Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pri studenom aute nemáš pocit, žeby ti nejak výrazne dymilo na bielo s výfuku ? 

EGR to teoreticky môže byť, podľa mňa ale vtedy by sa ti len stratila voda. 

 

Popravde ak by to bol ten chladič tak je to síce ďalších možno 300€, ale je to asi najmenej pracná výmena. EGR vyťahovať cez spodok auta nieje bohviečo, keďže podľa mechanikov sa musí dať dolu nápravnica a tak isto DPF. 

 

Skús ešte do nádobky naliať až po úplny vrch chladiacu kvapalinu a sleduj či ti idú bublinky ak pôjdu tak si myslím, že je to chladič. (Hlavu máš skontrolovanú a máš aj nové tesnenie tak to budú už len dve veci)

https://www.youtube.com/watch?v=Xw18OaYeGK4&ab_channel=martinmichalka  tu mám nahraté video ako to robilo mne pred výmenou toho chladiča tak isto mi to cez prepad vyhodilo chladiacu pretože tlak sa zvyšoval nasávaným vzduchom. 

Vloženo

Tiez po vymene rozvodov a kazdych 2-3 tisic km mi zahlasi nizku hladinu chladiacej kvapaliny. Najprv som tomu nevenoval velku pozornost, lebo som si myslel, ze po vymene si este trosku cucne, ale ked som uz dolial vyse liter kvapaliny, tak som zacal kontrolovat vodnu pumpu, okolie egr a chystam sa skontrolovat aj ten chladic sania, len som zatial nemal cas.

Vloženo

Ja som od výmeny toho chladiča dolial niečo ale to bolo dokopy tak 2-3 deci a to mám od výmeny tak 45tkm odjazdené. Tá kvapalina si musí držať hladinu inak je nejaký problém. 

Vloženo
před 7 minutami, marfan napsal:
před 7 minutami, marfan napsal:

Pri studenom aute nemáš pocit, žeby ti nejak výrazne dymilo na bielo s výfuku ? 

EGR to teoreticky môže byť, podľa mňa ale vtedy by sa ti len stratila voda. 

 

Popravde ak by to bol ten chladič tak je to síce ďalších možno 300€, ale je to asi najmenej pracná výmena. EGR vyťahovať cez spodok auta nieje bohviečo, keďže podľa mechanikov sa musí dať dolu nápravnica a tak isto DPF. 

 

Skús ešte do nádobky naliať až po úplny vrch chladiacu kvapalinu a sleduj či ti idú bublinky ak pôjdu tak si myslím, že je to chladič. (Hlavu máš skontrolovanú a máš aj nové tesnenie tak to budú už len dve veci)

https://www.youtube.com/watch?v=Xw18OaYeGK4&ab_channel=martinmichalka  tu mám nahraté video ako to robilo mne pred výmenou toho chladiča tak isto mi to cez prepad vyhodilo chladiacu pretože tlak sa zvyšoval nasávaným vzduchom. 

 

nedymi to vse funguje jak ma jen to haze tu vodu coz me dost stve, uvidime v tydnu snad se to vyresi.

Vloženo
před 1 hodinou, marfan napsal:

Pri studenom aute nemáš pocit, žeby ti nejak výrazne dymilo na bielo s výfuku ? 

EGR to teoreticky môže byť, podľa mňa ale vtedy by sa ti len stratila voda. 

 

Popravde ak by to bol ten chladič tak je to síce ďalších možno 300€, ale je to asi najmenej pracná výmena. EGR vyťahovať cez spodok auta nieje bohviečo, keďže podľa mechanikov sa musí dať dolu nápravnica a tak isto DPF. 

 

Skús ešte do nádobky naliať až po úplny vrch chladiacu kvapalinu a sleduj či ti idú bublinky ak pôjdu tak si myslím, že je to chladič. (Hlavu máš skontrolovanú a máš aj nové tesnenie tak to budú už len dve veci)

https://www.youtube.com/watch?v=Xw18OaYeGK4&ab_channel=martinmichalka  tu mám nahraté video ako to robilo mne pred výmenou toho chladiča tak isto mi to cez prepad vyhodilo chladiacu pretože tlak sa zvyšoval nasávaným vzduchom. 

neudělá to nic když to nastartuju aby ta kapalina nevytekla ven pres nadrzku bez vicka?

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Celý postup demontáže resp. montáže je v dielenskej príručke o TDi motoroch v Octavii 3. Strana 360. 

 

Ale v krátkosti je postup nasledovný. 

