fukec Vloženo 3. Duben 2018 Sdílet Vloženo 3. Duben 2018 Chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenost s následujícím problémem/projevem motoru 1.4 16v 63kw na Fabii 2. Po delší jízdě po dálnici jsem na semaforu ucítil lehké vibrace přenášející se do kabiny. Druhý den se to opakovalo, a proto jsem se po dojezdu podíval pod kapotu a sledoval, odkud to vychází. Všiml jsem si, že se motor občas zachvěje v uložení, což se přenáší i do výfuku, kde se to projevuje pobrukováním (vyfukuje více zplodin nebo snad dokonce nasává vzduch - neumím určit ani po přiložení dlaně). Chvění nemá žádnou pozorovatelnou odezvu na otáčkoměru. Nejlépe se to projevuje na volnoběh (cca 800 otáček). Pokud přišlápnu plyn, pak problém přetrvává do 1200 otáček. Při vyšších otáčkách už problém nepozoruji. Vyšlápnutí spojky na jev nemá vliv (stejně tak zapnutí klimy). Zajímavé je, že pokud jsem jen nastartoval a nešlápl na plyn (u zahřátého motoru), k vibracím vůbec nedošlo (zkoušel jsem cca 5x). Výfuk nekouří, chladící kapalina neubývá, olejové víčko i olej je vizuálně OK. Motor táhne plynule, neztrácí výkon, spotřeba je v pořádku. Nemám dojem, že by se motor přidušoval a zvuk motoru je podle mě ok. Na rampě jsem dnes vlezl i pod auto a žádné netěsnosti jsem nenašel. Celkově se zatím nejedná o problém, který by provoz omezoval, ale na tyto věci jsem háklivý a chci vyloučit nějaký závažnější problém. Nájezd 123 000km, rozvody+pumpa, svíčky, náplně vyměněny ve 109 000km. Varianta špatného tankování už je taky méně pravděpodobná, protože nádrž byla vyjetá ze 3/4, pak dotankováno na prověřené pumpě a video jsem točil po najetí dalších 150 km. Do servisu na diagnostiku se samozřejmě chystám, ale rád bych získal i názor lidí, kteří tuší, o co by se mohlo jednat po shlédnutí videa. Chvění v uložení jde vidět v cca 0:12, 0:15, 0:23. Děkuji za případné tipy. 20180402_184357.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 3. Duben 2018 Sdílet Vloženo 3. Duben 2018 No já nevím, ale mě to připadá normální, u mě se na volnoběh klepe taky. Už se to tady někde řešilo s tím že je to normání, výpadky zapalování na volnoběh, myslím že jsem to řešil s Ekkarem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fukec Vloženo 4. Duben 2018 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2018 aha, mně to právě dosud vůbec nedělalo a mám podezření, že by to mohl dělat některý ze vstřiků. Na tohle bych si zvykat nechtěl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pvk Vloženo 6. Duben 2018 Sdílet Vloženo 6. Duben 2018 (editace) Nedávno jsem řešil to samé a dělal to přidřený vstřik na prvním válci. Na volnoběh vibrace v kabině a divný zvuk, nejhorší to bylo okolo 1000 otáček a nad 1200 to zmizelo, jako u tebe. Při studených startech jsem měl pocit, že mi tam přes noc snad někdo namontoval starý TDIčko. S ohřátým motorem to bylo výrazně lepší. Kontrolky na palubce ani chybové kódy nic nehlásily. Při jízdě to bylo v pohodě a ztrátu výkonu jsem nepozoroval, najeto 80 000 a svíčky starý dva roky. Chvíli jsem s tím jezdil, než jsem dostal geniální nápad to opravit provětráním ve vyšších otáčkách...do servisu jsem pak doskákal na tři válce. Editováno: 6. Duben 2018, autor: pvk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fukec Vloženo 6. Duben 2018 Autor Sdílet Vloženo 6. Duben 2018 Včera jsem byl na diagnostice a pusto prázdno - žádná relevantní chyba. Teprve jak si motor škytl, objevila se nespecifická chyba na 1. válci. Mechanik si myslí, že je to cívka, takže asi půjdeme cestou kontrola svíček, výměna cívky a když to nepomůže, tak výměna vstřiku. To je můj hlavní podezřelý, protože už loni měl motor 