Přejít na obsah

Auto po uprave - dieselgate


Vlady25

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, Wittmann napsal:

A co přesně to dělá? EGR nedovírá? Nebo se zasekává?

Osobně si myslím, že tyhle průserové věci jako EGR by se měly řešit v autorizáku. Oni možná také budou vědět pendrek, ale přeci jen je to systém Škodovky, takže ať se postará. A ve finále má s tímto stačkoidem nejvíc zkušeností.

Co to tady tak čtu tak EGR na commonrailu + neautorizák = průšvih.

 

Stejně se to projevuje jako posledně s EGR. Při jízdě se začne blikat kontrolka žhavení a auto jede v nouzovým režimu. Vypnu/zapnu motor a dobrý než se to znova stane a rozsvítila si i pak oranžová kontrolka motoru. Ale právě se sem tam stávalo, že při konstantní jízdě auto skoro neznatelně zaškubalo 1-2x... Úplně stejný projev jako posledně a tam mi EGR potvrdili 2 různé servisy podle diagnostiky.

Dávám výpis z diagnostiky z 2.2019 kdy se to objevilo poprvé po výměně EGRu (03.2018)

 

Jestli se nedovírá/zasekává .. nevím jak to poznám

diagnostika.jpg

Editováno: , autor: Falador
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja prispejem len tolko, ze mam auto od novoty

a EGR mi menili pri cca 35tkm (na zaruku) v autorizaku za novy, kedze ma svietiaca kontrolka poslal (v ramci zaruky) do servisu,

tam diagnostikovali chybu EGR a vymenili na zaruku za novy ....

cenu neviem kedze na zaruku ale okolo 400 € to bolo aj s pracou (ak si dobre pamatam)

 

kedze som planoval si auto nechat na dlhsie tak som sa ich pytal ze ci je to normalne a co to sposobuje ... povedali ze normalne ani standardne to nie je a ze doporucuju auto viacej vytacat ze to jedine to moze pozitivne ovplyvnit

 

odvtedy som nabehal dalsich vyse 100 tkm, teraz mame asi 155tkm a vsetko OK

 

trochu som zmenil styl jazdy tak ze raz za cas tomu viacej pridam a raz za cas zase viacej podradim pri brdzeni motorom pred dojazdom ku krizovatke ci pred vstupom do dediny ci dole kopcom (mam automat)

 

ci to bol len vadny diel neviem, viem ze odvtedy s tym problem nemam

 

pred vynou som pozoroval daleko horsie startovanie ale hlavne pri vypnuti motora sa to chovalo inac ako po vymene, po vymene rychle vyplo, pred vymenou po vypnuti zapalovania akokeby to malo mat dobeh

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raz za čas to nemá smysl. Ono to má vyšší smysl vytáčet ne proto, že by se EGR vyčistil, ale proto že se méně zanáší.

Motor ve vyšším zatížený často EGR zcela uzavře a neproudí přes něj žádné spaliny. Naopak když ho šetříš tak se zcela otevírá a proudí přes něj velké množství spalin.

Proto EGRy u firemních vozů co jezdí hlavně dálky, prakticky neodchází a vydrží z továrny dokud nejdou z flotily klidně při 300K km, protože při rychlosti nad 110 km je ten egr většinou zcela uzavřený a nic přes něj neprochází.

 

Takže pokud jezdíš dál eko režim a čas od času ho vytočíš, tak egru ani trochu nepomůžeš.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak to bolo myslene mne, tak sa to bolo firemne (len moje) vozidlo,

jazdilo hlavne dlhe cesty DE, FR, a pod a ptraveze EGR odisiel uz pri cca 35tkm

 

neskor mi auto sluzi skor na kratsie trasy ale problem odvtedy nemam

 

styl jazdy ma vplyv aj na ostatne nielen na EGR

 

kamarat zase ma Passata a dlhodobo podtaca a nema problem s nicim (akurat brzdy musel menit komplet, lebo zhrdzaveli kedze ich moc nepouziva) ...

 

Ono ja by som EGR dal vycistit ak je problem v nom, ak by to nepomohlo (a problôem je v nom) tak vymena v autorizaku za novy (original), viacej to neriesil a jazdil

 

moze to byt aj olejom ci palivom a kombinacia stylu jazdy tiez spravi svoje

 

(ja jazdoim vacsinou ekonomicky, ale nepodtacam, otacky nad 3000 nie su vynimka pri akceleracii ci deceleracii) a spotrebu ci mam 3,9 ci 4,9 ci 5,9 dlhodobu na nejakej ceste ma netrapi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to že odešel po 35K km ukazuje na to že byl vadný tak brzo by ho nikdo u nového auto odrovnat nedokázal.

V podstatě jde jen o to jak moc šlapeš na plyn. Čim víc máš pedál na podlaze, tím méně se EGR používá a tím déle vydrží.

