Přejít na obsah

Vymena oleje


Petula

Doporučené příspěvky

V 18. 7. 2023 na 22:06, dfga napsal:

Mením po 5 až 7 000km.

Pred letom a pred zimou.

Olej je drahy dávam najlepší z normy Ravenol VMP 50€.

Filter mann 6€.

Skrutka origo 2€.

Výmena predo mnou cca 1hod s odkvapkanim 15€.

Maximalna spokojnosť, žiadne odsávanie a nezmysly.

Do autorizaku idem raz za 2r/30t na výmenu.

30€ výmena nic strašne, olej môj aj filter.

dones to niekedy , odsajeme a dáš si dole vypušťák ... nevyjde ani kvapka , nie ako po 15min odkvapkávaní... beztak debata o hovne 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suri,pokud si myslis,ze je to jen o nejakem odkapani ze sroubu,tak tady meles hovna hlavne ty. Mel jsi nekdy sundanou vanu z motoru s usazeninami a karbonem? Pokud ti toto svinstvo nevezme proud oleje,tak odsavacka tezko. Hlavni problem byl filtr... Ale neprekvapuje me,ze se snazite ty odsavacky zduvodnit,aspon teda tech pár jedincu,co si ji koupilo. Zbytek by se za tohle stydel a minimalne se tim nechlubil....vy se musite předvést,jak umite "vymenit olej" na parkovisti pred Kaufem,nez manzelka nakoupi na vikend....😀 Hoši,rozum do hrsti, spočítejte si celkové naklady na provoz vcetne paliva,je opravdu ta polozka za vymenu oleje tak zasadni? Jenom do zamestnani najedu 15 tkm za rok,coz je cca 30 tis. Kc za naftu. A vy tady trapasite s filtrem a odsavackou. U trojkovyho supa bych necekal,ze narazim na takove šetřily.... S vama je ta debata o autech opravdu zbytecna,vy nejste fandove,vy jste jen clenove klubu.

Editováno: , autor: spyke1973
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím,že my ze Surim víme o autech více než 90% členy tohoto fóra,protože oba máme servis-no Suri asi dělá v servisu,já jej mám a autům se věnuji uz od 18 a je mi 52.

Takže co si myslíme od takových odkapávačů co to nechají 15 minut odkapat a pak jim nevadí,že pokud má auto vložku z vrchu,tak že jim tam zůstane decka oleje....Nemá smysl se rozepisovat.

Nedivte se,že někteří,kteří jsou opravdu znalí se nad některými výplody některých členů jen usmějí a raději ani nic nenapíšou a věřte,že pár lidí,kteří jsou opravdoví servisáci tady na to koukají a nestačí se divit.

  • Pozitivní 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze trojka sup ma filtr zespoda,tam nemusis nic odsavat jako treba u rotacky nebo pd,kdyz zustanem u znacky. A jak se zbavis oleje ve filtru u supa,kdyz ho nevymenis a nebo aspon zespoda nevypustis? Pokud bych prijel do servisu na vymenu oleje a mechanik mi rekl,ze olej odsal a filtr mi da az pri pristi vymene,tak penize za tenhle svindl neuvidi i kdyby mi usetril to petikilo. Patrne ani u jednoho z vas jsem zadny servisni ukon nikdy neabsolvoval,protoze na mem aute se bude delat poctive. A jen ze zkusenosti meho mechanika,kam jezdim s autem,tak ten uz nekolik roků shání parťáka,aby pokryl zakazky a stale marne. Co mi kolikrat rika o vyucenych mechanicich s praxi,tak to mi hlava nebere a to jsem laik. Nastesti je vas dost a clovek si nakonec toho kvalitniho pro svoje auto najde. Znackovy servis ma taky svoje kouzlo,ovsem ti ucnove tam nebudi uplne duveru,jinak bych kvuli servisce a naslednemu snazšímu prodeji,jezdil tam. Kupec vetsinou na ta razitka slysi...

