Přejít na obsah

Ruční brzda


Dodi 15

Doporučené příspěvky

A ty máš bubny nebo kotouče? Pokud bubny, nech si vyčistit brzdy, to uvidíš ten rozdíl! Brzdy by se měly čistit každé dva roky v rámci pravidelných prohlídek. Dělali ti to někdy? Lanovody se podle DP nemají seřizovat, jen v případě jejich výměny, o zbytek se mají postarat ty samostavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je 1,5 roku starý, má bubny /na Cígo se kotouče snad nikdy nedávaly/ ručka brzdí krásně, jen mě vadí, že poměrně vysoko. Třeba u Rapida /kotouče/ tahám na 2-3 zub a Cígo odhaduji 6-7-8 zub, prostě vysoko. Jezdí s tím žena a ty to je jedno, ale když s tím jednou za čas jedu, tak mi to přijde nepřirozený. Kdyby někoho něco napadlo, tak ještě písněte. Když tak to nechám na jaro na servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ono je to v tématu Citigo..... Já podle toho, že tě znám hlavně z Rapidí sekce.
Každopádně to bude tím sajratem u brzd uvnitř. Prostě pakny nechodí správně a je pak ovlivněný samostav. Ono by to chtělo čistit skoro každý rok, mě příkladně to zase brzdí trochu hůř a to je mám čištěný před 10tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Je to asi normální jev u bubnových brzd, mám nové Citigo a taky ručka brzdí až nahoře. Parkuji v prudkém kopci a ručku tahám až k origo loketní opěrce :(. Sichruju to kvaltem aby auto nesjelo do silnice když třeba prší a když zhasnu motor tak chvilku ještě stojím na spojce abych měl jistotu že auto stojí na brzdách a né na motoru (rozvoďáku) aby se nevytahal váhou auta. Lepší způsob neznám a cihlu pod kola dávat nehodlám :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Je normální, že u Citigo zamrzá nebo zarezá ruční brzda. Nikdy se mi to u žádného auta nestávalo, včetně staré Felicie. Maximálně se to lehce chytlo ale uvolnilo se to lehkým popojetím. Ale u Citigo nám během zimy asi 3x regulerně zcela zamrzla, tak že to prostě nepovolilo ničím a muselo se čekat až se během dne oteplí :). Vyčištění v servisu nemělo žádný znatelný efekt a teď už to dokonce zarezne i po pár dnech stání během deště či ve vlhku a uvolnit to jde opravdu jen velmi těžce po opakovaném popojetí. Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nám taky zamrzá. Brzda seřízená a vyčištěná každý rok. Při velkých mrazech přes noc ji raději nepoužíváme. Auto naštěstí stojí relativně na rovině. Zdá se mi, že lanko normálně povolí, takže v bowdenech to není. Nějaká vlhkost v bubnu? Řešíme prudším rozjetím, ozve se rána a přestane to brzdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎15‎. ‎4‎. ‎2019 na 11:18, mike_k napsal:

Je normální, že u Citigo zamrzá nebo zarezá ruční brzda. Nikdy se mi to u žádného auta nestávalo, včetně staré Felicie. Maximálně se to lehce chytlo ale uvolnilo se to lehkým popojetím. Ale u Citigo nám během zimy asi 3x regulerně zcela zamrzla, tak že to prostě nepovolilo ničím a muselo se čekat až se během dne oteplí :). Vyčištění v servisu nemělo žádný znatelný efekt a teď už to dokonce zarezne i po pár dnech stání během deště či ve vlhku a uvolnit to jde opravdu jen velmi těžce po opakovaném popojetí. Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.

 

Zařaď zpátečku a pak teprve vypni zapalování. A je zaparkováno. Parkuju takhle už šest let a ručku nepoužívám, v zimě už vůbec ne.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, PavkaKorčagin napsal:

 

Tvoje řada je fajn, ale pro uživatele mike_k nepoužitelná, bo sám píše : ""Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.""

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Za mne k zadnim brzdam-když jsem si sahnul po jízdě na bubny, jeden byl na omak teplejší než druhý ... Podezření bylo na samostav.. Tak jsem to kuchnul a byl zareznuty čep od pantu ručky=rozhybano na sucho a teď ok. Dotyčný buben ani nešel normálně sundat ani palici, tak jsem vrnul dírku zevnitř, jiný normální způsob mne nenapadl. To zasekavani se mi taky občas stalo.. 

IMG_20190615_192542.jpg

IMG_20190615_193306.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

A taky mám problém s ruční brzdou dokonce i občas pískaj brzdy zadní přibrzdují 2x rozděláno a vyčištěno a ted je to lepší a flexou strhnuty hrany bubnů,přišlo mi že už jsou po 200 tis km bubny na výměnu:-) zkusím doštělovat pod plastem u ručky, jinak brzdí až úplně jak je řečeno u stropnice:-D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Sice už je Citigo prodané a na téma jsem úplně zapomněl odpovědět. Tak snad někomu pomůže, že určitá série (moje r. v. 09/2015) měla špatné pakny. Tyto při reklamaci vyměnily a už se ne buben nelepily. Řešeno to bylo po 5 letech v rámci prodloužené záruky (takže na poslední chvíli). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...