Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

360 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Test Superbu 1.5 TSI, Recenzent zmiňuje problematické rozjezdy, práci se spojkou a cukani...

V podstate úplně to samé můžu prohlásit o mém leošovi...

 

Mě vůbec udivuje jak něco takového mohli vypustit do světa. První 1.5TSI už se prodávají přes rok a od té doby se evidentně nic nestalo... 

 

https://www.autojournal.cz/test-skoda-superb-15-tsi-dava-zakladni-motorizace-smysl/

Screenshot_20190511_184028.jpg

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj stručný příběh..............léto 2018 projíždka s kodiaqem 1,4tsi,září objednán 1,5tsi s filtrem (již nešla 1,4tsi). Dodán 5.12 a od 5.12 jezdíme. 

První reklamace hopsání u dealera v lednu po cca.2000km. Bohužel jim se závada neprojevila bylo napsano v reklamačním listu, a jen řekli že bude soft aby ten projev zlepšil,což jsem nepochopil.......v březnu jsem již byl naštvaný a stále nikdo nic nevěděl tak jsem napsal na ŠA a čekal, po týdnu bez odezvy a pak jsem to znova přeposlal a urgoval. Ozvali se z centra péče o zákazníky. První teda že nám nabídnou kompenzaci než bude soft - dostali jsme finance na nákup věcí z eshopu škoda.....tak se nakoupilo.......a tedka přišel soft........dealer řekl že to je OK a opraveno, necuká. Týden byl celkem klid a pak chladněji a ejhle.....zase cuká.............tak jsem byl nasraný až vytočený a napsal jsem znova na ŠA jestli si dělají srandu, že to cuká stále, že nejsem spokojený a nakonec mailu že ať sem přijede někdo z boleslavi a ať si auto odveze a opraví, nebo ať si ho vezmou a dají nám peníze........no a pak to začalo.......ozvali se ŠA že nám vrátí plnou kupní cenu atd......včera vráceno a týden předtím objednán novej kus. Prej nové kusy to nedělají a mají něco jinak......zda mají něco nějak konstrukčně v motoru jinak mi nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil, nikdo se nevyjádřil. Jak zde někdo psal, bude novej soft a ten prej to cukání odstraní úplně?! Co mě mrzí, že jsme si auto krásně zajeli, auto vráceno s najetými 6000km. Není to mustr , ale kdy nejsem spokojený tak se ozvu. Mnoho lidí s mým autem jelo a každej se divil co se to děje.......tak za mě, všem držím palce ať tyto patálie vyřeší.........já jsem nyní bez auta a čekame na novej kousek........

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no celkově mě to mrzí, že člověk má problémy s novým autem. Ale vzhledem k tomu, že dnes se vše jede na kusy a poté až na kvalitu, kterou škodovka ještě jakž takž drží, tak musím na druhou stranu uznat a z toho co píšeš, že se k tomu zase celkem férově postavila a začala jednat. To že ti vzala zpět auto a dá ti nové, mě mile překvapilo. To se opravdu jen tak nevidí. To že ti Škodovka dala nové auto, kde to již nedělá chápu, nové znovu zaplatíš a oni starší v operáku nebo s menším nájezdem lépe prodají s tím, že to nejdříve opraví, už jsem to slyšel i od různých jiných mechaniků, že ty co jsou v roce MR2019 tak jsou trochu jiné, bohužel nikdo nevím nebo neřekl v čem.

Jinak toto vina škodovky až tak není, motor si sami nevyrábí, motor vychází z části od AUDI či VW, škodovka jej většinou nakupuje a poté montuje do svých aut. Stejně tak Seat, Audi, VW, v tomhle bych škodovku nějak nehanil, však oni o tom moc dobře ví 

 

Tak pak napiš, jak to jezdí, docela mě to zajímá.

Já pořád zvažuji 1.5TSI, ale nyní jsem i koukal že se nechá udělat chip, a to z 110kw na 132kw, což by odpovídalo starší verzi 2.0TSI a to už by šlo. Každopádně bych chtěl mít jistotu, že opravdu 1.5 tsi neskáče, neb v autě za 1mil. kč by mě to taky sralo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, mhhory napsal:

no celkově mě to mrzí, že člověk má problémy s novým autem. Ale vzhledem k tomu, že dnes se vše jede na kusy a poté až na kvalitu, kterou škodovka ještě jakž takž drží, tak musím na druhou stranu uznat a z toho co píšeš, že se k tomu zase celkem férově postavila a začala jednat. To že ti vzala zpět auto a dá ti nové, mě mile překvapilo. To se opravdu jen tak nevidí. To že ti Škodovka dala nové auto, kde to již nedělá chápu, nové znovu zaplatíš a oni starší v operáku nebo s menším nájezdem lépe prodají s tím, že to nejdříve opraví, už jsem to slyšel i od různých jiných mechaniků, že ty co jsou v roce MR2019 tak jsou trochu jiné, bohužel nikdo nevím nebo neřekl v čem.

