Přejít na obsah

Vaše spotřeba


Pinacle

Doporučené příspěvky

Ano mám 4x4 DSG, Koukal jsem na ty průměry a jsou to většinou jízdy po městě, takže ty to hodně snižují. Jinak delší trasy jsou OK. Jinak jezdím většinou podle pravidel, a v Německu je adaptivní tempomat výborná věc. Je to tam samej radar.

Editováno: , autor: Pinacle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dnes jsem byl příjemně překvapen, že by se už zajel? 4x4, manuál , najeto 7000 km. Vím že je to extrém, ale pěkný:kol-142: . 

Když jsem jel tu samou trasu ráno ( opačný směr) byla spotřeba 5,7l/100km, to je průměr 5,2 a to je mooooc pěkný. 

Jezdím svižně, žádný důchodce, často předjíždím a povolenou rychlost překračují cca o 10-15 km/hod.

Za mě spokojenost s motorem.:palec2:

 

IMG_20190221_125014.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 4x4 DSG. Na delší trase s minimem dálnic jsem se na 5,5 l dostal. Na dálnici si to při 140 na tachometru bere přes 7. Běžně však mix město a dálnice a spotřeba tak 6,3 - 7,5 podle hustoty provozu. Pokud chci šetřit, tak dost pomáhá Eco režim, kdy po sundání nohy auto plachtí na neutrál a brzdit motorem začne až po přibrždění. Musím pak ale dávat pozor a při předjíždění to dát řadící pákou do sportrežimu, protože se mám pocit, že se v Eco režimu motor docela dlouho probouzí, než pochopí, že má jít do otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal jezdim svižně, takže jen v režimu sport a mohla by být odezva na plyn ještě víc citlivá. Zdá se mi, že rozdíl mezi normál a sport není prakticky žádný! 

Sport používám hlavně kvůli strmějšímu řízení ( překódování u Ferdy25).

Jinak mám dlouhodobou spotřebu 6,2 l/?.

Minulý týden Budějce - Praha Ruzyně : tam přes Tábor ve dvouch 5,9l, zpátky přes Příbram ve čtyřech + kufry 6,4l.

Dálnice 135 km/h tempomat, mimo obec 110-120 km/h, v obci 70-80 km/h jízda v noci žádný provoz.andílek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Najeto cca 27tis (auto mám od půlky února) a spotřeba si hodně sedla. 2.0 TDI 4x4 DSG a když jedu na tempomat nastavený na 110km/h tak to stáhnu na 5.8, trasa například Budějce-Plzeň nebo Budějce-Humpolec, občas nějaké předjetí. 

Dálnice znamená spíš 7-8.
Co mě překvapilo tak byla jízda Budějce-Rokycany s rakví (originál Škoda), manželkou a dítětem, kdy jsme se drželi se spotřebou kolem 6.5. 
Za mě je spotřeba překvapením, čekal jsem to daleko horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obdivujem, ako dosahujete taku spotrebu.

Ked idem 90 - 110 km/h, tak sa dostanem na 5,4 - 5,7 l/100 km.

 

Ale ak jazdim mesto a dialnice dlhodoby priemer 7,2 l/100 km.

Samotne mesto v špičke, s castym rozjazdom okolo 9 l/100 km.

 

Staci par rozjazdov, alebo tiahlejsi kopcek a spotreba rapidne rastie.

Neverim ze sa realne da dosahovat vyrobcom uvadzana priemerna spotreba 5,5 l/100 km a to uz mam zabehnuty motor. Od marca 7 500 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, já mám zatím najeto 1200km. Jel jsem ted 320km s prum.rychlostí 88km. 50% dálnice a 50% 1 třída. tam sám a zpět ve 4+kufry. palubák ukazoval 6,9. Po dotankovábí jsem spočítal spotřebu a ukazalo se že skutečná je 5,3. zaráží mě tak velký rozdíl co ukazuje PC  a co je skutečnost. 4x4 DSG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 7. 2019 na 10:40, palces napsal:

Neverim ze sa realne da dosahovat vyrobcom uvadzana priemerna spotreba 5,5 l/100 km a to uz mam zabehnuty motor. Od marca 7 500 km.

dá když budeš jezdit po rovině nikde nikdo a všechno v autě vypneš a pojedeš konstantní rychlosti... takže zcela nereálný ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Moja spotreba po 10000 km bola 6,2 l/100km. To bola zrovna letná prevádzka. Podotýkam, že v meste väčšinou nejazdím, spotrebu si sledujem a snažím sa jazdiť čo najekonomickejšie. Na jazdu po meste mám starú benzínovú Octaviu. Po 10000 km sa to vynulovalo a počíta to odznova, zrovna ako som prehodil na zimné pneumatiky. Odvtedy stále zimná prevádzka a 6,8 l/100 km asi po 7000 km. 

