Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, 

 

     plánuje škodovka v dohledné době nahradit ten 3hrnkovej rádobymotor něčím normálním ? Přiznám se že jsem spokojeným uživatelem několika vozů škoda, OI 1.8T/20ventil, pak Superb II a přemjšlel jsem že ženě koupím za dosluhující mazdu 6 fóbii ale prostě s tím motorem 1.0TSI je to promě stopka. Takže si říkám jestli počkám tak maximálně rok a nebo se poohlédnu jinde. Máte někdo nějaké info ?

Hele, já myslím, že po tomhle příspěvku začnou hnedka do Fabií cpát V8 HEMI.

Pokud se ti tři hrnky nezdají, tak určitě nečekej rok - nabídka se už jen zužuje.

Jinak co vím, tak plán koncernu je takový, že v benzinu bude dělat 1.0, 1.5 a 2.0 - u Fabie se počítá jen s 1.0

  • Autor
před 3 minutami, Wittmann napsal:

Jinak co vím, tak plán koncernu je takový, že v benzinu bude dělat 1.0, 1.5 a 2.0 - u Fabie se počítá jen s 1.0

No vzhledem k tomu ze ten motor v realu nedava NOx protoze z podstaty, a budou se predelavat metodologie mereni emisi tak bych cekal ze se to proste zase vrati k "normalu" a proste budou 4 valce. Otazkou zustava jak ten proces "navratu do reality" bude rychly .. 

žádný návrat nebude. Malé motory dostanou DPF a postupně se přejde na jiný druh paliva, popř. elektromotory. VW své plány jasně vylíčil.

Kupuješ to pro manželku né pro sebe tak co řešíš že ty jsi na něco zvyklý. Nakonec budeš překvapenej i ty jak to na takovej rádoby motor dokáže jet.

Jinak se ohlédni jinam, ale zajímalo by mě kam se dá jinam ohlédnout na motor dle tebe ještě únosný.

  • Autor
před 17 minutami, MilanHos napsal:

Kupuješ to pro manželku né pro sebe tak co řešíš že ty jsi na něco zvyklý. Nakonec budeš překvapenej i ty jak to na takovej rádoby motor dokáže jet.

Jinak se ohlédni jinam, ale zajímalo by mě kam se dá jinam ohlédnout na motor dle tebe ještě únosný.

 

Ja to neresim z pohledu vykonu, ja to resim z pohledu zivotnosti takoveho motoru. Jsem zvedavy az budou s timto zazrakem realne zkusenosti kolik ten motor realne vydrzi.

Existuje 1.5tsi evo - měli by to teď dávat do nové Ibizy. Sám tak trochu doufám, že se tohoto motoru dočká i příští generace Fabie a nástupce Rapidu SB. Někde se tu na foru objevila informace, že by měl přijít už za 2 roky... Nevím proč by to Seat dostal a Škoda nikoli :huh:

před 40 minutami, BigSam72 napsal:

 

Ja to neresim z pohledu vykonu, ja to resim z pohledu zivotnosti takoveho motoru. Jsem zvedavy az budou s timto zazrakem realne zkusenosti kolik ten motor realne vydrzi.

 

A proč by neměl vydržet?

Však už to lítá nějakou dobu v oktáviích a Golfu 

před 2 hodinami, tom01 napsal:

Existuje 1.5tsi evo - měli by to teď dávat do nové Ibizy. Sám tak trochu doufám, že se tohoto motoru dočká i příští generace Fabie a nástupce Rapidu SB. Někde se tu na foru objevila informace, že by měl přijít už za 2 roky... Nevím proč by to Seat dostal a Škoda nikoli :huh:

 

přesně z toho důvodu, aby se odlišili. Seat staví image více na "sportu". Naopak škodovka je pro usedlejší masu. Pokud se tato ideologie koncernu nezmění, tak to bude maximálně ten litr. Hlavně musíš nějak udržet odstup Fabia/Rapid/Octavia/Superb

Před hodinou, BigSam72 napsal:

 

1. Články z tohoto webu zařazuju, co se týká odbornosti v automobilové problematice, na úroveň Blesku pro ženy

2. Není tam (pochopitelně) uveden žádný důvod, proč by neměl vydržet. Jsou tam jen tlachy o tom, že špatně zní a vibruje, což s výdrží nemá nic společného. Jo a jen tak okrajově je zmíněno, že např. tříválec od BMW vyhrál motor roku. Ale to není podstatný, hlavně, že vibruje...

 

Co tam máš dál?

před 2 hodinami, Kane13 napsal:

 

1. Články z tohoto webu zařazuju, co se týká odbornosti v automobilové problematice, na úroveň Blesku pro ženy

2. Není tam (pochopitelně) uveden žádný důvod, proč by neměl vydržet. Jsou tam jen tlachy o tom, že špatně zní a vibruje, což s výdrží nemá nic společného. Jo a jen tak okrajově je zmíněno, že např. tříválec od BMW vyhrál motor roku. Ale to není podstatný, hlavně, že vibruje...

 

Co tam máš dál?

Chybel jsi na hodinach fyziky nebo to jenom hrajes ? Z podstaty veci ty 3 hrnky vyvazit nejdou, proto tam maj ten dvouhmotovej setrvak a buhvi co jeste. Ten dvouhmotovej setrvak ti soupe vibrace z 1200-2400 otacek ( bezne u normalniho setrvaku)  nekam tesne nad hranici volnobeznejch, proto taky ten 1.0TSI zazrak nejvic vibruje v techto otackach. Ten dvouhmotak je jasny kurvitko, proste je tam jako dusledek tech 3hrnku, je to klasicky neco za neco. 

