Jump to content

Vymena oleje


Petula
 Share

Recommended Posts

Ahoj, 

mám drobný dotaz. Superb3 TDI 140kW DSG, 9/2015, nájezd 90.000km - budu jej po 3 letech dávat manželce s nájezdem do 15.000 ročně, možná méně. Dnes jsem byl na servisní prohlídce, výměna oleje haldex atd. A chtěl jsem změnit proměnný interval po 30tis. (QI6) na pevný po 15tis. (QI4). Zejména kvůli oleji, je blbost do toho lít ten drahý longlife... Je pravda, že jsem to chtěl udělat už když bylo auto nové, ale vźdy jsem zapoměl...

 

A teď k dotazu - servisák v AS řekl, že to nemá smysl, protože i když se to změní na QI4, tak tam stejně "kvůli DPF" musí být tento olej a "výměna za 30.000 nebo do 1 roku". Není to blbost? Jaké jsou předepsané oleje pro tuto motorizaci a různé QI1-QI6.

 

Díky Petr

 

 

Edited by Petula
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Zkusit to muzes. To cerpadlo to da. Olej by nemel byt uplne studeny, ani moc teply. Ohlidej, kolik ho skutecne vytahnes. Ta plastova hadicka se ti bude kroutit, tak abys dosahnul az na dno...

A jeste jedna vec. Ta hadicka se nemusi vejit do toho prumeru merky oleje. Me se stalo, ze mi to slo zasunout jenom kousek, pak to na neco narazilo a dal jsem se nedostal. Musel jsem koupit hlinikovou trubicku o mensim prumeru, abych to zasunul az dolu...

 

Edited by Martin Bednář
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Mam to stejný z Lidlu. Použivám to k vysátí oleje z obalu olejoveho filtru (PD a CR u S2 a O2) a k vysátí nafty z tělesa naftového filtru při výměně naftového filtru. Hadička (jak píše Martin) je dost pokroucená a nikdy nemáš jistotu, že jsi už opravdu "dole" ve vaně. To si raději pořiď nájezdy a vypusť to, odsávání nee :-)

Link to comment
Share on other sites

Taky se mi s tím nikdy nepodařilo olej pořádně odsát, dost ho tam zůstalo. Docela by mě zajímalo, jak to dělají v servisech a řekl bych, že si stím nějak extra hlavu nelámou - alespoň tam toho pak nalijí méně.

Navíc po skončení práce ti zůstane totálně zapatlaná skrumáž hadic a čerpadla.

Link to comment
Share on other sites

tak ono každé má svoje pre aj proti ale odsať sa to dá tak že nevytečie už nič , až na možno citigo kde bolo písané že olej len vypúšťať ...

 

dobré je to že nič nerozoberáš , ale vzhľadom na to že máš filter zospodu tak to nemá význam robiť takto , a za druhé sa dajú skontrolovať úniky oleja , manžety atď

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Je to jak říká Wittmann, jen jednou jsem nechal vyměnit olej v autorizáku a při kontrole doma ho tam bylo o 0,8l navíc.

A samozřejmě černý jak bota.

Od té doby si olej dělám zásadně sám doma.

Borci prostě odsáli  a dolili plnou náplň.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahojte

Kúpil som si Superb Sportline 2018,2.0TDI, 7DSG 140kw,4x4, 22000km

Je na ňom záruka 5rokov/100000km

Cize budem s nim chodit na servisné prehliadky.

Na prvú by som mal ísť pri 30000km

No olej a veci s nim spojené by som chcel meniť každych 15000km

Rozmyslam,ze dám hneď vymeniť do neofiko servisu olej,lebo neviem ako s ním bolo jazdené... 

No a potom pôjdem pri 30000km na servisnú prehliadku. 

Potom znova dám pri 45000km do neofiko servisu vymeniť olej. Atď... 

Aký olej mam kúpiť? 

Aký filter kúpiť? 

Co všetko sa ešte mení? 

Vraj sa mení aj šroub/skrutka s tesnením na olejovej vani

Najlepšie ak niekto pošle odkazy na veci, ktoré mam kúpiť... 

 

Ďakujem za všetky rady

 

 

 

Edited by titanius
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic

Podstatné je měnit olej s filtrem po 15 000 km.

To je naprosto nejdůležitější věc, kterou můžeš pro motor udělat.

Viskozita 5W-30, nebo co máš mít a specifikace 507.00 taky.

Jakou značku koupíš je fuk.

Ale skoro každý výrobce má oleje uvedených parametrů v různé kvalitě (a ceně pochopitelně).

To si rozhodni sám, co si vybereš.

Link to comment
Share on other sites

titanius: u oleje je dulezita specifikace a ne obchodni znacka. Benzin nebo naftu taky nekupujes podle toho jestli to je Shell, nebo OMV, nebo Benzina, atp. Proste tam u benzinu lejes 95ku benzin a znacku moc neresis. Podobne to je s olejem. Nektera znacka si tam muze pridavat ruzna aditiva (jak u benzinu, tak u oleje - ale zaklad je stejnej).

Sroub: ma nevymenitelne (at zije ekologie) tesneni, takze po kazde vymene novy sroub.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...