V neposlední řadě se egr rychleji zanáší když motor špatně spaluje, protože tyhle verze si bohužel berou spaliny ještě před DPF...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, 15degren napsal:

protože při rychlosti nad 110 km je ten egr většinou zcela uzavřený a nic přes něj neprochází.

 

Dovolím si nesouhlasit. Na 6° při 110 km/h je EGR na cca 30% stejně otevřený při ustálené jízdě. Zavírá se na 100% pouze při akceleraci (při jakýchkoliv otáčkách motoru), jinak i v minimálním otevření je vždycky. U dieselgate softwarů bývá otevřený víc a před dieselgateové softwary ho zavírají víc. Konkrétní příklad - po DG dokázal být otevřený i na 50% při tomto stylu jízdy, teď obvykle je na 30%. To je jeden z dalších důvodů proč EGR s DG softwarem odchází dřív a současně s tím i vstřikovače CR, jelikož DG software u nich při běžném (neregeneračním) průběhu dává až 3 vstřiky na cyklus ale před DG dává jen jeden = DG software opotřebovává všechny komponenty vstřikovače víc, což dokazuje častější reklamace EGR a vstřiků u po DG updatu vozidel celého koncernu VAG a kolikrát i záruční uznání reklamace. To byl taky hlavní důvod proč jsem do downgradu šel, druhý pak snížení spotřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 9. 2019 na 22:30, Wittmann napsal:

Osobně si myslím, že ten EGR se tak rychle nezanese. Spíš je otázkou, co tomu je doopravdy. To že platíš čištění ventilu ještě neznamená, že je to potřeba udělat. Možná je nový EGR vadný a přidírá se, nebo je od samého počátku vada úplně někde jinde.

 

EGR na tomhle motoru bez následků nedeaktivuješ.

 

A jaké jsou následky deaktivace EGR na tomhle motoru? Vyšší emise a...?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, stanly napsal:

Neznáte někoho kdo dělá downgrade software dieselgate ve východních Čechách?

Jsem z HK a ve  VČ jsem nikoho nenašel a to jsem poptal asi 8 firemm, buď dělají čiptuning, anebo to neumí vůbec, nebo nemají přístup k datům, anebo za to chtěli naprostý nesmysl. Proto jsem si udělal výlet do Třebotova do Motorpoweru, kterého využívají i redaktoři Světa motorů pro své testy. A  byl jsem spokojený. Byla to záležitost na 20 minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To netuším, mnee se tahle feature bohudík netýká, po ne úplně top zkušenosti s BMN jsem na naftu zanevřel. Jenom vím že se tím Petr zabývá a dost lidem to dělá. Většina z nich to spojí s nějakou úpravou ať už kódování, nebo třeba chip takže cena bude vždy individuální [emoji6]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zhruba pred rokem jsem koupil S2 1.6tdi 77kw 2012 auto bylo nacipovane, ten chip byl od .... a proste jsem ho nechtel, nechal jsem tam dat origo 9978 v domeni ze skodovka vi co dela a jezdil.

Auto nezralo dalo se i za 5.5l

 

 ja ten motor neznal nevedel co od nej cekat ale nevyhovoval me proste otravna jizda pokud jsem zapomel vytocit 2ku tak se 3ka nechytla na 5ku se nedalo jet 85 proste shit!

ted jsem tam nechal dat 9971 a nestacim se divit kdybych to auto koupil nove a oni me ho takhle znicili to nemohl nekdo prejit

ted je to jine auto!! kdyz vytacim motor nerve, takze se to subektivne mnohem lip toci a jede od spoda lip takze tocit nemusim

stejne trasy a o 1l mensi spotreba je neuveritelny jaky shit z toho legalne po DG udelali se divim ze jim nekdo nerozbil hubu

Editováno: , autor: pagotamd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Řikal ti proč tam dával 9015 ? Má k tomu nějaký důvod ? Ze začátku dával 9972, ale všiml jsem si že s tím SW i když je to verze před DG má tendenci podstatně víc svinit DPFko... i ten EGR se fakt hodně otevírá o proti starším verzím.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevysvětloval mi to, důvěřoval jsem mu, přišlo mi to jako taky dost velký skok zpátky, ale nikde na internetu jsem changelog nenašel k jednotlivým verzím. Každopádně Kamarád co u něj byl se Sharanem s motorem CFGB tak dostal 9955 s důvodem, že má AdBlue a jsou v něm důležité změny právě pro tento systém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes mi pan Petr (Motorpower) provedl downgrade DG u Octavie 2, motor CFHC. Auto získalo zpět svoji bývalou sílu, spotřeba šla dolů. Uvidíme jak to bude s regenerací DPF (doteď každých 250 km). Takže super.

Bohužel nějakou shodou okolností, i když se do světel nesahalo, přestaly svítit světla pro denní svícení v nárazníku. Přes diagnostiku nejdou nastavit, jako denní svícení jdou nastavit jen mlhovky. Čím by to mohlo být, občas to házelo chybu levého nebo pravého světla DS? Teď nejdou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...