Edit... A jen tak mimochodem,jakym zpusobem menis na svem aute motorovy olej ty,cosby? Kdyz teda poukazujes na to deci ve filtru, ktere pry odkapavacum nevadi. Na to ma muj mechos odsavacku v podobe velke kovove strikacky a svete div se,je to zaryty odkapavac. Ale zase u 1.8turba v jednicce oktávě mi pri každé treti vymene cistil i vanu,na coz me upozornil a doporucil mi to. Tomu klukovi je 40,tak doufám,ze se neudre a bude mi auta servisovat az do me smrti. Az ted zjistuju,ze mam za kamarada opravdu dobreho mechanika. A ja mu to jeste nerekl a to tam sedim na kave kazdy tyden....tohle musim napravit.

Editováno: , autor: spyke1973
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podívej se...Elza u každého auta píše-"vypustit nebo odsát" nebo píše"pouze vypustit-neodsávat-hrozí velké množství zbytkového oleje"

Takže:buď se postupuje podle DP,nebo zdravého rozumu a každý slušný mechanik ví,že pokud je filtr nahoře,může se odsát,pokud dole-vypustit.

My neděláme jen koncern,ale vše co k nám jezdí a zkušenost je zkušenost,né pisálkování chytrých uživatelů internetu.

Myslím,že podobné je to u doktorů,také slychávám od známých doktorů,že k nim chodí pacoši s diagnózou,kterou si našli na internetu.Tak asi tak.

Ale a´t si každý dělá co chce.

To samé,jako k nám chodí majíci,co chtějí udělat výměnu oleje v mokrém DSH s proplachem.pošlu je někam.

A´t se zeptají p.Sixty,jestli u mokrého DSG proplach jo nebo ne. A tak by se dalo psát XX věcí ,s čím  jsou schopni maníci s vědomostmi z internetu přijít.

Na co pak jsou mechanici,když si každý vše přečte na netu,že ?

Uff,to jsem ani nechtěl se tak rozepsat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Soused pokrývač, klempíř, tesař taky říká, že spousta lidí je schopná si udělat střechu a kolikrát to i funguje,ale on to pozná už od silnice,s kým má tu čest. Takže za mě,auto dobrý mechoš, střecha dobrý pokrývač, já si auto vysaju,vylestim,doleju co je potřeba a dál pokračuje specialista. A není to o tom,ze bych to nezvládl. Na benzínové Mazdě z roku 2000 jsem si vymenil rozvody,ale pod dohledem mechanika,co si dělal svoje a mně to pak zkontroloval. Ale to jsou výjimky,kdy oprava spěchá a on ma moc práce a nemůže se memu autu plně věnovat... Takže pod tu větu, že na co by byli mechanici, když si každý vše přečte na netu,se podepisuju a jen lehce upravuji, když si někteří odsávají olej u motorů,kde se to nemá dělat a ještě nevymeni ani filtr... Tak snad jim to od tebe uz bude stacit takhle napsano ...Děkuji.

 

Editováno: , autor: spyke1973
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten pokryvac hovno pozna ci to pokryval niekto domaci alebo dalsi lempl pokryvac. 

To iste mechanik, ono je mechanik a mechanik, takze sa kludne moze sat ze sam to urobim lepsie ako ten lempl mechanik. Naposledy som potrenboval 1m trubku aby som povolil koleso na aute, stat sa to na cestw mozem tak volat odtahovku. Ale. Mas pravdu robit sa to ma tak ako doporucuje vyrobca. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem o čom točíš ale ja odsávačku nemám ani nepoužívam , len obhajujem to čo píšem a stojím si za tým ... Takisto som napísal že pri filtri zospodu odsávačka stratila význam ale asi si to nepochopil . Vždy som ťahal olej aj z olejového chladiča na starých rotačkách , PD aj na napríklad 1,8-2,0TSI kde sa dá či to bol alebo nebol vrak to auto ... Nikdy som sa neponáhľal a nič neokašlal a za svojou robotou si stojím ... Som aj bol som fanúšik Škodovky ale nebudem obhajovať všetko silou mocou a nariekať nad hovadinami ... Nech si každý robí ako vie ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 7. 2023 na 5:55, suri. napsal:

dones to niekedy , odsajeme a dáš si dole vypušťák ... nevyjde ani kvapka , nie ako po 15min odkvapkávaní... beztak debata o hovne 

Fakt stačilo, ať si tady někteří zbytečně neprotiřečíte..... směšné.  Nebudu to dál komentovat, všude jinde je výměna oleje, u trojkového supa existuje ještě polovýměna v podobě odsátí a ponechání starého filtru. Dobře, no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, spyke1973 napsal:

Tak to nečti,chytrolíne... Na vyhodnocení zrovna od tebe se tady netrpělivě čekalo... Tak jsme se dočkali, obohacující příspěvek.

