Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
V 28. 1. 2020 na 23:36, Michaltvr napsal:

Teda kapalina ve tvém voze taky nevypadá moc růžová. Spíš stejná jako ta moje, jen bez usazenin v nádržce. Nebo to je jen tím, že jsi na ni posvítil? Vždyť má být svítivě růžová ne?

To nasvícení udělalo dost. Na denním světle to vypadá takto.

20200205_092405.jpg

Vloženo

Zdar. Jen pro zajímavost na O1 benzín 1,6l 75kw mě tenkrát něco bouchlo u motoru a tak jsem hledal a nic. Napadlo mě se kouknout do nádržky a v nádržce byl hnědorezavý bordel včetně něčeho co vypadalo jako list ze stromu. Nakonec jsem zjistil že to byla pokroucená jako opálená do hněda a tlakem zdeformovaná přepážka nádobky. Vyčistil jsem nahradil Vikou nádržkou dal novou kapalinou a od té doby ok... Jinak byl nějaký článek asi Svět motorů že výrobci kapalin bez ohledu na standard barvý kapaliny na růžovo aby doprodali staré rezervy. Ale já vždy používal originální Škoda..

Vloženo

Tvoje kapalina je v pohodě. Já dal auto do AS, kam jezdím na pravidelný servis. Jinak auto je už po záruce:-( Bylo mi řečeno, že na to TPI není. Já našel jen TPI s přehříváním motoru, kde mění vodní pumpu a navíc chladící kapalinu. Tím přiznávají, že je s ní problém. 
Nemá někdo TPI na ty úsady, výměnu chladící kapaliny a proplach motoru?

  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)
V 28. 8. 2017 na 19:41, efoun napsal:

Rozbilo se mi topení, sahara a čerpadlo se rozbilo a sahara byla ucpaná nějakými cucky, následně ve škodovce zjistili, že chladící kapalina je průzračně čirá a nevypadá jako G13 a že celý chladící systém má na vnitřních stěnách nějakou usazeninu. Nyní chtějí pouze systém propláchnout a vyměnit rozbité díly. Auto servisované pouze ve škoda servisu. Systém je uzavřený a nemůže se do něj nic dostat prý. Takže nikde neví jak se mohla G13 změnit a kde se tam vzali ty usazeniny. Neměl jste někdo podobný problém? Je možné požadovat po servisu či Škodovce nějakou úhradu? Diky

Ahoj, oživuji tohle téma.

Stalo se mi přesně to, co píše efoun, tedy mimo čerpadla. Zcela čirá chladící kapalina, úsady, expanzka zasraná jak jetel, ucpaná sahara. Jak jsem později zjistil, je to důsledek ignorace zjevného problému (vůz na leasing, přechozí majitel na to sral), kapalina nutně nemusí být něčím kontaminovaná, ale je značně tepelně namáhána ("přepaluje se") a degraduje, až  časem zdegraduje do podoby čiré tekutiny,(+ symptomy popsané výše)  ale hlavně - vypálí veškeré inhibitory koroze a motor koroduje!. Nenechte se odbýt, že je to neoriginální kapalina, používaná G13 takto opravdu dokáže zdegradovat!!

Bohužel u "moderních" vozů s G13 je třeba často kontrolovat chladící kapalinu a v případě prvních náznaků usazenin hned propláchnout a vyměnit - předejde se tak drahé opravě s výměnou chladiče klimatizace, vodní pumpy a části rozvodů chladící kapaliny. VW toto nemá vůbec vychytané a kdo ví, jestli G12EVO bude tenhle problém řešit.

Zde se vyplatí mít se na pozoru.

Jen dodám, že se mi to stalo ve voze Passat B8 2,0TDI 110kW, r.v. 2016

 

Editováno: , autor: Olda Homola
Vloženo
V 6. 2. 2020 na 19:40, MiSKO83 napsal:

Pak napiš, jak jsi dopadl, případně na kolik Tě to vyšlo. Minimálně kulance by snad mohla jít uhádat. Držím palce!

