Přejít na obsah

Převodový olej - originál?


ferokulda

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Budu v up!ovi měnit v dohledný době olej v převodovce. Nevím stále, zda je nutno dát originál za bezmála 1600 Kč/l (přičemž jsou třeba dvě jednolitrový flašky, tedy cca 3 200 Kč), nebo zda mohu s klidným svědomím dát jiný olej, např. Castrol Syntrans Transaxle 75W-90?

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052527a2-olej-prevodovky-1l-skoda-23422.html

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/castafx75w90-prevodovy-olej-castrol-syntrans-transaxle-75w-90-1l-castrol-16601.html

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Podle Etky tam má bejt olej G 052 527 A2 - prodávaj ho i tady:

https://2062693511.eshop-rychle.cz/alfa-fiat/eshop/0/3/5/882378-OEL

(ten e-shop trochu blbne, takže jestli se objeví nějaká blbost, tak zadejte do vyhledávače to G 052527A2)

za 894,- 871,-Kč - taky drahej jak prase, ale pořád míň než jinde...

 

Tu normu asi bude plnit i jinej olej, jednou jsem ho hledal, ale nepamatuju si výsledky...

Chce to zadat G 052527A2 (nebo i s mezerama G 052 527 A2)

 

Edit: Jihoamerické verze VW up! mají uveden olej G 052527R2 a v poznámce Etky: "MAT.NR. N 052 527 A0" SAE75W

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RA/modell/UP/year/2016/drive_standart/559/hg_ug/300/subcategory/300010/part_id/4293291/lang/t

https://volkswagen.7zap.com/en/br/up!/up/2016-559/3/300-300025/

Číslo dílů synchronních ktoužků je přitom stejné. Roli možná můžou hrát úplně jiné emisní požadavky (olej s co nejnižším odporem) EU a JA ...nebo je to parametry úplně stejný olej jen jiného výrobce...

 

Napadlo mě zeptat se p. Sixty na možnost použití jiného oleje VWAG... a kdy má cenu ho měnit... (taky se na to výhledově chystám)

 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo, myslim že jsem o tom taky někde psal, jihoamerické verze s robotizovanou převodovkou ale používá shodnou SQ100 jako v Evropě (jen má na konci čísla dilu "M" což znamená hódně kratší stálej převod (4,8125) - ten je ale uváděn jako alternativa i pro Evropu (i když v jiné on-line Etce zas ta "M" v Evropě neni...) - používá ho Polo a Fabia 1,0MPI - nevim ale kam to můžou v Evropě dávat do up!-u...nákladní verze...?) - SQ100 je mechanicky to samé jako MQ100, jen má navíc ty hejblata pro automatické řazení - porovnával jsem tudíž s tou jihoamerickou robotizovanou SQ100  (oni ovšem lijou stejnej olej i do té MQ200). 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, dneska jsem měnil oil v motoru a všiml jsme si, že z převodovky to trochu kape. Před domem mám pár fleků, myslel jsem si, že je to od motorového oleje, ale zřejmě je to převodovka. Kolem šroubu byla kapka na steči převodovkévé vany. Rozhodl jsem se to tedy pořešit a našel tuhle debatu. Našel jsem následující oleje a u některých je napsáno, že je to origo ale mají jinou cenovku. Najde je to podle čísla dílu. Prosím o radu co a jak? 

 

Toto je ten origo deluxe za 1600

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-G052527A2/1002339866

 

Pro 6° manuální převodovku.
SAE 70W-75W 1050 další co vypadá jako origo

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-G052171A2/9118371

 

Minerální za 470

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-G070726A2/9215496

 

Febi žlutý 

https://www.autokelly.cz/Product/FB-21829/3188702

 

Origo WAG 75 70 žlutý

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-G060726A2/9215495

 

Olej do převodovky - 1L ORIGINÁL

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-G070726A2/9215496

 

Editováno: , autor: Citi_goGOgo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám Volkswagen UP! CNG rok 2013, nevím jak zjistím jaký týden. Najeto 247tis. a chtěl bych vyměnit olej v převodovce. Musím použít original nebo už je nějaká náhrada?

