Přejít na obsah

Otřesy motoru při volnoběhu projevující se pokašláváním výfuku


Doporučené příspěvky

Chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenost s následujícím problémem/projevem motoru 1.4 16v 63kw na Fabii 2.

 

Po delší jízdě po dálnici jsem na semaforu ucítil lehké vibrace přenášející se do kabiny. Druhý den se to opakovalo, a proto jsem se po dojezdu podíval pod kapotu a sledoval, odkud to vychází. Všiml jsem si, že se motor občas zachvěje v uložení, což se přenáší i do výfuku, kde se to projevuje pobrukováním (vyfukuje více zplodin nebo snad dokonce nasává vzduch - neumím určit ani po přiložení dlaně). 

 

Chvění nemá žádnou pozorovatelnou odezvu na otáčkoměru. Nejlépe se to projevuje na volnoběh (cca 800 otáček). Pokud přišlápnu plyn, pak problém přetrvává do 1200 otáček. Při vyšších otáčkách už problém nepozoruji. Vyšlápnutí spojky na jev nemá vliv (stejně tak zapnutí klimy). Zajímavé je, že pokud jsem jen nastartoval a nešlápl na plyn (u zahřátého motoru), k vibracím vůbec nedošlo (zkoušel jsem cca 5x). Výfuk nekouří, chladící kapalina neubývá, olejové víčko i olej je vizuálně OK. Motor táhne plynule, neztrácí výkon, spotřeba je v pořádku. Nemám dojem, že by se motor přidušoval a zvuk motoru je podle mě ok. Na rampě jsem dnes vlezl i pod auto a žádné netěsnosti jsem nenašel. Celkově se zatím nejedná o problém, který by provoz omezoval, ale na tyto věci jsem háklivý a chci vyloučit nějaký závažnější problém. Nájezd 123 000km, rozvody+pumpa, svíčky, náplně vyměněny ve 109 000km. Varianta špatného tankování už je taky méně pravděpodobná, protože nádrž byla vyjetá ze 3/4, pak dotankováno na prověřené pumpě a video jsem točil po najetí dalších 150 km.

 

Do servisu na diagnostiku se samozřejmě chystám, ale rád bych získal i názor lidí, kteří tuší, o co by se mohlo jednat po shlédnutí videa. Chvění v uložení jde vidět v cca 0:12, 0:15, 0:23.

 

Děkuji za případné tipy.

 

 

 

20180402_184357.mp4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem řešil to samé a dělal to přidřený vstřik na prvním válci.

Na volnoběh vibrace v kabině a divný zvuk, nejhorší to bylo okolo 1000 otáček a nad 1200 to zmizelo, jako u tebe. Při studených startech jsem měl pocit, že mi tam přes noc snad někdo namontoval starý TDIčko. S ohřátým motorem to bylo výrazně lepší. Kontrolky na palubce ani chybové kódy nic nehlásily. Při jízdě to bylo v pohodě a ztrátu výkonu jsem nepozoroval, najeto 80 000 a svíčky starý dva roky.
Chvíli jsem s tím jezdil, než jsem dostal geniální nápad to opravit provětráním ve vyšších otáčkách...do servisu jsem pak doskákal na tři válce.

Editováno: , autor: pvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem byl na diagnostice a pusto prázdno - žádná relevantní chyba. Teprve jak si motor škytl, objevila se nespecifická chyba na 1. válci. Mechanik si myslí, že je to cívka, takže asi půjdeme cestou kontrola svíček, výměna cívky a když to nepomůže, tak výměna vstřiku. To je můj hlavní podezřelý, protože už loni měl motor 2 epizody, kdy po startu běžel na 3 válce a nebyl schopen běžet ani pod plynem. Po restartu vždy běžel jak hodinky. Tehdy ani diagnostika nic neukázala a pak už se problém nezopakoval. 

Mechanická záležitost (přidřený ventil) to snad nebude.

 

@pvk Díky. Na kolik tě prosím výměna vstřiku přišla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Díky notifikaci na předchozí příspěvek jsem si uvědomil, že jsem nenapsal, jak to u mě dopadlo. 

 

Takže můj mechanik měl pravdu - byla to zapalovací cívka na 1. válci. Výměna stála pár stovek a od té doby vše v pořádku.