Jinak toto vina škodovky až tak není, motor si sami nevyrábí, motor vychází z části od AUDI či VW, škodovka jej většinou nakupuje a poté montuje do svých aut. Stejně tak Seat, Audi, VW, v tomhle bych škodovku nějak nehanil, však oni o tom moc dobře ví 

 

Tak pak napiš, jak to jezdí, docela mě to zajímá.

Já pořád zvažuji 1.5TSI, ale nyní jsem i koukal že se nechá udělat chip, a to z 110kw na 132kw, což by odpovídalo starší verzi 2.0TSI a to už by šlo. Každopádně bych chtěl mít jistotu, že opravdu 1.5 tsi neskáče, neb v autě za 1mil. kč by mě to taky sralo. 

Brat mal tiež problém pri novom aute...bola to Škoda Fábia a tiež motor, pri najazdených cca 5000km sa mu nedal naštartovať. Tak do zobrali do servisu, komplet rozobrali motor a museli postupovať presne podľa pokynov z výroby...poskladali opravili a ostala mu aj záruka na auto.  Ja som presne tak premýšľal nad motorom ako píšeš, len vtedy ešte nebol 2.0TSi a čakať sa mi už nechcelo, potrebovali sme riešiť väčšie auto. Aj som uvažoval nad chipom motora, ale zatiaľ sa vôbec nedá tento motor nachipovať. Teraz stačí tých 110kW a keď sa bude dať, tak potom možno pouvažujem. U mňa zatiaľ motor OK, nehopsá...aj keď čítam, že sa to prejavuje viac keď je chladno....uvidím v zime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Michal B. napsal:

Prej nové kusy to nedělají a mají něco jinak......zda mají něco nějak konstrukčně v motoru jinak mi nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil, nikdo se nevyjádřil.

 

Jedna paní povídala ... Prošel jsem si v ETKA vše k DADA, a v modelovém roce 2019 se až na jeden díl nezměnilo nic zásadního, co by mělo mít vliv na chod motoru, a to včetně elektriky, tedy MY2019 používá ty samé díly jak od 30.7.2018, tak dnes. Ta jediná věc, která odpadla k 1.4.2019 je vysokotlaký čerpadlo benzínu před railem, původní číslo 05E127027, nové 05E127027D.

Už s ohledem na termín výběhu z výroby toho původního čerpadla si dovolím říci, že to spolu s hopsáním za studena nesouvisí.

 

O updatu z 19.3.2019 víme, a že se projevuje po nahrání jaks popsal, tak vážně netuším, jak by se mohl projevovat jinak v autech co sjíždějí z linek nyní.

 

Rád si proto počkám na zkušenosti s druhým 1.5 TSI v Kodiaqu, který Ti bude dodán co nevidět, ono vlastní zkušenost je vlastní zkušenost a i kdyby Ti někdo zase říkal nějaké pohádky, tak teprve až to budeš moci reálně posoudit sám, to bude to jediné, čemu budeš moci uvěřit B)

 

Ano, Škodovka tento motor nevyrábí, ani k němu nevytváří soft, na to je VAG koncern dostatečně diverzifikován. Ale to nic nemění na tom, že ten motor mají v nabídce, takže za něj nesou zodpovědnost také jako výrobce vozu.

Editováno: , autor: rayx
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, mhhory napsal:

Tak pak napiš, jak to jezdí, docela mě to zajímá.

Já pořád zvažuji 1.5TSI, ale nyní jsem i koukal že se nechá udělat chip, a to z 110kw na 132kw, což by odpovídalo starší verzi 2.0TSI a to už by šlo. Každopádně bych chtěl mít jistotu, že opravdu 1.5 tsi neskáče, neb v autě za 1mil. kč by mě to taky sralo. 

 

Asi bych se na chip po dobu záruky vyprdnul vzhledem k tomu, že ten motor dělá tokové brikule, ostatně to ještě nikdo moc neumí nachipovat.

 

Další otázka jestli má smysl chipovat, když dobře zajeté motory dosahují 132kw a 260-270nm - přikládám aktuální test ze světa motorů.

Porovnávají tam 1.4 vs 1.5, kdy nový motor má znatelně horší dynamiku. Dost si teď drbu hlavu, že jsem před rokem nestihl 1.4 nebo 1.8TSi - mohl jsem mít multilink vzadu, motor s lepší dynamikou bez houpání, nizkoviskozniho oleje, filtru pevných částic ? Ale před rokem jsem měl jiné starosti než nákup auta ?

