayx Vloženo 2. Červen 2017 Vloženo 2. Červen 2017 (editace) No já bych tam v klidu frknul VW507 s C3, když i u dieslu maj limit 0,5l oleje na 1000km "Decka" na nádrž stejně jako dřív, když někdo natankoval do dieslu benzín ... A DPF musí zůstat v klidu. Ale jde o to, jak to pomůže palivovej cestě ... http://cs.skoda-auto.com/mini-apps/owners-manuals/pages/octavia-1z.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=cz/Octavia_1Z/11-2012/Manual/Octavia/online&requestOwnersManualLanguage=cz&requestOwnersManualEditionDate=11-2012#!pageId=00408 Editováno: 2. Červen 2017, autor: rayx Citovat
15degren Vloženo 2. Červen 2017 Vloženo 2. Červen 2017 snížený obsah síry neznamená žádný. VW507 razantně snižuje zanášení filtru ze zbytku oleje ve válci, ale přes to tam je, když ho koncentruješ přímo do nafty tak tím i tak podstatně snížíš životnost. Citovat
McMatej Vloženo 2. Červen 2017 Vloženo 2. Červen 2017 Já bych také (když už by mně totok napadlo) do nafty raději přidával motorový olej pro naftové motory se sníženým obsahem popela, než olej do nějakého dvoutaktu. Prostě výrobcem motoru schválený olej. Ještě by stálo za zvážení jestli by nešel k tomuto účelu použít rozumně vyjetý olej. 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.