mhhory Vloženo 11. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2019 no takže bez návštěvy servisu si opět olejový filtr jen tak nevyměním, pokud nemám jámu nebo možnost auto zvednout.... ach jo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miroslav56 Vloženo 11. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2019 Marfane díky, člověk se učí celej život ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2019 před 10 hodinami, mhhory napsal: no takže bez návštěvy servisu si opět olejový filtr jen tak nevyměním, pokud nemám jámu nebo možnost auto zvednout.... ach jo... no a jak jsi z toho chtěl dostat ten olej? Když nemáš možnost auto někde přizvednout, tak předpokládám ani nemáš nějakou smyslupnou odsávačku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2019 před 12 hodinami, mhhory napsal: no takže bez návštěvy servisu si opět olejový filtr jen tak nevyměním Nesmíš se bát si k práci lehnout. ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mhhory Vloženo 12. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2019 wittmann: smysluplnou odsávačku mám. Výměnu oleje včetně filtru po 30 tis. km, jsem vždy řešil tak, že prvních 15 tis. km jsem si měnil olej včetně olejového filtru sám pomocí odsávačky a druhých 15 tis. km se zápisem do servisky ve značkovém servisu, s pocitem že olej šel ven spodem :-) McMatej: jsi mě teda pobavil, ale je fakt, že k práci jsem se nikdy zády či vleže nestavil. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2019 před 28 minutami, mhhory napsal: wittmann: smysluplnou odsávačku mám. Tak to mě překvapuje, že nemáš dílenský zvedák. "Smysluplná odsávačka", tedy taková, která bordel nenechá ve vaně, není úplně levná záležitost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miroslav56 Vloženo 13. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2019 Myslím, že není nad to to vypustit spodem a nechat vykapat 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 13. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2019 V 27. 3. 2019 na 21:08, AdoksS napsal: Je to jak říká Wittmann, jen jednou jsem nechal vyměnit olej v autorizáku a při kontrole doma ho tam bylo o 0,8l navíc. A samozřejmě černý jak bota. Od té doby si olej dělám zásadně sám doma. Borci prostě odsáli a dolili plnou náplň. Že je normální mít olej i po výměně černý jsem si myslel jen do té doby, než jsem si ho zsčal měnit sám. A sám jsem si ho začal měnit po té co mi to v autorizáku 2x po sobě přelili o 1cm nad horní riskou měrky. :-). Tak asi tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2019 jj a pak je otázkou jestli dovětek "Pravidelný servis v autorizovaném servisu" znamená při prodeji body plusové, nebo naopak mínusové :-) 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mhhory Vloženo 28. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2019 (editace) tak v pátek jsem se vrátil z výměny oleje v motoru (2.0 tdi 110 KW, rok 09/2016) ze servisu ze škodovky. Byl tam vcelku slušný technik, tak jsem s ním hodil řeč a dozvěděl jsem se i něco zajímavého. Jsme se tak všeobecně bavili o intervalech výměny oleje atd. a já jsem mu tvrdil, že si vyměňuji olej po 15 tis. km, a on se mi divil proč, že to není třeba... Tak jsem mu říkal, že 30 tis. km je strašně moc a on se rozpovídal a tvrdil mi následující... že u aut od roku 2014/2015 se v olejové vaně umístují čidla na zjištování viskozity oleje, a čidlo vyhodnotí v jakém stavu je daný olej... a poté informaci předá řídící jednotce. tzn. prý jsou u nic auta, kteří ujedou 16 tis. km a mají dlouhý interval oleje, a zase na druhou stranu auta, kteří najedou 28 tis.km... prý je to dle stylu jízdy a zda jsou dlouhé či krátké trasy. Prý longlife interval je nastaven na max. 30tkm, ale v průběhu je vyhodnocován právě tím čidlem v olejové vaně a prý normálně si auto řekne, že je potřeba měnit olej při 20 tkm, že je to prý běžná věc... Já to teda nikde neslyšel, ale ptal jsem se nezávazně druhého technika v Pardubicích a ten mi tvrdil to samé. Takže teď je otázka, zda opravdu u novějších aut, má cenu měnit olej po 15 tis. Km a dříve... a nebo důvěřovat čidlu. Editováno: 28. Říjen 2019, autor: mhhory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 28. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2019 Čidlo neměří přímo kvalitu oleje. Měří podmínky, za kterých motor pracuje a z toho usuzuje (odhaduje) opotřebení oleje. viz příloha Prodloužené-servis.-intervaly.pdf A z palubního počítače jde vyčíst, kolik km a dní zbývá podle odhadu ŘJ do výměny oleje. Dřívější výměna oleje udělá motoru jen dobře, tak jestli máš své auto opravdu rád .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza-marek Vloženo 29. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2019 Taky si myslím že "čidlo" to jen odhaduje podle počtu studených startů a stylu jízdy. Výměna v polovině prodlouženého intervalu může jedině prospět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 29. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2019 Čidlo na viskozitu? To je dnes neuvěřitelná technika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2019 Boha jeho, to jsou zase bláboly. Ti technici by se měli jít živit nejspíš zametáním ulic, tam by snad nic neskazili a hlavně by nikomu nic podobného neradili. Žádné čidlo nic neodhaduje a není v něm žádná tribologická laboratoř. Je to jen a pouze snímač hladiny a teploty oleje G266 (stačí se například podívat do přehledu systému řízení motoru v některé z učebních pomůcek pro motory EA288). Tyto hodnoty pak vyhodnocuje příslušná řídící jednotka. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 29. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2019 Ba ne, ne. Mě se to líbí. Chci to čidlo do auta taky. Jinak souhlas. Od podobných specialistů v AS bych nerad i mytí auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 23. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2019 V 29. 10. 2019 na 19:30, honza-marek napsal: Výměna v polovině prodlouženého intervalu může jedině prospět A mozna je to taky jen vyhazovani penez, protoze se vlozene penize nevyplati. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nik221 Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Když tak jsem udělal návod kdyby někdo nevěděl: https://www.youtube.com/watch?v=UnQpioA30NM 4 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharik4x4 Vloženo 20. Únor 2020 Sdílet Vloženo 20. Únor 2020 (editace) Od roku 2015 je ve vaně miniaturní laboratoř, která před každým startem vyhodnotí kvalitu oleje. Tohle asi přednášej technikům na školení. Tohle snad nemůže sežrat ani pes natož rozumnej člověk. Je vidět že technik a mechanik se nikdy nepotkali. To jest že přijímací techniky, který komunikuje se zákazníky vživotě nerozebíral motor či cokoliv, jinak by takový ho.na nikdy nevypustil z pusy. Ve vaně je pouze hladinový snímač a to již zhruba asi od roku 2004 s příchodem OII. Nic víc nic míň. Přibylo tam snímání teploty asi v roce 2010.Kvalitu či ostatní parametry oleje jsou vypočítávány z četnosti startů, regenerací, provozem..... prostě čidlo kvality oleje neexistuje možná ve scifi. Editováno: 20. Únor 2020, autor: Sharik4x4 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharik4x4 Vloženo 20. Únor 2020 Sdílet Vloženo 20. Únor 2020 Jelikož opravuji mazání motorů a motory vůbec jasně vidím, jak motor vypadá uvnitř, když se olej dělá po 10-15t a když se mění po 30-35tkm. Režim prodloužených intervalů možná funguje u aut který mají roční nájezd 50-100tkm po dálnici a ne pro normální provoz 90% courání kolem komína. Je to jen snižování nákladů firemních aut, kde je kalkulován servis do cca 150-180t. Kolikrát servis je započítán do pronájmu či leasingu, operáku.. Takže čím méně se toho vymění tím lépe. Proto palivový filtr po 90tkm a podobné uchylárny. Já měním na všech autech olej max po 15tkm. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
whokerz Vloženo 2. Březen 2020 Sdílet Vloženo 2. Březen 2020 (editace) nik221 : super, video zrovna jsem chtel navrhnout at nekdo udela video . je dobry, akorat dopln do tagu videa ze je to diesel, 110 a 140kw, audi, vw atd, bude vetsi sledovanost :) a chtelo by to doplnit vice fotek kde co je (nebo priste) jak mas kameru na hlave tak se to blbe sleduje :) ale jinak super ad intervaly 30tis je promenny interval a olej se meni az si auto rekne, ale lze nastavit fixni interval na 15tis km primo v servise naposledy jak mi menili olej v autorizaku, tak jsme se mrknul na merku pred vymenou (cerny) a po vymene a ujeti asi 5km na pumpu, a byl svetly a pruhledny, takze i na merce je to hned poznat po vymene. Za jak dlouho zcerna uz jsme nezkoumal, ale predpokladam, ze to dlouho trvat nebude. Editováno: 2. Březen 2020, autor: whokerz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nik221 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Díky za postřehy :) určitě udělám video znova půlka videa byla dobrá ale druhá polovina je blbě natočená protože kamera byla moc nahoře takže nebylo vidět na ruce. to s černou měrkou můžu potvrdit, vždy jsem koukal po výměně oleje AS a vždy byla černá, když jsem to měnil sám tak i po 10km byla čistá, černá byla po cca po 20km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TorVik Vloženo 4. Březen 2020 Sdílet Vloženo 4. Březen 2020 Dobrý den, omlouvám se předem za hloupou otázku. ale auta nejsou můj obor, proto se raději ptám. V autorizovaném servisu jsem se dohodnul na výměnu oleje u mého Superba III 2.0 TDI 110 kw s tím, že mi povolí vlastní olej (nechtělo se mi u nich platit 680,- za litr oleje, je mi trochu prosti srsti platit několikanásobnou cenu, než je skutečná cena). Pán byl celkem vstřícný, říkal mi, že aktuálně musí používat olej SHELL, ale mají dobré zkušenosti s olejem Castrol. řekl sjem si tedy, že pořídím ten Castrol, jen nevím jaký přesně zvolit, našel jsem si specifikace a tento olej: Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 Můj dotaz zní, zda je to dobrá volba (zda lze použít) nebo vybrat něco jiného? Předem děkuji za reakci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nik221 Vloženo 4. Březen 2020 Sdílet Vloženo 4. Březen 2020 Musí to mít normu acea C3 a 50700 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jery.27 Vloženo 23. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2020 (editace) V 3. 3. 2019 na 11:14, Shaarky napsal: Co si myslíte o výměně pomocí tohoto ? https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED-Cerpadlo-na-olej-12-V-UOP-12-C1/p100251107 dobry https://youtu.be/jA8CYX5fZKk Editováno: 23. Srpen 2020, autor: Jery.27 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka toledo Vloženo 23. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2020 Jery Urcite ne. Stejne musis sundat dekl tak to nech vytect vypustakem at vse pekne vytece 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.