Publikováno Září 12, 20177 r Zdravím, Mám fabiu combi, 1.4 16v 59kw, najazdené 152 000 km. Pri nízkych rýchlostiach pri vytočenom volante( napr. pri odbočovaní/parkovaní) sa z prednej nápravy ozýva klopavý zvuk. Náprava klepe zároveň s točením volantu, ale aj keď je volant vytočený( nemusí byť naplno) a auto sa hýbe. Pred rokom v servise bolo zistené vadné ložisko horného uloženia tlmiča, po výmene ložiska sa zvuky prejavovali menej ,no teraz náprava klepe znova tak isto. Zaujímavosťou je, že to robí len pri nízkych rýchlostiach, akonáhle ide auto rýchlejšie, nič nepočuť, pri prejazde cez jamy je všetko ticho. Ďalšia vec je, že to robí oveľa intenzívnejšie keď je v aute aj spolujazdec, teda auto je viac zaťažené( väčšinou chodím sám, ale akonáhle sedí na mieste spolujazdca ďalší človek, klopanie je hneď počuť). Taktiež toto klopanie sa menej prejavuje keď prehodím letné R15 za zimné R14 ( tie majú väčší profil). V júli boli vymenené aj uloženia stabilizátora, no ani to nepomohlo. Pozeral som aj pružiny či nie sú niekde prasknuté, no nič som nenašiel. Tyčky stabilizátora sú tiež nové.Vie niekto poradiť v čom inom by mohla byť chyba? Je možné, že tieto zvuky robí celé uloženie tlmiča?( v servise bolo vymenené len ložisko uloženia).
Září 14, 20177 r Autor a dá sa pri odmontovaní kĺbu zisťiť či je chybný? alebo sa mení len metódou pokus-omyl?
Září 14, 20177 r Rukou to moc nezjistíš. To by musel mít opravdu abnormální vůli.Pokud při rozjezdu a vytočení kol,nebo při projíždění zatáčky něco pravidelně klepe,tak to je v 99% vnější kloub.
Září 14, 20177 r Autor práveže pri rozjazde aj pri prechádzani zákrut je všetko ticho,klepe len pri rýchlostiach menších ako cca 5 km/h , napr. pri odbočovaní na parkovisko atď.
Září 14, 20177 r No na začátku jsi to popisoval jinak. Není moc věcí co by tam mohlo klepat. Dej předek na špalky a nápravu celou překontroluj.
Září 27, 20177 r Jestli to uložení v servisu opravdu vyměnili anebo jen něčím nepromázli... Upraveno Září 30, 20177 r od JanT
Říjen 21, 20177 r V 12. 9. 2017 na 20:00, Mirek 835 napsal: Mohl by to být vnější kloub poloosy. Souhlasím. Vadný vnější kloub poloosy se v první fázi začal projevovat klepáním v nízkých rychlostech při zatáčení. Ale samozřejmě nelze vyloučit něco jiného. Upraveno Říjen 21, 20177 r od Tycoon
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.