 

Stejná norma je uvedena i u těchto olejů:

https://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej-febi-bilstein-21829-1l_54166.html?gclid=EAIaIQobChMIocnSgKjv5gIVBp53Ch2bNg9cEAQYASABEgK86PD_BwE

https://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej-valvoline-gear-oil-75w-1l_256630.html

https://automedik.cz/olej-do-automaticke-prevodovky-swag-10921829

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
V 10. 11. 2019 na 10:40, janhubner napsal:

Konzultoval jsem s panem Sixtou a od konce týdne 45/2013 se z důvodů technických změn v převodovce musí použít pouze polosyntetický olej G 052 527 A2. Je drahý a zatím žádná náhrada, údajně pro VW vyrábí Shell. Měnit vždy po 120 000 km.

Celkem by mě zajímalo (a asi nejenom mě) co za takové technické změny vyžaduje jeden konkrétní drahý olej za který není náhrada? Víte někdo něco bližšího nebo nějaké novinky na toto téma? V čem asi tak má být ta výjimečnost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vůbec nevím co řešíš. Pokud mi člověk co roky dělal na konstrukci převodovek VW, slouží jako mentor a rádce současné generace a staví speciální "závodní" převodovky řekne, že existují důvody proč náhražky u převodovek nepoužívat tak to vezmu jako fakt. Pak je otázka, jestli olej vyměnit chceš nebo nechceš, člověk utratí více než 3500 za olej za úplně jiný pitomosti a neřeší to.

Btw. podle VWAG je náplň doživotní, tj. většina uživatelů to měnit nebude, mění se tedy jen při servisní akci, na vyžádání, případně to pár nadšenců udělá samo. Z pohledu aftermarket výrobce olejů je to tak zanedbatelné potenciálně prodané množství, že se mu to sotva vyplatí vyrábět. A pak do toho malého množství hodí vidle ještě rozdrobenost na různé verze, revize a modifikace.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako sorry "že existují důvody proč náhražky u převodovek nepoužívat" to je jak z reklamy. Jaké důvody? Má originální olej něco co jiný mít nemůže? Máme normy a pokud jiný olej odpovídá normě tak kde přesně je problém? Proč neřekne nikdo konkrétní důvod?

Další "je náplň doživotní". Opět jako z reklamy. Co to přesně je? Proč neřeknou například 200000 km nebo jiný nájezd? A argument že dnešní auta stejně nevydrží více jak 250000 km je taky naprosto mimo.

"je to tak zanedbatelné potenciálně prodané množství, že se mu to sotva vyplatí vyrábět" - a proto je na trhu vícero olejů různých značek, které splňují různé normy. Tak proč by jako nemohly splňovat to co potřebují převodovky VW?

 "různé verze, revize a modifikace" - jaké verze, revize a modifikace? Nemělo by to být přesně podchyceno parametry a právě normou?

 

Nakonec řeknu že pitomosti nekupuji a pokud budu mít jistotu že olej za 300 Kč mně nezničí převodovku (od toho by měly být zase ty normy) tak ho použiji klidně na 100000 km a pak ho vyměním. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@HWSpeedyKlidně si tam dej co chceš, ale jak jsem psal v podobném tématu, kde jsi se taktéž ptal, i když trochu jinou formou na totéž, tak ta  norma VW AG převodového oleje je nesehnatelná (možná záměr koncernu). Byl jsem kdysi svědkem postupného zhoršování funkčnosti převodovky (OPEL) po výměně převodového oleje, který tam údajně měl dle prodejce pasovat, i když to nebyl tedy firemně předepsaný.  Po jejím skorokolapsu a následném rozebrání mi bylo řečeno, že vlivem nepatřičného oleje došlo k tzv. spálení povrchu synchronů, převodovka šla do kovošrotu.  Já myslím, že u těchto tzv. správných olejů to je asi tak 50% na 50%, že to vyjde , nebo nevyjde. Já riskovat nebudu. Ono všeobecně o převodovkách a olejích do nich se nikde moc nedozvíš. Jednak je málokdo umí opravit a rozumět jim a Ti co to umí, moc sdílní nejsou, prostě si chrání svoje know-how, nebo jak se tomu říká. 

A jinak nevím, kdo Ti dá tu jistotu, že ten olej za 300,- Kč bude fungovat. V jedné a té samé převodovce pojede, v té druhé úplně stejné budou potíže. Do motoru se můžeš podívat buď endoskopem přes ventily, svíčky, vstřikovače, nebo v pohodě na klikovku po sundání vany, ale kdo bude chtít dnes rozdělat převodovku jen tak pro kontrolu? 

