Přejít na obsah

Zvýšení výkonu motoru - úpravy sání a další


moralles

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci,

 

chtel bych se zeptat na motor 1.2 TSI 81kW

 

- ma nekdo zkusenosti s primym sanim (sportovni sani) popr kde koupit moc toho na netu neni. Nasel jsem akorat sportovni filtr

- kde nechat chipnout? chiptuning.cz asi spatny co? cet jsem tady na foru ze to dela motopower ale ten neumi tyhle vykonnejsi verze motoru..

 

premyslim koupit fabku v kombi s DSG. Je tam kvuli tomu DSG nejaky max. limit Nm co snese? v serii to ma 175Nm ze? po cipu to muze mit az 215Nm a nevim, jestli si pamatuji spravne, ale tohle dsg snese max 200Nm?

 EDIT uz sem nasel: "s dvouspojkovou samočinnou sedmistupňovou převodovkou DQ200 dimenzovanou pro přenos točivého momentu až 250 N.m."

 

predem dik za odpovedi ;-)

Editováno: , autor: moralles
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Maverick napsal:

Je to nesmysl, pro 1.2 TSi pouhe placebo. :D

 

Docela by me zajimalo, co to opravdu udelalo s charakteristikou motoru, pokud teda vubec neco a kdyz, tak jestli k lepsimu.

 

nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

 

ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

Editováno: , autor: moralles
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten catalizator je tam na niečo, a odstraňovanie je fakt moc eco :kol-44:

Keď chcem výkon tak si kúpim výkonné auto a chváliť sa že prasím prírodu za cenu pár koní je úbohé, proste mimo chápanie ľudí čo vnímajú prírodu a životné prostredie ako v prenájme, čo myslíš si že tvoje deti budú spokojné vo vyššom veku, keď sa stále zhoršuje životné prostredie...

A teba nezaujímajú deti a ich zdravie, ale pár koní a chváliť sa na fore aký som cool....

  • Pozitivní 2
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Eric_ sorry, ale tohle je forum o autech, ne o zivotnim prostredi ;-) 

 

ted  trochu offtopic, ale pro zajimavost kdyz uz si to vytahl...

 

koukni prosim na statistiky kolika % se podili automobilova doprava na celkovem CO2 na planete a zjistis ze to je pouhych par % 

a pokud jite treba maso tak „Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.“

 

nebo "Průměrný automobil, který ročně najede 15 tisíc kilometrů, vyprodukuje 101 gramů oxidů síry. Největší současná nákladní loď Emma Maersk s motorem o výkonu 109 tisíc koní (tedy přes 80 MW) při svém ročním provozu vyprodukuje 5 000 tun stejné škodliviny.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si kupuji auto, tak vím co se nabízí za motor. Když kupuji Fabii, tak vím, že do ní dostanu foukanou 1.2 nebo dnes už šicí stroj jménem 1.0 TSI a nemůžu tedy čekat, že z tohoto udělám zázrak. Motor 1.2 TSI řady EA211 má maximální potenciál někde u 95 kW a 220 Nm, dalším "tuningem" se tu potom bavíme o jednotkách kW, které jsme schopni získat. Je úplně jedno kdo prdí víc CO2 na planetě. Pokud někdo pojede ve vytuněné Fabii s TSíčkovým motorem, chiptuningem, uřezaným katalyzátorem, odstraněným filtrem vzduchu a podvozkem níž než Formule 1 s ohromným výkonem 100 kW, tak i tak mu kdejaké lepší auto natrhne prdel. Trojková Fabia ten potenciál má, ale její motory ne. Od toho tady jsou jiná auta. Toť můj názor.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím globálem naprosto souhlasím. Problém je ale s lokálem, lodě tady nejezdí ale auta ano. Takže pokud budeme mít homologovaná auta tak ok. Vykuchané o kat nebo o dpf nepatří na silnici. Jak jezdím s mojí 1.2 66 tak mi stačí a stejně mám pocit že je tam víc koníků. Asi by šlo z ní udělat čipem víc a to při udržení limitů, kat to zvládne. Největší bordel je ten prach. To ale z motoru jde taky jen cca 20%. Zbylých 80 jsou kola, brzdy, bez ohledu co auto pohání i třeba elektromobil.  Takže výše uvedené úpravy sice někomu ladí okem ale praktický význam asi nic moc. A k tomu prachu, když se tady teď práší až moc tak bude motor spíš rád za čistý vzduch než za více. Navíc turbo míň vzduchu vyrovná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, moralles napsal:

 

nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

 

ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

A dalších 6 - 7 % dělá tlumič výfuku, jen tak dál !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to KN me hodne nemile prekvapilo :o 

diky za link. 

 

Ad decat jasne neprojdes stk a nebezpeci je i treba v nemecku, kdyby ti na to prisli, tak ti odstavi auto :-) ale kdo bude cekovat fabku ze? 

 

ono kdyz mas decat, tak to dela super zvuk a praska lehce do vyfuku. Je jasny ze se tohle moc k fabce nehodi a clovek bude spis za komika, ale u focusu co mel 5 valec to bylo navykovy :rolleyes:

 

ad ARP ti jsou dobri, takze tomu chipu bych veril a asi nejlip investovanych 13.000,- no kdyz vemes prime sani a decat tak budes nekde na 6-8 pak to odladit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moralles: Jo tak u ST a RS je ten zvuk parádní když má průchozí výfuk, ale u fabky kde ty koně stejně takové nebudou by mi to přišlo asi trošku úsměvné jak říkáš, ale tak každý ať si dělá co chce. Rád si to pak taky poslechnu co to bude dělat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 8. 2017 na 8:48, moralles napsal:

 

nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

 

ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

Jediná restrikce je především turbu, i kdyby bylo sání jak roura od kamen, více to nepojede.

Maximum na toto turbo aby vydrželo je 215Nm. Co je víc ...většinou destrukce.

Jedinou úpravu s 1,4 turbem včetně sání a upraveného výfuku jsem provedl na cca 270Nm a 158 PS a funguje. Bohužel už dvakrát měněno těsnění pod hlavou, a převodovka začala hlučet. Už bych do toho nešel, i když majitel mi nic nevyčítá.

A šlo o Octavii II 1.2.

Přesně jak zde někdo napsal, pokud chceš pořádné auto kup si aspoň 2.0 TFSI, nebo něco co jede už v sérii.

Editováno: , autor: motorpower
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na to jsi přišel kde ?? Pořád se bavíme o 1.2 TSI.  Pokud vím, tak 81 má sérii 175Nm a jakž, takž, tomu odpovídá i měření. APR vždy sází na velký krouťák, ale je to na výběru.. Hraniční hodnoty jsou z měření v laboratoři v DE, Kde tyto motory testovali, a celkem výsledkům věřím.

Editováno: , autor: motorpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vychádzal som s toho, že niektoré firmy ukázali odmeraný graf a skoro vždy tie hodnoty boli vyššie ako udával výrobca 66kw verzia mala 69kw a 170Nm  a  81kw verzia 85kw a 180Nm. 

 

Tak určite máš lepšie info z praxe, keďže ťa to živý. 

 

Mňa len zarazilo to, že si napísal, že po výmene turba s 1,4TSi na 1,2TSi a úpravou výfuku sa výkon síce zdvihol ale točivý moment nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...