Přejít na obsah

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

372 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Vloženo

Můj Karoq 1.5 TSI DSG (2019) je bez škubání, zatím jsem ho nezaznamenal. Ano, první a druhý rychlostní stupeň je trochu plochý a bez tahu, ale to je něco jiného a dá se na to zvyknout.

Vloženo

Podle mě to lehké cukání při zahřátém motoru je jen dvouválcový režim, je to někdy malinko znát, ale to je naprosto minimální. Průšvih je to cukání při zahřívání motoru a ta ztráta výkonu při nižších otáčkách na 1 a 2 rychlostní stupeň u MAN. To opravdu ničí celkový dojem z auta. Ale pokud to dělají pouze škodovky je to divné....

Vloženo
14 hours ago, lirap said:

Podle mě to lehké cukání při zahřátém motoru je jen dvouválcový režim, je to někdy malinko znát, ale to je naprosto minimální. Průšvih je to cukání při zahřívání motoru a ta ztráta výkonu při nižších otáčkách na 1 a 2 rychlostní stupeň u MAN. To opravdu ničí celkový dojem z auta. Ale pokud to dělají pouze škodovky je to divné....

Podle internetu, tak to dělají kromě Audi, všechny auta od VAG, které mají tento motor. 

Vloženo

Len nahodny tip: nebude to tym, ze niektore audiny maju v long coding-u driving profile switchover nastavene "direct?"

 

Nejaky majitel jednapäťky by to mohol skusit.

Vloženo
1 hour ago, Extra2 said:

Podle internetu, tak to dělají kromě Audi, všechny auta od VAG, které mají tento motor. 

U mojej o3 fl s 1.5 manualom sa nic take nedeje. Ziadne skakanie ani strata vykonu. Neviem od coho to zavisi. Skusal som so start/stop, bez neho, rozbeh len so spojkou, s vyssimi, otackami, nizsimi otackami. Stale to bolo pekne plynule. Aj ked son radil z 1 na 2.

Vloženo

Mám VW Golf 1,5 TSI EVO (150 PS) M6 modelový rok 2018 kúpený 12.2017, bez filtra pevných častíc, najazdené 27000 km. Trhnutie pri rozjazde v 1.st je od začiatku, najmä pri zahriatom motore. Reklamoval som, importér uznal, zatiaľ táto vada odstránená nie je; vraj mám čakať. Dokedy?

Vloženo (editace)

Iba sem popisem skusenost s 1,5 TSI DSG OPF v Superbe....

U mna ziadny s tu spominanych symptomov nieje.Auto vyrobene koniec 26.11. 2018.

Chodi krasne bez sklbania,trhania,straty vykonu,aj za uplneho studena pri rozbehu tesne po nastartovani.

Neviem teda cim to je,ale u mna u uvedenej motorizacie uplne vpohode a bez vyhrad.

Editováno: , autor: Patrik1971
Vloženo

Někdy v 11/2018 jsem měl náhradní auto, a byla to O3FL právě s tímto motorem 1.5 TSi/DSG, skoro nová  (cca 5.000 km). Potvrzuji toto chování, možná to nebylo vyložené škubání (to možná eliminuje DSG), jako spíše takový přidušený, líný rozjezd , motor je fakt divný (mj. hlučný, málo dynamický), samozřejmě srovnávám subjektivně se svým autem. Já bych to takového motoru s touto zkušeností nešel ani náhodou. Ale možná nebyl ještě pořádně zajetý...

Vloženo

Možno sa to bude zdať málo pravdepodobné, aj mne sa to zdalo, keď som sa s tým prvýkrát stretol......pátral som po tomto jave u iných značiek áut, hodne som našiel u majiteľov Oplov, ktorých trápi podobný problém s trhaním motora, u nich to bol 1,4 turbo 110kW - nakoniec sa to vyriešilo olejom, GM vydal nový olej, ktorý je odolný voči LSPI - Low speed pre-ignition.

 Akú značku oleja a viskozitu tam dávate?

 

Aj mne sa to zdalo divné, ale im ten nový olej pomohol...pozrite si o LSPI viac na nete......

Vloženo

Pokud by to bylo LSPI jako u Oplu, tak tam je to úplná katastrofa. A ani ten olej to u Oplu úplně nevyřešil. Z popisů chování 1.5 TSI si to ale nemyslím.

Vloženo

Ono konštrukcie motora sú úplne iné.....ale prejavuje sa to podobne, keď si viac preštudujete, čo hovorí net o LSPI....

Napr. Castrol, čo som našiel je svojim zložením odolný voči LSPI....preto by bolo dobré zhromaždiť informácie, akú značku a viskozitu 

ľudia dávajú do motora.

 

Mohli by ste pls o tom popísať?

Vloženo

Obávám se, že nemohli, poněvadž většina z majitelů 1.5 TSI tam má olej ještě z výroby. A co tam ŠA dává? Něco, co odpovídá koncernovým normám => VW 508 00? Co řeší Opel vím, sleduji jejich fora.

Vloženo

Jsem zvědav, co to nakonec bude a jestli se to někdy dozvíme. Je zajímavý, že v UK lidi píšou, pokud se tedy ten motor tak chová, že to nepozorují na zpátečku, ale hlavně jen na 1čku a méně pak na vyšších rychlostech, jak u manuálu tak DSG, na studeným i zahřátým motoru. Jaký "kouzla" s mapami jsou asi v ECU provedený ...

 

No, z toho projevu a situacích, kdy se to má projevovat si nemyslím, že by šlo už o probíraný zahřívání katu po studeným startu, ale narazil jsem na to, že problém stability chodu přímovstřikových benzínů v zahřívací fázi je docela fenomén a hodně se s tím bojuje ...

 

https://www.cambustion.com/sites/default/files/applications/HFR500/HFR09v01 GDI cold start catalyst heating strategy combustion instability.pdf

http://aa-boschww-uk.resource.bosch.com/media/__uk/workshop_world/ww/news_special_workshopworld_1/pdf/sms_tips_technology_2014_nr76_en_58954.pdf

 

GDI combustion instability

 

Takže kdyby někdo s tímhle motorem, u kterýho se projevuje ten klokanský rozjezd, mohl mrknout diagnostikou na to, jak jsou řízený oba vačkový hřídele, prípadně číhnout i na to, jestli diagnostika nezaznamenává výpadky zapalování (ano, pokud jich nebude více než je nastavený limit, ECU je sice zregistruje, ale chybu nezapíše ani MIL nerozsvítí), případně zkontrolovat další hodnoty jako otevření klapky sání atd. tak by to mohlo situaci objasnit.

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...