Jump to content
Petula

Vymena oleje

Recommended Posts

Ahoj, 

mám drobný dotaz. Superb3 TDI 140kW DSG, 9/2015, nájezd 90.000km - budu jej po 3 letech dávat manželce s nájezdem do 15.000 ročně, možná méně. Dnes jsem byl na servisní prohlídce, výměna oleje haldex atd. A chtěl jsem změnit proměnný interval po 30tis. (QI6) na pevný po 15tis. (QI4). Zejména kvůli oleji, je blbost do toho lít ten drahý longlife... Je pravda, že jsem to chtěl udělat už když bylo auto nové, ale vźdy jsem zapoměl...

 

A teď k dotazu - servisák v AS řekl, že to nemá smysl, protože i když se to změní na QI4, tak tam stejně "kvůli DPF" musí být tento olej a "výměna za 30.000 nebo do 1 roku". Není to blbost? Jaké jsou předepsané oleje pro tuto motorizaci a různé QI1-QI6.

 

Díky Petr

 

 

Edited by Petula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč se nepodíváš do manuálu? Dočetl by ses tam totiž, že servisák má pravdu - je totiž jedno, jaký interval si zvolíš, olej je vždy stejné specifikace VW 507 00.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, nema tady nahodou nekdo presny navod ze Skoda portalu jak presne jse meni olej i s vymenou filtru? Zajimaji me utahovaci momenty a postup povolovani a utahovani sroubu a filtru jak to predepisuje Skoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim, ze je to na obecnych tematech pod dokumentaci. Kdyz si zaplatis erwin na hodinu za cirka 8€ +-, stihnes si sam postahovat navody na cele auto.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám ten istý motor, predpis neviem, ale po výmene sme doliali cca 4,5L a bolo v strede rysky, po prejdení cca 50km hladina trochu klesla a  dolial som ešte asi 3-4 deci. Takže 5L bandaska.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně, 5L. A jestli chceš, mám k dispozici origo Shell z autorizáku. Cenovka 600Kč/5L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako ze bys to cely odsal? Teoreticky proc ne, ale osobne si myslim, ze nejlepsi je vypustit, aby co nejvic bordelu vyteklo z vany pryc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ, přemýšlím v případě "domácí" výměny, po 15ti...tzn. 1x za 30 určitě pořadně

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zkusit to muzes. To cerpadlo to da. Olej by nemel byt uplne studeny, ani moc teply. Ohlidej, kolik ho skutecne vytahnes. Ta plastova hadicka se ti bude kroutit, tak abys dosahnul az na dno...

A jeste jedna vec. Ta hadicka se nemusi vejit do toho prumeru merky oleje. Me se stalo, ze mi to slo zasunout jenom kousek, pak to na neco narazilo a dal jsem se nedostal. Musel jsem koupit hlinikovou trubicku o mensim prumeru, abych to zasunul az dolu...

 

Edited by Martin Bednář
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to stejný z Lidlu. Použivám to k vysátí oleje z obalu olejoveho filtru (PD a CR u S2 a O2) a k vysátí nafty z tělesa naftového filtru při výměně naftového filtru. Hadička (jak píše Martin) je dost pokroucená a nikdy nemáš jistotu, že jsi už opravdu "dole" ve vaně. To si raději pořiď nájezdy a vypusť to, odsávání nee :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se mi s tím nikdy nepodařilo olej pořádně odsát, dost ho tam zůstalo. Docela by mě zajímalo, jak to dělají v servisech a řekl bych, že si stím nějak extra hlavu nelámou - alespoň tam toho pak nalijí méně.

Navíc po skončení práce ti zůstane totálně zapatlaná skrumáž hadic a čerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ono každé má svoje pre aj proti ale odsať sa to dá tak že nevytečie už nič , až na možno citigo kde bolo písané že olej len vypúšťať ...

 

dobré je to že nič nerozoberáš , ale vzhľadom na to že máš filter zospodu tak to nemá význam robiť takto , a za druhé sa dajú skontrolovať úniky oleja , manžety atď

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam podtlakovu odsavacku, s nou horuce PD motory taha rychlo olej von ale tieto nove co maju filter zo spodu radsej vypustam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jak říká Wittmann, jen jednou jsem nechal vyměnit olej v autorizáku a při kontrole doma ho tam bylo o 0,8l navíc.

A samozřejmě černý jak bota.

Od té doby si olej dělám zásadně sám doma.

Borci prostě odsáli  a dolili plnou náplň.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahojte

Kúpil som si Superb Sportline 2018,2.0TDI, 7DSG 140kw,4x4, 22000km

Je na ňom záruka 5rokov/100000km

Cize budem s nim chodit na servisné prehliadky.

Na prvú by som mal ísť pri 30000km

No olej a veci s nim spojené by som chcel meniť každych 15000km

Rozmyslam,ze dám hneď vymeniť do neofiko servisu olej,lebo neviem ako s ním bolo jazdené... 

No a potom pôjdem pri 30000km na servisnú prehliadku. 

Potom znova dám pri 45000km do neofiko servisu vymeniť olej. Atď... 

Aký olej mam kúpiť? 

Aký filter kúpiť? 

Co všetko sa ešte mení? 

Vraj sa mení aj šroub/skrutka s tesnením na olejovej vani

Najlepšie ak niekto pošle odkazy na veci, ktoré mam kúpiť... 

 

Ďakujem za všetky rady

 

 

 

Edited by titanius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vdaka

A koľko toho oleja kúpiť? 

To sa ta skrutka pri výmene stále zničí? 

Alebo aký je dôvod tam dávať novu? 

Edited by titanius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ešte k tomu oleju... 

Špecifikáciu musím dodržať, ale to je jedno akú značku kúpim? 

Lebo teoreticky každých 15000km tam bude iná znacka oleja... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstatné je měnit olej s filtrem po 15 000 km.

To je naprosto nejdůležitější věc, kterou můžeš pro motor udělat.

Viskozita 5W-30, nebo co máš mít a specifikace 507.00 taky.

Jakou značku koupíš je fuk.

Ale skoro každý výrobce má oleje uvedených parametrů v různé kvalitě (a ceně pochopitelně).

To si rozhodni sám, co si vybereš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

titanius: u oleje je dulezita specifikace a ne obchodni znacka. Benzin nebo naftu taky nekupujes podle toho jestli to je Shell, nebo OMV, nebo Benzina, atp. Proste tam u benzinu lejes 95ku benzin a znacku moc neresis. Podobne to je s olejem. Nektera znacka si tam muze pridavat ruzna aditiva (jak u benzinu, tak u oleje - ale zaklad je stejnej).

Sroub: ma nevymenitelne (at zije ekologie) tesneni, takze po kazde vymene novy sroub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisy kam som chodil a chodim maju zmluvy s jednotlivymi distributormi. Takze jeden rok leju Castrol a dalsi rok Shell (to bol priklad). Ked tam dojdes a povies, ze chces kupit 1L oleja tak ti mozu predat tento alebo ti daju na vyber 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Presne tak, je to obycejnej olej, kterej bezne koupis pod nejakou znackou, pouze brandovanej pro VAG.....

 

Takze to je klasicka 5W-30 ve specifikaci VW 507.00 a VW 504.00

Edited by Martin Bednář

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...