Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 17 hodinami, eiben napsal:

Kuwa taky mne to pripada divne a ve Skodovce mne rekli, ze je vse v poradku.  Muzete to jeste vyzkouset kdyz bude auto stat prepnout na Sport a zlehka dat 1000-1500 otacek jak se bude auto chovat. At to mam 100% potvrzene nez na ne vletim.

Diky za odpovedi

Rano som to skusal 2x, pri stojacom aute dal z D so S a potom pridal plyn a tahalo to hned

před 22 hodinami, Kelso napsal:

Ahoj
po vacsiom pocte odjazdených km sa to hlucne spravanie na 2 valce zlepsilo? lebo aj na mojom aute je zjavne pocut a citit kedy ide na 4 a kedy na 2 valce a to aj ked je motor v sportovom rezime a toci 2000 otacok.

 No to byl první Kodiaq, ten jsme vrátili a druhý kus je již ve dvouválcovém režimu neslyšitelný.

před 2 hodinami, Kelso napsal:

Rano som to skusal 2x, pri stojacom aute dal z D so S a potom pridal plyn a tahalo to hned

 

Diky budu muset zajet do servisu. Hlavne, ze to mechanik zkousel a rekl vsechno v poradku !!

V 27. 11. 2019 na 13:05, Čočkyn napsal:

Zeptám se, vy co jezdíte na S tak pri 90-100 km/h když jedu tak 7 rs to nikdy nezařadí, jezdil bych jen na 6 rs máte to taky tak?

Vcera som sa nato zameral a ked to pri drzi 6 na S rezim a manualne to prehodis na 7 (pod volantom mam packy) tak si to tam potom necha aj S rezim neprehodi to naspat na 6

před 4 hodinami, Kelso napsal:

Vcera som sa nato zameral a ked to pri drzi 6 na S rezim a manualne to prehodis na 7 (pod volantom mam packy) tak si to tam potom necha aj S rezim neprehodi to naspat na 6

Jojo, taky to tak dělám ? 7 rs na režim sport to dá přesně ve 130km/h. Je to podle mě tak schválně na dálnici děláné. Ale když jedu přesně 90 tak ten 7 rs mi přijde dost utrápenej. Nastavuji na tempomatu 93-95 a to pak už je lepší.

  • 3 měsíce později...

Tak co dlouhodobé zkušenosti? Není to auto nějak moc utrápené? Viděl jsem hromadu recenzí, seděl jsem v tom na pár hodin, ale reálná zkušenost za provozu mi chybí.

Mám zatím za 6 měsíců najeto přes 6tis km a u mě ok. Okresky, město, dálnice vše ok. Dlouhodobá kolem 7,4 l/100km, ale s teplejším počasím to padá skoro o 1L/100km dolů. Utrápenej motor to není. Tankuju jen shell v-power z 99% jinak verva 100 z benziny ale těch v okolí moc nemám.

Napodobne, vobec to nieje utrapene, uplne v pohode staci na normalne jazdenie, sportove auto to nebude ale to je kazdemu jasne. Ja mam spotrebu okolo 6L, velmi zalezi ci je plynula prenavka (ak je da sa jazdit do 6) alebo nejake zapchy, v zapchach vie zrat o dost viac, najazdene mam 5700 km.

  • Autor

Osobne som na 1,5 Tsi prechadzal zo 140kw dizlu v 4 kolke a uprimne,posobi na mna ovela sviezejsie,lahsie/predsalen skoro -200kg oproti dizlu v 4kolke hra svoje/ a uplne dostatocne,o trapeni sa neda vobec rozpravat.Jasne ,plne nalozene a v rychlostiach vysoko prevysujuce nase povolene,rychlostne limity tam chyba samo ten krutiak,ale uprimne,kde a kolkokrat to realne uz teraz vyuzijeme.

Spotrebou som podla apky dlhodobo 6,8/dizlova 4kola ju mala 6,2/,najazdene mam skoro 23000 km.A ako bonus to neskutocne ticho.......

  • 3 měsíce později...

@Patrik1971 Patriku ahoj, se vším souhlasím? Ten motor je neskutečný, se Scalou doslova zametá? Do Supa je to podle mě PLNOTUČNÝ motor a konkurent 2.0.TDi. 140kw verze ve 4x4 mu ujede ( 1,5 ve scale), ale není to nic hrozného. Kdo jezdí okresky, vesnice a dálnici jen občas je tato 1.5 TSi do Supa jasná volba.?

Jen věřme že plasmová vrstva ve válcích se neoloupe a rozvody nebou tak hrozné na výměnu, jak tady někteří píší?

Já věřím žeto bude OK??