 

Proc asi 6ti-valce maji mnohem kultivanejsi chod nez ctyr-valce a ty zase lepsi nez 3-valce ? Ja chapu fabriku proc takovej motor udela, proste je zahnana do kouta dobou v ktere produkuje. Tlaky na snizovani nakladu, nizsi spotreba materialu, lehci motory atd.

 

Posleze ekologicke tlaky ( funny vec jak vyresili dieselgate, nacpaly do vyfukovy cesty nejakej bazmek, auto min jede, vic to zere ale zato to mene "kouri" ) no neberte to. 

 

Ted tusim EU pripravuje novou metodiku mereni emisi ktera tyhle "super motory" posle do vecnejch lovist kam imho patri. Btw. nedavno jsem se bavil s clovickem co ma autoservis kterej mi rikal ze nektery super-cuper motory dnesni doby neprojdou emisema po 40k kilometrech. 

 

To ze vyrobej malou kubaturu a foukaj do toho turbem o 106 aby nahnali vykon, ze se to turbo prehrejva a oni ho chladej benzinkem kterej na nej cakaj a dalsi a dalsi ..

 

Nehraju si na specialistu na motory, jenom se snazim i v dnesni dobe pouzivat selsky rozum .. 

 

PS: EGR ventil je take kurvitko ktere je u dnesnich "modernich" motoru dan za "ekologii".

Upraveno od BrainLess72
pridani vety o EGR ventilu.

Kane13 - tak jistě, 1.4 TSI Twincharger (a různé jiné nepříliš povedené motory) taká vyhrály tuto anketu motor roku, jenže v ní se vůbec nebere v potaz jejich mechanická odolnost a kvalita. Takže její vypovídací hodnota je v tomto směru nula.

 

BigSam72 - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! A nečekej, že FIII bude mít něco jiného než tříválec.

před 56 minutami, BrainLess72 napsal:

Chybel jsi na hodinach fyziky nebo to jenom hrajes ? Z podstaty veci ty 3 hrnky vyvazit nejdou, proto tam maj ten dvouhmotovej setrvak a buhvi co jeste. Ten dvouhmotovej setrvak ti soupe vibrace z 1200-2400 otacek ( bezne u normalniho setrvaku)  nekam tesne nad hranici volnobeznejch, proto taky ten 1.0TSI zazrak nejvic vibruje v techto otackach. Ten dvouhmotak je jasny kurvitko, proste je tam jako dusledek tech 3hrnku, je to klasicky neco za neco. 

 

Proc asi 6ti-valce maji mnohem kultivanejsi chod nez ctyr-valce a ty zase lepsi nez 3-valce ? Ja chapu fabriku proc takovej motor udela, proste je zahnana do kouta dobou v ktere produkuje. Tlaky na snizovani nakladu, nizsi spotreba materialu, lehci motory atd.

 

Posleze ekologicke tlaky ( funny vec jak vyresili dieselgate, nacpaly do vyfukovy cesty nejakej bazmek, auto min jede, vic to zere ale zato to mene "kouri" ) no neberte to. 

 

Ted tusim EU pripravuje novou metodiku mereni emisi ktera tyhle "super motory" posle do vecnejch lovist kam imho patri. Btw. nedavno jsem se bavil s clovickem co ma autoservis kterej mi rikal ze nektery super-cuper motory dnesni doby neprojdou emisema po 40k kilometrech. 

 

To ze vyrobej malou kubaturu a foukaj do toho turbem o 106 aby nahnali vykon, ze se to turbo prehrejva a oni ho chladej benzinkem kterej na nej cakaj a dalsi a dalsi ..

 

Nehraju si na specialistu na motory, jenom se snazim i v dnesni dobe pouzivat selsky rozum .. 

 

PS: EGR ventil je take kurvitko ktere je u dnesnich "modernich" motoru dan za "ekologii".

 

Chyběl jsi na hodinách čtení? Já se vyjadřuju k článku...

Jak je to teda s tou dvouhmotou? Někde píšou že 1.0tsi ho má vždy jinde že pouze ve spojení s DSG a vystačí si nějak s "vyváženou" ojnicí nebo co, už nevím co je a neni pravda.

  • 1 měsíc později...

Tak jsem se poptal v servisu jak je to s tím motorem 1.0tsi a sice statisticky malý vzorek do 10aut s tímto motorem ale zatím žádné problémy některá auta už prý mají nájezd > 80k km. Budoucnost ukáže. 

V 14. 6. 2017 na 19:41, MilanHos napsal:

Jak je to teda s tou dvouhmotou? Někde píšou že 1.0tsi ho má vždy jinde že pouze ve spojení s DSG a vystačí si nějak s "vyváženou" ojnicí nebo co, už nevím co je a neni pravda.

Pořád nikdo neví, jak je to s tou dvouhmotou?

Upraveno od Twisted

  • 7 měsíců později...

Ta dvouhmota se řešila zde v nějakém "přidruženém" tématu. Fabia 1.0 TSI s manuálem dvouhmotu nemá, Octavia a další větší modely mají už kombinaci s dvouhmotou. U Fábie je pouze použit "záměrně nevyvážený" setrvačník, ale jinak "běžné" konstrukce.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.