Editováno: , autor: fukec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Žádám o pomoc!

Dojelo mi na dílnu vozidlo rv. 2006 s motorem BUD 1.4 16v 63kw dovoz z Itálie předěláné na plyn.

 

Popis zavady:

Motor na volnoběh se po zahřátí třese. A z výfuku probubláva. Párkrát se stalo že to po prudkém přidání plynu zdechlo a nebo se motor zblaznil zvýšili se otáčky a začal tarokovat. Dále se stava po prudkém přidání plynu jakoby to nechtělo jít za plynem, jako by byl ucpany palivovy filtr.

 

V paměti závad není ani jedna chyba!

 

Dělá to jak na benzín tak na plyn.

 

Na zkoušku jsme vyměnili:

Nova klapka + základní nastaveni

Nové zapalování - 4x zapalovaci moduly + svíčky jak na LPG tak klasika

Nový snimac otáček kliky a vačky

Nové čidlo teploty

Nový snimac tlaku a teploty saciho potrubí

Nový pedál plynu

Nový snimac klepání

Nové lambdy před a za katalyzátor

 

Byla provedena:

Výměna rozvodů

Výměna oleje včetně olejoveho filtru + vzduchový

Test komprese - OK

Test tesnosti natlakovanim válce - OK

Kontrola tesnosti sani a hadicek - OK

Test vstrikovacich trysek dle DP do odmerneho válce - OK

 

Už nás napadá špatný soft ŘJ ,nebo kabeláž, ale jelikož je to zaskladany plynem tak se nam uz  moc bádat nechce, budeme rádi za jakýkoliv typ, popřípadne zkušenost s obdobnou závadu.

 

Přikládám videa motoru běžícího na volnoběh...

https://youtu.be/IvIm0siB5wM

https://youtu.be/jNJ_D-6OXbQ

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, mám ten stejná problém, Po nastartování na volnoběh stejné symptomy jako píšete nahoře, taky fábia II 1.6 63kw předělaná na LPG, najeto cca 150 000. Stejné rozmezí otáček, stejné bublání ve výfuku. Zatím byl udělán repas vstřiku, výměna snímače vačky, výměna palivového filtru, výměna svíček a cívek, nic nepomáhá, jak se auto zahřeje, přestane to. Jediné co pozoruji je, že když je auto zahřáté a na volnoběh, klepání a škytání se uklidní tak na volnoběh na benzín se auto sem tam zaklepe a na LPG nic, jede jak hodinky.

 

Chyby na diagnostice:


                Addresa 01: Motor       Labely: nevybrány
Objednací číslo řídící jednoky: 03C 906 057 F    HW: 03C 906 057 M
           Systém a/nebo verze: BOSCH ME7.5.20      9813
                      Kódování: 0000071
                   Číslo dílny: WSC 23294 401 999999
                      VCID: 275CC30095ED157988-515A
5 závad nalezeno.

000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne 
               P0300 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
             info o závadě:
                    Stav závad: 10100001
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 255
                    Kilometry: 162124 km
                    Indikace času: 0

             info o závadě:
                    Otáčky: 967 /min
                    Výkon/klapka: 46.3 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 6.0*C
                    Teplota: 3.0*C
                    Tlak: 0.0 mbar
                    Napětí: 0.000 V

000769 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu 
               P0301 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
             info o závadě:
                    Stav závad: 10100001
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 255
                    Kilometry: 162124 km
                    Indikace času: 0



005416 - rada valcu 1 
               P1528 - 004 - serizeni vack./klik. hridele - preruseni el. obvodu (N205) - Sporadická
             info o závadě:
                    Stav závad: 10100001
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 255
                    Kilometry: 162124 km
                    Indikace času: 0

000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu 
               P0303 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
             info o závadě:
                    Stav závad: 10100001
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 255
                    Kilometry: 162124 km
                    Indikace času: 0

 

Dnes po repasi vstřiků se objevilo ještě toto:

 

000513 - vstrikovaci ventil valec 1 (N30) 
               P0201 - 004 - chyba v el. obvodu - Sporadická
             info o závadě:
                    Stav závad: 10100001
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 255
                    Kilometry: 162124 km
                    Indikace času: 0

 