2 epizody, kdy po startu běžel na 3 válce a nebyl schopen běžet ani pod plynem. Po restartu vždy běžel jak hodinky. Tehdy ani diagnostika nic neukázala a pak už se problém nezopakoval. Mechanická záležitost (přidřený ventil) to snad nebude. @pvk Díky. Na kolik tě prosím výměna vstřiku přišla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pvk Vloženo 6. Duben 2018 Sdílet Vloženo 6. Duben 2018 S diagnostikou a novýma svíčkama to bylo celkem za 6 000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Květen 2018 Sdílet Vloženo 12. Květen 2018 Diagnostika+sviečky 6000 korún?????,nebolo to 600? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Květen 2018 Sdílet Vloženo 12. Květen 2018 + výměna vstřikovacích ventilů. Musíš to téma číst pořádně. Za 600 kaček bys toho moc nepořídil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fukec Vloženo 12. Květen 2018 Autor Sdílet Vloženo 12. Květen 2018 (editace) Díky notifikaci na předchozí příspěvek jsem si uvědomil, že jsem nenapsal, jak to u mě dopadlo. Takže můj mechanik měl pravdu - byla to zapalovací cívka na 1. válci. Výměna stála pár stovek a od té doby vše v pořádku. Editováno: 12. Květen 2018, autor: fukec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Autoelektro-Mechanik Vloženo 20. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2018 Žádám o pomoc! Dojelo mi na dílnu vozidlo rv. 2006 s motorem BUD 1.4 16v 63kw dovoz z Itálie předěláné na plyn. Popis zavady: Motor na volnoběh se po zahřátí třese. A z výfuku probubláva. Párkrát se stalo že to po prudkém přidání plynu zdechlo a nebo se motor zblaznil zvýšili se otáčky a začal tarokovat. Dále se stava po prudkém přidání plynu jakoby to nechtělo jít za plynem, jako by byl ucpany palivovy filtr. V paměti závad není ani jedna chyba! Dělá to jak na benzín tak na plyn. Na zkoušku jsme vyměnili: Nova klapka + základní nastaveni Nové zapalování - 4x zapalovaci moduly + svíčky jak na LPG tak klasika Nový snimac otáček kliky a vačky Nové čidlo teploty Nový snimac tlaku a teploty saciho potrubí Nový pedál plynu Nový snimac klepání Nové lambdy před a za katalyzátor Byla provedena: Výměna rozvodů Výměna oleje včetně olejoveho filtru + vzduchový Test komprese - OK Test tesnosti natlakovanim válce - OK Kontrola tesnosti sani a hadicek - OK Test vstrikovacich trysek dle DP do odmerneho válce - OK Už nás napadá špatný soft ŘJ ,nebo kabeláž, ale jelikož je to zaskladany plynem tak se nam uz moc bádat nechce, budeme rádi za jakýkoliv typ, popřípadne zkušenost s obdobnou závadu. Přikládám videa motoru běžícího na volnoběh... https://youtu.be/IvIm0siB5wM https://youtu.be/jNJ_D-6OXbQ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2018 Skusil by som opojiť RJ LPG (napr. vybrať poisku napajania LPG) zmazať adaptačne hodnoty a pojazdiť v rôznych režimoch mesto+mimo. Ma som podobny problem 1,4 16V okrem karoserie už všetko vymenene a robilo to RJ LPG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Autoelektro-Mechanik Vloženo 20. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2018 Měli jsme odpojenou jednotku LPG.. to už jsme zkoušeli a bezezměny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2018 Rorumiem ja som len napisal svoju skusenosť. Asi bude treba skusiť tam dať druhu RJ motora ked ste už všetko vyskušali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Autoelektro-Mechanik Vloženo 21. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2018 Zkusíme ten flash... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 21. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2018 Napiš potom jak to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hanys.cz Vloženo 11. leden 2019 Sdílet Vloženo 11. leden 2019 Zdravím, mám ten stejná problém, Po nastartování na volnoběh stejné symptomy jako píšete nahoře, taky fábia II 1.6 63kw předělaná na LPG, najeto cca 150 000. Stejné rozmezí otáček, stejné bublání ve výfuku. Zatím byl udělán repas vstřiku, výměna snímače vačky, výměna palivového filtru, výměna svíček a cívek, nic nepomáhá, jak se auto zahřeje, přestane to. Jediné co pozoruji je, že když je auto zahřáté a na volnoběh, klepání a škytání se uklidní tak na volnoběh na benzín se auto sem tam zaklepe a na LPG nic, jede jak hodinky. Chyby na diagnostice: Addresa 01: Motor Labely: nevybrány Objednací číslo řídící jednoky: 03C 906 057 F HW: 03C 906 057 M Systém a/nebo verze: BOSCH ME7.5.20 9813 Kódování: 0000071 Číslo dílny: WSC 23294 401 999999 VCID: 275CC30095ED157988-515A 5 závad nalezeno. 000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne P0300 - 001 - - Sporadická - Kontrolka závad ZAP info o závadě: Stav závad: 10100001 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 5 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 162124 km Indikace času: 0 info o závadě: Otáčky: 967 /min Výkon/klapka: 46.3 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 6.0*C Teplota: 3.0*C Tlak: 0.0 mbar Napětí: 0.000 V 000769 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu P0301 - 001 - - Sporadická - Kontrolka závad ZAP info o závadě: Stav závad: 10100001 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 5 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 162124 km Indikace času: 0 005416 - rada valcu 1 P1528 - 004 - serizeni vack./klik. hridele - preruseni el. obvodu (N205) - Sporadická info o závadě: Stav závad: 10100001 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 5 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 162124 km Indikace času: 0 000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu P0303 - 001 - - Sporadická - Kontrolka závad ZAP info o závadě: Stav závad: 10100001 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 5 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 162124 km Indikace času: 0 Dnes po repasi vstřiků se objevilo ještě toto: 000513 - vstrikovaci ventil valec 1 (N30) P0201 - 004 - chyba v el. obvodu - Sporadická info o závadě: Stav závad: 10100001 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 5 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 162124 km Indikace času: 0 Už nevím co s tím, napadá mě jedině kabeláž k vstřikům nebo cívce, popřípadě řídící jednotka motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ax2 Vloženo 20. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2019 Prosim vás, vyřešil někdo problém s těma výpadkama hoření (chvění motoru) na volnoběhu? Mám stejný problém, auto je 1.6 75kw (LPG přímo z výroby), ale dělá to i na benzín. Budu vděčný za každou odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2019 Ptej se v odpovídající sekci a to buď Motor 1.6 anebo v sekci LPG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 7. Červen 2020 Sdílet Vloženo 7. Červen 2020 (editace) Zdravím, hlásím se s podobnou závadou. Fabia II, 1.4 63kW, BXW, 2009, 189 tkm Po ohřátí se na volnoběh motor v pravidelných intervalech otřásá, slyšitelně kolísají otáčky, přestože to není v podstatě vidět na otáčkoměru. V tom samém rytmu jeslyšet proud něčeho, vzduchu nebo kapaliny. První mě napadl děravý výfuk, ale nevidím na něm nic, ještě se na to podívám pořádně, na rampě. Zvuk jde někde v oblasti odlučovače oleje a je hlasitější než klapot hydroštelů. Ve stejném rytmu se mění síla i proudu vody vracejícího se do nádobky. Za jízdy je cítit, jak auto v