 

1. demontuješ sacie potrubie na turbo + sacie potrubie na škrtiacu klapku

2. demontuješ škrtiacu klapku/ ak máš aj AGR tak aj to demontuješ

3. odstrániš vysokotlakú trubku z tretieho vstreku

4. rozpojíš hadičky, ktoré sú primontované na tom chladiči

5. odtiahneš 10 šrobov na chladiči

 

Ja som išiel podľa DP a všetko OK. Nieje to až tak náročné ako sa zdá na prvý pohľad.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak pratele setkal se s tim nekdo nebo kam mrknout?

 

O3 2,0 tdi 135 kw , unik chladici kapaliny, auto jede normalne, spotreba stejna, vykon stejny, nekouri ani za studena ani za tepla, voda se ztraci kdyz tomu dam , tak kontrolka voda za 50-100 km a kdyz budu jezdit zpusobem duchodce tak bych rekl ze tak 1000-1500 km nez zacne kontrolka svitit. Kam by jste mrkli ? Rozvody jsou nove, pumpa netece

Vloženo

Co když pumpa teče? Bývá dost blbě přístupná, takže se to pozná až po odkrytování (na jámě). Navíc může kapat jen za určité teploty vody - teplotní roztažnost atd. Nebo to může být jiný díl hadice apod. Případně se vyvaří skrz víčko atd.

Vloženo

Pumpa byla kontrolovana, cele se to rozkrytovalo, mam tip ze servisu ze uz to resili na superbu ze byl spatny chladic zpetneho vedeni vyfukovych plynu, kdyz to rozrezali zjistili ze vevnitr jak jsou povareny ty nerez trubky tak to bylo netesne a voda se tam odparovala tak uvidime jestli to bude tim ci ne

Vloženo

Ak by si mal to prasknuté tak ti to po zohriati výfuku začne neprimerane dymiť z výfuku.

 

Nádržku ti netlakuje ? čiže celý chladiaci systém ? Ak ano tak máš dve možnosti hlava alebo IC.

Vloženo

AK nemáš šlem na viečku oleja tak to hlava ani tesnenie pod hlavou nebude, ak ti to robí pri agresívnej jazde tak je to určite IC, robí to takto viacerím. A na RS skoro všetkým sa časom poserie to IC. 

Vloženo
V 15. 10. 2020 na 19:41, marfan napsal:

To čo si postol ty tak to je pre benzínové motory. 

 

Pre diesle je toto https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04l129766ba-sacie-potrubie-valeo-32185.html

 

Nachádza sa to vo vrchnej časti motora. Výmena trva tak 1,5-2hodiny. 

121773216_661043891483332_6657655453270146868_n.jpg

Ahoj....konečně jsem se odhodlal k řešení problému s únikem kapaliny. Tam co auto vozím tlakováním odhalili únik v mezichladiči. Bohužel ten díl co mi poslal  https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04l129766ba-sacie-potrubie-valeo-32185.html není vhodný pro moje auto VIN TMBLJ9NE6F0247700. Jedná se OIII Scout 4x4 2.0 TDI r.v 05/2015. 

Podle českých stránek tam pasuje tento díl Sací potrubí Škoda 04L129711 (skoda-dily.cz). Bohužel díl za 300 Eur z druhovýroby není jen tento díl za 19 000Kč. 

Vloženo (editace)

Ak máš kód motora CUNA tak musí tam byť diera aj na AGR. 

 

Odkiaľ som ja kupoval tak majú tam aj pre kod CUNA s AGR ventilom https://www.dsauto.sk/sk/katalog/tecdoc/osobne/skoda/octavia-iii-combi-5e5-5e6/2-0-tdi-rs/chladic-plniaceho-vzduchu/chladic-turba/valeo/val-818268/106/11196/59679/100002~100383~100390~100393/379217908/2074214

 

Možno bez neho by to stálo o 100€ menej.

 

https://www.dsauto.sk/sk/hladania/1/5/04l129/sacie-potrubie-original-diel/original-diel/aci-sq-04l129711ab/4844569

Editováno: , autor: marfan
Vloženo (editace)

Tak keď máš CUPA tak máš na 100% ten "lacnejší". Niekto potrebuje asi zarobiť. 

 

https://www.dsauto.sk/sk/katalog/tecdoc/osobne/skoda/octavia-iii-5e3-nl3-nr3/2-0-tdi-rs/chladic-plniaceho-vzduchu/chladic-turba/valeo/val-818265/106/11195/59676/100002~100383~100390~100393/379217839/1119785

 

Odfoť motor bez krytu, vtedy je vidieť či tam je AGR alebo nie, pretože ak by tam bolo tak máš kód motora CUNA alebo DJGA.

Editováno: , autor: marfan

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...