Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, dolíval jsem na Felicii (1.3 BMM, 1995) vodu do chladiče a zapomněl potom přišroubovat víčko. Po návratu jsem si všimnul, že pod kapotou to bublá, ale nechal jsem to být. Před další jízdou jsem to zapomněl zkontrolovat, takže s neznámým stavem kapaliny jsem ujel dalších asi 5 km tam a 5 zpátky, přičemž při zajíždění domů auto pár minut postálo s motorem na volnoběh. Po dojetí (teploměr ukazoval okolo 100 °C, nebyl úplně nadoraz, ale otázka je, jak dobře to v takové situaci měří) jsem otevřel kapotu, v otevřené nádržce chladiče nebyla žádná voda a stoupala z ní pára, a z motoru byla cítit neurčitá spálenina.

Vím, jsem blb, ale už je dokonáno. Je něco, co se mohlo poškodit a bude to nutné nechat zkontrolovat/opravit? Nebo můžu dolít chladicí kapalinu dolít, někdy brzy vyměnit olej a bude to v pořádku? Díky.

Dolej chladící kapalinu a pozoruj to. Při uvaření to poměrně často odnáší termostat, což není nic vážného.

  • Autor

OK, co konkrétně bych měl pozorovat? A jak poznám, že je termostat v háji - že to na přístrojové desce nebude ukazovat, i když se mi to bude vařit?

naopak, motor se bude špatně ohřívat a teplota bude mít tendenci padat. Už nebude po zahřítí +/- stálá

  • Autor

Hmm, to upřímně nevím, jak poznat. Na přístrojovce to ukazuje jen od nějakých 70 °C a při plynulé jízdě za normálního počasí (když není vedro) to ukazuje pořád u spodních čárek. S těžkou nohou na plynu, při delší jízdě do kopce nebo při stání a popojíždění se to zahřeje. Mám podezření, že už nějakou dobu je v háji čidlo/spínač větráku, protože ten se neroztočí, ani když je indikovaná teplota okolo stovky. Do městských zácp s tím téměř nejezdím a v létě teplotu hlídám, takže jsem to neopravoval.

Teď si to nejsem schopen vybavit, jak přesně ten budík vypadá, ale cca v prostředku bude bezejmenná čárka a teplota by se měla držet mírně pod ní, pokud se ručička dostane nad ní, tak by se měl sepnou ventilátor. Pokud teplota při jízdě klesá k 70, tak se vadný termostat.

Ano, prostřední čárka je 90°C a při překročení by se měl spustit ventilátor na chladiči. U své 1.3 MPI se mi toto stává poměrně často, i při stání před garáží než otevřu vrata a zajedu.

Osobně bych dolil vodu a pozoroval zda se nemastí, případně zda do oleje nejde voda - hladina by přibývala. Pokud ručička je spíš dole, tak jak píše Wittmann, špatný termostat.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Ahoj, tak po nějakých krátkých jízdách to nevypadá, že by se chladicí kapalina mastila, takže tohle bude asi OK.

Někde jsem četl diagnostický postup na ten termostat. Že se má motor nastartovat a rukou zkusit, jestli se hned začne ohřívat chladič. Tak jsem to nastartoval, po chvilce se snížily otáčky (netušíte, jestli to dělá podle teploty, nebo to jen odpočítává čas od nastartování?). Rukou jsem zkoušel místo, pod kterým je termostat (a vychází tam hadice do chladiče - při pohledu zepředu vpravo od motoru - viz fotka), to se postupně zahřívalo. Asi po čtyřech minutách po nastartování a žádném šlapání na plyn už se tam nedal udržet prst a začal se ohřívat chladič. Na palubní desce se ale ručička teploměru v tom okamžiku ještě nezvedla ze zarážky na minimu. Motor jsem vypnul a po pár vteřinách ještě rozsvítil palubní desku, ručička už byla "ve vzduchu", ale pod 70 °C. Takže co soudíte - je na výměnu termostat, nebo je špatné jen čidlo pro palubní desku + čidlo ventilátoru?


Foto jsem našel tady: část vlevo se ohřívala rychleji, než část vpravo u hadic

http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2007/12/29/7_539_72669__2007-12-29_16-12-23_85.jpg

Upraveno od Lukáš Fiala
přidání fotky

vypadá to na termostat. Rozeber to a podívej se do vnitř.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Na to jsem moc levej. Ale nechal jsem to v servisu vyměnit, teď to krásně drží teplotu na 90 °C. Vyměnit jsem nechal i čidlo větráku. Prý je sice normální, když to na felicii spíná až blízko 110 °C, ale tohle nové by prý mělo sepnout okolo 98 °C (ještě jsem nezkoušel).

Takže díky, Wittmanne, za správnou diagnózu a trpělivost.

  • 1 rok později...

Je nějaká tolerance úbytku chladící kapaliny v okruhu? 

Myslím tak jestli se po nějakým nájezdu ztratí pár milimetrů v nádobce?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.