Přejít na obsah

Výměna převodového oleje 6ti st. manual - jak na to?


roxtidy1

Doporučené příspěvky

Ahoj, 
chtěl bych vyměnit olej v převodovce a hledám případná úskalí výměny.
Passat CC 1,8 Tsi 
kód motoru BZB
kód převodovky KVT = 6-ti stupňová manuální........jedna se v podstatě o převodovku 02S, která je v superbu (alespon doufam)

POdle všeho do ní patří převodový olej originál = G 052512A2

Klasický postup znám:
1)vypustit starý olej přes spodní šroub
2) dolít nový olej přes kontrolní šroub na boku převodovky pomocí hadice a trychtýře....dolít tolik, aby byla hladina po hranu otvoru toho šroubu
 

Bohužel/bohudík jsem našel jednu diskuzi (níže), která se sice netýká přímo VW passat, ale jde taky o koncern a tam měl dotyčný problém s vypuštěním oleje. 
Zmiňuje se tam nutnost demontovat ložiskový čep zasouvacích vidliček, které předchází zajištěním řadící hřídele. 
Pídil jsem se po více informacích a vše nasvědčuje tomu, e to tak je.
 
Nasel jsem i dilenskou prirucku k superbu 2 a prevodovce 02S, kde pisi:   "Pro vypuštění oleje z převodovky je nutno v převodovce demontovat ložiskový čep uložení řadicích vidliček. Aby se poloha řadicích vidliček nezměnila, např. nechtěným dotykem ovládání řazení, je nutno řadicí hřídel zajistit"
 
Jednodušší způsob popusuji tady:
= zde radi razeni nearetovat a olej nalit pres otvor po demontazi jednoho z hornich cepi vidlic
 
Nasel jsem i video, kde to je videt

 

Vše je mi celkem jasné, jen nevím jak je to doopravdy s tou aretací - Nevím jak v reálu postupovat podle této věty >>> Zatlačit páku řazení ve směru šipky -1- dolů do dráhy 1. a 2. rychlostního stupně. Otočit přitom aretační kolík -A- ve směru šipky -2-, až zaskočí.


Nechci narazit na nějaký problém, proto se raději takto možná hloupě ptám. 
Díky moc

postup 02S.jpg

Editováno: , autor: roxtidy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jednoduché, budeš tlačit na tu páku  a zároveň pootáčet a tlačit na ten kolík až zaskočí. Musíš najít správnou polohu té páky. Vyzkoušej si to, nic na tom není. 

Co se týče nalévání oleje, v dílenské příručce je uveden způsob nalévat olej přes vyšroubovaný spínač zpátečkových světel. Což se mi zdá lepší, než přes ten horní čep vidlic. Kde jsi kupoval olej a kolik tě stál?

plnění převodového oleje.jpg

post-69833-0-13928500-1332343634.jpg

post-69833-0-14837500-1332343491.jpg

post-69833-0-28327400-1332343565.jpg

post-69833-0-84483800-1332343624.jpg

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,  podarilo se mi mezitim najit video, kde je cela aretace nazorne ukazana  (video v case 2:05)....jevi se to opravdu pomerne jednoduse, takze to radeji vynechavat nebudu (pro klid duse)....a naliti mi prijde taky jednodussi pres ten spinac svetel, protoze jinak bych musel vyndavat jeste akumulator a to se mi vubec nechce.

Olej zatim koupeny nemam...ale co jsem se koukal, tak pod 500kc za litr bez sance.