Uplne jsem zapomel napsat pro ostatni reseni meho stejneho problemu s chladici kapalinou:

Bylo vyreseno proplachem a vymenou chladici kapaliny v autorizovanem servisu. Po navrhu puvodni ceny cca 12tis jsem se urgenci u SA dostal na cenu 5,5tis Kc. Vuz po zaruce. Vuz od brezna chladi i topeni je v poradku. Fotky chladici kapaliny prikladam. Prepalena svetle hneda a opet ruzova po vymene. Jen stale nevim, proc takovy koncern nedokaze tento problem vyresit, potyka se s nim takovou dobu a jestle mlzi.

38461053-6D00-4A3E-881E-2907F8B3151D.jpeg

3D6F8D74-A32B-41EF-8FDD-3215C7076583.jpeg

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

pokud je pohledově OK, a chceš vyměnit jen pro jistotu, tak postačí prostá výměna, možná  + základní proplach - tím nic nezkazíš.

Já na tom svým praseti tu kapalinu sleduju, zatím dobrý, ale nejpozději na jaře plánuju výměnu s proplachem.

Editováno: , autor: Olda Homola
  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím ve spolek. Před nedávnem jsem koupil O3 s 1.6tdi. Potkalo mě výše uvedené - místo chladící kapaliny hnědý bordel a expanska zarostlá tak, že nebyla vidět hladina. Po asi osminásobném proplachu v autorizáku a výměně jak tepelného výměníku tak zmíněné expansky a odlivu asi 20 tis. z mé peněženky kapalina vypadá poměrně dobře a dokonce auto i tak nějak topí.  Vyjádření servisu je však takové, že to není stoprocentní a zároveň se mi stále dostává teplota oleje při delší jízdě na dálnici (cca 15-20 minut kolem 2500otáček) poměrně snadno nad 110 stupňů a po cirka 40 minutách jízdy již není problém se dostat na úroveň 120 st. s tím, že to "šolichám" kolem 120-130km/h a moc na to netlačím.  Předpoklady jsou následující:

1. předpokládám, že to není zcela normální. Má to tak taktéž někdo?

2. předpokládám, že by to chtělo vyměnit olejový chladič a ještě něco? v čem ještě může být problém?

3. Při potenciální výměně chladiče - někde jsem četl, že je možnost dát tam větší ze silnějších motorizací (?) je to tak? Je to k něčemu? Má to smysl?

 

Díky, K.

  • o 4 týdny později...
Vloženo
V 30. 10. 2021 na 17:04, KN1988 napsal:

Zdravím ve spolek. Před nedávnem jsem koupil O3 s 1.6tdi. Potkalo mě výše uvedené - místo chladící kapaliny hnědý bordel a expanska zarostlá tak, že nebyla vidět hladina. Po asi osminásobném proplachu v autorizáku a výměně jak tepelného výměníku tak zmíněné expansky a odlivu asi 20 tis. z mé peněženky kapalina vypadá poměrně dobře a dokonce auto i tak nějak topí.  Vyjádření servisu je však takové, že to není stoprocentní a zároveň se mi stále dostává teplota oleje při delší jízdě na dálnici (cca 15-20 minut kolem 2500otáček) poměrně snadno nad 110 stupňů a po cirka 40 minutách jízdy již není problém se dostat na úroveň 120 st. s tím, že to "šolichám" kolem 120-130km/h a moc na to netlačím.  Předpoklady jsou následující:

1. předpokládám, že to není zcela normální. Má to tak taktéž někdo?

2. předpokládám, že by to chtělo vyměnit olejový chladič a ještě něco? v čem ještě může být problém?

3. Při potenciální výměně chladiče - někde jsem četl, že je možnost dát tam větší ze silnějších motorizací (?) je to tak? Je to k něčemu? Má to smysl?

 

Díky, K.

