Jump to content
Pinacle

Vaše spotřeba

Recommended Posts

Tak mám najeto kolem 1000 km. Většinou jezdím přes Krušné hory a Německo do šluknovského výběžku a zpět.

 

Screenshot_20180524-164711_Škoda Connect.jpg    Dlouhodobá spotřeba od koupě.

 

 

 

Screenshot_20180524-160402_Škoda Connect.jpg     Dnes od Karlových Varů do Ústí nad Labem.

Edited by Pinacle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šmánkote průměrná rychlost 34 km/h, to jezdíš zkratkou přes les? Jinak spotřeba OK. Doufám, že se dostanu na podobný hodnoty. Koukám, že máš taky 4x4 a DSG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano mám 4x4 DSG, Koukal jsem na ty průměry a jsou to většinou jízdy po městě, takže ty to hodně snižují. Jinak delší trasy jsou OK. Jinak jezdím většinou podle pravidel, a v Německu je adaptivní tempomat výborná věc. Je to tam samej radar.

Edited by Pinacle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem byl příjemně překvapen, že by se už zajel? 4x4, manuál , najeto 7000 km. Vím že je to extrém, ale pěkný:kol-142: . 

Když jsem jel tu samou trasu ráno ( opačný směr) byla spotřeba 5,7l/100km, to je průměr 5,2 a to je mooooc pěkný. 

Jezdím svižně, žádný důchodce, často předjíždím a povolenou rychlost překračují cca o 10-15 km/hod.

Za mě spokojenost s motorem.:palec2:

 

IMG_20190221_125014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 4x4 DSG. Na delší trase s minimem dálnic jsem se na 5,5 l dostal. Na dálnici si to při 140 na tachometru bere přes 7. Běžně však mix město a dálnice a spotřeba tak 6,3 - 7,5 podle hustoty provozu. Pokud chci šetřit, tak dost pomáhá Eco režim, kdy po sundání nohy auto plachtí na neutrál a brzdit motorem začne až po přibrždění. Musím pak ale dávat pozor a při předjíždění to dát řadící pákou do sportrežimu, protože se mám pocit, že se v Eco režimu motor docela dlouho probouzí, než pochopí, že má jít do otáček.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsem psal jezdim svižně, takže jen v režimu sport a mohla by být odezva na plyn ještě víc citlivá. Zdá se mi, že rozdíl mezi normál a sport není prakticky žádný! 

Sport používám hlavně kvůli strmějšímu řízení ( překódování u Ferdy25).

Jinak mám dlouhodobou spotřebu 6,2 l/💯.

Minulý týden Budějce - Praha Ruzyně : tam přes Tábor ve dvouch 5,9l, zpátky přes Příbram ve čtyřech + kufry 6,4l.

Dálnice 135 km/h tempomat, mimo obec 110-120 km/h, v obci 70-80 km/h jízda v noci žádný provoz.andílek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby někdo náhodou hledal příspěvky například o jakémsi cukání motoru, tak už je nikdy nenajde. To je opravdu vrchol drzosti v tomto tématu "Vaše spotřeba"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najeto cca 27tis (auto mám od půlky února) a spotřeba si hodně sedla. 2.0 TDI 4x4 DSG a když jedu na tempomat nastavený na 110km/h tak to stáhnu na 5.8, trasa například Budějce-Plzeň nebo Budějce-Humpolec, občas nějaké předjetí. 

Dálnice znamená spíš 7-8.
Co mě překvapilo tak byla jízda Budějce-Rokycany s rakví (originál Škoda), manželkou a dítětem, kdy jsme se drželi se spotřebou kolem 6.5. 
Za mě je spotřeba překvapením, čekal jsem to daleko horší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V pátek jsme jeli Chorvatsko 750 km, c.a. 550 km dálnice, 3 dospělí, velká rakev plně naložená, že nešla zavřít, kufr to samí.

2.0 TDI, manuál 4x4

spotřeba - 6,6 l/km , dost dobrý:palec2:, jinak mám dlouhodobou 5,7 l/km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obdivujem, ako dosahujete taku spotrebu.

Ked idem 90 - 110 km/h, tak sa dostanem na 5,4 - 5,7 l/100 km.

 

Ale ak jazdim mesto a dialnice dlhodoby priemer 7,2 l/100 km.

Samotne mesto v špičke, s castym rozjazdom okolo 9 l/100 km.

 

Staci par rozjazdov, alebo tiahlejsi kopcek a spotreba rapidne rastie.