Jinak ano, dávám za pravdu, žádná "doživotní" náplň v převodovce neexistuje, je to jen marketing fabriky, já měnil dříve olej v převodovce po 60.000 km (Felicia a dříve 120), nyní po 120.000 km, ale dnes raději jen ten originál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, HWSpeedy napsal:

Jako sorry "že existují důvody proč náhražky u převodovek nepoužívat" to je jak z reklamy. Jaké důvody?

Složení toho oleje.

 

Před hodinou, HWSpeedy napsal:

Další "je náplň doživotní". Opět jako z reklamy.

To není jako z reklamy, to je bohužel holý fakt. Pochop, že 95% majitelů vozů jsou dnes jen uživatelé, servisují podle pokynů výrobce a výrobce říká netřeba měnit. Sice je to pitomost, ale je to tak.

 

Před hodinou, HWSpeedy napsal:

"je to tak zanedbatelné potenciálně prodané množství, že se mu to sotva vyplatí vyrábět" - a proto je na trhu vícero olejů různých značek, které splňují různé normy. Tak proč by jako nemohly splňovat to co potřebují převodovky VW? 

No prostě to není olej do sekačky, co se vyrábí 40 let pořád stejně a máš zajiéštěný jeho neustálý odbyt, stejně tak to není olej do motoru co se mění, při troše štěstí, i 2x za rok, kde to prodáváš po 200 litrových sudech úplně v pohodě několik let (504.00 / 507.00 je tu jak dlouho, 15 let?) nebo nějaké mazivo do heavy machinery kde ti standardizace usnadňuje údržbu. Očividně je to něco co se nevyplatí masově vyrábět a tak si to VWAG nechá míchat "na zakázku" v malosériích a tomu odpovídá i cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Citovat

VW G 009 317

Gear oil for mechanical and automatic 6 gear transmissions.

 

VW G 052 145 A2

Special synthetic gear oil with SAE 75W90 viscosity for front and rear differentials, including limited slip differentials.

 

VW G 052 162 A2

Special ATF with viscosity modifier. Suitable for 4 and 5 gear ZF automatic transmissions. Not suitable for 6 gear transmissions.

 

VW G 052 171

SAE 70W75 viscosity gear oil.

 

VW G 052 171 A2

Special gear oil designed for the manual transmissions of cars with transverse engines.

 

VW G 052 178

Gear oil with SAE 75W viscosity.

 

VW G 052 180 A2

Special gear oil for Audi Multitronic transmissions.

 

VW G 052 182 (VW TL 521 82)

Special gear oil for certain DSG dual clutch transmissions.

 

VW G 052 190 A2

Special VW gear oil for Multitronic CVT transmissions.

 

VW G 052 726

Monograde gear oil with SAE 75W viscosity.

 

VW G 052 798

SAE 70W75 viscosity gear oil.

 

VW G 052 911

Audi specification for transmissions used with longitudinal engine configurations. Products meeting this specification are of SAE 75W90 viscosity and also meet API GL-5 criteria.

 

VW G 052 990

Special ATF for automatic transmissions combined with differentials.

 

VW G 055 005

Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles.

 

VW G 055 145

Transmission oil with 3% Sturaco additive.

 

VW G 055 162

Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tohle jsou normy VW na převodové oleje? Můžeš dát nějaký odkaz, odkud jsi to vzal. Mě např. Sixta naznačoval, že to jsou tzv. produktová čísla a u těch číselných značení končících třeba A0 nebo A2 je to navíc označení velikosti balení. Třeba to značení VW G 052 182 alias (VW TL 521 82) bych pobral jako VW normu, ony normy  VW třeba u brzdové kapaliny začínají taky písmeny TL??? V tom případě bych třeba označení VW G055162 převedl do normy VW TL 551.62 apod.  Ale to jen tak teoretizuji.

