Přejít na obsah

Vymena oleje


Petula

Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, mhhory napsal:

no takže bez návštěvy servisu si opět olejový filtr jen tak nevyměním, pokud nemám jámu nebo možnost auto zvednout.... ach jo...

no a jak jsi z toho chtěl dostat ten olej? Když nemáš možnost auto někde přizvednout, tak předpokládám ani nemáš nějakou smyslupnou odsávačku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wittmann: smysluplnou odsávačku mám. Výměnu oleje včetně filtru po 30 tis. km, jsem vždy řešil tak, že prvních 15 tis. km jsem si měnil olej včetně olejového filtru sám pomocí odsávačky a druhých 15 tis. km se zápisem do servisky ve značkovém servisu, s pocitem že olej šel ven spodem :-) 

 

McMatej: jsi mě teda pobavil, ale je fakt, že k práci jsem se nikdy zády či vleže nestavil. :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 3. 2019 na 21:08, AdoksS napsal:

Je to jak říká Wittmann, jen jednou jsem nechal vyměnit olej v autorizáku a při kontrole doma ho tam bylo o 0,8l navíc.

A samozřejmě černý jak bota.

Od té doby si olej dělám zásadně sám doma.

Borci prostě odsáli  a dolili plnou náplň.

Že je normální mít olej i po výměně černý jsem si myslel jen do té doby, než jsem si ho zsčal měnit sám. A sám jsem si ho začal měnit po té co mi to v autorizáku 2x po sobě přelili o 1cm nad horní riskou měrky. :-). Tak asi tak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak v pátek jsem se vrátil z výměny oleje v motoru (2.0 tdi 110 KW, rok 09/2016) ze servisu ze škodovky. Byl tam vcelku slušný technik, tak jsem s ním hodil řeč a dozvěděl jsem se i něco zajímavého. 

Jsme se tak všeobecně bavili o intervalech výměny oleje atd. a já jsem mu tvrdil, že si vyměňuji olej po 15 tis. km, a on se mi divil proč, že to není třeba... Tak jsem mu říkal, že 30 tis. km je strašně moc a on se rozpovídal a tvrdil mi následující...

 

že u aut od roku 2014/2015 se v olejové vaně umístují čidla na zjištování viskozity oleje, a čidlo vyhodnotí v jakém stavu je daný olej... a poté informaci předá řídící jednotce. tzn. prý jsou u nic auta, kteří ujedou 16 tis. km a mají dlouhý interval oleje, a zase na druhou stranu auta, kteří najedou 28 tis.km... prý je to dle stylu jízdy a zda jsou dlouhé či krátké trasy. Prý longlife interval je nastaven na max. 30tkm, ale v průběhu je vyhodnocován právě tím čidlem v olejové vaně a prý normálně si auto řekne, že je potřeba měnit olej při 20 tkm, že je to prý běžná věc...

 

Já to teda nikde neslyšel, ale ptal jsem se nezávazně druhého technika v Pardubicích a ten mi tvrdil to samé. Takže teď je otázka, zda opravdu u novějších aut, má cenu měnit olej po 15 tis. Km a dříve... a nebo důvěřovat čidlu. 

Editováno: , autor: mhhory
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo neměří přímo kvalitu oleje. Měří podmínky, za kterých motor pracuje a z toho usuzuje (odhaduje) opotřebení oleje. viz příloha Prodloužené-servis.-intervaly.pdf

A z palubního počítače jde vyčíst, kolik km a dní zbývá podle odhadu ŘJ do výměny oleje.