Už Pawouk tady psal, že stačilo. Tak se toho laskavě drž. A tvoje debata o rozvodech na Mazdě a pokrývači tady opravdu nepatří!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pekny vecer priatelia.precital som celu diskusiu o vymene olejov.od kupy Superby 140kw,2016,DFCA som menil olej tri krat po 15tis km som vzdy daval tento olej aj s vymenou filtra samozrejme/vid link/...ak mozem mojmu babatku dat lepsiu kvalitu oleja rad si necham od Vas poradit kedze ma caka dalsia vymena.dakujem za kazdu odpoved

 

https://www.motorove-oleje.sk/volkswagen-g-s55-545-longlife-iii-fe-0w-30-5l/

Editováno: , autor: chio11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite vsetky oleje nie su rovnake.

Samozrejme ak menis do 250motohod/10 000km je jedno co tam das.

Ak ti nie je ale luto penazi daj tam aspon Shell pripadne lepsi Mobil.

Su aj oleje s velkym podielom PAO, napr. Ravenol VMP pripadne asi najlepsi olej VW 507.00 je Ravenol VSW, ale 80eur asi za 5l nedas.

Jazdil som aj OEM = SHELL, Mobil, skusal som aj Motul, ale taky zvuk a prejav nemal motor nikdy ako na VSW a uricte to nie je placebo, sluch mam dobry a olej som menil asi 8x v kratkych intervaloch, viem to porovnat.

 

Kazdopadne rada na zaver, najlepsi olej je jeho vcasna vymena,

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že má motor iný zvuk neznamená, že ten olej je lepší. Niektoré jeho parametre možno sú lepšie, iné môžu byť kľudne horšie. Samozrejme existujú (teoreticky) kvalitnejšie PAO oleje, ale nikto z nás nemá doma laboratórium aby sme tie oleje mohli priamo porovnať a mohli jednoznačne vyhlásiť, že ten a ten olej je lepší. Aj keď sú na webe dostupné nejaké testy olejov, väčšinou tam je obmedzený počet značiek, obmedzený počet testovaných parametrov, dokonca pri poslednom teste olejov VW 504.00/507.00 čo bol nedávno zverejnený, nedali si záležať ani na tom, aby boli v teste rovnomerne zastúpené obe možné viskozity a celkový výsledok testu bol na konci aj tak ako zlý vtip. Takže nakoniec sa aj tak môžeš rozhodovať iba podľa jediného objektívneho parametra, a tým je schválenie, ktoré určuje nejaké parametre výrobcu motora ktoré by mal olej splňovať. Týmto objektívny výber oleja končí, a všetko ostatné je už iba výber na základe subjektívnych preferencií. Tým pádom platí tvoja posledná veta, najlepší olej je jeho včasná výmena.

P.s.: Sám som nedávno dával Ravenol VSE, a jediný rozdiel ktorý evidujem je vo farbe oleja + dobrý pocit, že som vymenil olej. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ten pocit je sakra dost dobrý.

Cítím naprostý vrchol uspokojení, když vidím vytékat starý olej a ještě lepší pocit když nalévám zpět nový, vrchol přichází s otočením klíčku a pocitem že motoru jsem teď udělal hrozně dobře.

Editováno: , autor: informator
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Poctivě jsem přečetl celé vlákno (druhou půlku spíš přetrpěl) a chtěl jsem položit otázku, kterou mi vlastně zodpověděl příspěvek McMateje.

Ale přesto:

Setkal se někdo s tím, že motor provozovaný na prodloužené výměny byl výrazněji (viditelně, slyšitelně) opotřebený než motor na krátké intervaly???

Kdysi se p.Janda (Cimbu) vyjádřil, že motory na LL interval jsou výrazně poch.cané díky "rozežraným" těsněním. To bylo za doby PD TDI. Zda to byla pravda a zda to platí i dnes? Ale o vlastním opotřebení motoru jsem nic neslyšel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...