Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim,

jel jsem po meste na 4 rychlostni stupen a kdyz jsem jel z kopce, vsimnul jsem si, ze mi jde vyradit rychlost i bez seslapnuti spojkoveho pedalu. Jsem laik, a tak se ptam - neni neco v neporadku nebo nemuze se tim neco pokazit? Dekuji.

To je "normální". Ale nedráždill bych hada bosou nohou. :-)

Kdyz mas spravne otacky, tak by melo jit i zaradit bez spojky ne? Ale Fabka neni V3S, tak nevim, proc vubec neco takoveho zkouset...

Asi tak. Řadit takto jde, ale proč to dělat, že?

Vyradit ide... tocivy moment motora a prevodovky je rovnaky... Zaradit je uz vec pre experta... S medziplynom a musia byt konkretne otacky... Ked som mal uz nacatu spojku aj dvojhmotovy zotrvacnik na leone a vedel som ze sa ide menit, tak som to skusal... Chce to cvik...

Jednou jsem zkoušel na FI 1.2 HTP jet bez spojky, dalo se v pohodě řadit 2-5RS nahoru i dolů, jen bylo třeby vždy před zařazením srovnat otáčky motoru tak, aby byly stejné jako při dané rychlosti a chtěném převodovém stupni. U FIII to pude taky, ale nehodlám to zkoušet :) . Jak píše @ronskispeed je to jen o odpovídajících otáčkách a přenášené síle (motor v záběru samozřejmě zatěžuje spojku a pak nejde vyřadit). Pokud rychlost nevypadává sama, je to v pořádku.

A co tomu říkají synchronizační spojky v převodovce? Pochybuji, že byly na takový způsob řazení konstruovány, nebo se mýlím a v manuálu je to uvedeno?

Jde o VYŘAZOVÁNÍ, s tím nemá synchonizace nic společného.

Aha, tak to jsem netušil, že synchronizační spojky jsou v činnosti jenom někdy, zřejmě v závislosti na přání řidiče.

Ja som to skusal uz na nacatej spojke a vedel som, ze sa bude menit. Urcite by som to nerobil na aute, ktore je v poriadku a bohchran na novom aute. Treba si na takéto kupit stareho zigulaka za 200€:p

před 3 hodinami, dodge napsal:

Aha, tak to jsem netušil, že synchronizační spojky jsou v činnosti jenom někdy, zřejmě v závislosti na přání řidiče.

Sarkazmus?? Ano, synchronizační spojka je v činnosti JEN když jsou rozdílné otáčky právě řazeného rychlostního kola a přesuvné objímky. :rolleyes:

V manuálu se to samozřejmě nepíše, protože to chce cvik a hlavně cit a vědět jak převodovka funguje.

Jak píše @Martab, když se to umí jde řadit 2-5 (6), nahoru i dolů.

Kdo to neumí, ten to v manuálu nenajde. Synchrony jsou to poslední, o co bych se bál.

 

Na túto temu si pamätám zážitok z vojenčiny z pred cca 27 rokov dozadu :D

 

Bol so mnou na vojne  aj chalan z Děčína, trochu mu nešli radiť rýchlosti na V3S, ešte sa to dobre nanaučil.

Stalo sa to že jeden lampasák to už nemohol počúvať a predviedol mu ako sa dá bez spojky radiť hore aj dole, a samozrejme bez škrtnutia.

Ano dá sa to aj ja som si to skúsil, chce to cit a cvik.

Potom to taktiež ukázal aj na synchronizovanej prevodovke. Aj rozbeh nepotrebuje spojku štartuje sa na rýchlosti.

 

Len doba pokročila a dnešný mladý nevedia radiť ani zo spojkou :D

Agresívne vedia jazdiť ale s rozumom nie, a končí sa to v lepčom prípade s pokrčenými plechmi, v horšom na cintorínoch.

Mezi námi moc nechápu smysl tohoto tématu (resp. dotaz byl již zodpovězen). Jinak řečeno, proč by měl někdo řadit bez spojky u našich škodovek?

Cé je to jednoduché.  Když srovnáte otáčky ozubených kol, které do sebe mají zapadnout tak nějak zařadíte, ale boucháte zuby ozubených koleček z boku a na této hraně o sebe. Při vyřazování nesmí převodovka přenášet moment a to jak kladný tak záporný, jinak převody namáháte axiálně a na to nejsou dělané.  Taky jsem si někdy v minulosti řazení beze spojky vyzkoušel, ale nejsem psychopat, abych to praktikoval pořád. Od řazení bez spojky jsou automatické převodovky. A nebo převodovky speciální (některé motorky nebo závodní auta), které mají zjednodušeně řečeno z boků zubů úkos. 

Upraveno od Clerfayt

Myslím, že je dobré vědět, že v případě nouze to jde i bez funkční spojky.

To dozajista... Bratr jednou jel bez spojky 60 km

Před rokem nám prasklo lanko u ibizy, kdybych toto věděl asi bych zkusil dojet. Uvažoval jsem tenkrát o roztlačení a jetí na dvojku, ale čekalo by nás i hodně semaforů, kde by člověk nejspíš musel zastavit.

Rozjezdy jsou haprd. Řešili jsme to startováním se zařazenou jedničkou. Chudák startér, ale fungovalo to. 

Je to sice k nicemu, ale muze se to hodit :)...kdysi davno jsem se to naucil  na Felicii radit nahoru i dolu...napriklad jsem byl donucen prejet ze Smichova do Stodulek s prasklym lankem u plynoveho pedalu a taky to slo. Nikdy nevis, co budes potrebovat...

A není lepší než takhle mordovat auto, použít odtahovku k odvozu auta do servisu? Odtah je dnes součástí každého pojištění.

Nebylo by pak o cem vypravet...

Kdyz je pulnoc, tak clovek chce byt spis jiz doma...navic mozna dnes s tim pojistenim, ale toto je cca 20 let zpet...auto firemni, ja mladoch...mas jine uvazovani. Navic to nebylo zadne mordovani, citovka na jednicku a dvojku to jelo na volnobeh.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.