Zdravím, v červenci jsem koupil O3 1.6 TDI 81kW a v expanzce to stejný. Nechal jsem to za 11tis propláchnout a usazeniny jsou pryč, ale voda nemá fialovou barvu, je spíše rezavá. Už to neřeším, auto jezdí, topí a nepřehřívá se. Každopádně je to nepříjemný problém, v aut. servisu mi bylo řečeno, že bude potřeba vyměnit ostatní části (topení, hadice a asi i chladič), ale podle mechaniků to není potřeba, pokud se stav nezhoršuje. Možná to časem nechám znovu propláchnout a zbavím se toho úplně. Ve Vašem případě je asi možné, že bude potřeba vyměnit ten olejový chladič, který bude již od úsad poškozen, je to ale jen můj názor. Ať oktáva slouží :) 

  • o 2 měsíce později...
Vloženo
V 23. 11. 2021 na 21:48, liborjancik napsal:

Zdravím, v červenci jsem koupil O3 1.6 TDI 81kW a v expanzce to stejný. Nechal jsem to za 11tis propláchnout a usazeniny jsou pryč, ale voda nemá fialovou barvu, je spíše rezavá. Už to neřeším, auto jezdí, topí a nepřehřívá se. Každopádně je to nepříjemný problém, v aut. servisu mi bylo řečeno, že bude potřeba vyměnit ostatní části (topení, hadice a asi i chladič), ale podle mechaniků to není potřeba, pokud se stav nezhoršuje. Možná to časem nechám znovu propláchnout a zbavím se toho úplně. Ve Vašem případě je asi možné, že bude potřeba vyměnit ten olejový chladič, který bude již od úsad poškozen, je to ale jen můj názor. Ať oktáva slouží :) 

Taky zdravím. Nechal jsem to rovněž propláchnout a rovnou i dát nový tepelný výměník. V servisu jsem nechal jen za toto přes 20 tis. V servisu mi řekli, že to není stoprocentní, že tam ještě nějaká ta úsada v systému zůstala a nepovedlo se vypláchnout úplně vše, nicméně kapalina je opět relativně čirá a relativně si drží předpokládadnou barvu (růzovou/fialovou), takže asi dobry. 

Co se nezměnilo (asi vcelku logicky - problém bude jinde asi) je růst teploty oleje při dálničních tachometrových 140 km/h např do lehkého kopce se stále poměrně jednoduše dostávám nad 120 stupňů na oleji (voda drží pořád rafičkou ve středu). Co nevím je to, zda to u těch 1.6 je běžné (jel jsem jen v té svojí), nebo je to reálný problém. V autorizáku mi řekli, že to nemám řešit a záleží na stylu jízdy (?!).  Jak často se Vám stane, že teplota oleje stoupne nad 110 stupnů? 

O víkendu jsem obdobným způsobem projížděl stejnou octavii ale v 2.0 tdi a tam jsem měl reálný problém dostat se nad 100 °C, proto se ptám. 

Vloženo (editace)

Po proplachu v autorizovaném servisu už také nemám kapalinu úplně růžovou. Dělalo se to už víc jak před rokem a stále je vše ok. Auto chladí i topí. Takže se dá říct, že ta proplachovací technologie funguje. Akorát 20k za opravu je mazec:-) Stran teploty oleje u mého 2.0TDI 110kW. 110° C nepřelezu ani v lete, ale ty máš jiný motor. Ten to třeba tak má. Nicméně k degradaci chladící kapaliny podle mě dochází vlivem vysoké teploty, přepálení. To se prý stalo mě. Osazena byla G12. Nyní koncern dává G12EVO, ta už vyšší teplotu snad dává. 

Editováno: , autor: Michaltvr
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

hm, tak never ending story má pokračování. Co se týče teplot oleje tak nezabrala ani výměna rozvodů (včetně nové vodní pumpy), ani změna výrobce oleje. Včera se mi podařilo dosáhnout svého "rekordu" - 129 stupňů na oleji při jízdě po dálnici (max 140 tachometrových km/h). Jako jo, bylo horko, ale že by tohle bylo normální? 

Nějaký tip, co by s tím shitboxem mohlo ještě být a v čem by mohl být problém? Mě už došly nápady.... 

WhatsApp Image 2022-06-19 at 17.55.12.jpeg

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ja mam ten isty problem na O III 1.6 tdi 81kw 2016. Tiez som dal vymenit rozvody aj s pumpou original skoda, no nepomohlo.