Neverim ze sa realne da dosahovat vyrobcom uvadzana priemerna spotreba 5,5 l/100 km a to uz mam zabehnuty motor. Od marca 7 500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, já mám zatím najeto 1200km. Jel jsem ted 320km s prum.rychlostí 88km. 50% dálnice a 50% 1 třída. tam sám a zpět ve 4+kufry. palubák ukazoval 6,9. Po dotankovábí jsem spočítal spotřebu a ukazalo se že skutečná je 5,3. zaráží mě tak velký rozdíl co ukazuje PC  a co je skutečnost. 4x4 DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 7. 2019 na 10:40, palces napsal:

Neverim ze sa realne da dosahovat vyrobcom uvadzana priemerna spotreba 5,5 l/100 km a to uz mam zabehnuty motor. Od marca 7 500 km.

dá když budeš jezdit po rovině nikde nikdo a všechno v autě vypneš a pojedeš konstantní rychlosti... takže zcela nereálný 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám najeto 17 000 km. Jezdím v kopcích, po rovině i po dálnici. Průměrná spotřeba mi klesla už na 5,6 l/100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja spotreba po 10000 km bola 6,2 l/100km. To bola zrovna letná prevádzka. Podotýkam, že v meste väčšinou nejazdím, spotrebu si sledujem a snažím sa jazdiť čo najekonomickejšie. Na jazdu po meste mám starú benzínovú Octaviu. Po 10000 km sa to vynulovalo a počíta to odznova, zrovna ako som prehodil na zimné pneumatiky. Odvtedy stále zimná prevádzka a 6,8 l/100 km asi po 7000 km. 

To zvýšenie spotreby v zimnej prevádzke ma zaskočilo a snažil som sa zistiť, kde to väzí. Na zimné pneumatiky som dal 2,5 baru. Najprv som myslel, že aj tam môže byť problém, preto som ich prifúkal po 5000 km na 2,7 bar, čiže na tzv. ECO hodnotu. Spravilo to asi 0,1 l/100 km. Ale ako sa teraz oteplilo nad nulu, všimol som si, že spotreba sa začína znižovať. Prečo sa teda zvýšila spotreba? Asi pre toto:

1. Diesel sa nevie v zime rýchle zahriať (zahreje sa niekedy až po 10 km), čo má výrazný vplyv na počiatočnú spotrebu.

2. Dieslový motor v zime neprodukuje dostatočné množstvo tepla, preto sa kabína dokuruje elektricky, čo má za následok časté pripájanie alternátora, hoci ukazovateľ pripojených spotrebičov pripojenie alternátora zdá sa nesignalizuje.

3. Rozdiel 0,6 l/100 km medzi letnou a zimnou prevádzkou pripisujem hlavne týmto dvom bodom hore, menej už valivému odporu zimných pneumatík (ako som si to najprv myslel). 

Edited by ctiborB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono stou spotřebou moc nevymyslíš, koupil jsi SUV 4x4  DSG s motorem, který je dobrý, ale díky ekoteroristům špatně nastavený . Má jen 340Nm kroutící moment, což je pro automat žalostně málo, na který tou tvojí jízdou na spotřebu a ekonomiku nikdy nedostaneš. Lepší by byl silnější 140kw 400Nm.

Ale pár věcí jde udělat pro snížení spotřeby:

1. Vyprdni se na ekonomiku a sledování spotřeby, nikam to nevede a akorát ničíš motor. Přepni DSG do režimu kde bude přeřazovat ve vyšších otáčkách.

2. Dofoukal jsi kola 👍 - 0,1 l

3. Jaký jsi koupil zimní gumy? Důležitý je index valivého odporu, horší jak C je špatně .

4. Jaký máš disky? Velký vliv má váha.

5. Rozměr kol?

6. Používáš aditivovovanou naftu? Normální nafta prodávaná u všech benzínek má jen 52 cetanů, což je málo Common Rail motory potřebují 56 cetanů. Já používám VIF i v létě.

7. Výměna oleje, max. 15 tisíc nebo rok, zapomeň na interval 30 tisíc.

8. Kontrola napětí akumulátoru. Bohužel rekuperační dobíjení stojí za hovno a baterka je pořád málo nabitá. Doporučuji v zimě jednou týdně dobít, pak se nebude po startu dlouho dobíjet a nebude se zvyšovat spotřeba.

9. Vypnout Start/Stop.

10. Pokud by si uvažoval o úpravě výkonu, mohu jen doporučit, sníží se spotřeba při normální jízdě.

 

 

Prosím tohle jsou moje názory a nikomu je nevnucují.

 

Moje poslední delší trasa Č.Budějce - Freistadt a zpět 120 km, foukala Sabina

5,3l/100 km.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnešní spotřeba, ale je to jen část  nájezdu km ve dvouch lidech, celkem najeto 220 km a průměr 5,4l/100 km.

Ale spíš chci ukázat, že ekonomika jízdy neovlivňuje spotřebu.

Pro upřesnění mám 2TDI 4x4 , 110kw/340Nm, manuální převodovka upravený výkon na 133kw/415Nm.

IMG_20200220_155524.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď normal na delší trasy do 5,5l/💯, ale je to jen pár jízd, jelikož mám volno a jezdím okolo baráku krátký jízdy tak mám na poslední nádrž 6,2 , ale opravdu krátké trasy + někdy kára.

Od března nájedu zase na běžný provoz tak uvidíme jaká bude dlouhodobá spotřeba.

Ode dneška hobluju náhradní O3, 1.5 TSI manuál, Karoq jel do servisu na opravu po srážce se srnou. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...