dc34 Vloženo 22. leden 2019 Sdílet Vloženo 22. leden 2019 (editace) Zdravím zkušenější kolegy; rád bych se podělil o problém s 1,6 fsi a případně poprosil o radu. Má OII 1.6 FSI, r. v. 2006, naj. 195 tis., jednoduše žere olej. Od její koupě mám najeto necelých 9tkm. Spotřeba oleje byla první dva tisíce km ca. litr na 1500km, pomalu se zvedala a ustálila se na ca. litr/800 km, což už je za hranou a samozřejmě i za normou. Tato spotřeba je ovšem v každodenním městském provozu, na dálnici mi oktávka sežere při vyšší zátěži i litr/400 km, což už mi přijde jako velký problém. Auto nekouří nijak extrémně, viditelně kouří většinou ráno a při velké akceleraci, a taky při podřazení/brždění motorem. Voda se neztrácí a olej do ní neprosakuje, motor je (zvenku) relativně čistý. Motor táhne pěkně a ve srovnání s jinou 1.6fsi mi dokonce přijde živější. Tankuju vervu100, olej liju mobil x3000 5w-40. Poslední týden se mi navíc denně rozsvicuje MIL a diag hlásí chybu p0403, sporadicky p0404 - egr bude chtít vyčistit nebo vyměnit, to bude asi důsledkem spotřeby oleje. A teď k vašim radám: můžete mi ze zkušeností pomoct trefit závadu? Lze nějak laicky určit, jestli jde třeba o kroužky, těsnění ventilů nebo vadný pcv? Nebo může jít ještě o něco jiného? A kdyby šlo o pístní kroužky, na co všechno a kolik si ca. připravit? Jak dlouho taková oprava zhruba trvá? Moc díky za odpovědi! Editováno: 22. leden 2019, autor: dc34 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirda85 Vloženo 22. leden 2019 Sdílet Vloženo 22. leden 2019 S ohledem na najeté km současné náplně bych zkusil nalít olej 5W50 a sledovat o kolik se to zlepšilo. Toto bohužel nevyřeší příčinu, pouze zmírní trochu důsledek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dc34 Vloženo 24. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2019 Díky za doporučení, po přečtení specifikací 5W50 určitě vyzkouším. Nikdo jinak žádné zkušenosti s tímto problémem a řešením jeho možných příčin? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 (editace) tak podle mě to můžou být věci co jsi říkal, s tím že kroužky ze dvou důvodů: -Zakarbonovaný kroužky (odkarbonizovat) -Unavený kroužky, který už věkem nepruží jak mají (generálka s výměnou) -PCV (zkusit půjčit PCV od někoho jinýho, nebo rovnou preventivně vyměnit, po 200tkm už stejně bude ta membrána v něm mrtvá) -gufera ventilů (tohle netuším jak otestovat, řešil bych vylučovací metodou po opravě toho zbytku). -nějakej únik okolo motoru, netěsnost nějaké trubky, olejové vany? Je motor někde mokrej? Jak bych to řešil já: vyměnil PCV automaticky, udělat proplach motoru BG EPR - v návodu je, že to má běžet půl hodiny, nechal bych klidně aspoň dvě hodiny bublat na volnoběh. Během proplachu a po něm s autem nejezdit, ale rovnou vyměnit olej, klidně nechat 5w-40. 5W50 bez proplachu neřeší příčinu, jen zmenšuje díru v lodi. Pokud to i po tomhle bude dál žrát podobně extrémně, tak máš buď vadný kroužky, nebo ty gufera a bez rozborky motoru se neobejdeš. Každopádně pokud postup výše nepomůže, tak bych auto odstavil a dál s ním nejezdil, protože ten olej se usazuje v katalyzátoru a taky ti od něj může shořet auto i s tebou uvnitř. Editováno: 25. leden 2019, autor: marek16 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 Já měl podobný problém, ale na jiném koncernovém autě. Taky to žralo hodně oleje, jako u Tebe. Měl