Publikováno Listopad 19, 20177 r Ahoj, prosím o radu. 1.6 AKN po generálce motoru špatně startuje. K nastartování dojde až několikátém protočení motoru. Někdy nastartuje na ťuknutí. V případě, že nastartuje na ťuknutí má motor výkon a klidný chod. V opačném případě je bez výkonu, kucká a pokud je delší dobu na volnoběh zhasne. Diagnostika hlásí nepravděpodobný signál ze snímače klikovky G28. Vyzkoušeno: Výměna snímače klikovky Výměna snímače vačky Nová kabeláž od snímače klikovky k ŘJ Přikládám záznamy z osciloskopu. Nevím kde najít referenční průběhy.
Prosinec 29, 20177 r n,jestl to blblo i před go, tak to nebylo motorem. Musíš tedy zkontrolovat vse,tlak paliva, vstřiky, zapalovani, kabely...nemas to na plyn?
Prosinec 29, 20177 r Ahoj, vyřešil jsi už závadu? Já mám podobný problém. Mám sice motor AKL, ale též problém se startováním. Závada 513 snímač otaček G28 signal sporadický. Výměna snímače a problém stále přetrvává. Zajímavé je že pokud je venku tepleji, více jak 5 °C, tak se závada neprojevuje, vše se tváří že je to v pořádku. V servisu na nic nepřišli. Takže si nevím rady.Kdyby někdo věděl, tak budu rád za každou radu. Děkuji
Únor 1, 20187 r Po druhé výměně snímače otáček G28, je vše v pořádku, auto startuje bez problému a žadné chyby se nezobrazuji. Koupil jsem snímač značky Bosh (Topran nebrat, je to šmejd)
Březen 16, 20187 r Řeším něco podobného. Motor 1.6 74kW AKL, za studena nastartuje na brnknutí, ale za tepla (provozní teplota) startuje neochotně. Někdy jen kuckne a chcípne. Většinou ale zaklopýtá a neochotně se dostane na volnoběžné otáčky. Musím pomoci plynovým pedálem, to pak se zhoupnou otáčky a pak už se ustálí na volnoběhu a jede OK. Motor jde za plynem krásně, plynule a bez klopýtání. Diagnostika nic nehlásí, ale nenapadlo mě se podívat na to, co posílá čidlo teploty kapaliny do ŘJ. Měnil jsem tam čidlo polohy vačky (to odstranilo předešlý problém s cukáním motoru a omezovačem jen na 5200 rpm), ale teplé starty se chovají i nadále stejně. Trochu mi to připomíná uchlastaný motor, to by potom ukazovalo na vadné čidlo teploty motoru nebo ukapávající vstřikovače. Ukazatel teploty chladící kapaliny ale ukazuje správně, motor se na provozní teplotu ohřeje rychle a auto topí skvěle, takže termostat je funkční. Co si myslíte vy, kde že by mohl být zakopaný hund? Upraveno Březen 16, 20187 r od CzechDave
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.