No spíše si mi vrazil ještě větší klín a stále v tom mám guláš. Chtělo by to nějaký ten odkaz, jak je to doopravdy, právě, že ty synchronizační kroužky jsou z různého materiálu, popř. s různým povrchem, mosaz, uhlíková ocel, molybdénový povrch atd.. a to pravděpodobně  rozhoduje, jaký tam má být olej a jaké normy. Když se toho dopátráme, ( té normy), tak pak snad by mohl jedinec vzít olej jiného výrobce s patřičnou normou.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč prosím pořád vytahujete vyplatí/nevyplatí? O tom nerozhodujete ani Vy ani já, ale ten výrobce. A je zajímavé, že převodových olejů je nespočet od nespočet výrobců. Těm se to taky nevyplatí?

Buď ty oleje mají nějakou normu a nebo nemají. Pokud mají, tak v té normě musí být uvedeno naprosto vše aby je mohl vyrobit kdokoliv jiný. Od toho ty normy jsou. A pokud má nějaká olej nějakou normu (a jsem přesvědčen že má už jen z principu volné soutěže na trhu) tak ten olej musí být schopen vyrobit kdokoliv jiný. To jestli se mu vyplatí nebo ne nechejme na případném výrobci. 

A jak píše DušanV o materiálech sinchronů, tak pokud pro každý musí být extra olej, tak to přeci není problém. A jsme zase zpět u norem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen by mě zajímalo, kde si pobral licenční náklady 30 Euro na 1 litr oleje? To jen tak, aby si zdůraznil svoji argumentaci?

Mě by spíše opravdu zajímaly ty normy VW AG a to nejenom na ty převodové oleje. Kdyby tak někdo měl možnost sehnat tabulky všech norem koncernu, tak to by byla tedy věc . Někde určitě budou, ale z hlediska obchodní politiky si je pravděpodobně střeží jak oko v hlavě, vyjma tedy těch, co se musí zběžně měnit po dobu životnosti vozu, tj. motorový olej, brzdovka apod. Pokud někdo ty veškeré normy sežene a dá je nám tu zde k dispozici, tak mu dopředu vysekávám velkou poklonu. Ale třeba jsou někde na Erwinu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riesis somariny ten olej vymenis tak 3x za zivotnost auta. Vw nemusi nikde uvadzat nijake normi. Maju olej maju, napisu ze vyhovuje nejakej internej norme a hotovo. 

 

Inak klidne bude na flasi vw nejaka norma ze to splna. Ale to neznamena ze ten olej vw nemoze mat nieco naviac ako udava norma. 

Tak ze ked si kupis olej od ineho vyrobcu nemusi mat vsetky parametree ako vw. Uz to chapes? 

 

Este ti to napisem inac. Vw si vyrobi motorovy olej co bude splnat API SL a uvedie ze splna normu API SH. Co sa stane nic, nalejes do hocijakeho motora co potrebuje SH tak pojde. Lenze ked kupis SH a nalejes do vw motora nemusi to skoncit dobre. (ked to chce SL) {hodne pritiahnute prirovnanie} 

Wv nemusi nikde uvadzat zlozenie oleja, a norma nemusi zahrnat vsetky vlastnosti oleja. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlanAsi si mě špatně pochopil. Nikde  jsem nepsal, že k normám VW potřebujeme znát jejich  konkrétní složení a jestli VW musí , nebo nemusí uvádět všechny potřebné normy  oleje/kapalin použitelné pro svoje auta, (tedy i pro převodový olej), tak to nevím, ale  nebylo by to asi od věci. Na druhou stranu představím si jejich pochybnou argumentaci, že určitá kapalina je doživotní a basta. Mě prostě jen zajímá číselné označení norem, třeba zrovna u těch převodových olejů. Normy VW motorových olejů jsou všeobecně známé (protože se mot. olej mění x-krát a dělá to i zákazník samodomo). Předepsané složení olejů/kapalin musí jedině tak vědět mimo koncern VW AG   i  další výrobci, kteří  je chtějí  uvádět na svém výrobku, že jeho olej/kapalina danou normu VW splňuje. A taky za to koncernu VW AG tvrdě zaplatí.  Pokud to někdo z výrobců uvádí jen tak, aby se jeho výrobek prodával jako použitelný pro auta koncernu, tak pravděpodobně podvádí.  Zákazníkovy a i mě jako laikovi je to buřt, co konkrétního olej/kapalina obsahuje, hlavně když to splňuje firemní normu, maximálně mě může u oleje zajímat tak viskozita, TBN, HSTS, SAPS parametry, třeba  vzhledem k předpokládanému užívání auta.. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...