roxtidy1 Vloženo 27. Únor 2018 Sdílet Vloženo 27. Únor 2018 (editace) Ahoj, chtěl bych vyměnit olej v převodovce a hledám případná úskalí výměny. Passat CC 1,8 Tsi kód motoru BZB kód převodovky KVT = 6-ti stupňová manuální........jedna se v podstatě o převodovku 02S, která je v superbu (alespon doufam) POdle všeho do ní patří převodový olej originál = G 052512A2 Klasický postup znám: 1)vypustit starý olej přes spodní šroub 2) dolít nový olej přes kontrolní šroub na boku převodovky pomocí hadice a trychtýře....dolít tolik, aby byla hladina po hranu otvoru toho šroubu Bohužel/bohudík jsem našel jednu diskuzi (níže), která se sice netýká přímo VW passat, ale jde taky o koncern a tam měl dotyčný problém s vypuštěním oleje. Zmiňuje se tam nutnost demontovat ložiskový čep zasouvacích vidliček, které předchází zajištěním řadící hřídele. http://forum.octaviaclub.cz/index.php?/ ... ho-oleje/& Pídil jsem se po více informacích a vše nasvědčuje tomu, e to tak je. Nasel jsem i dilenskou prirucku k superbu 2 a prevodovce 02S, kde pisi: "Pro vypuštění oleje z převodovky je nutno v převodovce demontovat ložiskový čep uložení řadicích vidliček. Aby se poloha řadicích vidliček nezměnila, např. nechtěným dotykem ovládání řazení, je nutno řadicí hřídel zajistit" Jednodušší způsob popusuji tady: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje = zde radi razeni nearetovat a olej nalit pres otvor po demontazi jednoho z hornich cepi vidlic Nasel jsem i video, kde to je videt Vše je mi celkem jasné, jen nevím jak je to doopravdy s tou aretací - Nevím jak v reálu postupovat podle této věty >>> Zatlačit páku řazení ve směru šipky -1- dolů do dráhy 1. a 2. rychlostního stupně. Otočit přitom aretační kolík -A- ve směru šipky -2-, až zaskočí. Nechci narazit na nějaký problém, proto se raději takto možná hloupě ptám. Díky moc Editováno: 27. Únor 2018, autor: roxtidy1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 27. Únor 2018 Sdílet Vloženo 27. Únor 2018 (editace) Je to jednoduché, budeš tlačit na tu páku a zároveň pootáčet a tlačit na ten kolík až zaskočí. Musíš najít správnou polohu té páky. Vyzkoušej si to, nic na tom není. Co se týče nalévání oleje, v dílenské příručce je uveden způsob nalévat olej přes vyšroubovaný spínač zpátečkových světel. Což se mi zdá lepší, než přes ten horní čep vidlic. Kde jsi kupoval olej a kolik tě stál? Editováno: 27. Únor 2018, autor: pava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 27. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2018 (editace) ahoj, podarilo se mi mezitim najit video, kde je cela aretace nazorne ukazana (video v case 2:05)....jevi se to opravdu pomerne jednoduse, takze to radeji vynechavat nebudu (pro klid duse)....a naliti mi prijde taky jednodussi pres ten spinac svetel, protoze jinak bych musel vyndavat jeste akumulator a to se mi vubec nechce. Olej zatim koupeny nemam...ale co jsem se koukal, tak pod 500kc za litr bez sance. Navic napln je 2,1 litru, takze to maji vymyslene fakt praradne Editováno: 27. Únor 2018, autor: roxtidy1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 28. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 28. Únor 2018 Jeste dalsi informace k mnozstvi naplne k prevodovce 02S => tech 2,1 litru by melo platit pouze pro prvni naplneni (z vyrpby), resp pro pripad, ze dojde k oddeleni skrine prevodovky a spojky. Pro servis (a tedy i pro vymenu oleje) by to melo byt "jen" 1,9litru. Z toho je patrne, ze nedojde k uplnemu vypusteni cele olejove naplne a 2 dcl tam nekde zakonite zbydou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 4. Březen 2018 Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 Co se týče toho oleje, tak pokud kupuješ originál, tak budeš muset přitlačit. Cena za litr se pohybuje okolo 1500,-Kč Olej G05 252 7A2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 4. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 ahoj, kde si prisel na tenhle kod oleje??? Ja tam mam mit dle VIN olej G 052512A2....a i kdyz pujdu do autorizaku VW, tak me bude stat max cca 650,-/litr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 4. Březen 2018 Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 V etce, od roku 2013 se dává jen tento olej. Ověřoval jsem si to i u p.Sixty, který mi to potvrdil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 4. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 (editace) I na strankach p. Sixty je G 052 512 A2 . Tim se asi nevylucuje, ze ten G 052527A2 nelze pouzit, ale kdyz sem zadal autorizak VW o naceneni vymeny, tak mi to nacenily zcela jiste s G 052512A2...v jednom by to udelali za 3500,- a v druhem za 2150,- (po sleve na praci i material).... Jak pises... G05 252 7A2 je pro vozy od roku 2013 (treba zas od toho roku zmenili material synchronnich krouzku )....ale ja mam auto=prevodovku 2009, takze G 052 512 A2 musi byt pouzitelny. PS: prijde mi to jako s klasickym motorovym oleje...tam by ti taky nove nalili univerzalni 504.00/507.00....ale klidne tam lze pouzit (a ja pouzivam) 502.00 Editováno: 4. Březen 2018, autor: roxtidy1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 4. Březen 2018 Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 (editace) Chlapci. Len taká otázka. Kde sa píše o servisnom intervale výmeny oleja v manuálnej prevodovke. Všade čítam iba pre automatické prevodovky každých 60 tisíc . Editováno: 4. Březen 2018, autor: r_e_n_e Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 4. Březen 2018 Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 Odborníci doporučují 5let, nebo 100-150 tkm, byť je uváděno doživotní náplň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 4. Březen 2018 Sdílet Vloženo 4. Březen 2018 (editace) Ale ak tomu dobre rozumiem, tak to je pri 4x4, cize medzinápravovej spojke. http://www.autorubik.sk/clanky/ako-funguje-spojka-haldex/ Editováno: 4. Březen 2018, autor: r_e_n_e Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 22. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2019 tak nakonec jsem pred rokem tu výměnu odložil. Nyní do toho ale již půjdu a zajímalo mě hlavně kolik oleje tam přijde.jeden kolega na vedlejsim foru mi nasel podle VIN, ze tam prijde 2,3 litru. Z autorizáku mi napsali 2,1litru prý podle ELSA. Dal jsem psal panu Sixtovi, ktery staví zavodní převodovky, děla repasy převodovek apod, tak ten mi psal 2,2litru. Tak teď na co se spolehnout?Dokázal by někdo spolehlivě poradit? Resp. nemá někdo dílenskou příručku pro tohle auto a motorizaci? Ci se mrknout pres VIN jeste jednou do databaze? uvital bych printscreen. diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 22. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2019 (editace) Moc to hrotis. 1 dcL oleja hore dole nicomu neublizi. Mne kamos z autorizaku hovoril, ze 2,3 tam nalejes pokial je ten diferak novy, cize tam predtym este nebol olej. Ja som tam nalial po plniaci otvor az zacal vytetak a bolo to okolo tych 2.1-2.2L. Dolezite je, aby tam nejaky olej bol. Cize tam nalej minimalne tych 2.2 a mas pokoj a mozes kludne spavat ;) Editováno: 22. Listopad 2019, autor: Martttin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 22. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2019 (editace) V 4. 3. 2018 na 14:57, roxtidy1 napsal: ale ty mas zrejme klasiku a ne naklonenou prevodovku. Dnes se mi podarilo rozumne domluvit v jednom autorizaku...takze se vysvetlilo, proc mi nekdo tvrdil 2,1 litru a nekdo jiny zase 2,3litru. 2,3litru je napln z prvovyroby, jak pises ty. Pro samotnou vymenu ma byt v mem pripade 2,1litru. Jestli jsou 2dcl zasadni nevim, ale chtel sem vedet spravne hodnoty uz jen z principu veci Editováno: 22. Listopad 2019, autor: roxtidy1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 22. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2019 z princípu veci musíš pochopiť že v takej veľkej skrini sa to množstvo stratí , bežne som do 6q dával 2,5L a nikdy nebol problém , ani s guferami ani s ničím , a riadne vykvápať starý olej , prípadne vyhodiť čep vidličiek aby vytieklo všetko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 22. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2019 cep vidlicek se musi vytahnout, s tim pocitam. Chlapi nejsem tolik znaly, proto se tak drzim tech norem a predepsanych veci. Snazim se tak jen minimalizovat riziko moji chyby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sanator bkp Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Nechápem čo to nedáš do servisu alebo si nezoberies už niekoho kto tomu aspoň trocha rozumie , nevieš vytiahnuť vidličku riešiš 0.1 dcl oleja ... Stejne to budeš doma robiť najety na neake nájazdy tak nebudeš mať rovinu nevypustis tich tebou zistených 2,2 l Aproppo už chápem prečo sú v servise či už v autorizovanom či inom sú tak neochotne niečo prezradiť keď sa tam chodia ľudia pýtať 10x či tam ide 2,1,-2,2 alebo 2,22 dcl oleja ani do motora nelejes vždy presne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Ještě jsem tedy u tohodle motoru olej neměnil,ale nalévací šroub je zároveň kontrolní,pokud je na boku,tak nechápu,proč řešíte množství oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 23. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Díky Pavo ;-) To je přesně ten důvod proč se mi to nechce nikomu svěřovat. Právě kvůli těmhle expertům, kteří by to nalili po kontrolní šroub a neřeší u převodového oleje decku oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 roxtidy1: měnil jsem sám, mrkni zde: https://forum.skodahome.cz/topic/146521-výměna-oleje-v-manuáln%C3%AD-převodovce/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxtidy1 Vloženo 23. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 (editace) Pekny navod ;-) Mě olej vyjde na cca 650kc/litr...bavim se o origu G052512A2 , resp. nově G055512A2 z autorizaku. A co řazení v zimě? byl si spokojen? Já četl na jiných fórech, že po výměně oleje, byť za origo, se lidem v zimě zhoršilo řazení. V létě prý ok. Tak se tam řešila kvalita origo oleje Editováno: 23. Březen 2020, autor: roxtidy1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Drahý olej se používá někdy od 15KT/2013, kdy se změnil materiál synchronních kroužků. Řazení se celkově zlepšilo. Nic jiného než originál bych do převodovky nedal. Opravy jsou drahé a navíc to málokdo umí opravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ritch Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 (editace) @pava ako nahrada za ten neuveritelne predrazeny by mohol byt Millers 75w80,ktory mi aj tento vyrobca doporucil.Nakolko nemam este 100k (MR 2015) budem nad tym uvazovat pri najazde 120-140k. Editováno: 23. Březen 2020, autor: ritch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 23. Březen 2020 Sdílet Vloženo 23. Březen 2020 Odborníci na převodovky nedoporučují žádné jiné převodové oleje ani superpremiové. Zrovna o tom MO jsem tenkrát mluvil s Ivanem Sixtou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.