fund1k Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Zdravím, Mám Fabii II 1.2 TSI 63 kW z 2013. Před 14 dny jsem byl na STK, kde jsem neprošel na emise, protože nebylo možné dostat volnoběžné otáčky motoru do rozmezí udávané výrobcem (max 750 ot/min). Hodnota byla pořád kolem cca 758 ot/min. Dva týdny před tím jsem měl měněnou baterku za novou. Týden na to ještě navíc odešel alternátor, takže proběhl repas. V prvním servise, kde jsem měnil baterii mi dali do auta 44 Ah. Bohužel nevím, která byla původně. Pak jsem ve stejném servise nechal repasovat i zmíněný alternátor. V druhém servise (kam jsem jel po nesplněné technické) mi řekli, že toto auto má mít baterii 37Ah, že silnější baterie mi pravděpodobně zničila alternátor a že se tak stane znova. Technickou jsem nakonec absolvoval tak, že mi do auta dali baterii z jiné Fabie, která byla k dispozici (starší 37Ah) a po získání technické mi tam zpět dali 44Ah. Navíc se mi snažili vnutit výměnu alternátoru a regulátoru za 25 000,- Kč s čím jsem je samozřejmě poslal někam... Podotýkám, že toto byl autorizovaný Škoda servis. Moje dotazy: 1) Může mít nová baterie vliv na volnoběžné otáčky? 2) Může mít silnější baterie vliv na volnoběžné otáčky? 3) Může silnější baterie "zničit" alternátor? Díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Je to samozřejmě nesmysl. Já jezdím cca 52Ah z orig. příslušenství Varty a OK. Zvýšené otáčky by mohly nastat při dlouhotrvajícím vybití a následném nabíjení, ale nepředpokládám, žes s autem jel na ME ihned po nastartování se studeným motorem. 1 start je dejme tomu asi 10-15 minut nabíjení za jízdy a baterie se dobije zřejmě dřív, než se ohřeje auto (teď nemyslím nafixlovaný teploměr vody, ale i kat, olej, turbo,...) Jiné je to v zimě, jiné v létě. Rovnou napiš někam vedle do blacklistu, co to bylo za servis a změnil bych i ME. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fund1k Vloženo 5. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Díky. Když mi měřil emise na STK, tak nechal auto běžet asi 20 min a stejně otáčky nespadly. Zvláštní je, že se starší baterií z druhé Fabie byly otáčky dle servisu i STK v pohodě. Někde (na youtube) jsem narazil na komentář, že vyšší otáčky motoru může způsobit nová baterie než se "zaběhne". Ale opravdu netuším kolik je na tom pravdy. Docela mě sere, že v každém servise mi tvrdí něco naprosto odlišného. Tyhle věci jsou naprosto mimo mou specializaci a nezbývá mi nic jiného než jim věřit (asi jako doktorům). Pokud ale každý servis (navíc autorizovaný) tvrdí něco jiného, tak jak si mám jako vybrat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standa 2 Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Jak píše bouchy nemá na to vliv ani jedna věc !!!!!!!! Já mám 55 Ah vROOMSTRU a procházím emisemi normálně i u felicie . Ve felici jsem měl vždycky baterii ještě větší asi 62Ah a do 500 000 km bez problémů s altíkem kdy jsem dával nový za 2000 kč 90A . Vem si že na vozidla s naftou mají větší baterii a nic to nedělá S ALTÍKEM , ale déle se dobíjí baterie na krátké vzálenosti a někdy může velká baterie nad 55Ah nedostatečně dobíjena a dřív odejde , ale u tebe to vůbec nemá cenu se o tom bavit . . Myslím , že jsi prošel 1. při vyndání baterie se počítač srestartoval , nebo jsi najel více km než jsi jel na STK po výměně a počítač si to upravil sám .2 . emise já to dělám že auto dobře prohřeju pořádně to protáhnu aspon poslední km před STK, aby bordel vylítal a vypálil se výfuk . Na delší volnoběh před STK skoro auto nenechávám a tankuji dobrý benzín i 100 oktanový s aditivy ( ale to dělám NEJEN NA Roomstru , ale i na felicii i když nejedu na STK aby se namlsal motor , PROMAZAL VYČISTIL ) U Felicie mám najeto 600 000 km a motor bez problémů , olej od rysky k rysce ( někdy i méně ) to je necelý 1l za 17 000 km a dávám super olej nešetřím . Hlavně ne LONGE olej na 30000 km to motor zničí . 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Také jsem měl vždy na každém autě silnější baterii než originál jako rezervu na zimu aby to vždy 100% startovalo a nikdy žádný problém (tedy kromě O1, kde ale odešel alternátor kvůli kousnuté volnoběžce a ne kvůli práci s dobíjením). Komplet repas alternátoru s regulátorem 2300,- před dvěma lety. