Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny škodováky!!

Mám takový zajímavý problém s Roomstrem motor 1.2 TSI 63kw 110 000km najeto

Při rychlosti nad 120km/h  se rozsvítí kontrolka motoru  a motor ztrácí výkon a docházi mu dech a při menším kopečku vozidlo zpomalí třeba i na 90km/h 

v diagnostice to píše chybu (tu doplním zítra)

Každopádně v autorizovaném servisu byl zkontrolován celý sací trakt, výčištený chladič sacího vzduchu , vyměňeno turbodmychadlo a závada je pořád stejná 

Neví někdo v čem by mohl byt zakopaný pes ? dekuji za každou radu 

Bez diagnostiky to asi nepůjde, leda z křišťálové koule.

Kamosko skontroluj v prvom rade sviečky a káble k nim. Najlepšie je vymeniť káble za nové. Opticky môžu byť v poriadku, ale ver mi, min. jeden bude odpálených resp. poskodeny. Mal som obdobný problem ako ty.

Doci - nic nevyměňuj bez řádné diagnostiky, toto jsou knížecí rady a můžou tě stát další spoustu peněz.

  • Autor

Takže doplňuji co mi hlásí diagnostika

11830  P029900 Regulace plnícího tlaku regulační mez nedosažena (01100101 Aktivní statický )

A při proměřeni tlaku před výměnou turba byl plnící tlak 1600 baru takže podle tabulek OK

  • Autor

no právě že neví ten plnící tlak byl porovnán s identickým motorem z předváděcího auta a všechny hodnoty jsou stejné ale roomster pořád nejede a kontrolka a diagnostika hlási pořad stejnou chybu. 

Mechanik má ještě podezdření na ucpaný výfuk nebo katr. ale uz fakt nevím kudy kam ..

Upraveno od Doci

  • 2 měsíce později...

Já mám teď ten samej problém. Mám najeto lehce přes 91tis. a úplně mě vyděsilo, že jsem nemohl vyjet kopec, který běžně vyspurtuju na pětku, trojkou a přitom jsem ještě zpomaloval. Pomohlo tedy zastavit, vypnout a zapnout motor a motor běžel opět hezky odspodu do vysokých otáček. Chystám se s tím jít do servisu, takže nevím čím to je, ale když tu píšete kabely apod. tak mě napadlo, jestli mi kuny opět nepřekousali kabely. Domníval jsem se totiž zpočátku, že mi odešlo turbo. To jsem vyloučil a říkám si, jestli to není plynový snímač (čidlo)??? 

Už víte pravou příčinu?

Tak to mám opravený. Bylo to škrtící klapkou, která byla zanešena. Vyzkouším a uvidím.

  • 2 roky později...

Mám takový dotaz ohledně průběhu výkonu u motoru 63kw. Výkon, spotřeba a celkový chod je v pořádku ale podivně se chová plynový pedál, respektive reakce motoru na jeho sešlápnutí. Motor na něj reaguje po přidání do cca 3cm a pak zbytek jeho chodu se nic neděje. Dokonce když z plně přidaného plynu začnu ubírat tak někde u těch 3cm motor jakoby přidá. Je to zvláštní reakce, ptám se jestli je to u těhle motorů normální nebo je někde chyba. Děkuji za případné odpověďi.

Nevím přesně kolik cm, ale než jsem dal plnej, tak auto zrychluje, pod plným hučí a už se mu nechce a jak se pedál odlepí od podlahy z max polohy, tak motor ožije a začne zase zrychlovat.

Zhruba tak to je. Jsem zvyklý ze svého tdíčka na reakci motoru v jaké koliv poloze pedálů. 

Tak to snad taky jako jedna z variant může  být popř. i  špatnou funkci toho plynového pedálu. V něm je zabudovaný potenciometr  a z té jeho momentální polohy se přenáší elektrickou cestou signál do řídící jednotky motoru a dále pravděpodobně do polohování škrtící klapky.  Taky mě napadlo, že i ta škrtící klapka by se mohla sama zasekávat a povolovat v určité poloze, takže i pročištění té klapky by se dalo zkusit, tedy to bych zkusil jako první věc.

Upraveno od DušanV

Tu klapku by stálo za to prověřit. Jinak motor jede myslím si hezky, žádné cukání, chcípání nic.

Myslím, že to je normální vlastnost. To není o tom, že by motor zastavil, on zrychluje pořád i s plným plynem, ale ne tam moc, jak když se trochu povolí. S naftou jsem nikdy nejezdil, ale stejně se chová i HTP i starší japonci a shodl jsem se na tom s víc lidma. Ale záleží na tom, jak moc ti to nejede, klidně může být něco špatně.

Htp sem dřív  taky měl ale co si pamatuju tak motor reagoval po celou dobu přidávání plynu. Akorát tam nebyl takový výkon jako na tsi. Pocitově bych řekl že to tsi jede lépe na 1/3 plynu než na plný. 

Aha, tak takhle to nebude normální. Mně to jelo pořád pěkně až ten doraz a odhadem 0,5cm nad ním to moc nechtělo.

Tohle určitě není standardní chování - na tomto motoru mám najeto hodně a v různých Fabiích a Roomsterech, takž moc dobře vím, o čem píšu. Znečištěná škrtící klapka je běžná věc, vyčistit ji určitě neškodí, dále prověřit funkci plynového pedálu, ale to asi bez diagnostiky neuděláš.

Tu škrtící klapku určitě prověřím. Čistí se za chodu motoru na pozici nebo se musí vyndat a vymejt venku? 

Děkuji za rady ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.