Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

 

Mám Fabii II 1.2 TSI 63 kW z 2013. Před 14 dny jsem byl na STK, kde jsem neprošel na emise, protože nebylo možné dostat volnoběžné otáčky motoru do rozmezí udávané výrobcem (max 750 ot/min). Hodnota byla pořád kolem cca 758 ot/min. Dva týdny před tím jsem měl měněnou baterku za novou. Týden na to ještě navíc odešel alternátor, takže proběhl repas.

 

V prvním servise, kde jsem měnil baterii mi dali do auta 44 Ah. Bohužel nevím, která byla původně. Pak jsem ve stejném servise nechal repasovat i zmíněný alternátor.

 

V druhém servise (kam jsem jel po nesplněné technické) mi řekli, že toto auto má mít baterii 37Ah, že silnější baterie mi pravděpodobně zničila alternátor a že se tak stane znova. Technickou jsem nakonec absolvoval tak, že mi do auta dali baterii z jiné Fabie, která byla k dispozici (starší 37Ah) a po získání technické mi tam zpět dali 44Ah. Navíc se mi snažili vnutit výměnu alternátoru a regulátoru za 25 000,- Kč s čím jsem je samozřejmě poslal někam... Podotýkám, že toto byl autorizovaný Škoda servis.

 

Moje dotazy:

1) Může mít nová baterie vliv na volnoběžné otáčky?

2) Může mít silnější baterie vliv na volnoběžné otáčky?

3) Může silnější baterie "zničit" alternátor?

 

Díky za odpověď.

 

 

Je to samozřejmě nesmysl. Já jezdím cca 52Ah z orig. příslušenství Varty a OK. Zvýšené otáčky by mohly nastat při dlouhotrvajícím vybití a následném nabíjení, ale nepředpokládám, žes s autem jel na ME ihned po nastartování se studeným motorem. 1 start je dejme tomu asi 10-15 minut nabíjení za jízdy a baterie se dobije zřejmě dřív, než se ohřeje auto (teď nemyslím nafixlovaný teploměr vody, ale i kat, olej, turbo,...) Jiné je to v zimě, jiné v létě. Rovnou napiš někam vedle do blacklistu, co to bylo za servis a změnil bych i ME.

  • Autor

Díky.

 

Když mi měřil emise na STK, tak nechal auto běžet asi 20 min a stejně otáčky nespadly. Zvláštní je, že se starší baterií z druhé Fabie byly otáčky dle servisu i STK v pohodě. Někde (na youtube) jsem narazil na komentář, že vyšší otáčky motoru může způsobit nová baterie než se "zaběhne". Ale opravdu netuším kolik je na tom pravdy.

 

Docela mě sere, že v každém servise mi tvrdí něco naprosto odlišného. Tyhle věci jsou naprosto mimo mou specializaci a nezbývá mi nic jiného než jim věřit (asi jako doktorům). Pokud ale každý servis (navíc autorizovaný) tvrdí něco jiného, tak jak si mám jako vybrat?

Jak píše  bouchy  nemá  na to  vliv  ani  jedna  věc !!!!!!!! Já  mám  55 Ah vROOMSTRU  a procházím  emisemi  normálně  i  u  felicie  .   Ve  felici  jsem  měl   vždycky baterii  ještě  větší asi 62Ah   a do 500 000  km bez  problémů  s altíkem  kdy jsem  dával   nový  za 2000 kč  90A . Vem  si  že  na vozidla s naftou mají  větší  baterii  a  nic to  nedělá S ALTÍKEM , ale  déle  se  dobíjí  baterie  na krátké vzálenosti a někdy může  velká  baterie  nad 55Ah   nedostatečně  dobíjena  a dřív  odejde  , ale  u  tebe  to  vůbec nemá  cenu  se  o tom  bavit .   . Myslím , že  jsi  prošel  1. při  vyndání  baterie  se  počítač  srestartoval , nebo  jsi  najel  více  km  než jsi  jel na  STK  po  výměně  a počítač si to  upravil sám  .2 . emise  já  to  dělám  že  auto  dobře prohřeju  pořádně  to  protáhnu  aspon  poslední  km  před  STK,  aby     bordel    vylítal a vypálil  se   výfuk  . Na delší  volnoběh před STK  skoro auto nenechávám a  tankuji  dobrý  benzín  i 100 oktanový s aditivy ( ale to  dělám NEJEN  NA Roomstru , ale i na  felicii   i  když  nejedu  na STK  aby  se  namlsal motor , PROMAZAL  VYČISTIL  )   U Felicie  mám najeto 600 000 km  a motor  bez  problémů  , olej  od rysky k rysce ( někdy i  méně )  to je necelý  1l za  17 000 km a dávám  super olej  nešetřím  . Hlavně  ne  LONGE  olej  na  30000 km  to  motor  zničí . 

