Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nejekologičtější variantou vozu ŠKODA SCALA je motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k), který bude následovat v průběhu roku 2019.

náběh konkrétně této motorizace na konci podzimu 2019

  • 4 týdny později...

66kW, to bude něco jako HTP..... Já měl u Golfa TGI 81kW a taky to moc nejelo

No u Golfa a OIII to bylo aspoň na úrovni odpovidajici naftove/benzinove motorizace. Takhle je to slabsi nez zakladni litr. Je to skoda, docela bych byl zvedavy na duvod, proc tak nizky vykon. Ale zas takova tragedie 66kW neni.

Upraveno od bojler

Osobne nepovazuji vykon 66kW za nejaky zasadni problem, na beznou jizdu to bohate staci. Jako limitujici bych videl spis jen 145Nm, v absolutni hodnote je to fakt malo. Otazkou nicmene zustava prubeh, pokud bude konstantni v hodne sirokem pasmu otacek, mohlo by to byt akceptovatelny.

 

Dalsi veci je cilovy zakaznik - tim asi v tomto pripade nebude firemni uzivatel najizdejici hromady kilometru, ale spise setrny a ekologicky smyslejici privatni zakaznik postarsiho typu, kteremu by tohle mohlo bohate stacit. Trh ukaze.

opak je pravdou. Právě firmy objevili CNG pohon a kupují ho kvůli ekonomice provozu.

 

Octavie GTEC, šli především do firem

Tak původní 1.0 TGI měla 1600 Nm/1900-3500 ot./min před zavedením nové emisní normy, na auto velikosti Fábie/Pola/Ibizy to asi stačí, no naložit takovou Scalu a 4 lidi k tomu, to už asi nebude uplně ono, kór pokud to budou dávat i do nového malého SUV. Otázka je, jak to nacenní, u Ibizi byl příplatek kolem 67tis proti 70kW variantě, což je docela hodně.

U Leonu je TGI o něco málo levnější než diesel (=oproti benzinu drahé). Takže v reálu to opravdu bude alternativa k dieselu pro firmy nebo lidi, kteří denně dojíždí delší vzdálenosti.

   Souhlasím, toto bude auto hlavně pro firmy.

   Firemní autoparky byly postaveny hlavně na Octaviích, až do nedávné doby převážně dieselových, díky aférám, regulacím a německým pošahanostem se diesely prodražují, firmy tedy přecházejí na CNG a benzíny. Škoda reagovala tím, že cca 3/4 roku se nedá koupit CNG Octavia. Až v poslední době nová 1.5, ale pouze velmi drahá s automatem.

   A nyní se firmy dívají na Scalu, doufají, že by to mohla být levnější dobře vypadající alternativa Oktávky, protože předchozí Rapid jim nevyhovoval. A zase, CNG Scala by měla mít levnější provoz. Firmám jde především o prachy (nízké náklady), při zachování určitého standardu.

   Ale, jako všechny výše uvedené varianty, rozhodnutí záleží na: a) cenové politice výrobce, za b) na ekonomické kalkulaci a nabídce leasingovek. Vše ostatní se dá spočítat nebo odhadnout. 

  • 3 týdny později...

Polo dostalo pro CNG verzi treti nadrz a kapacita se zvetsila z 11,6 na 13,8 kg. U Scaly bylo udavano 14,2 kg. Takze podle vseho rozdilna technika.

to by mohl být slušný dojezd, no uvidíme

  • 4 týdny později...

I když si to nepřeju … tak Scala 1.0 TGI 66 kW nebude prodávané auto. Sám mám již 4 roky 1.4 TGI DSG v kombíku. Vyzkoušel (dva lidi na palubě) jsem Ibizu 1.0 TGI ještě před změnou nádrží (výkon 66 kW je stejný). Mimochodem v ČR se prodali 2 kusy .... slovy dva kusy (jeden visí na skodaplus) .

To auto má několik nevýhod: pokud chcete jet musíte ten motor točit, což o to motor jde ochotně, ale velkého zrychlení se nedočkáte, ale spotřeba stoupne … PP ukázal na konci jízdy 5kg a to jsem např. brzdil motorem apod. A to Scala bude tak o 100 kg těžší = zrychlení nad 14s. Myšlenka je dobrá, ale ten motor prostě nestačí na to auto.

1.4 TGI a auto velikosti Octavie je ideální kompromisní řešení … spotřeba kolem 4-4,5 kg zrychlení do 11 s … prostě konkurence pro fleetové 1.6 TDI.

Přál bych Scale 1.5 TGI 96 kW, pak by to dávalo smysl, ale ten nedostane kvůli platformě. Nebo kdyby alespoň ten výkon 1.0 TGI dostali na 80 kW a alespoň 180 N.m. Ten motor na to má. Škoda ...

 

Za kolik jezdis s OIII? Znojmo je na spotrebu zradny. Ale souhlas 66kW plus nadrze nic moc.

Sorry, že jsem to nenapsal hned, ale mám Golf Variant 1.4 TGI DSG r.v. 2018 … spotřeba dlouhodobá dle tankování 4,5 kg (léto 4,3 kg / zima 4,7 kg) … provoz 40 % město / 30 % mimo / 30 % dálnice. Ještě k tomu Golfu … Octavii jsem chtěl, ale dva důvody mě odradili.

a) nemá elektronickou parkovací brzdu (souvislost s ACC)

b) cena ... golf byl o 10 % levnější než Octavia

… a navíc po faceliftu bych tu příď dlouho rozdýchával … i když Golf je po stránce designu konzervativní až moc

No tak to je spotreba 1.0 dost mizerna. Ve Znojme je ted rada OIII s CNG po faceliftu, tak se ani nedivim, ze tu Ibizu Suchy zkusil.

Vysvětlení - tu Ibizu jsem zkoušel na Porsche ČR (myšleno importér) Driving day. Na skodaplus zmizla je na dasweltauto (to je ten konkrétní kus se kterým jsem jel). za tu cenu neprodejné. Ale vraťme se ke Scale 1.0 TGI.

Hmotnost cca 1350 kg (o 100 kg více než Ibiza)

Převodovka 6° man. … zajímavé Ibiza 5° man. a zrychlí za 12,1 s … omluva možná Scala s 6° to bude třeba za 13 s

Nádrže stejné tj. 14,2 kg + 9 l benzínu … Ibiza spotřeba of. 3,6 kg … reál cca 4 kg u  Scaly to bude cca 4,3 kg (při klidné jízdě)

Dojezd 300-350 km … ok

Cena (Ibiza má stejnou jako 1.0 TSI 85kW) …  Scala dejme tomu taky tj. 395t v ambition

Seat Leon 1.5 TGI 96kE v Referenci za 480t … rozdíl 85t možná po započtení rozdílu výbav cca 100t …

Asi ano to by mohlo cenově dávat smysl, ale spotřebou a dynamikou dle mého názoru nikoliv

  • 1 rok později...
  • 8 měsíců později...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.