 

Dřívější výměna oleje udělá motoru jen dobře, tak jestli máš své auto opravdu rád ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boha jeho, to jsou zase bláboly. Ti technici by se měli jít živit nejspíš zametáním ulic, tam by snad nic neskazili a hlavně by nikomu nic podobného neradili. Žádné čidlo nic neodhaduje a není v něm žádná tribologická laboratoř. Je to jen a pouze snímač hladiny a teploty oleje G266 (stačí se například podívat do přehledu systému řízení motoru v některé z učebních pomůcek pro motory EA288). Tyto hodnoty pak vyhodnocuje příslušná řídící jednotka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Od roku 2015 je ve vaně miniaturní laboratoř, která před každým startem vyhodnotí kvalitu oleje. Tohle asi přednášej technikům na školení. Tohle snad nemůže sežrat ani pes natož rozumnej člověk. Je vidět že technik a mechanik se nikdy nepotkali. To jest že přijímací techniky, který komunikuje se zákazníky vživotě nerozebíral motor či cokoliv, jinak by takový ho.na nikdy nevypustil z pusy. Ve vaně je pouze hladinový snímač a to již zhruba asi od roku 2004 s příchodem OII. Nic víc nic míň. Přibylo tam snímání teploty asi v roce 2010.Kvalitu či ostatní parametry oleje jsou vypočítávány z  četnosti startů, regenerací, provozem..... prostě čidlo kvality oleje neexistuje možná ve scifi.

Editováno: , autor: Sharik4x4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož opravuji mazání motorů a motory vůbec jasně vidím, jak motor vypadá uvnitř, když se olej dělá po 10-15t a když se mění po 30-35tkm. Režim prodloužených intervalů možná funguje u aut který mají roční nájezd 50-100tkm po dálnici a ne pro normální provoz 90% courání kolem komína. Je to jen snižování nákladů firemních aut, kde je kalkulován servis do cca 150-180t. Kolikrát servis je započítán do pronájmu či leasingu, operáku.. Takže  čím méně se toho vymění tím lépe. Proto palivový filtr po 90tkm a podobné uchylárny. Já měním na všech autech olej max po 15tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

nik221 super, video zrovna jsem chtel navrhnout at nekdo udela video . je dobry, akorat dopln do tagu videa ze je to diesel, 110 a 140kw, audi, vw atd, bude vetsi sledovanost :)

a chtelo by to doplnit vice fotek kde co je (nebo priste) jak mas kameru na hlave tak se to blbe sleduje :)

ale jinak super

 

ad intervaly

30tis je promenny interval a olej se meni az si auto rekne, ale lze nastavit fixni interval na 15tis km primo v servise

 

naposledy jak mi menili olej v autorizaku, tak jsme se mrknul na merku pred vymenou (cerny) a po vymene a ujeti asi 5km na pumpu, a byl svetly a pruhledny, takze i na merce je to hned poznat po vymene. Za jak dlouho zcerna uz jsme nezkoumal, ale predpokladam, ze to dlouho trvat nebude.

Editováno: , autor: whokerz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy :) 

určitě udělám video znova půlka videa byla dobrá ale druhá polovina je blbě natočená protože kamera byla moc nahoře takže nebylo vidět na ruce. 

 

to s černou měrkou můžu potvrdit, vždy jsem koukal po výměně oleje AS a vždy byla černá, když jsem to měnil sám tak i po 10km byla čistá, černá byla po cca po 20km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

omlouvám se předem za hloupou otázku. ale auta nejsou můj obor, proto se raději ptám.

V autorizovaném servisu jsem se dohodnul na výměnu oleje u mého Superba III 2.0 TDI 110 kw s tím, že mi povolí vlastní olej (nechtělo se mi u nich platit 680,- za litr oleje, je mi trochu prosti srsti platit několikanásobnou cenu, než je skutečná cena). Pán byl celkem vstřícný, říkal mi, že aktuálně musí používat olej SHELL, ale mají dobré zkušenosti s olejem Castrol. řekl sjem si tedy, že pořídím ten Castrol, jen nevím jaký přesně zvolit, našel jsem si specifikace a tento olej: Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30

Můj dotaz zní, zda je to dobrá volba (zda lze použít) nebo vybrat něco jiného?

Předem děkuji za reakci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...