Přejít na obsah

Zapalovací svíčky a cívky - výměna


pava

Doporučené příspěvky

že se vám do toho motám, "vfi" psal doslova mazací tuk na fajfky, takže ani na závit, ani na těsnění, ale mezi izolátor a gumovou "hadici" na zapalovacím modulu, která se navléká na svíčku. Nedělej z toho vědu. 😉

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

normálne do fajky po obvode ja ju vždy postláčam nech sa to rozleje ... za tepla idú lepšie ale ak to nie je niečo staré kde to nik nemenil nebýva problém , v autorizákoch to 99% maže a ide to pekne von , už dávno sa mi nestalo že by som nevytiahol ... nič iné nerieš a hlavne nelamentuj nad tym , cievky von , sviecky von , sviecky dnu , cievky namazane nazad a do krcmy ...   

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky by měly jít ven lépe z teplého motoru. U 1.4 TSI možná není nutné sundávat vysokotlakou část vedení vzduchu mezi turbem a škrtící klapkou/chladičem stlačeného vzduchu. U 1.2 TSI EA211 jsem minulý víkend dostal všechny svíčky i cívky ven pouze po demontáži těch částí sání, které jsou „před turbem“. Největší pakárna je odpojit konektor cívky 4. válce. U 1.5 TSI musí dolu trochu víc částí a mají se měnit i dva o-kroužky. Spona jde ven blbě, ale s trochou štěstí se to dá, aniž by praskla. Svíčky bych použil NGK nebo VW AG, zkoušel jsem svíčky Brisk a mají blbě udělanou elektrodu, po dotažení má špatnou pozici. Utahovací moment je 22 Nm, ale lze to obejít, pokud víš jakou má mít svíčka orientaci po dotažení. Tolerance polohy elektrody je +/- 30°. Mazací tuk má za úkol zamezit připečení gumové objímky na keramický izolátor. Doporučuji trochu vyčistit závit i dosedací plochu pro svíčku. Před vyjmutím svíčky je vhodné vyfouknout její dutinu tlakovým vzduchem a mít jistotu, že nepropadne nějaký čurbes do spalovacího prostoru. Závity svíček se ničím nemažou, stejným momentem by byla dosažena výrazně vyšší utahovací síla/ namáhání závitu / špatná pozice elektrody. Kdyby i po výměně byl problém tak to chce diagnostiku, zjistit na kterém válci je špatný zápal to jsou chyby P0301 až P0304. Někdo mění všechny cívky někdo jen tu špatnou. Na fotce je, co jsem u 1.2 TSI musel odstrojit, abych svíčky mohl vyměnit, fotky z stejné akce na 1.5 TSI bych možná našel.

1.2 TSI a.jpg

1.2 TSI b.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O-kroužky slouží k utěsnění červenou šipkou označeného dílu. Jeden je pod převlečnou matkou u turbodmychadla a druhý je poblíž spony u škrtící klapky (žluté šipky), pokud by se poškodili během demontáže bude třeba nové. Každý je jiné velikosti, před montáží je vhodné je lehce namazat třeba motorovým olejem zmenší se pravděpodobnost, že se nastřihnou.

1.5 TSI.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pozri obrazok na prvej strane druhy alebo treti prispevok

 

Utahovaci moment je rovnaky aj na bosch aj ngk sviecky? Kedze ngk ma dlhsi zavit o 1.5mm a pri nich vyrobca neuvadza utahovaci moment ako pri bosch svieckach

Editováno: , autor: milan353
doplnena otazka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Boby91 napsal:

Zdravím, dnes jsem chtěl vyměnit svíčky a přesně nastal problém, že Bosch z Carda mají jinak orientovanou elektrodu. Každá svíčka úplně jinak. 
Je jistota, že originál ze Škoda-díly budou všechny čtyři ok ?

Není. Objednával jsem origo Bosch a elektrody nesedí. Neřeším to, jak už tady bylo několikrát psáno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, milan353 napsal:

Pozri obrazok na prvej strane druhy alebo treti prispevok

Ok, dík, já hledal "https".

 

Ale stejně, v dokumentu se píše, že je nutné natočení směrem k výfukovým ventilům, kde díky plynům proudícím DOVNITŘ ..... Cítím v tom drobný rozpor.

 

A ty termografické obrázky se mně nějak nezdají. Pokud je na prvním obrázku žlutá teplejší, tak by směrem k místu, kde je oblouček přivařený a to znamená chladnější, měla být červená barva. A ta tam jaksi úplně schází. https://m.tzb-info.cz/tepelne-izolace/6660-termovize

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl "štěstí" a poloha mně docela vyšla. Hlavně to nepřetahovat, viz https://www.brisk.cz/technicke-informace/zapalovaci-svicky/servis/spravna-instalace-zapalovacich-svicek/zavady-pri-instalaci 

 

Jde mi o to, že to vysvětlení, proč je poloha správná poloha nutná, na mně, z mnoha důvodů, nepůsobí moc přesvědčivě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, utažení jde ruku v ruce i s instrukcemi od výrobců svíček. 
Nicméně to natočení mě stejně irituje. Pro klid duše jsem objednal “origo” číslo 04E 905 602 a jsem zvědav co přijde. 
Pokud to zas bude různé, tak to tam prsknu a budu se modlit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši spousta informací z prvních stránek je X let starých a je možné, že už jsou třeba neplatné. Například to, že jsou NGK delší jsem se dočetl jen zde, ale přitom mě osobně se to nepotvrdilo. Navíc před nedávnou dobou svíčky Bosch zmizely z prodeje na skoda-dily.cz. Aktuálně mám tedy zkušenost s Bosch 04E 905 612 C a NGK 04E 905 602 pro CZDA a ty svíčky jsou "úplně" stejný. U obou aut jsem při použití kvalitního momenťáku svíčky naprosto přesně napozicoval při 22nm. Jestli to pozicování má smysl nebo ne nevím, ale pro klid duše si to kontroluju.

 IMG_5318.thumb.JPG.6500106815f38c9545333ae64f8b8c0e.JPG

 

BTW když se kouknu na skoda-dily tak mi to aktuálně nabízí pro CZDA Brisky, NGK a NGK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...