Rozvody? Mechanicky to problém nebude, ovšem toto potřebuješ k tomu, abys je nastavil po výměně (samozřejmě kromě patřičného sw a znalostí):

 

1612043145_1.5TSIppravky.thumb.JPG.1ce02a230df864513bdc747c73745dc4.JPG

To bude asi podobny i s 1,4tsi ACT 110kw vid ?

Je to docela dost dobře možné, má to totiž také přestavování obou vačkových hřídelů.

@Pawouk Díky? Zajímavé, až děsivé? 

Nemáš náhodou informaci, jaký je interval výměny?

Je to šokující, ale není předepsán, dokonce už ani jejich kontrola není v dílenské příručce předepsaná - příslušná kolonka je proškrtnutá... Ještě pro 1.4 TSI EA211 byla kontrola po 240 tkm a pak každých 30 tkm. Podle aktuálního vydání DP OIII ovšem zrušili i to. Tak nevím.

No pri 1.0 bola udavana zivotnost motora 350tkm, tak ked to vylepsili pri 1.5 na 250 az 300tkm, tak je vlastne dozivotny.... 

Skodovka neuvadza zivotnost pre 1.5?

Upraveno od atlan

Ne, a kde by to měla uvádět? Nikdy to v žádných veřejně přístupných oficiálních dokumentech neuváděli. Nebo snad ano? A kde? Nepočítám v to nějaké marketinkové žblebty v tisku. Oni samozřejmě s nějakým kilometrovým průběhem určitě počítají při návrhu konstrukce motoru a jeho životnosti.

  • 6 měsíců později...

Se Superbem 1.5 TSI DSG ve výbavě ambition doplněné o paket Ambition Plus a navigaci Amundsen jezdím od srpna 2020, dosud najeto 27 tis. km. Jezdím v drtivé většině případů sám, jen s osobními zavazadly, kombinace město / dálnice, okresky minimálně.

 

Co hodnotím kladně:

  • ticho & pohodlí
  • podstatně lepší sladění motoru a převodovky oproti 2.0 TDI s nímž jsem jezdil předtím (méně cukání a škubání, plynulejší rozjezdy z místa)
  • velmi rozumná spotřeba (dlouhodobý průměr dle výkazu spotřeby 6,08 litru / 100 km
  • příznivá pořizovací cena a sazba pojištění
  • adaptivní tempomat (až na drobný zápor uvedený níže)

 

Co hodnotím záporně:

  • nesmyslně ukazující palivoměr - natankuji plnou nádrž (do prvního cvaknutí tankovací pistole), ujedu 150-200 km, ručička palivoměru se nehne, stále ukazuje plnou; poté co ujedu od natankování 700 - 800 km ukazuje palivoměr stále cca polovinu nádrže a za dalších 300 - 400 km spadne k rezervě. Hladové oko naštěstí funguje spolehlivě, viset bez benzinu jsem nikde nezůstal.
  • za hustého deště nebo sněžení často dojde ke znečištění senzoru adaptivního tempomatu, objeví se chybová hláška a tempomat přestane fungovat. Bohužel nelze přepnout z adaptivního na neadaptivní režim, musí se buď zastavit a očistit senzor, nebo přepnout tempomat na omezovač rychlosti a stát celou cestu na plynu
  • spotřeba oleje cca 0,5 litru na 20 tis. km

Celkově vzato je Superb 1.5 TSI DSG přijatelným autem na každodenní použití, které mne ničím zásadním neštve. A to považuji za dobrý výsledek.

 

  • 2 měsíce později...

Zdravím, už se to sice občas někde objevilo ale pořád tomu moc nevěřím. Vždy jsem měl zafixované že  SIII má s 1,5 TSI 110kw automat DQ200. Ale třeba teď v Auto Tipu psali že má DQ381. Mi se tomu pořád nechce věřit, má někdo podklad ze kterého by to bylo jasné? Hledal jsem ale buď blbě a nebo je to tajný.

Do 110kw včetně DQ 200 suchá , 110kw 4x4 a výše DQ381 mokrá 

Upraveno od kubasta

  • Autor

predokolka s DQ200

V motoristickém časopisu píšou u předokolky 1,5 DQ381. Pak jim ještě něco věřte...

Zajdi si do Skodovky a reknou ti jakou DSG tam mas...

Vsechny diesel maji DQ381 tusim od 2017/18

benzin 1,5 DQ200

 

  • 1 rok později...

Dobry den, omlouvam se jestli uz to tady je, ale nikde jsem to nenasel. Mel bych dotaz ohledne rozvodu po kolika km udava skoda ze by se mely menit?

predem dekuji za odpoved

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.