 

Citam kadekde diskusie zatial som nasiel ze sa to deje na VW aj Seatoch, cize asi tak zriedkave to nebude, len co pomoze? Vymenit ventilator chladica? Termostat? chladic klimatizacie?  Uz by som siel na istotu lebo preplachovat chladiacu sustavu menit na blink veci zozerie zase par tisic eur a otazka ci to pomoze.

 

 

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Ahoj .Nevíte jak je to ze silikatem ve vyrovnavaci nadrzce ? Kdyz silikat z nadrzky vyjmu a budu tam mit kapalinu G13 ?Pomale kapalinu G13 menim za G12 evo . Uz jsem ji naredil 2L G12evo

Vloženo (editace)

vyndej ho, hlavně pozor, ať se ti při tom neprotrhne a nech tu kapalinu vyměnit pořádně

timhle redenim spotrebujes xkrat víc nové kapaliny a stejně to nebude ono

Editováno: , autor: HlouchyJR
Vloženo

Ne pro G12evo už silikat není, výrobce už od začátku vedel, ze G13 je sracka a degraduje, proto ten silikat jako aditiva, co měla kapalinu porad prizivovat

pri výměně se mění 6l kapaliny

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Ahoj, stejny problem, spinava kapalina, zatim topi, ale rekli v servisu, ze to chce proplach (3dny proplach na diagnostice, 40k autorizak, praha)

a k tomu se pry dela i pumpa a pak se musi rozvody tzn dalsich cca 25k (btw pumpa, rozvody se delali 2roky zpatky, unik kapaliny a pumpa byla potreba vymenit)

S autem sem stale spokojeny a jezdim malo, ale je to dobra facka. Nejake tipy co stim? Zkusit jiny servis, nebo to prodat nekomu kdo si stim pohraje..

 

Co sem cetl je to mozna nejaka vyrobni vada? Jezdim kazdy rok autorizak a je to k nicemu.. 2.0 tdi 2014 btw, najeto 150.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo
V 28. 8. 2017 na 19:41, efoun napsal:

Rozbilo se mi topení, sahara a čerpadlo se rozbilo a sahara byla ucpaná nějakými cucky, následně ve škodovce zjistili, že chladící kapalina je průzračně čirá a nevypadá jako G13 a že celý chladící systém má na vnitřních stěnách nějakou usazeninu. Nyní chtějí pouze systém propláchnout a vyměnit rozbité díly. Auto servisované pouze ve škoda servisu. Systém je uzavřený a nemůže se do něj nic dostat prý. Takže nikde neví jak se mohla G13 změnit a kde se tam vzali ty usazeniny. Neměl jste někdo podobný problém? Je možné požadovat po servisu či Škodovce nějakou úhradu? Diky

je to degradácia chladiacej kvapaliny. Záleží kus od kusu, problémové boli hlavne prvé ročníky. Originál preplach trvá 6 hodín a strojí riadne peniaze (u Naftového motora). Problém spôsobuje "predchladič" vzduchu do turba (taká hliníková kocka hore vpredu pred motorom)...............je to riešenie na opotrebovanie turba. Problém bol oficiálne riešený tak, že namiesto G12 kupujeme drahšiu G13.......neoficiálne, problém sa nepodarilo vyriešiť a dodnes nevedia čo to spôsobuje. Moja rada: Predaj to auto ešte dnes, alebo zajtra....dúfaj, že kupujúci neotvorí nádržku chladiacej kvapaliny. Bohužiaľ, ale toto je pre teba "best" riešenie....

Vloženo

tak aby sme ochránili lopatky turba, tak upravujeme teplotu vzduchu...............aby sme zachránili bobra, vyrábame elektromobily, ktoré vyvražďujú celé ekosystémy, nielen bobra (viď južná amerika, lithium dźoint a neviem aké lacné kovy do bateriek a zdevastované krajiny !!! ...... dievčatá. !!! ak ti začne miznúť voda a ak máš hore v nádržke namiesto červenej G12 či vraj riešeniu G13...HNEDÝ SOPEĹ....tak počítaj s tým, že to nevyriešiš, nikto to nevyrieši a za žiadne peniaze.....kým to auto má hodnotu, tak sa ho zbav....."ješte vydeláš"...ti garantujem !

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...