Také jsem měl vždy na každém autě silnější baterii než originál jako rezervu na zimu aby to vždy 100% startovalo a nikdy žádný problém (tedy kromě O1, kde ale odešel alternátor kvůli kousnuté volnoběžce a ne kvůli práci s dobíjením). Komplet repas alternátoru s regulátorem 2300,- před dvěma lety.

 

Načase si zajistit solidního opraváře, který disponuje vším, co je třeba (přípravky a hlavně diagnostika), nebo se porozhlídnout ve zdejším tématu s whitelistem s prověřenými servisy. Proč otáčky nespadly, jak měly, to je otázka. Vyšší otáčky bývají jednak krátce po startu, druhak při značné zátěži elektrickými zařízeními (rádio, klima, vyhřívání z. okna, zrcátek, sedaček, zapojené spotřebiče, světla, ventilátor,...) - proto nechápu, proč po mně chtějí na ME zapnuté potkávačky - a za třetí je třeba někde problém. U mě např. přidírající se ol. čerpadlo, motor se musel víc snažit, ale podezření jsem měl na alternátor (ložisko). Čili nějaký extra mechniacký odpor, kdy se to motor snaží kompenzovat. Za poslední problém s palivem. Na ME vždy s čerstvým, ideálně bez biosrágory (která má vliv na jiné skupiny, hodnoty..). S tím souvisí např. přicpanost filtrů a dejmu tomu nějaký "předstupeň nouzáku" neindikovaný kontrolkou. To je první ME? Jestli ono to nebylo nějak špatně nastaveno z výroby, ty otáčky, předpokládám, že prostor na změnu tam je. Ale ještě jsem neslyšel o tom, že to je důvod k neudělení ME - to by je pak neměla půlka věčně chcípajících motorů s karburátory, které se bez sytiče pomalu neudrží.

  • Autor

Je to druhá STK, co mám tohle auto (první byla bez problémů). Je z roku 2013. Všechny spotřebiče byly při měření vypnuty. Pokud by byla někde závada, tak by problém přetrval s jinou baterkou. Ten po změně baterie zmizel.

 

Problém s otáčkami byl, že emise se musí měřit při volnoběžných otáčkách v rozsahu, který udává výrobce. Pokud ty neklesly, tak prostě měřící SW nemůže vyhodnotit měření jako OK i když všechny hodnoty byly v normálu.

No ono to úplně bez vlivu být nemusí - dobíjení samozřejmě není zadarmo a je vykoupeno vyšším (mechanickým) odporem na alternátoru (a mimo jiné vyšší spotřebou) a je možné, že ŘJ si proto nepatrně přidala. V každém případě by se ale jednalo o souhru více faktorů, zas tak kritické to není.

Přikláním se k názoru, že kapacita na to nemá vliv.

 

Nedobíjí se celková kapacita, ale jen spotřebovaná část. A spotřebovaná kapacita je při stejném používání baterie stejná. A za 2) nová baterie by měla být nabitá a v lepší kondici než původní.

3) větší zatížení atrernátoru by mělo otáčky snižovat. To že ŘJ zvýší otáčky moc je chyba někde jinde. Když zapneš nějaký jiný velký elektický spotřebič, co se stane s otáčkama??

 

to nevíme v jaké kondici byla ta baterie, potažmo alternátor. A právě proto, že vyšší zátěž snižuje otáčky, tak ŘJ na to reaguje nějakou protiakcí (ŘJ se snaží držet otáčky, i když začneš pouštět spojku bez plynu), která nikdy není 100% přesná. Samozřejmě by to neměl být důvod pro neudělání emisí, může to být ale přesně ten poslední střípek k nějakému jinému, většímu problému. Respektive vysvětlení, proč auto po výměně baterie emise udělalo.

ŘJ motoru si udržuje volnoběžné otáčky podle nějakých pravidel - teplota, zapnutá klimatizace, zahřívaní katalyzátoru ......, zátěž alternátoru na to bude mít min. vliv. Dival bych se na jiné věci kolem motoru, škrtící klapka, lambda, teplotní čidla...

 

Alternátor se bude točit přesně s takovým odporem, jaký je jeho max. výstupní proud, čili 90; 120; 1xx A, nebo kolik se tam dává. Víc nedá nic, takže kapacita akumulátoru na to nemá vliv (je-li použito odpovídající napětí a technologie (nejmíň měla klasika, Ca techn. víc, a dnešní ještě víc)). Jo, je možné, že se bude déle dobíjet (pokud se dobít z nějakého důvodu nestihla), ale vždy jen tím, čeho je alternátor schopen.

před 2 hodinami, bouchy napsal:

Alternátor se bude točit přesně s takovým odporem, jaký je jeho max. výstupní proud, čili 90; 120; 1xx A

 

odpor alternátoru není konstatní, odvíjí se od jeho zatížení, resp. regulece dobíjení. S vymlácenou baterkou bude tedy vyšší, než s plně nabitou. Totéž platí pro rozsvícená/zhasnutá světla.

Nikdy ovšem ne větším odporem (silou) než je schopen maximálně poskytnout.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.