Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

Naprosto nechápu, proč se o těchto drahých světlech nedá nikde dočíst něco víc, než jen to, jak jsou hezká, skvělá a výborně konstruovaná. Ve všech testech je to vždy obláboleno, ale nikde otestováno. Přidávám tedy svou trochu do mlýna, podloženou jednou jízdou za jasné noci. Třeba to někomu pomůže při rozhodování. Zdůrazňuji, že auto je služební a mám s ním za měsíc a půl najeto teprve přes 7.000km, ale budu se snažit být co nejvíc objektivní. 

Vyzkoušel jsem světla v noci při cestě z Německa přes Polsko do Čech, a to po dálnici i okreskách, a to za jasné noci. Výsledek? Ano, světla svítí excelentně, ale je tu celkem velké ALE ! Tlumená světla svítí výborně, ale jen malý kus před auto (a hodně do šířky), což chápu z důvodu těch proti, ale se správně seřízenými halogeny na OCTě II FL jsem viděl na tlumená do dálky více. Když se rozsvítí dálková, nastane doslova jasný bílý DEN !! ALE !! Nikdy by mne nenapadlo, jak moc protivné dokážou být všechny reflexní cedule a značky podél silnice. Představte si, že před sebou máte každou chvíli do očí jasně svítící, doslova až oslňující desku, která je velmi nepříjemná až do chvíle než ji minete. Výsledek je takový, že tam, kde bych s klasickým halogenem vesele "dálkoval", jedu s LED na tlumená a nadávám.  Co odzkoušeno nemám, je svítivost za deště. Zde možná ty výhody převáží, ale zatím jsem neměl tu čest. Až vyzkouším, doplním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reflexe znacek je znama vec, cim intenzivneji na ne svitis, tim vice oslnuji.

 

Tohle resi inteligentnejsi verze svetlometu (Audi Matrix LED, Mercedes ILS/Multibeam, BMW Adaptive LED atd.) ktera selektivne ztlumuji/vypinaji prave ty LED, ktere sviti na znacky. Neco podobneho jako MDF (napr. u Superbu), ale zohlednujici i znacky. Je to holt neco za neco, podobny efekt oslnovani jsem zaznamenal pri prechodu z halogenu na (bi)xenon. Ale da se na to zvyknout, alespon do doby, nez se vyspelejsi verze LED (ci pozdeji Laser a jeste pozdeji pixelovych) svetlometu dostanou i do nizsich/levnejsich trid aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Aleš_BX napsal:

ano jak píše Mav, bixenony mají úplně stejný efekt, možná je tvoje srovnání až moc subjektivní, když porovnáváš O III FL nejvyšší výbavu světel s O II FL s halogeny...

 

a za další nemáš úplně pravdu, že testy nejsou, už se tu o tom i psalo, možná by ses tam dočetl i o tom, co jsi zde napsal... tam se už LED světla dost probírala..

 

Máš recht Aleši. Nějak jsem si těchto pár řádků s jedním odkazem na stránku světa motorů (a hodnocením "svítí super") v obecném tématu ("Škoda Octavia III facelift") mezi 1733 pomíchanými příspěvky nevšiml. Moje chyba. Každopádně toto upřesněné téma najde každý, kdo hledá něco o LED světlech hned.

 

Jasné noci zdar !:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

měl bych otázku ohledně faceliftované Octavie s Full LED světly, četl jsem, že nemá naklápění / natáčení světel do zatáček (tak jak to měla třeba O2 FL), ale zase jsem si všiml, že má nějaké přisvětlení v hlavním světle .. mohl by to prosím někdo upřesnit? :)

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, má AFS, ale podle toho co jsem studoval, tak se ta čočka potkávaček neumí natáčet, našel jsem nějaké video tuším na stránkách Helly, kde to popisuje jak AFS funguje (různý ty módy) a podle toho to sice nějak umí "ohnout" to světlo do zatáčky, ale netuším jak je to technicky udělaný ... pak je další otázka, co na to dálkový, který nemaj vůbec žádnou čočku ... (ale ty se nehejbali ani u O2)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim chlapi,

natocil jsem video jak ledky svitej. Chybejici nataceni je hodne poznat (v porovnani s passatem b6 s bixenonama), zvlast dalky svitej hodne uzce a este tak zvlasne nevyrovnane. Odbocovaci svetlo je docela prijemny, ale mohlo by svitit vic. 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to je přístit do strany, v podstětě je to corner funkce přímo v hlavních světlech .. ale spíš jde o to, že na tom promo videu od Helly (předpokládám výrobce AFS) je vidět, že při vyšších rychlostech se umí světlo "ohnout" do zatáčky a tím osvítit i to, co bys s hloupým světlem neviděl .. a to v tom videu moc vidět není, ikdyž Aleš psal, že se to děje, ale možná to jen nevzala ta kamera :)

 

Jinak to promo video je ZDE: 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je bída, to je bída :( 
Intenzita a zejména barva světla je celkem dobrá, ale ten ten dosah ? Buď ta kamera dost zkresluje perspektivu, nebo to opravdu nesvítí moc daleko, ani v tlumeném, ani v dálkovém režimu... Pro vyšší rychlosti pro jízdu po dálnici to bude problém :wacko: I má stávající (ještě pár týdnů) O2FL LK svítí s xenony v potkávacím režimu výrazně dále a zdá se i šířeji, světelná stopa není tak ostře ohraničená, a "blbé" staré halogenové dálky s Osram Nightbreaker svítí podstatně dále než ty LED na videu. Někde v nějakých testech jsem to četl, a moc nevěřil, no doufám, že v reálu to bude vypadat lépe.