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Načase si zajistit solidního opraváře, který disponuje vším, co je třeba (přípravky a hlavně diagnostika), nebo se porozhlídnout ve zdejším tématu s whitelistem s prověřenými servisy. Proč otáčky nespadly, jak měly, to je otázka. Vyšší otáčky bývají jednak krátce po startu, druhak při značné zátěži elektrickými zařízeními (rádio, klima, vyhřívání z. okna, zrcátek, sedaček, zapojené spotřebiče, světla, ventilátor,...) - proto nechápu, proč po mně chtějí na ME zapnuté potkávačky - a za třetí je třeba někde problém. U mě např. přidírající se ol. čerpadlo, motor se musel víc snažit, ale podezření jsem měl na alternátor (ložisko). Čili nějaký extra mechniacký odpor, kdy se to motor snaží kompenzovat. Za poslední problém s palivem. Na ME vždy s čerstvým, ideálně bez biosrágory (která má vliv na jiné skupiny, hodnoty..). S tím souvisí např. přicpanost filtrů a dejmu tomu nějaký "předstupeň nouzáku" neindikovaný kontrolkou. To je první ME? Jestli ono to nebylo nějak špatně nastaveno z výroby, ty otáčky, předpokládám, že prostor na změnu tam je. Ale ještě jsem neslyšel o tom, že to je důvod k neudělení ME - to by je pak neměla půlka věčně chcípajících motorů s karburátory, které se bez sytiče pomalu neudrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fund1k Vloženo 5. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Je to druhá STK, co mám tohle auto (první byla bez problémů). Je z roku 2013. Všechny spotřebiče byly při měření vypnuty. Pokud by byla někde závada, tak by problém přetrval s jinou baterkou. Ten po změně baterie zmizel. Problém s otáčkami byl, že emise se musí měřit při volnoběžných otáčkách v rozsahu, který udává výrobce. Pokud ty neklesly, tak prostě měřící SW nemůže vyhodnotit měření jako OK i když všechny hodnoty byly v normálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 No ono to úplně bez vlivu být nemusí - dobíjení samozřejmě není zadarmo a je vykoupeno vyšším (mechanickým) odporem na alternátoru (a mimo jiné vyšší spotřebou) a je možné, že ŘJ si proto nepatrně přidala. V každém případě by se ale jednalo o souhru více faktorů, zas tak kritické to není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Přikláním se k názoru, že kapacita na to nemá vliv. Nedobíjí se celková kapacita, ale jen spotřebovaná část. A spotřebovaná kapacita je při stejném používání baterie stejná. A za 2) nová baterie by měla být nabitá a v lepší kondici než původní. 3) větší zatížení atrernátoru by mělo otáčky snižovat. To že ŘJ zvýší otáčky moc je chyba někde jinde. Když zapneš nějaký jiný velký elektický spotřebič, co se stane s otáčkama?? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 to nevíme v jaké kondici byla ta baterie, potažmo alternátor. A právě proto, že vyšší zátěž snižuje otáčky, tak ŘJ na to reaguje nějakou protiakcí (ŘJ se snaží držet otáčky, i když začneš pouštět spojku bez plynu), která nikdy není 100% přesná. Samozřejmě by to neměl být důvod pro neudělání emisí, může to být ale přesně ten poslední střípek k nějakému jinému, většímu problému. Respektive vysvětlení, proč auto po výměně baterie emise udělalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 ŘJ motoru si udržuje volnoběžné otáčky podle nějakých pravidel - teplota, zapnutá klimatizace, zahřívaní katalyzátoru ......, zátěž alternátoru na to bude mít min. vliv. Dival bych se na jiné věci kolem motoru, škrtící klapka, lambda, teplotní čidla... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 8. Únor 2019 Sdílet Vloženo 8. Únor 2019 Alternátor se bude točit přesně s takovým odporem, jaký je jeho max. výstupní proud, čili 90; 120; 1xx A, nebo kolik se tam dává. Víc nedá nic, takže kapacita akumulátoru na to nemá vliv (je-li použito odpovídající napětí a technologie (nejmíň měla klasika, Ca techn. víc, a dnešní ještě víc)). Jo, je možné, že se bude déle dobíjet (pokud se dobít z nějakého důvodu nestihla), ale vždy jen tím, čeho je alternátor schopen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Únor 2019 Sdílet Vloženo 8. Únor 2019 před 2 hodinami, bouchy napsal: Alternátor se bude točit přesně s takovým odporem, jaký je jeho max. výstupní proud, čili 90; 120; 1xx A odpor alternátoru není konstatní, odvíjí se od jeho zatížení, resp. regulece dobíjení. S vymlácenou baterkou bude tedy vyšší, než s plně nabitou. Totéž platí pro rozsvícená/zhasnutá světla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 8. Únor 2019 Sdílet Vloženo 8. Únor 2019 Nikdy ovšem ne větším odporem (silou) než je schopen maximálně poskytnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.