Už nevím co s tím, napadá mě jedině kabeláž k vstřikům nebo cívce, popřípadě řídící jednotka motoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Prosim vás, vyřešil někdo problém s těma výpadkama hoření (chvění motoru) na volnoběhu? Mám stejný problém, auto je 1.6 75kw (LPG přímo z výroby), ale dělá to i na benzín. Budu vděčný za každou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím, hlásím se s podobnou závadou. Fabia II, 1.4 63kW, BXW, 2009, 189 tkm

 

Po ohřátí se na volnoběh motor v pravidelných intervalech otřásá, slyšitelně kolísají otáčky, přestože to není v podstatě vidět na otáčkoměru. V tom samém rytmu jeslyšet proud něčeho, vzduchu nebo kapaliny. První mě napadl děravý výfuk, ale nevidím na něm nic, ještě se na to podívám pořádně, na rampě. Zvuk jde někde v oblasti odlučovače oleje a je hlasitější než klapot hydroštelů.  Ve stejném rytmu se mění síla i proudu vody vracejícího se do nádobky. Za jízdy je cítit, jak auto v pravidelných intervalech, cca 2 sekundy mění tah motoru při stále stejném plynu. Při tůrování se hladina vody v nádobce nemění. V příloze je nahraný zvuk po ohřátí na volnoběh, když už to dělá. Všim jsem si toho poslední 3 - 4 dny a dělá to pořád.

 

Autu trochu prosakuje těsnění pod hlavou, už asi 5 tkm, nádobka na chladící kapalinu není úplně čistá, i po výměně kapaliny. Půl roku po výměně rozvodů a vodní pumpy, svíček.

 

Co jsem zatím zkoušel:

Výměna svíček za staré a zpět, čištění škrtící klapky. Nemělo vliv. Jedna svíčka měla lehce tmavší izolátor než zbytek.  Diagnostika nic nehlásí. Vodní pumpa není poblitá. Kapalina, ani olej nemizí, ani nepřibývá. Možná související závada byla pře rokem, po startu šel motor na 3 válce, tak jednou za 2 měsíce, až jednou nenaskočil vůbec. Po výměně palivového filtru se už neopakovalo.

 

7. 6. 18.25 auto.aac

Editováno: , autor: Václav Nechuta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani čidlem tlaku nasávaného vzduchu to nebylo, odpojení se projevilo. Nakoplo mě až studium, co to je ten udlučovač oleje, ,jak z něj jde ten zvuk a jak funguje ání vzduchu z klikové hřídele. Je to vadný PCV ventil, asi protržený, po nakopnutí tímto tématem https://forum.skodahome.cz/topic/146254-vymena-vadneho-pcv-ventilu-pre-tsi-1820-priznaky-a-postup/, jsem vyzkoušel vyndat měrku oleje za chodu, okamžitě se motor zklidnil, bude protržený. Jdu ho objednat. Vliv na mastnotu ve vodě to asi nemělo, že? Výměnu těsnění pod hlavou si neušetřím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/036103464q-odlucovac-oleja-cn-34186.html

je tam aj varianta čína a nemecko 32a35€ a kde sa to vlastne v aute nachádza

 

zaujímavé je toto:

odlučovač oleja pre vozidlá s motorizáciou 1.4 16V 55kW/59kW/63kW (AXP, BCA, BUD, BBY, BKY, BXW), pre motor BKY do 11/2009, ostatné do 3/2009

 Karkulka: Tento diel nie je vhodný pre Vaše vozidlo.
 

Je tento diel vhodný pre môj typ vozidla? [+]

Škoda FabiaŠkoda Fabia 2Škoda OctaviaŠkoda Octavia 2Škoda Roomster
Diel je vhodný pre Škoda Fabia 2 s motormi:
Objem Výkon Kód Rok
1.4 16V 63kW/86PS BXW

01/2007 → 03/2010

 

 

to nechápen tak je alebo nieje

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem na to koukal, na škoda-dily je pro BXW motor vhodný díl 036 103 464 AH i 036 103 464 AK. Dle katalogu na 7zap.com a dodavatele dílů Prondo je  od března 2009 pro BXW motor jen 036 103 464 AK, což bude asi pravda. Zkusím z nového, nepsprávného dílu použít membránku, jestli pujde vyměnit

Editováno: , autor: Václav Nechuta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...