A skutečné AFS?  To je vidět při zapnutí světel, kdy se provádí diagnostika, světla se pohnou pouze ve vertikálním směru (povinná nivelace), v horizontálním směru ani ťuk, mé AFS v O2FL  se vychýlí několikrát semtam i do stran, tam se skutečně světla natáčí plynule (byť jen do určité rychlosti). A ten LED corner light je také jen skokový, a ne plynulý jako u O2, je to asi jen nějaká clona ?


Ale doufám, že většina z těch negativ jsou jen subjektivní pocity z nedokonalého zobrazení přes video z kamery....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem psal jinde v diskuzi že seaťácké LED moc nesvítí, tak jsem byl za hlupáka.. Mně to stačí, ale xenony svítí prostě líp. Je to spíš "frajeřina" než aby to mělo obrovský přínos.. Prý už to ale zlepšili po faceliftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O3 FL sviti lepe jak ty prvni verze LEDek co mel Leon..

Svetla se ve vyssich rychlostech prizvednou nahoru, ta kamera dost zkresluje.. Minimalne takove zkusenosti mam ja kdyz si obcas vezmu kolegovo FL.

 

A za me teda LED svitej daleko lepe jak BiXeny na pred FL, jedina absence je to nataceni svetel, to fakt nekdo nedomyslel i pres to, ze ta sirka toho svetleneho kuzelu je daleko vetsi.

 

Nechces tu objednavku omicrone zrusit a vzit si misto toho neco od VW radejc? Mam pocit ze se na to auto netesis, ale spis se jen desis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ona námraza je problém už i u xenonů. který ač má lepší světelný výkon, tepelného výkonu halogenu nedosahuje.

A je to docela sranda, kolik LED vyzáří ztrátového světla tepla směrem k motoru, ty chladiče to tam dávají ve Varrocu jsou fakt mazec

Editováno: , autor: ka_r_los
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ferda25 napsal:

Pro LEDky je obrovský problém, námraza, zima a sněžení(je schopné úplně oslepit přední světlomety, protože nehřejí a zalepí se sněhem) + pološero, tam opravdu nefungují(jako kdyby auto nesvítilo).


No, že toto nemají pořešené je celkem smutné, sníh se dá odstranit vysokotlakým ostřikem, a na rozdíl od @ka_r_los jsem u xenonů s tímto nikdy problém neměl... Xenon lampy jsou v provozu dostatečně teplé, ačkoliv samozřejmě ne tak jako nějaké halogeny.


@M_ike - jsem samozřejmě zklamán tím, jak postupně zjišťuji, jak mnoho věcí je i u O3FL o.ebaných (to že tomu bylo u O3 jsem částečně věděl, a naivně si myslel, že to FL nějak vylepší), ušetřených  a dokonce vynechaných, a jak se naplňuje mnohokráte omílané, že O3 se O2FL kvalitou a mnohdy i výbavou daleko, daleko vzdálilo (a myslím negativním směrem samozřejmě), tím samozřejmě nemám na mysli haldu různých nových asistentů, což je většinou jen software..., a které má dnes i kdejaká korejská .ebka...
Co se týká VW, stačí se zeptat po servisech :angry:, časté závady Prasáků a např. kamarád čekal na nový TDi pro Transportera (v záruce !) více jak 1/2 roku, naprosto šílené...  Moc jiných možností není, bohužel...

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, 2kan napsal:

Díky moc :) není tam vidět, že by ty LEDky v zadáčkách něco dělali .. ale i tak díky .. aspoň mám představu :) předpokládám správně, že AFS je jen pro potkávačky? a dálkový jsou "hloupý"? 

 

 

Předpokldáš správně, jediný co světla umí je měnit světelnej tok potkavaček dle rychlosti. Ač jsem se snažil, tak jsem to nikdy nepoznal ani při vysokejch rychlostech. Natáčení chybí, ve městě to trochu kompenzuje ta LEDka co svítí do boku. V reálu je těžký vůbec si všimnout, že se rozsvítíli. Barva je stejná a rozsvěcí se i při pomalý jízdě nejen při natočení volantu (což mi dělal passát) a to hodně jemně, takže to človek ani nezaregistruje.

Dálky jsou skutečně hloupý, prostě parabola s LED žarovkou. Svítí hodně úzce jen před auto a mají poměrně zvláštní artefakty. Paprsek není roznoměrný, ale výkon mají paradní.

Abych jen nehanil, tak svělo je hodně široký, na rovnejch silnicích natáčení ani tolik nechybí, na okreskách v kombinaci s úzkejma dálkama je to už špatný. Video je točený na SJ4000 s rybím okem, skutečněj dosvit je tím zkreslený, ale je kratší. Budu se stavovat v servisu na kontrolu, protože mi přijde, že světla svítí zbytečně do země.

 

Přikládám ještě další video jak světla fungují

 

Pro porovnání jak fungovali světla na passatu B6

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...