Navic napln je 2,1 litru, takze to maji vymyslene fakt praradne :D

 

 

Editováno: , autor: roxtidy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste dalsi informace k mnozstvi  naplne k prevodovce 02S => tech 2,1 litru by melo platit pouze pro prvni naplneni (z vyrpby), resp pro pripad, ze dojde k oddeleni skrine prevodovky a spojky. Pro servis (a tedy i pro vymenu oleje) by to melo byt "jen" 1,9litru. Z toho je patrne, ze nedojde k uplnemu vypusteni cele olejove naplne a 2 dcl tam nekde zakonite zbydou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I na strankach p. Sixty je G 052 512 A2  . Tim se asi nevylucuje, ze ten  G 052527A2 nelze pouzit, ale kdyz sem zadal  autorizak VW o naceneni vymeny, tak mi to nacenily zcela jiste s G 052512A2...v jednom by to udelali za 3500,- a v druhem za 2150,- (po sleve na praci i material)....

Jak pises... G05 252 7A2 je pro vozy od roku 2013 (treba zas od toho roku zmenili material synchronnich krouzku )....ale ja mam auto=prevodovku 2009, takze G 052 512 A2 musi byt pouzitelny.

 

PS: prijde mi to jako s klasickym motorovym oleje...tam by ti taky nove nalili  univerzalni 504.00/507.00....ale klidne tam lze pouzit (a ja pouzivam) 502.00

 

Editováno: , autor: roxtidy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

tak nakonec jsem pred rokem tu výměnu odložil. Nyní do toho ale již půjdu a zajímalo mě hlavně kolik oleje tam přijde.
jeden kolega na vedlejsim foru mi nasel podle VIN, ze tam prijde 2,3 litru. Z autorizáku mi napsali 2,1litru prý podle ELSA. Dal jsem psal panu Sixtovi, ktery staví zavodní převodovky, děla repasy převodovek apod, tak ten mi psal 2,2litru. Tak teď na co se spolehnout?
Dokázal by někdo spolehlivě poradit? Resp. nemá někdo dílenskou příručku pro tohle auto a motorizaci? Ci se mrknout pres VIN jeste jednou do databaze? uvital bych printscreen. diky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc to hrotis. 1 dcL oleja hore dole nicomu neublizi. Mne kamos z autorizaku hovoril, ze 2,3 tam nalejes pokial je ten diferak novy, cize tam predtym este nebol olej. Ja som tam nalial po plniaci otvor az zacal vytetak a bolo to okolo tych 2.1-2.2L. Dolezite je, aby tam nejaky olej bol.  Cize tam nalej minimalne tych 2.2 a mas pokoj a mozes kludne spavat ;)

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 3. 2018 na 14:57, roxtidy1 napsal:

 

ale ty mas zrejme klasiku a ne naklonenou prevodovku. Dnes se mi podarilo rozumne domluvit v jednom autorizaku...takze se vysvetlilo, proc mi  nekdo tvrdil 2,1 litru a nekdo jiny zase 2,3litru. 2,3litru je napln z prvovyroby, jak pises ty. Pro samotnou vymenu ma byt v mem pripade 2,1litru.  Jestli jsou 2dcl zasadni nevim, ale chtel sem vedet spravne hodnoty uz jen z principu veci

Editováno: , autor: roxtidy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nechápem čo to nedáš do servisu alebo si nezoberies už niekoho kto tomu aspoň trocha rozumie , nevieš vytiahnuť vidličku riešiš  0.1 dcl  oleja ... Stejne to budeš doma robiť najety na neake nájazdy tak nebudeš mať rovinu nevypustis  tich tebou zistených 2,2 l 

Aproppo už chápem prečo sú v servise či už v autorizovanom či inom sú tak neochotne niečo prezradiť keď sa tam chodia ľudia pýtať 10x či tam ide 2,1,-2,2 alebo 2,22 dcl oleja ani do motora nelejes vždy presne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekny navod ;-) Mě olej vyjde na cca 650kc/litr...bavim se o origu G052512A2 , resp. nově G055512A2 z autorizaku.

A co řazení v zimě? byl si spokojen? Já četl na jiných fórech, že po výměně oleje, byť za origo, se lidem v zimě zhoršilo řazení. V létě prý ok. Tak se tam řešila kvalita origo oleje

Editováno: , autor: roxtidy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...