Přejít na obsah

Vyřazení rychlosti bez spojkového pedálu


Baryy

Doporučené příspěvky

Jednou jsem zkoušel na FI 1.2 HTP jet bez spojky, dalo se v pohodě řadit 2-5RS nahoru i dolů, jen bylo třeby vždy před zařazením srovnat otáčky motoru tak, aby byly stejné jako při dané rychlosti a chtěném převodovém stupni. U FIII to pude taky, ale nehodlám to zkoušet :) . Jak píše @ronskispeed je to jen o odpovídajících otáčkách a přenášené síle (motor v záběru samozřejmě zatěžuje spojku a pak nejde vyřadit). Pokud rychlost nevypadává sama, je to v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, dodge napsal:

Aha, tak to jsem netušil, že synchronizační spojky jsou v činnosti jenom někdy, zřejmě v závislosti na přání řidiče.

Sarkazmus?? Ano, synchronizační spojka je v činnosti JEN když jsou rozdílné otáčky právě řazeného rychlostního kola a přesuvné objímky. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na túto temu si pamätám zážitok z vojenčiny z pred cca 27 rokov dozadu :D

 

Bol so mnou na vojne  aj chalan z Děčína, trochu mu nešli radiť rýchlosti na V3S, ešte sa to dobre nanaučil.

Stalo sa to že jeden lampasák to už nemohol počúvať a predviedol mu ako sa dá bez spojky radiť hore aj dole, a samozrejme bez škrtnutia.

Ano dá sa to aj ja som si to skúsil, chce to cit a cvik.

Potom to taktiež ukázal aj na synchronizovanej prevodovke. Aj rozbeh nepotrebuje spojku štartuje sa na rýchlosti.

 

Len doba pokročila a dnešný mladý nevedia radiť ani zo spojkou :D

Agresívne vedia jazdiť ale s rozumom nie, a končí sa to v lepčom prípade s pokrčenými plechmi, v horšom na cintorínoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezi námi moc nechápu smysl tohoto tématu (resp. dotaz byl již zodpovězen). Jinak řečeno, proč by měl někdo řadit bez spojky u našich škodovek?

Cé je to jednoduché.  Když srovnáte otáčky ozubených kol, které do sebe mají zapadnout tak nějak zařadíte, ale boucháte zuby ozubených koleček z boku a na této hraně o sebe. Při vyřazování nesmí převodovka přenášet moment a to jak kladný tak záporný, jinak převody namáháte axiálně a na to nejsou dělané.  Taky jsem si někdy v minulosti řazení beze spojky vyzkoušel, ale nejsem psychopat, abych to praktikoval pořád. Od řazení bez spojky jsou automatické převodovky. A nebo převodovky speciální (některé motorky nebo závodní auta), které mají zjednodušeně řečeno z boků zubů úkos. 

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...