pravidelných intervalech, cca 2 sekundy mění tah motoru při stále stejném plynu. Při tůrování se hladina vody v nádobce nemění. V příloze je nahraný zvuk po ohřátí na volnoběh, když už to dělá. Všim jsem si toho poslední 3 - 4 dny a dělá to pořád. Autu trochu prosakuje těsnění pod hlavou, už asi 5 tkm, nádobka na chladící kapalinu není úplně čistá, i po výměně kapaliny. Půl roku po výměně rozvodů a vodní pumpy, svíček. Co jsem zatím zkoušel: Výměna svíček za staré a zpět, čištění škrtící klapky. Nemělo vliv. Jedna svíčka měla lehce tmavší izolátor než zbytek. Diagnostika nic nehlásí. Vodní pumpa není poblitá. Kapalina, ani olej nemizí, ani nepřibývá. Možná související závada byla pře rokem, po startu šel motor na 3 válce, tak jednou za 2 měsíce, až jednou nenaskočil vůbec. Po výměně palivového filtru se už neopakovalo. 7. 6. 18.25 auto.aacNačítání informací... Editováno: 7. Červen 2020, autor: Václav Nechuta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 7. Červen 2020 Sdílet Vloženo 7. Červen 2020 Tak to vypadá, že je netěsný spoj vlnovce na výfuku, proto se to projevuje až po ohřátí, jakmile se ohřeje druhá lamba za tím a začne posílat data, zkreslená únikem plynů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 12. Červen 2020 Sdílet Vloženo 12. Červen 2020 Tak nic, po přetesneni vyfuku - výměny vlnovce je to úplně stejné.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 14. Červen 2020 Sdílet Vloženo 14. Červen 2020 Ani čidlem tlaku nasávaného vzduchu to nebylo, odpojení se projevilo. Nakoplo mě až studium, co to je ten udlučovač oleje, ,jak z něj jde ten zvuk a jak funguje ání vzduchu z klikové hřídele. Je to vadný PCV ventil, asi protržený, po nakopnutí tímto tématem https://forum.skodahome.cz/topic/146254-vymena-vadneho-pcv-ventilu-pre-tsi-1820-priznaky-a-postup/, jsem vyzkoušel vyndat měrku oleje za chodu, okamžitě se motor zklidnil, bude protržený. Jdu ho objednat. Vliv na mastnotu ve vodě to asi nemělo, že? Výměnu těsnění pod hlavou si neušetřím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 15. Červen 2020 Sdílet Vloženo 15. Červen 2020 (editace) Tak originální díl má dle 7zap.com číslo 036 103 464 AK, a nikdo nedělá druhovýrobu, jen originál za 3300 Kč, nádhera. Snad tam bude pasovat membránka z 036 103 464 AH do modelového roku 3 2009 (já mám 8 2009) od Febi ... Editováno: 15. Červen 2020, autor: Václav Nechuta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 (editace) https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/036103464q-odlucovac-oleja-cn-34186.html je tam aj varianta čína a nemecko 32a35€ a kde sa to vlastne v aute nachádza zaujímavé je toto: odlučovač oleja pre vozidlá s motorizáciou 1.4 16V 55kW/59kW/63kW (AXP, BCA, BUD, BBY, BKY, BXW), pre motor BKY do 11/2009, ostatné do 3/2009 Karkulka: Tento diel nie je vhodný pre Vaše vozidlo. Je tento diel vhodný pre môj typ vozidla? [+] Škoda FabiaŠkoda Fabia 2Škoda OctaviaŠkoda Octavia 2Škoda Roomster Diel je vhodný pre Škoda Fabia 2 s motormi: Objem Výkon Kód Rok 1.4 16V 63kW/86PS BXW 01/2007 → 03/2010 to nechápen tak je alebo nieje Editováno: 16. Červen 2020, autor: kimmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Nechuta Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 (editace) Také jsem na to koukal, na škoda-dily je pro BXW motor vhodný díl 036 103 464 AH i 036 103 464 AK. Dle katalogu na 7zap.com a dodavatele dílů Prondo je od března 2009 pro BXW motor jen 036 103 464 AK, což bude asi pravda. Zkusím z nového, nepsprávného dílu použít membránku, jestli pujde vyměnit Editováno: 16. Červen 2020, autor: Václav Nechuta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.