To zvýšenie spotreby v zimnej prevádzke ma zaskočilo a snažil som sa zistiť, kde to väzí. Na zimné pneumatiky som dal 2,5 baru. Najprv som myslel, že aj tam môže byť problém, preto som ich prifúkal po 5000 km na 2,7 bar, čiže na tzv. ECO hodnotu. Spravilo to asi 0,1 l/100 km. Ale ako sa teraz oteplilo nad nulu, všimol som si, že spotreba sa začína znižovať. Prečo sa teda zvýšila spotreba? Asi pre toto:

1. Diesel sa nevie v zime rýchle zahriať (zahreje sa niekedy až po 10 km), čo má výrazný vplyv na počiatočnú spotrebu.

2. Dieslový motor v zime neprodukuje dostatočné množstvo tepla, preto sa kabína dokuruje elektricky, čo má za následok časté pripájanie alternátora, hoci ukazovateľ pripojených spotrebičov pripojenie alternátora zdá sa nesignalizuje.

3. Rozdiel 0,6 l/100 km medzi letnou a zimnou prevádzkou pripisujem hlavne týmto dvom bodom hore, menej už valivému odporu zimných pneumatík (ako som si to najprv myslel). 

Editováno: , autor: ctiborB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono stou spotřebou moc nevymyslíš, koupil jsi SUV 4x4  DSG s motorem, který je dobrý, ale díky ekoteroristům špatně nastavený . Má jen 340Nm kroutící moment, což je pro automat žalostně málo, na který tou tvojí jízdou na spotřebu a ekonomiku nikdy nedostaneš. Lepší by byl silnější 140kw 400Nm.

Ale pár věcí jde udělat pro snížení spotřeby:

1. Vyprdni se na ekonomiku a sledování spotřeby, nikam to nevede a akorát ničíš motor. Přepni DSG do režimu kde bude přeřazovat ve vyšších otáčkách.

2. Dofoukal jsi kola ? - 0,1 l

3. Jaký jsi koupil zimní gumy? Důležitý je index valivého odporu, horší jak C je špatně .

4. Jaký máš disky? Velký vliv má váha.

5. Rozměr kol?

6. Používáš aditivovovanou naftu? Normální nafta prodávaná u všech benzínek má jen 52 cetanů, což je málo Common Rail motory potřebují 56 cetanů. Já používám VIF i v létě.

7. Výměna oleje, max. 15 tisíc nebo rok, zapomeň na interval 30 tisíc.

8. Kontrola napětí akumulátoru. Bohužel rekuperační dobíjení stojí za hovno a baterka je pořád málo nabitá. Doporučuji v zimě jednou týdně dobít, pak se nebude po startu dlouho dobíjet a nebude se zvyšovat spotřeba.

9. Vypnout Start/Stop.

10. Pokud by si uvažoval o úpravě výkonu, mohu jen doporučit, sníží se spotřeba při normální jízdě.

 

 

Prosím tohle jsou moje názory a nikomu je nevnucují.

 

Moje poslední delší trasa Č.Budějce - Freistadt a zpět 120 km, foukala Sabina

5,3l/100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď normal na delší trasy do 5,5l/?, ale je to jen pár jízd, jelikož mám volno a jezdím okolo baráku krátký jízdy tak mám na poslední nádrž 6,2 , ale opravdu krátké trasy + někdy kára.

Od března nájedu zase na běžný provoz tak uvidíme jaká bude dlouhodobá spotřeba.

Ode dneška hobluju náhradní O3, 1.5 TSI manuál, Karoq jel do servisu na opravu po srážce se srnou. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...