jsem prasklé dva pístní kruhy a ztvrdlé gufera na ventilech. To čištění jsem zkoušel, ale nepomohlo (po demontáži hlavy a pístů to bylo jasné hned). Měl jsem na 4 válci černou svíčku, takže další indikátor. Nájezd na autě byl těsně pod 200k. Bohužel je s výměnou píst.kruhů a gufer spojená potřeba dalších dílů (těsnění, šrouby), takže se částka za opravu dokáže vyšplhat vysoko. Po výměně už není potřeba dolévat, zlepšila se i dynamika. Jinak jsem se dočetl, že kruhy mají životnost okolo 150k, což bude důsledek toho slavného LL intervalu. Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dc34 Vloženo 20. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 (editace) Díky za názory, které se zde objevily, podle očekávání byly celkem přesné. Tak už jen napíšu , jak to všechno dopadlo; určitě se najdou další majitelé O2 1.6 fsi, které potkají stejné problémy, tak jim to třeba pomůže :-) Po uvedených problémech přišlo začátkem února rychlé vyústění a řešení - během jízdy došlo ke ztrátě výkonu, chvění motoru a chodu na dva válce. Auto jsem nechal odtáhnout k "mému" mechošovi, diagnostika ukázala chyby p0303, p0304, p0403 a p0300 (chyba zapalovaní na 3. a 4. válci, závada na EGR a obecná chyba zapalování). Změření tlaků na válcích - 1. až 3. válec tlaky 15 atm, 4. válec 0! Po rozebrání motoru diagnóza dva upálené ventily a motor plný bordelu v důsledku pronikání oleje do prostoru spalování - vadné kroužky na 4. válci a gufera prakticky všech ventilů. K tomu nefunkční EGR (ca. 2mm nános napečených sazí na propouštěcím ventilu). Řešení: de facto malá generálka motoru, kdy se měnily všechny pístní kroužky, šálky, gufero na klice, ventily, jejich vodítka ("gufera"), zbroušená hlava a ventily, a protože byly posunuté rozvody (jeden nebo dva zuby), tak se rovnou udělaly i rozvody. Samozřejmě k tomu výměna svíček a oleje (drobná změna podle normy z Mobil 5W40 na Total Ineo 5W30). Protože jsem si rovnou nechal udělat i EGR a spojku, oprava vyšla na ca. 33 tisíc; samotná "generálka" vyšla zhruba na 27 tisíc a díky broušení hlavy a jejímu sestavení trvala přesně 14 dní. Závěr: motor táhne naprosto krásně a oproti dřivějšku bez jakýchkoliv drobných výpadků tahu nebo pocukávání (určitě i v důsledku výměny egr), pěkně jde do otáček (i když mi přijde, že dřív byl lehounce živější, ale předpokládám, že si to všechno potřebuje sednout) a na prvních ujetých 900 km nevzal nic nebo jen nepozorovatelné množství oleje. Snad to tak i zůstane... ? Takže jednoduše, pokud vám žere FSI (příp. TSI) olej, z mé zkušenosti i podle většiny diskuzí, které jsem za poslední dva měsíce prošel, bohužel nepomůže nic moc jiného, než nakonec stejně přikročit k poměrně velké opravě motoru. Čističe motoru problém ve fázi velké spotřeby oleje nepomůžou, pcv ventil může být vadný, ale většinou jeho výměna stejně nic moc neřeší a nakonec se zásadní opravě stejně nevyhnete. Pokud už budete mít motor rozhozený, udělejte komplet kroužky i ventily, ať máte vyřešeny oba možné důvody žravosti motoru. Editováno: 20. Březen 2019, autor: dc34 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jimmy55 Vloženo 4. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2022 Zdravim "dc34" chtel jsem se zeptat jak je to po vymene krouzku dnes?Jestli vam to zere nejaky olej?Dekuji za odpoved,Kral. jurasekkral@seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.