IMG_20190513_114253.jpg

IMG_20190513_114306.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Čočkyn napsal:

Já tomu věřím. Vím min o 4 ks 1.5 DSG co necukaj. Se 2 jsem jel osobně

A vypíšeš tu pro kompletní info, v jakých vozech ses tedy s tou 1.5 svezl a který další dvě jsou OK?

Značka a model, manual nebo DSG, předokolka nebo 4x4, datum výroby a pokud možno i najetý km a jak teplotu motoru tak okolí v době svezení?

To jsou všechno faktory, který to evidentně ovlivňují, bez toho lze těžko posoudit, jestli se to projevilo, neprojevilo či jsi tomu nedal šanci se projevit B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tu psal několikrát, Karoq 4x4 má jinou ECU motoru i jiný soft než Karoq předokolka, tedy 4x4 má 05E906018 S, předokolky maj 05E906018 P (bez OPF) nebo 05E906018 R (s OPF) ...

Divil bych se proto, kdyby si Kodiaq 4x4 vystačil se stejnou ECU jako předokolky, přestože ETKA pro 4x4 žádnou ECU pro motor neuvádí, jediná nabízená je 05E906018 AF ...

Ovšem s ohledem na aktuálnost ETKA, něco podobného je u SIII, tam je 05E906018 C přiřazena taky jen předokolce, a přitom ji perou i do verze s DSG, tak asi tak ...

 

Každá ECU má i svůj příslušný soft, jaká "kouzla" to obsahuje je ale už jen znalost pár zainteresovaných ... Proto je třeba porovnávat shodné varianty, jinak dojde ke zkreslení B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to ví jen VAG, co si ve svém jediném katalogu dílů (pro autorizáky ETKA = Elektronischer Teile KAtalog nebo nezávislý servisy ETOS = Elektronisches Teile Ordering System) svých vozů pro celý svět uvede a jak moc je to správné. Žádný jiný informační zdroj pro díly nemají a jsou na něm tedy všichni ve VAGu závislí ...

A upřímně, pokud by informace katalogu pro rok dva staré modely neměli být správné, máte jistě dobrý pocit, když si takový nový vůz koupíte a necháte pak servisovat autorizovaným servisem, který v tom katalogu hledá potřebné díly pro servis a opravy.

Takže až na drobnosti buďme rádi, že VAG má svojí ETKA a jen se můžeme domýšlet, co je vede k tomu, že ne vše tam sedí i pro aktuální modely, jestli je to problém VAGu, jaký data poskytuje, nebo LexComu, jak systém provozuje a spravuje ...

A pokud by tedy ETKA nezobrazila změnu dílu, ať už jen změnou indexu a nebo celého čísla dílu, jak by se jim v tom asi pracovalo a měli pořádek nejen ve skladech ale i u dodavatelů? Ano, různé barevné tečky či jiné značky známe, ale to je většinou věc kontroly dílu a ne provedené změny dílu ...

 

P.S. - a jsem tedy zvědav, jak se bude DADA chovat i v nové SCALE, kde to má ECU motoru 05E906018 AB (další varianta, u Škoda zatím nikde jinde nepoužita, jinde např. u VW POLO) a co je zajímavé, je u ní info o použití pouze do 8.7.2019 ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je mazec ten nástup toho výkonu 1,4tsi vs 1,5tsi tomu se až nechce věřit. Ale za mě 1,5tsi te pomalu akcelerace sedí, kodiaq to měl stejně. ten filtr a přiškrcení udělalo s tím motorem hrůzu. Oni konečně tsi vychtaj a pak to zabijí eko normami. Veliká škoda! Kdyby ten filtr v 1,5tsi nebyl a motor nebyl uškrcený tak by měl VW goup prodeje ještě vyššííí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 hours ago, rayx said:

A vypíšeš tu pro kompletní info, v jakých vozech ses tedy s tou 1.5 svezl a který další dvě jsou OK?

Karoq 1.5TSI/110kW DSG, predokolka, vyrobeno koncem dubna 2018

Mam garazove stani pod domem (vetrane), teplota v zime +4st proti venkovni teplote

Rano jezdim do kancelare 10km (7km dalnice, 3km mesto), pres den stoji auto venku na firemnim parkovisti

 

Poskakovani jsem nikdy nepocitil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to bude tim že mám manuál ??  a ještě k tomu Leona. Tj. u mě se režim sport omezuje jen na nastavení přes displej a to motoru, respektive sešlápnutí pedálu nikoli k automatické převodovce.

Ale zde se má přeci řešit poskakování motoru 1.5TSI na které můj fešák trpí také. Dnes mi volali ze servisu, že se jedná o závadu "klokan" a že se tedy čeká na nový SW a bude svolávačka...?

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...